Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 574

2000
‎Agian bertsolaria akitzen duena ez da bertsotan egitea, baina bai bertsolarien bizimodua eramatea, alde batetik bestera ibili beharra...
‎Sortzen ditugun hiztunek, oro har, ez dute ingurune soziolinguistiko oso euskaldunik, eta euskaldunak euskararekiko atxikimendua behar du. Atxikimendu hori ez duena ez da bihurtuko bihar etzi bere eguneroko gizarte harremanetan euskal hiztun(...)".
‎Askatasuna eta erantzukizunaren ordua da. Askatasun osoa noski, bakoitzak egiten duen lanaren erantzukizuna hartzeko eta egiten ez duena ez egitearen erantzukizuna ere bere gain hartzeko, zintzotasunez jokatzeko.
‎Antzeko gauza gertatzen da beste talde bazuekin, sindikatuekin zein alderedi politikoekin. Bakoitzak bere lehenetasunekin, bere ajeekin, bere aukerekin, gure arteko kontraesanekin..... argi izan norberak egiten ez duena ez duela beste batek egingo, guztion artean egiten ez duguna ez digula inork egina emango.
‎Gogoetak (filosofiak) bere errealitate minenean atzeman ezin duen existentzia hori. Beraz, ulertzaileak ulertu behar du, egin behar duena ez dela inoren gogoetak ulertzea (existentzialismoa ulertzea, adibidez; edo marxismoa ikastea), bere baitatik bereexistentziari buruzko erabaki bat hartzea baizik. Aut aut.
‎—Erromak ezin duena ez du Ubarnek eginen...
‎—Eiheratik iragan ura ez da, ordea, eiherarat itzultzen... eta gaztigatu nizun hori bere mementuan —ihardetsi zidan amak hoztasunez; gero, gauzak bere tokian ipini nahi balitu bezala, erran zidan—: Eta jakizu ezen zure osabak auzi honetan galdu duena ez dela deus nik galdu dudanaren aldean. Zeren eta seme bat bainuen, Jainkoarentzat nahi nuena, eta seme hura galdu dut...
‎Kode Zibil berriak egin gogo duena ez da, inola ere, testu itxi eta geldoa. Aitzitik, bizi eta egokitua nahi du Portalisek lege zibila, eragingarritasun osokoa izan dadin:
‎Benetan ukatzen zuen gauza bakarra ezagutzazko enuntziatu legez onartzearena zen. Historialariek, psikologoek edo soziologoek kausalki azter eta azal zitzaketen, baina kasu horretan esanahia duena ez da balio judizioa, berari dagozkion historiako, psikologiako edo soziologiako enuntziatuak baizik. Zeren balio enuntziatuak berak ez dira hemen ikerketaren objektua besterik; ez dituzte teoria hauen enuntziatuak osatzen eta ez dute, hemen eta edonon, zentzu teorikorik.
‎Ibili dabilenari barkagarri zaiok ez dagokion lekuan egotea, dabilenari iritsi artekoa geratzen zaiok itxaropen, aitzakia eta babes. Ibiltzea bilatzea duk, eta bila dabilenari ezin zaiok aurkitu ez duena ez edukitzeagatik errietarik egin. Horregatik nabilek, Estepan, bai, horrexegatik duk.
2001
‎Arte klasikoa ikusi nahi duenak zer egiten du Guggenheim museoan? Jendeak espero duena ez du bilatuko, museoz erratu delako.
‎Escuris, Isabel eta Cabo de Peñas laginetako arraina ez da atun argia: izendapen horrek berez edo legez agintzen duena ez bezalako espezie bat da (apalagoa, merkataritzaren ikuspegitik).
‎Aditua den aldetik, beste perspektiba batekin aztereta azal ditzake arazoak. Argi ibili du, ordea, aurrean duena ez baita berabezalako aditua. Bere mezua modulatzen jakin du, eta aurrean duenariegokitzen, kontua ez baita bere ezagutzak agerian uztea, informazio berria etaikuspuntu ezberdina ikaslearen esku era erabilgarrian ipintzea baizik.
‎Beste azpimintzaira bat erabiliz, gezur bera egozten zion Roland Barthes ekestetika errealistari, effet de reel(, errealitate efektua?) aipatzen zuelarik. Literatura mota honek irakurlearen baitan agerrarazten duena ez litzateke errealitateabera, baliabide estetikoen bitartez lorturiko errealitatearen sentsazioa baizik.Finean, Vayne zein Barthes, nahiz errealismoaren etsai gehienen erasoen azpianPlaton en garaietik datorren beldur beraren errepikapena dakusagun. Platon ekpoetei, eta gogoratu garai hartan poesia hitzak genero narratibo bat izendatzekobalio zuela?
‎Beste uste oker bat ere galdu da. Sugea dantzarazten duena ez omen da musikaren soinua. Sugeak nahiko gorrak omen dira.
‎Erakuts diezazkiogun orain hiru paradigmok ofizioko gizon bati (ofiziokoa da hizkuntza franko, ahalik gehienak, nola aldatu diren dakiena: latina, luzaroan usteldu ondoren, aspaldi hil zela uste duena ez da ofiziokoa) eta galda diezaiogun zeini deritzan zaharrena: lehenbizikoa (nuen, genduen, zenduen) aukeratuko du zalantzarik gabe eta irregularrena delako, hizkun  tzaren joera erregelarik eza erregelara erakartzean baitatza gehienbat.
‎Iztuetak ondorengo gutxi utzi zuela pentsatzen duena ez dabil guztiz zuzen, 1876tik aurrera, urtea gora urtea behera, ederki ikusten denez, idazle laikoak ugaritu ahala. Aski genuke lekukotzat Donostiako plaza polit batean Okendo hamaika aldiz garaituaren estatuan daudenak irakurtzea, argidotar eta guzti.
‎Horretarako, nik uste, kulturarako gogo bizia duen jendea behar genuke aurrenik, eta gainera euskaltzalea. Gogorik ez duena ez dut nik gutxietsiko: esku osoa du nahi duena aukeratzeko.
‎Etxeberrik, berriz, bere Manualean, Axularrek aipu duena ez bezalako jendearekin ari zelako, noski, bakanka baizik ez du irakurlea ahotan hartzen: askok bederen, ez dituzte liburukoak irakurri behar, baizik eta, nola edo hala, ikasi:
‎Baina bi arrazoi daude maitariari (iturriari) begira jartzeko: 1) maitariak bera maitaria izan behar duela gogokoen, konparazioak egitekotan; 2) gogozko jardunean maitaria (iturria) kaltetzen bada, ematen duena ez dela ur garbia izango, eta ur zikinak kaltetu egingo duela iturria eta, berez, ondoren emango dituen urak ere bai.
2002
‎Ikas Bi elkarteko kideen esanetan, oso datu baikorra da hau, alabaina, Seaska, Euskal Haziak eta Ikas Bi elkarteen arteko elkarlana inoiz baino sendotasun gehiagoz finkatu beharra ikusten dute. Jakinik ere, elkarte honetako sektore batek Josiane Libier buru duena ez duela elkarlan hori begi onez ikusten. Baiki, Seaskak garatzen duen irakaskuntza ez du gogoko sektore horrek.
‎Matrimonioa galarazten duena ez da orientazio sexuala, izaera sexuala baizik: sexu bereko bi pertsonek ezin sor dezakete matrimonioa.
‎Hona hemen gizon bat, 82 urte bizkarrean izanik inolako sufrimendu edo harrokeria faltsurik gabe aitortzen duena ez duela zorionik bilatzen, gehienez ere, besteen zorionaren alde lan egiten dut. Egia esan, ez dakit neure zoriona zer den, eta aldrebeskeria hutsa iruditzen zait, erabat egoista izatea litzateke Zer esan horrela hitz egiten duenaz?
‎– Askotan ikasleak nahi duena ez da bat etortzen ikasi behar duenarekin.
‎Euskal gizarteak ez du sortu, oraindik, medioen jarduera zaintzeko eta hobetzeko erreminta publikorik. Egia da egoera arruntetan ez dela ikusten beharrizan hori; baina gure Herriak bizi duena ez da erabat arrunta. Bada garaia, ordea, erreminta hori sortzeko.
‎Egia esan, komunitate linguistiko batean, errepresentazio sinbolikorik ez duena ez da komunitate horretan ezagutua, eta, hartara, ez dago horretaz hitz egiterik. Eta hori guztia, hitzei berei gagozkielarik, esaldi osoei gagozkielarik edo pentsamenduei gagozkielarik.
‎Informazioaren egiazkotasunari gagozkiolarik, aparteko aipamena merezi dute titularrek. Kasu askotan, titularrak iragartzen duena eta gero albisteak garatzen duena ez datoz bat, ez dira gauza bera. Sentsazionalismoaren izenean, batzuetan, titularrak irakurlea albistera erakartzea baino ez du bilatzen, eta horretarako albistearen edukiaren atal bat azpimarratzen du (tamalez, ez beti albistearen gunea dena, zerbait kolateral, ondokoa, bigarren mailakoa baizik; baina gizartean harridura edo izua sor dezakeena!).
‎Eta hori guztia, hitzei berei gagozkielarik, esaldi osoei gagozkielarik edo pentsamenduei gagozkielarik. Izenik ez duena ez da; hots, ez da existitzen, ezin da horretaz ezer komunikatu, ezin da horretaz modu ozenean pentsatu. Zaila da errepresentazio sinbolikotik apartekoa kate mintzatuan aurkitzea, ezinezkoa.
‎Maitasuna saihesten duena ez da, ordea, Venusen fruitu gabe gelditzen, aitzitik nahigabe gabeko atseginak hautatzen ditu; atsegina sanoentzat puruago baita, noski, gaixoentzat baino. Zeren posesio unean bertan ere, maitaleen sugarra zalantzan eta noraezik fluktuatzen baita, lehenik eskuz ala begiz gozatu ez dakiela.
‎Konpainia horren arabera, programatzaileek ingeniaritza soziala erabiltzen dute beren sorkuntzak ahalik eta gehien zabal daitezen festa eta ospakizun seinalatuetan, Gabonetan gertatu zen bezala, haien efektu katalizatzailea birus informatikoak kamuflatzeko aprobetxatu zenean. Gehienetan, postala bidaltzen duena eta jasotzen duena ez dira jabetzen horrek dakarren arriskuaz, Data Security Center ek dioenez, internauta guztiei prebentzioa gomendatzen die. Hala, mezu elektronikoen erabiltzaileei aholkatzen die ez fidatzeko jasotako edozein mezurekin, pertsona ezagun batena izan arren, sisteman antibirus eguneratu bat instalatuta izatea, sartzen den posta automatikoki analizatuko duena, eta birus arriskutsurik agertzen den abisuei buruzko informazioa izateko.
‎Carmen Guijo doktoreak azaldu duenez, gorabehera mordo baten ondorio da nahaste psikologikoen prebalentzia handia. Migrazioaren fenomenoak dakarren familia hausturaz gain, hainbat ilusio daude harrerako herrialdeak eskaintzen duena ez zela ametsetako aurkikuntzarekin hausten direnak. “Normalean eraikuntzan eta nekazaritzan arrisku lanak egiten dituzte.
‎–Etxetik ihes egiten duena ez dut nik etxekotzat. Eta zure etxean badago, zure etxeko kontua da, zuk zeuk zaindu beharrekoa.
2003
‎EAJri egozten zaion kontserbadorismoa edota berari buruz predikatzen den izaera hori ez datoz bat alderdi honen eguneroko zereginekin, aitzitik, bere ideiak eta ekintzak aurrerakoiak dira. Adibidez, EAJ EAEko Gobernuan egonda, Madrilgo Gobernuak gizarte gaietan egiten duena eta hemengoak egiten duena ez dago alderatzerik, gu aurrerago ari gara. Heziketa dela, etxebizitza dela...
‎Ni beti saiatu nintzen hori gertatu ez zedin, baina ez zen xextrarik falta izan. Helburua gaietan sakontzea bada, eta elkarri entzunda aurrera pausoak ematea, gertatu daitekeen gauzarik txarrena da besteak esan nahi duena ez ulertzea. Debate batzuetan asko izerditu naiz.
‎A. I. Nazio Eztabaidagunetik ahalegin guztiak eginda ere, bakoitza klixe eta jarrera ez malguetatik abiatzen bada oso zaila izango da iristea. Bide berri bat bilatu nahi ez duena ez da eztabaida honetan bilduko. Guk borondate zabala erakutsi nahi dugu.
‎Izan ere, ogi pusketaren kalorien kopurua ugaltzen duena ez da ogia bera, hornigarria baizik: marmelada, gurina, hestekiak, saltsa, etab.
‎Eskaintza espainola ez da iristen, inondik ere, ama amerikarraren mailara, baina zaila da bertako 12.000 kategorien artean norberak bilatzen duena ez aurkitzea.
‎Hona funtsezko beste egiaztapen bat: azterturiko atal guztietan, ikastetxe askotxok (areago, herrialde oso bateko den denek), arauak agintzen duena ez ezik CONSUMER ek eskatutakoa hitzez hitz betetzen dute.
‎Jean Etxepare apur bat ezagutzen duena ez da harritzen jende xehearen aipamen hori hemen aurkitzean: Larresoroko irakaspenak hartuak zituzten hango apaizki ala jauntxoek gizarteko barne mailak ongi bereizten ikasia baitzuten.
‎Sufritu duena ez da soilik biktima bat, etorkizunik
‎Baina pentsatzen ez duenak ez du kalkuluak egiteko gaitasunik. Pentsatzen ez duena ez da arrazionala. Ez du bidea neurtzen.
‎Peru eta Rousseauren" basati ona" bat egiten dituen topikoa askotan errepikatu da, baina Juaristik argi utzi du liburuaren planteamenduak eta ideologiak ez duela Rousseaurekin inolako zerikusirik. Are gehiago, Mogelek goresten duena ez da" basatia"," primitiboa" baizik; bien arteko bereizketa garbiak markatzen du erromantizismoaren iturburua: " Un ‘rústico solitario vascongado’, como bien sabÃa Moguel, no es un salvaje, sino el miembro de una comunidad anterior y contrapuesta a la sociedad moderna basada en lazos contractuales" (Juaristi, 1989: 177).
‎Ahalik eta gehien erakartzea opa diet, ez diru kontuengatik bakarrik. Etortzen diren asko eta asko konturatuko direlako Gobernuak bere foiletoetan kontatzen duena ez dela egia oso, eta horren guztiaren atzean, han eta hemen, euskara eta Euskal Herriaagertzen direla. FITURen bertan, Nafarroakostan dean, promozio burua euskalduna den bezala.
‎— Azter ezazu —esan omen zuen Sokratesek— egiantzeko izan ordez beharrezkoa ez ote den horrela izatea, faltan duena desiratzea eta faltan ez duena ez desiratzea. Niri ikaragarri iruditzen baitzait, Agab ton, beharrezkoa dela.
2004
‎Aresti eginiko hamaika ikerkuntza zientifikotan ateratako emaitzek diotenez, aldiz, aholku haiek aldatu behar dira: dietari dagokionez, odoleko kolesterol kopuruan benetan eragina duena ez da hartutako kolesterol hutsa (urtetan sinetsi izan dugun bezala), gantz ase eta asegabeen arteko proportzioa baizik.
‎bi hizkuntzetan eratu nahi den gisa horretako antolamendu soziolinguistikoan zer toki dagokio euskaldunari? Euskaraz bizi nahi duen euskaldunak, bizi nahi ez duena edota ahalegin handirik egiten ez duena ez baitakigu nola izan daitekeen euskaldun, euskaldun izatea ez delako zentzu hertsian euskara jakitea, ba al dauka aterabiderik egungo egunean?
‎Zernahi dela ere, batean zein bestean, fruituak antzekoak dira: aurrenekoan (oinarrizko hezkuntza sistema), euskararen izaera ofiziala, aplikatu, nolabait aplikatu du Eusko Jaurlaritzak, baina emaitzak ez dira legetasunaren araberako emaitza objektiboak izan erdararen kasuan bezala, legeak agintzen duena ez delako inondik inora ere bete. Bigarrengoaz, berriz, zer esango dugu bada?
‎Umiaren Lenengo Aizkidia liburutxoan, elkarrizke­ ta gisa eratutako «Bizkatarra» atalean, dakarrenez, Euzkadi ez da lurralde gro­ grafiko batí atxikirik dagoen giza komunitatea, mundu zabalean barreiaturik dauden edo egon daitezkeen euskotarrak oro biltzen dituen familia baizik. Lo­ tura egiten duena ez da hizkuntza, arraza baizik, euskal abizenak dituena. Eus­ kotar guztiak euskaldun direnetz galderari, honela erantzuten dio:
‎Euskeraren egokera ain txarra izanda, ezin dugu txantxetan edo erdipurdi artu bere biziari dagokion sendabidea. Euskeraren bizia ziñez nai ez duena ez da benetako euskaltzalea.
‎–judu zaharrak ikasle burugogor batekin ariko balitz bezala hitz egin zidan– Ez duzu deus ere ulertzen! Benetan axola duena ez da naziak traste arraroak biltzen ibiltzea, ezta objektu horiek benetakoak diren ala ez. Ez; benetan axola duena zera da, naziek benetakoak direla sinesten dutela.
‎Bularrean, sabelean eta belarrietako atzeko aldean. Eta ondoren esan duena ez du berak esan, arantzek atera diote barrutik:
‎Bere baitan batu egiten dira XVII. mendeko" argi magikoa" zena," XIX. mendeko optikaren antzerkigintza" edota betidaniko" itzalen emankizunak" gizartean funtsezkoa izan den beste osagarri batekin: herri ikusleria1 Izan ere, gainerako gizarte adierazpideekin alderaturik, zinemaren ikus entzulegoa desberdina da, zeren antzerkizalea, operaren aldekoa edo literatura irakurtzen duena ez bezala, herri xehea eta arrunta baitugu. Horregatik, hain zuzen, zinema mesprezatua izan da historikoki kultutzatha rtuak izan diren beste jardun batzuen aldean.
‎Frantses hiztunek dioten moduan, hizkuntza feminizatu beharra dago, emakumeak agerian jarriz eta hauek baloratuz. Femini zazioa oztopatzen duena ez da hizkuntza, honek onartzen baitu aldatzea eta moldatzea, jendarteak eta mentalitate atze rakoiak dira erantzukizuna dutenak (hau hizkuntzan islatzen delarik). Ikus dezagun zer dioen honi buruz Marcela Lagarde adituak:
‎Hau da, filoso fiaren izaera filosofia zientifikoarena da, ez besterik. Be re lehenengo liburu nagusian (Der logische Aufbau der Welt [Mundua ren eraikuntza logikoa]) zioen bezala, egilea ez da liburu honen oinarrizko jarrera eta gogoeta ildoaren jabea, hauek zientzi giroaren zati baitira, gizabanako bakar batek ezin duena ez sortu ezta hartu ere. Hemen erakutsitako gogoetak laguntzaile gogotsu eta harkorren lanetik elikatzen da.
‎Baina hori onartuz gero, bere sistema osoaren oinarria hautsita geratuko litzateke zeharo, eta hori egin aurretik nahiago du autoinkulpazioaren bidetik jo: nik ez badut ulertzen zergatik egiten duen Jainkoak egiten duena ez da bere errua izango, nirea baino, neu bainaiz akastuna, nire ezagutza da mugatua, neu naiz ezerezaren partaidea eta ez bera. Onartu behar dugu honek guztiak gogor astintzen duela Descartesen egiari buruzko adiera, berak nahiko lukeena baino gehiago astindu ere.
2005
‎Frantsesak jasan dezakeena eta euskarak jasaten duena ez da batere mehatxu berdina, euskararena anitzez zuzenagoa da, errealagoa. Bon, frantsesak duen mehatxua ere erlatiboki erreala da, baina frantsesak beti iraunen du Frantzian, Frantzia estatu bat baita.
‎Onak bizirik dirau, garai eta egoera zehatz bat oinarri hegan egiten duena ez da herdoiltzen, ez du denborak irensten. Orain hogeita hemezortzi urte, Donostiako Bulebarrean maiatzaren lehenean egin manifestazioan aita zena atxilotu zuten.
‎Laburrenetan hasierak ekintzak izaten dira, ez dute gehienetan joera deskriptiborik hartzen. Hasierotan jolas txikia eginez egoera aurkezten zaigu, baina egoerak iradokitzen duena ez da amaieran beteko. Horrela ustekabeari ateak zabaltzen zaizkio.
‎Etxebizitzaren salerosketako eskriturak eskuarki hipoteka finantzatzen duen banku erakundeak ohikoa duen notaritzan egiten badira ere, higiezina erosiko duena ez ahantzi bera dela notarioaren lansariak ordainduko dituena ere libre da, barruti horren barnean, nahi duen notarioaren zerbitzuak kontratatzeko.
‎Eta zergatik pinguino bat? Informatikarientzako txiste batek azaltzen du hegan egiten ez duena ez dela erortzen. Kondaira faltsu batek dioenez, animalia horietako batek hozka egin zion Linus Torvaldsi.
‎Alderdiek jendea erakartzeko asmoz antolatzen zituzten hitzaldiak bost axola zitzaizkidan, baina, Idoiaren ama zetorrenez gero, salbuespen bat egitea erabaki nuen. Apuleiok dio ezen inork ezagutzen ez duena ez dela existitzen ia. Hori areagotu egiten da politikaren arloan; jende artean ezaguna eta onartua izatea lortzen ez duena inolako begiramenik gabe desagertzen da.
‎Konfuziok dio ezen zuhurtasunez jokatzen duena ez dela haserretzen gizakiek engainatzen dutenean, eta ez dela orobat tristatzen desleial zaizkionean. Gizaki zuhurrak aurrez ateratzen omen ditu kontuak halakoetan.
‎Edozein modutara, erretorika renerroan itxura egitea dago, rol bat antzeztea, aktore modura jardutea, simulakroa, eta hori da neurri handi batean, ez osoan, bertsolaria: aktore bat, hizkuntzaren teknika batzuk ongi menderatzen dituen artisaua, entzuleentzako" gauza ederrak eta zirigarriak" izango direnak esateko prest, entzulea psikologikoki bereganatzeko asmoa duena (psikagogia edo erretorika psikagogikoaren helburua), nahiz eta itxura egilearena egiten jardun eta, beharbada, bertsotzen duena ez zinez sinetsi, momentuko sinesmena ez bada. Osoan ez dela esan dut," egiantzekotasunaren bertsolaritza" tik haratago bai baitago" egiaren bertsolaritza", egiaren bila doana, alegia.
‎Dena dela, azken finean, hemen erabakitzailea norberaren kontzientzia da. Kristau kontzientziarik ez duena ez da asko axolatuko elizaren erabakiekin. Giristinoak izango ditu problema handiagoak bere kontzientziarekin.
‎" Giza-izakia", hain zuzen," bere hitz eta ekintza guztiak eta baita bere sentimendu eta pentsamendu guztiak baino zerbait gehiago eta ezberdina da" 41 Nahiz eta batek uste duen gizabanako bat bere osotasunean ondo ezagutzen duela, egiaz ez du aukerarik ere honen agerpenen zati bat baino antzemateko, eta, beraz, gehienez gizabanako hori partzialki eta behin behinean ulertu ahal izango du. Humboldtek gizakiaren" bame indarra" deitzen duena ez dago ikerketa antropologiko baten edo bestearen esku, nahiz eta banakoari buruzko datuak asko izan eta hauen inguruko analisia ona izan. Benetako antropologia zintzo baten helburua, finean," egiara hurbiltzea bakarrik" izan daiteke eta" ez berau oinarritzea", ze azken hau" erabat ezinezkoa da":
‎...u ginen ontziaz, oinutsik, labana eskuan, bat banaka aholotu eta estekatu genituen erreleboko guardak, ongi Vieites, ganberetara jaitsi eta afaltzen harrapatu genuen eskifaia osoa, garrasiren bat entzun genuen ofizialen jangelatik, baina denek etzan behar izan zuten, hori duk Arrieta, mahaiko labanek ez dute balio pirata baten larruan ebakitzeko, horrelaxe Ormazabal, lasai, lasai, krimenik egin ez duena ez da zertan beldur izan, epaiketa justu bat eginen diogu urkatu behar dugunari.
2006
‎Lehenik eta behin, gerra bat galdu duena eta galtzaile bezala arerioek dominatzen duten erregimen batean bizi behar duena ez doa predikatzen hortik zehar zer den. Ez dugu ahaztu behar diktadura batean etorri zirela.
‎«Ahotsak» mugimendua goraipatu duzu liburuan, haren jarrera: «Irabazi behar duena ez da nire alderdia, gizartea baizik».
‎Seme alabengan eragin handiena duena ez da gurasoek esaten dietena edo egiten dietena,
‎– Agresioa burutu duena ez zigortu fisikoki.
‎beste bizitzan da; hemen, lurrean, bere grazia egoeraz seguru egon nahi duen gizakiak,, bera bidali duen Horren obrak egin ditu, egunez den bitartean?. Jainkoak errebelatua duen borondatearen arabera, bere handitasuna areagotzeko balio duena ez da aisia, ez da atsegina, obrak egitea baizik; bekaturik lehena eta denetan nagusiena, beraz, denbora alferrik xahutzea da(...) Bizitza sozialean denbora alferrik galtzea, berriketan jardutea, luxuetan, baita loari behar duguna baino denbora gehiago ematea, osasuna mantentzeko sei edo zortzi ordu behar ditugu, gehienez ere?, erabat gaitzesgarria da moralaren ikuspegitik(...) denboraren balioa ... 213).
‎Eragin patologiko saihestezinik ez dute, per se, ez munduaren imajinen sekularizazioak, ez gizartearen bereizketa estrukturalak ere. Eguneroko praktika komunikatiboaren txirotzea eragiten duena ez da balio esfera kulturalen bereizketa eta garapena (bakoitza bere zentzu espezifikoarekin); pobretze hori haustura elitista batetik dator: hautsita geratuko da ekintza komunikatiboaren testuinguruekin adituen kulturak duen lotura.
‎gizakiak, berez? nahi duena ez da dirua muga gabe irabaziz jardutea, bizitzea baizik, betidanik bizi izan den bezala bizitzea, eta bizitzen segitzeko behar adina irabaztea (Weber, 2001: 59).
‎emaitzatzat jo behar dira, Habermas en iritziz, aitzitik, alienazio eta basakeria horiek prozesu hori txarto burutu izanaren emaitza baizik ez dira. Munduak nozitzen duena ez da, arrazoi gehiegikeria?, arrazoi gabezia baizik. Modernitatearen patologiak ezin zaizkio egotzi arrazoiari berari; arrazoia bertan behera utzi izanaren ondorioak dira, edo arrazoiaren dimentsio jakin batzuk komunikazioaren idealari nagusitu izanaren ondorioak....
‎Bidezko merkataritzako dendaren batean sartu eta Gabonetan oparitzeko produktu bat erostea bezain keinu xumea, oparia jasotzen duena ez ezik, ekoizleak eta haien komunitatea ere pozten ditu. Artisauek egindako Gabonetako zorion txartelak, bidezko merkataritzako produktuez osatutako Gabonetako saskiak, eskuz egindako artikulu bakarrak edo komunitate batentzako laguntza ematen duten opari txartelak eros daitezke.
‎Ebakuntzaren ondoren, kontrol mediko egokiarekin, jateko ohitura osasungarriekin eta ariketa fisikoarekin, pazienteek hasierako pisuaren %60 eta %70 bitartean gal dezakete. Jende askok uste duena ez da kirurgia plastikoa, kirurgia orokor eta gastroenterologikoaren doktrina eremukoa baizik. 2005eko topaketan, Kirurgia Bariatriko Amerikarreko Elkarteak Kaliforniako Stanfordeko Unibertsitateko zientzialari talde baten datuak argitaratu zituen, eta adierazi zuen bihotz gaixotasunak izateko arriskua %50 inguru murrizten dela kirurgia mota horren eraginpean dauden morido lodietan.
‎Iraunkortasunak, soziala bere baitan darama. Desoreka soziala bultzatzen duena ez da iraunkorra, iraunkortasunaren barruan dagoelako oreka. Eta hirugarrenik, etorkizunerako dauden proiektuekin ere bat etorri behar du.
‎–Hau egin duena ez dago... –hasi zen erraten.
‎Jauregian neskato ote zegoen Antsa larru apantzailearen alaba? Hala du itxura; Jainkoak munduan ezarri ordenan, bizia bere eskuz atera behar duena ez da inoiz lotsatu bere umeak boteretsua zerbitzatzera igorri beharraz. Eta gauzak hala gertatu ez baziren ere, Iruñea ez da Paris.
‎Benetan diotsuet: Jainkoaren erreinua haur batek bezala onartzen ez duena ez da inola ere bertan sartuko".
‎Ez du horrezkero luzaz iraun afariak. Tragoak ekarri dizkigute, baina five steps kontu hori aipatu duena ez dago kontua lar luzatzeko moduan. Alkoholaren eskaileretan gora step gehiegi igotzea litzateke beste trago bat jotzea.
2007
‎Britainia Handiko batzorde horrek proposatu duena ez da eskema teorikoa, munduko leku askotan praktikan dago eta. Rebekah Phillipsek Danimarka ipini du eredutzat:
‎Haatik, barne ministroa izan den bitartean euskal departamenduaren aldeko diru laguntza eman zuten Herriko Etxeak auzipetu ditu, Laborantza Ganbarak sekulako arazoak ditu frantses administrazioarekin. Maila horretan Royalek eginen duena ez dakigu, sozialistak oso zentralistak dira, aspaldi abertzaleen ondoan ibili baziren ere, aldendu ziren, eta iragan edota arbel oso beltza utzi zuten euskal arazoaren inguruan.
‎Sukaldariak erabaki egiten du zer jaki nahi duen prestatu egun bakoitzean. Gero, azokara doa eta berak nahi duena ez dago. Beraz, beste zer edo zer eskaini behar du.
‎Kanten ustez, norberaren zoriontasuna" pertsona guztiek duten helburua da (euren naturaren bultzakadari esker), baina helburu hori ezin da inoiz beharra legez kontsideratu kontraesan baten jausi barik. Norberak berez, ezinbestez, nahi duena ez dago beharraren kontzeptuan sartuta, honek nahiaren kontran onartutako helburuarenganako koertzioa adierazten duelako. Beraz, kontraesana da gure zoriontasuna bultzatzera behartuta gaudela esatea5".
‎Adinak, dena den, berez,, ez luke faktore baztertzailerik izan: gehien inporta duena ez da pertsonaren edadea, nozitzen duen komorbilitatea (zenbat gaixotasun pairatzen dituen, batera: artrosia, diabetesa, etab.) baizik.
‎desberdintasuna suntsitu nahi da, berdintasuna benetakoa eta eragingarria izan dadin. Egia esan, berdintasunak debekatzen duena ez da tratu desberdin oro, bereizkeriazko tratua baino. Tratu desberdin guztiak ez dira bereizkeriazkoak modu automatikoan, arrazoi objektibo eta arrazoizkoak oinarri dituztenean baino ez.
‎Baina otamen borobilean Kristoren gorputza, eta kalizan Kristoren odola, zein bere aldetik, benetan daudela sinesteko, umilki aitor dezagun, fedeak eskatzen duena ez da txantxa.
‎790 Chamberlain ek kaos etnikoa deitzen duena ez da heldu den hori, Inperio Erromatarraren hon damendiari segitu zion Erdi Arokoa baizik.
‎Winckelmann ere antzinakoen ereduzkotasun ezbaigabetik abiatu da, baina imitazioaren kontzeptua eraldatuz: antzinakoetan egungo artistak (literatoak) imitatu behar duena ez dira obrak edo produktuak, produkzioa bera baino; ez da idatzi behar Homero-k idatzi zuena edo zuen bezala, baizik Homero-k gaur idatziko lukeena edo lukeen bezala. Produkzio/ kreazioa bera imitatzeko, alabaina, estreina produkzioaren aurrebaldintzak behar dira imitatu:
‎ez Haydn eta Mozart, baizik Debussy eta Mahler musikatzen da; ez da Boucher eta rokokoa pintatzen, baina Toulouse Lautrec, Cézanne, Monet; Voltaire-ren lekuan Zola eta Ibsen irakurtzen da, eta garaiko pentsamendua Darwin, Marx, Nietzsche-ren mailuena da, ez Rousseau edo Hume-ren biola sentituena; oroz gain, ordea, literatura edo filosofia ez, zientzia eta teknologia da buruen zeharo nagusi. Iritzi publikoa bera, biziki politizatua, orain prentsa konbatibo bat dago?, ez da jada Gortea eta ingurua bakarrik, eta hura asaldatzen duena ez da Marie Antoinette ren idunekoaren afera, Dreyfus ena baizik. Darwin eta Haeckel ekin arrazismoa indarrean ari da nahinon altxatzen, politikan eta gizartean ez ezik, giza zientzietan ere.
‎–Begira, ez dakit nola ez ginen konturatu, erraz erraza zen-eta! Horizontaleko hitza gaizki zegoen, eusten duena ez erortzeko behar dena poste zen, eta barruan gauzak eramateko erabiltzen den objektua poltsa, noski. Bukatu dugu gurutzegrama!?.
‎06.58 Aspaldiko kontua da: lasterketa aurrekoa irabazten duena ez omen da garaile izango benetako lasterketan. Ni erabakia hartuta irten naiz:
‎Bizirik jarraitzeko. Esaldi honek dioen bezala, «komunikatzen ez duena ez daexistitzen».
‎Lehenagoko puntuarekin badulotura honek; administrazioko erakundeetan, gauzak antolatuta daude prozedurabatzuei segitzeko, helburu batzuetarako. Eta horietan komunikazioa sartzen dugunean (komunikatzen ez duena ez baita existitzen), horrek planifikazioa eskatzen duepe ezberdinetarako (epe laburrerako, ertainerako eta luzerako) komunikazioestrategiak diseinatu eta gauzatzeko. Estrategia planteatu ondoren, martxan jartzeaeta gauzatzea dator.
‎Euskara normalduko duena ez da ofizialtasunari esker eskura genezakeenestatus juridikoa. Hizkuntza ez du legeak gizarteratzen, baldin eta, arestian esanbezala, estatus juridiko horrek hiztunen jarduera soziolinguistikoa aldatzeko indarrik ez baldin badu.
‎Outputnazionalarekiko erlazio objektibo horren gabezia izan arren, xeno monetak trukeobjektu autonomoak dira truke merkatu atzerritarrean. Hortaz, merkatu horrenizaera espekulatiboa egiten duena ez da bertan gauzatzen den transakzio mota, transakzio batzuk ez dira batere espekulatiboak?, baizik eta bikoiztasun prozesupatologikoari dagokion merkatu horren existentzia bera, bikoiztasun horrekmonetak ordainketa medio izatetik ordainketa objektu bihurtzen dituelarik.Espekulazioa kapital espekulatiboaren efektua da, eta ez berorren kausa, kapitalespekulatiboa moneta bikoiztasunaren emaitza zu... Monetak trukeobjektuetan aldatuak diren bezain laster, beraien truke tasak beraien erosketen etasalmenten arabera aldatzen dira, eta espekulazioa aldaketa horietatik kapitalirabaziak lortu nahi izatetik sortzen da.
‎Pentsamenduak aldaketa ugari izaten ditu hizketa bihurtzean. Hizketan aurkitzen duena ez da adierazpen soila, bere errealitatea eta forma baizik. Semantika eta fonetika aldeko garapen prozesuek prozesu bakar bat osatzen dute funtsean, hain zuzen ere beren norabideak alderantzizkoak direlako.
‎Nazio bat zertzen duena ez da hizkuntza bakarrik (are gutxiago nazio politikoa, horren ezaugarri definitiboa, oraintxe aipatu bezala, bere burua norberetiarki baiesteko borondatea baita Humboldt-en arabera, Renan baino askoz lehen), baizik eta bizitoki geografikoa, klima, erlijioa, antolaera zibila, lan moldea, artea, etab. Hala erakutsi izan du Humboldt-ek bai nazio grekoa eta bai nazio euskalduna ikertu dituenetan.
‎Nola sortzen da kontzeptu bat? Kontzeptuak adierazten edo ispilatzen duena ez da sentsuei aurkezten zaizkien gauzez lekorako mundua, haien presentzian buruan eratzen den mundua baizik.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
edun 394 (2,59)
ukan 180 (1,18)
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia