Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 101

2000
‎—Erromak ezin duena ez du Ubarnek eginen...
‎—Eiheratik iragan ura ez da, ordea, eiherarat itzultzen... eta gaztigatu nizun hori bere mementuan —ihardetsi zidan amak hoztasunez; gero, gauzak bere tokian ipini nahi balitu bezala, erran zidan—: Eta jakizu ezen zure osabak auzi honetan galdu duena ez dela deus nik galdu dudanaren aldean. Zeren eta seme bat bainuen, Jainkoarentzat nahi nuena, eta seme hura galdu dut...
2001
‎Beste uste oker bat ere galdu da. Sugea dantzarazten duena ez omen da musikaren soinua. Sugeak nahiko gorrak omen dira.
2002
‎–Etxetik ihes egiten duena ez dut nik etxekotzat. Eta zure etxean badago, zure etxeko kontua da, zuk zeuk zaindu beharrekoa.
2003
‎Jean Etxepare apur bat ezagutzen duena ez da harritzen jende xehearen aipamen hori hemen aurkitzean: Larresoroko irakaspenak hartuak zituzten hango apaizki ala jauntxoek gizarteko barne mailak ongi bereizten ikasia baitzuten.
‎Sufritu duena ez da soilik biktima bat, etorkizunik
‎Baina pentsatzen ez duenak ez du kalkuluak egiteko gaitasunik. Pentsatzen ez duena ez da arrazionala. Ez du bidea neurtzen.
2004
‎bi hizkuntzetan eratu nahi den gisa horretako antolamendu soziolinguistikoan zer toki dagokio euskaldunari? Euskaraz bizi nahi duen euskaldunak, bizi nahi ez duena edota ahalegin handirik egiten ez duena ez baitakigu nola izan daitekeen euskaldun, euskaldun izatea ez delako zentzu hertsian euskara jakitea, ba al dauka aterabiderik egungo egunean?
‎Zernahi dela ere, batean zein bestean, fruituak antzekoak dira: aurrenekoan (oinarrizko hezkuntza sistema), euskararen izaera ofiziala, aplikatu, nolabait aplikatu du Eusko Jaurlaritzak, baina emaitzak ez dira legetasunaren araberako emaitza objektiboak izan erdararen kasuan bezala, legeak agintzen duena ez delako inondik inora ere bete. Bigarrengoaz, berriz, zer esango dugu bada?
‎Euskeraren egokera ain txarra izanda, ezin dugu txantxetan edo erdipurdi artu bere biziari dagokion sendabidea. Euskeraren bizia ziñez nai ez duena ez da benetako euskaltzalea.
‎–judu zaharrak ikasle burugogor batekin ariko balitz bezala hitz egin zidan– Ez duzu deus ere ulertzen! Benetan axola duena ez da naziak traste arraroak biltzen ibiltzea, ezta objektu horiek benetakoak diren ala ez. Ez; benetan axola duena zera da, naziek benetakoak direla sinesten dutela.
‎Bularrean, sabelean eta belarrietako atzeko aldean. Eta ondoren esan duena ez du berak esan, arantzek atera diote barrutik:
2006
‎–Hau egin duena ez dago... –hasi zen erraten.
‎Jauregian neskato ote zegoen Antsa larru apantzailearen alaba? Hala du itxura; Jainkoak munduan ezarri ordenan, bizia bere eskuz atera behar duena ez da inoiz lotsatu bere umeak boteretsua zerbitzatzera igorri beharraz. Eta gauzak hala gertatu ez baziren ere, Iruñea ez da Paris.
2007
‎Baina otamen borobilean Kristoren gorputza, eta kalizan Kristoren odola, zein bere aldetik, benetan daudela sinesteko, umilki aitor dezagun, fedeak eskatzen duena ez da txantxa.
‎790 Chamberlain ek kaos etnikoa deitzen duena ez da heldu den hori, Inperio Erromatarraren hon damendiari segitu zion Erdi Arokoa baizik.
‎Winckelmann ere antzinakoen ereduzkotasun ezbaigabetik abiatu da, baina imitazioaren kontzeptua eraldatuz: antzinakoetan egungo artistak (literatoak) imitatu behar duena ez dira obrak edo produktuak, produkzioa bera baino; ez da idatzi behar Homero-k idatzi zuena edo zuen bezala, baizik Homero-k gaur idatziko lukeena edo lukeen bezala. Produkzio/ kreazioa bera imitatzeko, alabaina, estreina produkzioaren aurrebaldintzak behar dira imitatu:
‎ez Haydn eta Mozart, baizik Debussy eta Mahler musikatzen da; ez da Boucher eta rokokoa pintatzen, baina Toulouse Lautrec, Cézanne, Monet; Voltaire-ren lekuan Zola eta Ibsen irakurtzen da, eta garaiko pentsamendua Darwin, Marx, Nietzsche-ren mailuena da, ez Rousseau edo Hume-ren biola sentituena; oroz gain, ordea, literatura edo filosofia ez, zientzia eta teknologia da buruen zeharo nagusi. Iritzi publikoa bera, biziki politizatua, orain prentsa konbatibo bat dago?, ez da jada Gortea eta ingurua bakarrik, eta hura asaldatzen duena ez da Marie Antoinette ren idunekoaren afera, Dreyfus ena baizik. Darwin eta Haeckel ekin arrazismoa indarrean ari da nahinon altxatzen, politikan eta gizartean ez ezik, giza zientzietan ere.
‎–Begira, ez dakit nola ez ginen konturatu, erraz erraza zen-eta! Horizontaleko hitza gaizki zegoen, eusten duena ez erortzeko behar dena poste zen, eta barruan gauzak eramateko erabiltzen den objektua poltsa, noski. Bukatu dugu gurutzegrama!?.
2008
‎Abertzale gehienak ez bide dira ohartu oraindik, euskara nazio hizkuntza egiten duena ez dela erdaraz mamitutako jardun politiko, sozial eta kulturala. Gogora diezaiegun halere, horrek ezer askotarako balioko ez badu ere, euskaraz jardunda bihurtzen dugula euskara Euskal Herriaren nazio hizkuntza.
‎Irlandakoaren beste irakaspen garbi bat: nazio eraikuntzaren nondik norako hauetan helburua goitik behera baldintzatzen duena ez da begiz jotako xedea, baizik eta prozesua bera. Nazio askapenaren prozesua bera da faktore erabakigarria, ez herri menderatuaren erabakimena edo autodeterminazio ariketa formala.
2009
‎ezagutzaile hori, ordea, bera ezin da ezagutu, baina ezin da ez pentsatu ere. Eta azkenik, ezagutu ahal duguna, ezagutzaren muga errigortsuek mugatua dago (garun analitikoak, esango dugu); baina handik harago beste asko da gizon emakumeak, esijentzia logiko eta razionalengatik ere, nahitaez pentsatu beharra izaten duena, eta (eskuineko garuna ere baduelako) ezin duena ez nolabait pentsatu, nahiz modu ezaskian egin. Zaramatika hauei zor zaie Arrazoimen hutsaren kritika ko lehen frase sonatua:
‎Jainkoak Arantzazun ipini duena ez da erregina zerutar distiratsu bat; Arantzazun hautatu duena ez da herri handios bat, inoiz ez garaitua, etab. (Luzuriaga), ez Ama Birjinaren eskutik historian handitasun handietara igoaraziko duena (Salbatore), baina gupida hutsez hautatu izan duen elorri lehor bihurria. Gandiagak berak errukiz maite ditu euskara, Euskal Herria, euskal jendea:
‎Jainkoak Arantzazun ipini duena ez da erregina zerutar distiratsu bat; Arantzazun hautatu duena ez da herri handios bat, inoiz ez garaitua, etab. (Luzuriaga), ez Ama Birjinaren eskutik historian handitasun handietara igoaraziko duena (Salbatore), baina gupida hutsez hautatu izan duen elorri lehor bihurria. Gandiagak berak errukiz maite ditu euskara, Euskal Herria, euskal jendea:
‎Eta Andre Mariaren irudia egiaz, janzten? duena ez da harripitxi eta broderiaz apainduriko tisuzko mantua, belaunikatu zaizkion erromesen historia da:
‎Zer ulertu behar da horrekin? Erlijioa posible egiten duena burmuina dela baldin bada, esan gura duena ez da asko. Baina horrekin erlijioa gizon emakumearen izaerako elementu saihestezina deklaratu gura bada, eta, beraz, gizadiarentzat betikotu, gaurko neurozientziei onartzerik ba ote dago holako konklusio absolutu bat?
‎–Gaizki, Bibi! Nola epai dezakezu zeure ahizpa, berak egin duena ez badakizu. Pentsa ezazu, izan ere, atsoak Adari zera esan diola?
‎–Gaizki, Bibi! Nola epai dezakezu zeure ahizpa, berak egin duena ez badakizu. Pentsa ezazu, izan ere, atsoak Adari zera esan diola...
2010
‎nik azken urte hartan irakurritako Schopenhauerren hainbat liburuk ere izango zuten hartan zerikusirik. Eta Gerhardek bere piezak mugitzen zituen, orain peoi bat, eta orain zaldi bat?, eta gaizki mugitzen zituen, jakina, hutsegite bat beste bati zerraiola, han eta hemen egon nahi duena ez baitago ez hemen ez han ez inon. Hasieran, egia esan, hutsegite haiek poztu egiten ninduten, garaipenerako bidea errazten zidatelako, baina gero, pixkanaka, ohartu nintzenean garaipen merke haiek ez zutela merezi, zer meritu zuen, bada, pikutan zegoèn norbaiti xake partida bat irabazteak??, haserretzen hasi nintzen, haserrea disimulatzen ahalegintzen banintzen ere?
‎berria ere. Hegan egiten duena ez da bakarrik gizabanako hegazkinlaria, komunitate baten indar hoberenen eta baliotsuenen sinboloa baizik. Aireratzean pilotuak gorenera igotzen ziren, gurtutako mundu berezi baten eremuetan.
‎Esan nahi dizudana da Gerharden mitin baikor bezain handizaleek aurkako erreakzioa eragiten zidatela, orain pentsamendu ezkor bat nagusitzen zitzaidala, eta orain ezkorragoa... nik azken urte hartan irakurritako Schopenhauerren hainbat liburuk ere izango zuten hartan zerikusirik. Eta Gerhardek bere piezak mugitzen zituen —orain peoi bat, eta orain zaldi bat—, eta gaizki mugitzen zituen, jakina, hutsegite bat beste bati zerraiola, han eta hemen egon nahi duena ez baitago ez hemen ez han ez inon. Hasieran, egia esan, hutsegite haiek poztu egiten ninduten, garaipenerako bidea errazten zidatelako, baina gero, pixkanaka, ohartu nintzenean garaipen merke haiek ez zutela merezi —zer meritu zuen, bada, pikutan zegoèn norbaiti xake partida bat irabazteak? —, haserretzen hasi nintzen, haserrea disimulatzen ahalegintzen banintzen ere... harik eta, halako batean —‘Trotz alledem, Ludwig! ’ esan ez beste, Gerhardek lekurik desegokienera mugitu zuen erregina, istantean jan niona zaldi jauzi batez—, mihi puntan nuèn hitza ihesi joan zitzaidan arte:
2011
‎Zu, haur hura, Satur, denborak hondatu ez duena ez higatu: zure begiei begiratu bertzerik ez dago, eta zure boza entzun?!
‎–Espazio sinbolikoa, Euskararen eta edozein hizkuntzaren arima da. Hizkuntza baten glotofagia, heriotza eta hilketa eragiten duena ez da bere azken hiztunaren suntsipena, bere arimaren lapurreta baizik. Eta lapurreta hori izan daiteke, eta normalean hala izaten da?
2012
‎–Iraupena ezagutu ez duena ez da bizi izan?
‎–Jon, hau idatzi duena ez dago bere onean, erran zuen azkenean.
‎Mendi Zerutiarretan bizi den hegazti bat da, gorrizta eta dotorea, baina sei hanka ditu eta lau hego. Animalia benetan kezkagarria bihurtzen duena ez aurpegirik eta ez begirik ez edukitzea da.
‎–Nik uste ama gehien kezkatzen duena ez dela haurra atzerritik ekartzea, neuk bakarrik egitea baino. Garirekin banengo, ez zuen hainbeste aitzakia izango.
‎mundua egin, eta gero ezkutatu egin zen. Orain (barka biraoa irudi badu), Estatua da aski ahalguztiduna, nahi duena egin eta ezkutatu, eta egin duena ez existitzeko ere. Estatuak aurretik hartuak edukitzen ditu behar diren neurriak, tortura noiznahi egin dadin baina inoiz ez frogatu.
‎hamaika mila lamiak, denak Gilen izeneko, Ligiko zubia eraiki omen zutenekoa. Ba, gizon horrek egiten duena ez da gutxiago mirestekoa. Hasiera batean, niretzat lan egiteko hartu nuenean, nik neuk, sukaldaritzaz eta ardoez zer edo zer banekielako uste harroan, gainbegiratu egiten nituen Gilenen lanak, menuak, ardoen erosketak?
‎bakandu egin zen, eta milia batetik gorako diametroa zuen zirkulu bat eratu zuen. ...eldurgarriaren ahora, zeinaren barrenaldea, begiak iristen ziren lekuraino, urezko horma leun, distiratsu eta beltz beltza baitzen, ostertzari buruz berrogeita bost bat graduko angeluan makurtua, kulunka zalapartariez abiada eroan biraka eta biraka zebilena, ahots beldurgarri bat, erdi garrasi, erdi orro, bidaliz haizetara, Niagarako ur jauzi indartsuak berak ere, bere hilzorian, zerura jaurtitzen duena ez bezalakoa.
‎–O! Gaitzitzen duena ez da zentzua.
2013
‎Versusek apenas dakien dagoeneko zer den egia eta zer gezurra, oro da berarentzat ispilatze eta irrits, antsia eta nahigo eta desira, eta leihoak dena dio itxuraldatzen, dena elur bihurtzen. Ikusten duena ez du Versusek begiz jotzen, jo gabe etortzen zaio bera bere kabuz isil isilik, goxoro maita dezan, dena ez dena bezain amultsuki maita dezan, baina Versusek ezin du gehiago egiarekin, argiaren labanekin, ezin hil betikotuarekin, inoiz iritsiko ez den mirariarekin agerkundearekin epifaniarekin maitasun ezaren handitasunarekin.
2014
‎Baina ez da Nadia Comanecirekin horregatik bakarrik akordatu. Benetan asaldatu duena ez da errumaniar txikiaren seriotasuna izan. Atzera egin behar izan du denboran, Comaneci buruan saltoka ari balitzaio bezala.
‎Orain bai baitakigu. Zer da Nazioa?? konferentzian egiten duena ez dela planteamolde teorikoa egiaren bila, baizik patriotikoa, esanahi desesperatu honetan, guztiz.
‎Hori ahaztu egiten dela gauza bat da, Renanek ongi dakiena1555(. Nor oroitzen da gaur Armeniaz??, Hitlerri eratxikitzen zaio esaldia). Baina Renanek esaten duena ez da ahaztu egiten dela, baizik ahaztu egin behar dela. Zergatik?
‎Ce que nous allons faire est délicat; c, est presque de la vivisection; nous allons traiter les vivants comme d, ordinaire on traite les morts. Nous y mettrons la froideur, l, impartialité la plus absolue? 1530 Zinez, Renanek agintzen duena ez da gutxi.
‎Gorroto bat, harreman pribatuetaraino heltzen dena; prusiarra jendekin eta adeitsu izan liteke errusiar edo ingeles batekin berbetan, frantses batekin, gura gabe ere, ezin du mergatza baino izan. Gorrotatzen duena ez baita gobernua edo politika frantsesa,, mais toute notre nation elle même?, jende modu frantsesa, liburu frantsesak, karaktere frantsesa, dena1181 Napoleonen porrotaz eta Vienako Kongresuaz gero Prusiak ez bide du buruan beste asmorik izan Frantziari gerra egitea baino; edo, hobeto, beti militarista, azkeneko berrehun urtean gerra besterik ez du buruan izan, eta azkeneko berrogeita hamar urte... –La Prusse, depuis qu, elle existe, n, a pas cessé un seul jour, d? être en état de guerre avec nous? 1182 Prusiaren existentzia guztia horretara dago bideratua.
‎Bauer). Baina Boeckhek esan bezala definitzen duena ez da engoitik jomuga edo ideal ilustratu bat (Ilustrazio alemanetako batena, ez frantsesarena), praktika bat baizik Prusian. Vienako Kongresuan (1815) Malmedy eta St.
‎Nazionalitateen printzipioak adierazten duena, Estatua sortzeko eskubidea zein subjekturi dagokion da; hots, Estatua sortzeko, material naturala? herria dela deklaratzen du. a) Material hori herria bere osoan da, ez norbanakoak banaka, nola eta ez dugun behintzat gizon emakume guztientzako errepublika unibertsal bakarrean pentsatzen. b) Estatu konkretu bat eratzeko eskubide duena ez da edonolako herrijende sakabanatua, ezpada nolabait jada naturalki elkartua. Bestela esan, Estatu jakin bat eratzeko materiala aurretik ja elkartasun natural bat duen saldo edo baltsa da; hots,, amankomunean duena jatorria, hizkuntza, ohiturak, zuzenbidea, kultur bizitza, sinesmena, erlijio unibertsalak egon aurrean?, lurralde berean egoiletasuna eta erkidego ekonomikoa?,, nazio naturala?
‎Nazionalitate bat zalantza guztien gainetik identifikatzen duena, naziokideekin beregainki antolatzeko, batasun nazionala osatzeko gogoa edo nahia da, Delochek maiz instintua esaten duena (naturala dela nabarmentzeko). Alabaina, nazionalitatearen eta nahiaren identifikazioak galdatzen duena ez da bozketaren eskubidea edo beharra, ezpada eguneroko praktika kulturalean nahi horren materializatzea eta erakustea(, eguneroko plebiszitu, gisa edo).
‎Herriaren konsentimenduaren (maila apal horretan subiranotasun herritarraren) printzipioak historia propioa dizu. Bere kili koloekin ere, nazioaren edo herriaren subiranotasun aitortza inportante bat dela hori engoiti, ezin ukatu (Iraultza Frantsesak egin duena ez da hori inbentatzea izan) 1005.
‎–Wo ist der Teutschen Mut?? Eta Luterok bezala berak ere alemanen askapena aldarrikatzen du, horren adiera XIX. mendeko nazionalismo alemanak ulertu duena ez bazen ere.
2015
‎Baina iragan berri duen ametsean gehien sufriarazi duena ez da bere burua erretzeko zorian ikusi izana, baizik eta bere parean, lurrean etzanda eta sugarrek gertutik mehatxatuta, haur besoetako bat zegoela ikustea. Haurraren negarra barruraino sartu zaio, eta ezer egin ezina gogaikarri eta jasangaitz egin zaio, baita amets bat izan dela jakin ostean ere.
‎Eta erlazio mota horiek dira aspalditik sistemaren kritikariek agerian jarri nahi dituztenak. Izan ere, sistema kritikatzen duena ez da beti karikaturagile baboek irudikatzen diguten «denaren kontra doan» hori. Botere erlazioak esplizitatzea, azaleratzea?
‎Horri buruz, kalean eta instituzioetan bezala, ez da eztabaidatzen, inposatu eta diktatu baizik. «Gaizto», «ateo», «terrorista» eta beste hainbat nozio gotorleku nozioak dira, eta atearen zarrapoa duena ez dugu inon aurkitzen.
‎Joxe Mari Lertxundiren liburuetan Gerraren aipamenak bilatzeko ahalegina egin nuen. Gerra kontuez dauzkadan liburuek diotena eta Jexuxek kontatzen duena ez datoz bat sarritan. Gerrak zenbat iraun zuen, esate baterako; horrek ez nau hainbeste arduratzen, jakina baita soldadu egondako denbora ez zela denentzako bera izan Gerra garaian.
‎Historia horrek, jakina, hausnarketa kritiko eta sakona eskatzen du, eta horretarako ikuspuntu askotatik heldu behar zaio. Liburu honek eskaintzen duena ez da historialari akademiko baten begirada; oroitzapen pertsonalak dira, azken batean. Baina aipatu historia hori, alderdi bat, behintzat?
‎Anatoliek bizi izan duena ez dela salbuespena, Ekialdeko Europatik Mendebaldera etorri diren etorkinekiko euskaldun askok ditugun aurreiritzien erakusle da, amaren arabera. Beraien herrialdea utzi beharra izan dutelako, ez han eta ez hemen, ez dutela balio pentsatzen dugula dio,, zaborra garela iruditzen zaizue?.
‎Baina ez da nahikoa alderdiak sortu eta hauteskundeak antolatzea. Egiazko kultura demokratikoa bultzatu behar da, guk bezala pentsatzen ez duena ez dadin etsaitzat har, errespetuz har dadin. Horrela bakarrik joango gara lortzen benetako demokraziarako giroa?.
‎dira soilik, eta, Etiopia hegoaldean, ganadurik ez duena ez da inor?.
2017
‎Nagusi, Lolaren gelatxotik izkribatzen diat, Lolaren paperean; Jainkoaren izenean, otoi, entzun zadak arretaz. Nik gauzak ikusten ditudan bezala, libre izan nahi ez duena ez duk pertsona. Emakumeak ez dik libre izan nahi.
‎Horrenbestez,, emakumeak? hitzak liburu honen testuinguruan esan nahi duena ez da begien aurrean jarri beharreko historia ezkutatua soilik; esplotatzeko modu zehatz bat ere adierazten du, eta, beraz, ikuspuntu paregabe bat harreman kapitalisten historia berriz aztertzeko.
‎plaza berean poteatu ahal izateko plaza existitu behar da; horretarako espaloia, hoditeria eta herri errepideak behar dira; horretarako manufaktura, industria eta garraio azpiegiturak; produktuak salgai egongo badira, higiene eta osasun arauak behar dira, taberna guztiei aplikatzeko modukoak, saltzen dutenaren kalitatearen kontrola, ISOak, kalea osatzen duten etxe-bizitzentzako arau estandarrak... Laburbiltzeko, kalean armarik gabe ibiltzea ahalbidetzen duena, eta, beraz, gure herrietako poteo lasaia errealitate bilakatzen duena ez da komunitatearen arima zintzoa, baizik eta bigilantzia eta kontrol mekanismo erregulatu eta jarraituak. Hori bai, ez dira berdinak hamabigarren eta hogeitabatgarren mendeko bigilantzia eta kontrol mekanismoak, baina existitu, beti existitu dira.
‎Haiei ordaindu beharreko pentsioak dira kezka iturri. . Badago teoria bat esaten duena ez litzatekeela adin finkorik jarri behar erretiroa hartzeko. Erabaki behar litzatekeela lan merkatutik kanpoko zenbat urte estaliko diren, eta horren arabera mugitu behar litzatekeela erretiro adina.
‎Diruak independentzia dakar. Sexu ordaindua dela-eta, morala mintzen duena ez da emakumeak plazerik ez sentitzea, baizik eta sutondotik urruntzea eta bere dirua irabaztea. Puta kalezalea da, bere egiten du hiria.
2018
‎Ikusi ditugun Lacanen eta Rivieren analisiak eta Freudek Ni eta zera n aurkezten duena ez datoz bat azaltzean nola funtzionatzen duten genero identifikazioek... ezta batere «funtzionatzen» duten esatean ere. Kulturan disonanteak diren askotariko identifikazioen ugaritze eta gurutzatzea ote da genero konplexutasuna eta disonantzia azaltzeko bidea?
‎Agindu diskurtsibo horiek aldi berean gertatzeak edo bata bestearekin gurutzatzeak aukera sortzen du birkonfigurazio edo berrantolaketa konplexu baterako. Bidegurutze horren erdian ekintza abiarazten duena ez da subjektu transzendental bat. Ez dago bidegurutze horren aurretikoa den ni bat, ez dago kultur zelai gatazkatsu honetara sartu arte «osotasuna» mantentzen duen ni bat.
‎Legezkoaren eta legez kontrakoaren arteko lerroa egitea bera kontu zaila da, berez. Estatuari legez kontrakotzat jotzea komeni zaiona eta gizarteak zigorgarritzat jotzen duena ez datoz bat, gehienetan. Horregatik, prozesu luzeak behar izaten dira errotuta dauden jokabideak gaitzesgarri bihurtzeko, kontzientzia kolektiboan.
‎Duela urte batzuk, esateko duena ez zaiola interesatzen botako ziokeen Unairi: izan ere, musikari buruzko bere hausnarketa korapilatsu horietako bat planteatzera doakio.
2019
‎Nahiz eta hasieran onartu dion gizontasunaren prestigioa, segituan aienatzen zaio lilura: haurra, halako batean, konturatzen da aita ez dela gizabanako kontingente bat baino; emaztea berehala ohartzen da aurrean duena ez dela Subirano, Nagusi, Jaun bikaina, ezpada gizon bat; ez du ikusten inolako arrazoirik haren mendekoa izateko; esker txarreko betebehar bidegabea iruditzen zaio. Batzuetan, men egiten du konplazentzia masokista batez:
‎Ikusia dugu neska nerabeak mutilekin identifikatu nahi izaten duela hasieran: horri uko egiten dionean, saiatzen da haien gizontasunean parte izaten nolabait, haietako baten maitasuna erakarriz; seduzitzen duena ez da gizon baten edo bestearen indibidualtasuna, ezpada gizona oro har: harexek dauka maiteminduta.
‎Topiko bat da esatea, eta egia dela dirudi? prostituta harro dagoela bere gizonak jipoitzen duenean, baina gogoberotzen duena ez da jipoitua eta azpiratua egotea, baizik jabe duen gizasemearen indarra, autoritatea, subiranotasuna; gogoko du ikustea, orobat, hark nola tratatzen duen gaizki beste gizaseme bat, eta lehia arriskutsuetara bultzatzen du maiz: nahi du bere jabea ondo hornitua egotea inguruko giroan estimaturiko balioez.
‎Edertasuna askoz gehiago da edertasuna baino;, jakintzaren gau sakonarekin? nahasten da; egia da, eta eternitatea, absolututasuna; emakumeak askatzen duena ez da munduaren alderdi denborazko eta kontingente bat: munduaren esentzia ezinbestekoa askatzen du, ez esentzia finko bat, Platonek imajinatu zuen bezala, baizik, lehergarria finkoa?.
‎Bai mistikoen aurkariek eta bai miresleek pentsatzen dute Santa Teresa histeriko baten mailara apaltzea dela haren estasiei eduki sexuala ematea. Nolanahi ere, subjektu histerikoa apalarazten duena ez da gorputzak haren obsesioak aktiboki adieraztea, baizik obsesionaturik egotea, haren askatasuna sorgindua eta baliogabetua egotea; fakir bat ez du esklabo bihurtzen gorputzaren gainean duen kontrolak; libertate baten bulkadaren ingurukoa izan daiteke gorputzaren mimika: Santa Teresaren testuek ez dute inolako zalantza izpitarako zirrikiturik, eta justifikazioa ematen diote Berniniren eskulturari, zeinak santa zorabiaturik erakusten baitu, tximista bezalako boluptuositate baten gehiegikerian; okerra litzateke haren emozioak, sexu sublimazio?
‎Izan ere, kontu hau bezalakoak gerran bakarrik izaten dituk. Oraingotik ez gaituk libratuko asots, jazarpen eta borrokaldirik gabe; horregatik behar diat norbait gerran ikasi duena nola eraso gizon talde batekin, nola atzeman pertsona bat bere etxean eta seguru ekarri handik; norbait berez dakiena zer egin oztopoak aurkitzen baditu, nire aginduen zain egon gabe; hitz gutxitan, behar diat norbait gerraren artea goitik behera ulertzen duena, eta onartuko duena ez osperik ez sustapenik ekarriko dion kontu batean nahastea; horretarako, ordea?
‎Baina ez du galdu, hor dago, esku ahur irekian, zimurtua, denbora guztian bilatzen eta ukitzen ibili balitz bezala, galtzeko beldurrez edo, eta halaxe izan da, izan ere, Raimundo Silva horretaz gogoratzen ez den arren. Mahai aurrean eseririk, telefonoa aldamenean duela, Raimundo Silvak imajinatzen du zer gertatzen litzatekeen zenbakia markatzea erabakiko balu, zer elkarrizketa txirikordatuko zen, lehen asmatu duena ez bezalakoa, eta dauden aukeren zerrenda aztertzen ari denean gogora etortzen zaio, eta absurdoa da ordura arte gogora etorri ez izana, ez dakiela ezer Maria Sararen bizitza partikularrari buruz, ezkondua, alarguna, ezkongabea edo dibortziatua ote den, seme alabarik duen, bere gurasoekin bizi ote den edo bietako batekin bakarrik, edo bietako inorekin ez, eta ezagutzen ez duen errealitate hori me...
‎–Ez kezkatu, lasaitu nahi izan zuen Cesterok?. Badakigu esaten duena ez dela egia. Itsasargian eman dugu arratsalde guztia, eta han ez zegoen inor.
‎–Jende normalak ez duelako maitasunezko nobelarik idazten, eta ez delako faro bakartietan bizi, ihardetsi zion irmo?. Nolanahi ere, orain inporta duena ez da hori, jarraitu zuen?. Nire bezeroak ziur daude bi emakume horiek zuk hil zenituela.
2020
‎Adineko gizon batentzat emakume gazteagoekin kontrastatzeak etengabeko borroka bat suposatzen zuen bere ego eta birilitatearentzat. Gainera, zuk hartzen duzunean ardura, proiektu politiko batekin hartzen duzu eta, beraz, gizon zuri langilea erdigunean egon behar dela uste duena ez dator bat zure proiektu politikoarekin; orduan ez du kontrastatzen, ez dagoelako ados egiten ari zarenarekin. [?] [Informazioa] Zenbat eta gehiago jaitsi, informazioaren galera handiagoa da.
‎EAJren ereduak kezkatzen du bereziki: " Proposatzen duena ez da sistema publiko bat, kapitalizaziokoa baizik. Voxek ere horixe planteatzen du, parte bat publikoa eta parte bat kapitalizaziokoa".
‎Falazia bat da, katedradun emerituaren aburuz. " Benetan inporta duena ez da langile gehiago edo gutxiago ote dauden, baizik eta zenbateko aberastasuna sortzen duten langileok". Aberastasun hori zelan banatu:
‎Familiaren erabateko konbentzimenduak, ordea, ez du ekarri, kasu honetan, pareko oihartzunik zenbait mediotan. Badirudi batzuentzat garrantzia duena ez dela egia, egia itxura bat nola eta noraino manipulatzen ahal den baizik.
‎Teresak uste zuen Matilderen heriotzak libre egingo zuela. " Min ematen duena ez da bereiztea, ez dagoenaren irudikapenari are eta indartsuago atxikitzea baizik". Aurreneko egun hartan asko hitz egin zuten, aliritzira, edo hala iruditu zitzaion Teresari behintzat; Sabinaren hitz guztiek, ordea, zehar mintzoz bada ere, esanahi ezkuturen bat dute beti.
‎–Ez da egia. Hor jartzen duena ez da egia. Ez ziren Osvaldo eta haren lagunak izan.
‎Naia sentipen kontrajarriekin itzuli da etxera. Pozik dago Ritaren sekretua ezagutu duelako, baina triste ezkutatzen duena ez delako batere atsegina. Beti arropaz gainezka ibiltzea, ateko txirrinak ez jotzea, bitrozeramika edukita kanpin gas batean sukaldatzea, auzoko dendariaren opari ezkutuak jasotzea...
2021
‎Munduko idazlerik onenak ere behar du editore bat. Egin nahi zuen liburua eta egin duena ez direlako liburu berbera eta bi gauza horiek akoplatu egiten direnez kosta egiten zaigu geure ahotsa den moduan entzutea. Norbait behar dugu horretan laguntzeko.
‎Polizia espainolak ez ezik, estatuak berak ere egituretan –hezurduretan–, erakundeetan –giharretan–, indar ideietan –haragian– Inkisizioaren egituretatik, erakundeetatik eta indar ideietatik duena ez da hemen azaltzekoa.
‎Loaldi luzeegiak ere existitzen dira. Min ematen duena ez da argia begien iluntasunean. Min ematen duena esnatzea bera da.
‎Oihanak eskua jarri du aho parean, esan duena ez duela esan nahi izan adierazi nahi dio Santiri. Ez dago eroso, ez dago lasai.
‎Dorleta anderea nor den gogoratu du orduan. Gogoratzen duena ez da andere bat, neska bat baizik. Eta uda jakin bat.
‎ezin dugu bere askatasuna ukitu, ez sumatu ez eta exijitu ere. Hori egiten zait nekeza, hain zuzen ere; gizaki baten balioa osatzen duena ez da berarentzat baino existitzen, ez niretzat: ni ez naiz bere azalera baino iristen; eta ni beretzat ez naiz azala besterik, itxura burugabea, aukeratu ere ez dudan itxura...
2022
‎Gauza bakarra eskatu dio: Sugaar osatzeko egiten duena ez dadila nabarmenegia izan.
‎Pubertaroko aldaketa fisikoek argi eta garbi abiarazi zuten prozesu sozial boteretsu bat, pertsona horiek berriz ebaluatu eta berresleitzeko. Ikerketak ukatzen duena ez da generoaren azalpen soziala, baizik eta haurtzaro goiztiarrean osatutako genero identitatea geroagoko gizarte garapenari beti gailentzen zaiolako tesi partikularra.
‎–Nik hasieratik esan nizun ez nuela katurik nahi etxean, zeu izan zinen erosten tematu zinena, konpainia egingo zizula eta –emakumeak mihiari eutsi behar izan dio beti uste izan duena ez esateko: Mikelek pentsatu zuela katua ekarrita umeak eduki ez izanaren etsipena leunduko zuela Luziarengan.
‎Honezkero ohartu naiz erakusten duena ez dela soilik alkoholaren eragina: gorputza okertuta daraman moduagatik, buruarekin egiten dituen keinu errepikakorrengatik, argi dago buruko gaitzen bat daukala.
‎Kazetariak ez du ikasi zehazki nork nor duen ama, ezta haien adinak zuzen kalkulatzen ere. Hirukoan buru egiten duena ez da 12 urte baino zaharragoa. 9 bat urte erdikoak, 8 agian.
‎Guztiek dute burdina oraindik agerian, hura zorroratzeak alferkeria emanen balie bezala. Haien burua iduri duena ez da salbuespena. Pistola beltza esku batean, telefonoari eusten dio besteak.
2023
‎" Intxauspe jauna, Oihenart jauna, Villeneuve andereñoa, Galant anderea, Perez jauna...". Kazetari bakoitza bere abizenaz agurtuz, polizien buruzagiak bilatzen duena ez da azaltzea konfiantza harremana dagoela haien artean. Ez da jendetasun keinu bat.
‎–Zaila da zu bezalako neska batek nahi duena ez lortzea –xuxurlatu zion hurbilegi, ezpainez azala ukitzen ziola ia.
‎UAM edo" erabiltzaileen jarduera gainbegiratzea" deitu diote langileei egindako espioitza etengabe horri. Produktibitaterako baliorik ez duena ez da ikusten. Non sartzen dira, ordea, bestelako balioak?
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia