Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 23

2000
‎Izan ere, mendiek etaharanek haizeen norabidea zehazten eta markatzen dute sarritan. EHHAn lau haize mota garden itaundudiren arren herri bakoitzean moldatu behar izan dugu bere egoerara, nahiz beti ez den norabide zehatzzehatza lortu, beharbada ez dagoelako.
2001
‎9 eta gaian sartzeko bideotxo bat prestatu dugu beraz aurrera lehenengo irudiak
‎Batetik, ingurune honetan erabakiak bere kasa hartzera animatuko dugu ikaslea, eta, halaber, hartutako erabakien ardura bere egin dezan eskatuko diogu, horrekikas prozesuan duen balioaz ohartaraziz. Hots, modu autonomoan jardutekoborondatea piztuko dugu beregan.
‎Ikasleak ikasten duenneurrian jarriko du praktikan eskuratzen duen gaitasun komunikatiboa; eta guk komunitate euskalduna aktibatuko dugu, ikasleei prozesua errazteko. Komunitatearenkontzeptua ezin dugu bere zentzurik zabalenean aplikatu, beste gauza batzuen artean, ikasleek egin beharrekoak prozesu pertsonalak direlako eta gizarte proiekziorikinoiz eskuratzen ez dutelako. Hori dela eta, ingurune hurbila erabiltzen dugu.
‎irakurleari eman dio hitza, eta irakurleak bere abotsa jartzea derrigorrezko egiten duten testuak eskaini dizkigu. Beste hitzetan esateko, geuk eta geurepartehartzeak osatzen dugu bere testuen muina. Izan ere, irakurleok bete beharrekozuloz edota hutsunez eratuta daude testuok.
‎Kronotopoaz aritzean iradoki dugunez, Sarrionandiak narrazioetan istorioak kokagune urrun eta indeterminatu bateanlekutzen ditu, inguruko eta gaur egungo errealitateaz hitz egitea saihestuz; hau da, isiltasunaren bidea hautatuz. Era bertsuan, narrazioetan ez dugu bere ahotsaentzungo hau edo bestea kritikatzen (esan nahi baita, zuzenean, esplizituki). Narrazioak lanari buruz ari zela B. Atxagak ezin hobeto zioenez (baina hurrengobildumei buruz ere beste horrenbeste esan liteke), «ixiltasunak inguratzen du nirelagunaren literatura. Ez da mintzatzen, kasu, bere buruaz, ez du balore unibertsaltzat hartzen bere bizitza pribatua, bere intimitatea» (1983:
2002
‎Horiek guztiak kontuan izanik, ikaslea bere ikaskuntza prozesuaren erantzulebihurtu nahi badugu, ikaskuntzaren teoriaz hitz egin behar dugu berarekin, adostu egin behar dugu hizkuntza ikasteko erabili dugun metodologia, estrategiak, etab.?, eta baita hizkuntza bat ikasteko garatu eta erabili behar diren estrategiez ere. Estrategia horiek asko ikertu dira azken urteotan eta hemen horietakobatzuk aipatu baino ez ditugu egingo:
‎Paralelismo bat egitearren, azterketa eredu honetan geologiaren antzera jardungo dugu: geologiak lurrazalaren ezpain desberdinak aztertzen ditu, mundua lekuan lekuan denboraren poderioz zelan egituratu den azaltzeko; guk testua aztertuko dugu bere dibertsitate osoan, bere maila desberdinak azaleratuz. Testuaren ezpainak ikertuko ditugu, hormari begira geologoak harrobi batean lurraren konposizioa azter dezakeen moduan.
‎zentzu hertsian, baina idazle ona. Nahiago dugu beraz latin idazleak aipatzea, latinez idatzi dutelako aurrez inolako bikaintasunik, goi mailarik edo eredugarritasunik aitortu gabe. Eta gero idazle onak eta txarrak, gustukoak edo ez hain gustukoak, halakoren gogokoak eta bestearen ez hain gogokoak.
2003
‎Horrek esan nahi du EBko Komisioak markatutako %20arenenergiaren intentsitatearen gutxipena erdibidean geratu zela. Halaber, epe bereangarraiogintzak energiaren kontsumoan %40a igo zen eta petrolioa dugu bere oinarria. Horrek esan nahi du garraioak energiaren ia heren bat dela (%29.6) beste herenbat industriarako (%30, 6) doa eta pitin bat gehiago zerbitzu eta etxebizitzarako (%39.8) 1996ko datuen arabera (IEA, Capros, 1997, New Cronos, Eurostat).
2004
‎Adiskidantzaren kasuan, adibidez. bakoitzak lehenengoz bere burua maitcbehar du, cta soilik ondoren bcsterena (autarkiaren ideia ote da hau jada?). Baina kontuanizan behar dugu bere buruarckiko maitasun hori altruismoaren benetako printzipioa dclaAristotelesentzat. Ongia maite duen izakiak zoriona maite du, hala berarentzat nola besteontzat.
2005
‎Ideia horrek berehala izango du arrakasta, esaldi hauek ondo erakusten dutenbezala: «Alardeak inoiz jaso duen erasorik sutsuenaren aurrean gaude? 5,, denokbermatu behar dugu bere garbitasuna? 6,, herri honek duen egunik handienean ezdezatela probokaziorik egin»7.
2006
‎Ondorioz, historiografiak gutxi gorabehera ziurtzat jotzen duen apezpikuen zerrenda honako hau da: Bivere (871)?; Alvaro (881?), Velegia diozesia zuena (zalantza da Kantabriakoa edo arabarra den hiria84), 928ra arte luzatu behar dugu bere bizitza edo beharbada beste Alvaro bat gehitu behar da 928an hil zena?; Munio (937)?; Munio (984?); Gatzia (996)?; Munio(); Gartzia(/ 1055?); Fortunio edo Fortuño (1054??): Vigila edo Vela(); Munio(?); Fortunio (1066?) 85 Baina, dokumentuetan, arabar?
‎Errioxako hiribildua. Aurrerago hitz egingo dugu bere foruaz Funeskoarekin batera, oso zalantzakoa baita (XIII. mendeaz hitz egiten da) (Martínez Diez, 1979).
‎plano teorikoan elkar ulertzearen baldintza unibertsalak identifikatu behar dira. Zeregin horri ekingo dio gure autoreak, eta guk labur azalduko dugu bere ekarpena ondorengo lerroetan.
‎Ekuazioan Alt eta Lat ordezkatuz gero, Dekl bakandu dezakegu. Eguzkiari buruzko gaian azaldu dugu bere urteroko ibilbidea, eta hori aplikatuta deklinazio horri dagozkion data posible bi lortuko genituzke.
‎Kepler-en ekuazioan (M= E e sin E), lortu dugun M ren balioa ordezkatu eta E rena askatu behar dugu. Algebraikoki ezin dugunez E isolatu, puntu finkoko hurbilketa baten bidez kalkulatuko dugu bere balioa: E0= M hasierako balioa hartuta, Ei+ 1= M+ e sin Ei aplikazioa behin eta berriz iteratuko dugu i= 0, 1, 2,... balioetarako, Ei eta Ei+ 1 en arteko errorea nahi bezain txikia izan arte.
2007
‎Komunikazio korporatiboari dagokionez, ez dugu bere horretan landu, gu, areago, markan oinarritu baikara. Eta apustu horren zergatia ulertzeko, zer nolakoenpresa garen kontuan hartu behar da.
‎Euskara umezurtz dagoela esan berri dugu bere bereak dituen nazio osagarrien aterpetik eta botere sozialaren babespetik kanpo dagoelako. Oraingo egoeradefinitzeko balio du iritzi horrek, nik uste:
‎Euskalduna (euskara duena). Azken aldion ordea, agianbesterik ezean, zabaldu egin dugu bere esanahia vascoren baliokide gisa erabiliz...» Elhuyar Elkar en Euskal Hiztegi Modernoan (1994): «euskal herritar.
2009
‎Aldagai berezien artean erabiliena $_ da, Perl funtzio gehienek aldagai lehenetsi gisa erabil dezaketena. Adibide baten bidez azalduko dugu bere erabilera. Programa honek, komando lerrotik pasatutako fitxategia lerroz lerro pantailaratzen du dagokion lerro zenbakiarekin batera.
2011
‎Indar berezi bat eskatuko dugu beraz gure irakurle guzien agerkari hunen bururen buru irakurtzeko186 [beltzak gureak dira].
2019
‎Tim Ingold antropologoaren hitzetan: . Mundua bizi izatean ez dugu bere gain eragitenedo ez dizkiogu gauzak egiten munduari berari. Gure ekintzek ez dute mundua eraldatzen, munduareneraldatzearen atal eta zati bera dira.?
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia