2000
|
|
Kode Zibil berriak egin gogo
|
duena
ez da, inola ere, testu itxi eta geldoa. Aitzitik, bizi eta egokitua nahi du Portalisek lege zibila, eragingarritasun osokoa izan dadin:
|
|
Benetan ukatzen zuen gauza bakarra ezagutzazko enuntziatu legez onartzearena zen. Historialariek, psikologoek edo soziologoek kausalki azter eta azal zitzaketen, baina kasu horretan esanahia
|
duena
ez da balio judizioa, berari dagozkion historiako, psikologiako edo soziologiako enuntziatuak baizik. Zeren balio enuntziatuak berak ez dira hemen ikerketaren objektua besterik; ez dituzte teoria hauen enuntziatuak osatzen eta ez dute, hemen eta edonon, zentzu teorikorik.
|
2001
|
|
Baina bi arrazoi daude maitariari (iturriari) begira jartzeko: 1) maitariak bera maitaria izan behar duela gogokoen, konparazioak egitekotan; 2) gogozko jardunean maitaria (iturria) kaltetzen bada, ematen
|
duena
ez dela ur garbia izango, eta ur zikinak kaltetu egingo duela iturria eta, berez, ondoren emango dituen urak ere bai.
|
2003
|
|
— Azter ezazu —esan omen zuen Sokratesek— egiantzeko izan ordez beharrezkoa ez ote den horrela izatea, faltan duena desiratzea eta faltan ez
|
duena
ez desiratzea. Niri ikaragarri iruditzen baitzait, Agab ton, beharrezkoa dela.
|
2004
|
|
Baina hori onartuz gero, bere sistema osoaren oinarria hautsita geratuko litzateke zeharo, eta hori egin aurretik nahiago du autoinkulpazioaren bidetik jo: nik ez badut ulertzen zergatik egiten duen Jainkoak egiten
|
duena
ez da bere errua izango, nirea baino, neu bainaiz akastuna, nire ezagutza da mugatua, neu naiz ezerezaren partaidea eta ez bera. Onartu behar dugu honek guztiak gogor astintzen duela Descartesen egiari buruzko adiera, berak nahiko lukeena baino gehiago astindu ere.
|
2005
|
|
" Giza-izakia", hain zuzen," bere hitz eta ekintza guztiak eta baita bere sentimendu eta pentsamendu guztiak baino zerbait gehiago eta ezberdina da" 41 Nahiz eta batek uste duen gizabanako bat bere osotasunean ondo ezagutzen duela, egiaz ez du aukerarik ere honen agerpenen zati bat baino antzemateko, eta, beraz, gehienez gizabanako hori partzialki eta behin behinean ulertu ahal izango du. Humboldtek gizakiaren" bame indarra" deitzen
|
duena
ez dago ikerketa antropologiko baten edo bestearen esku, nahiz eta banakoari buruzko datuak asko izan eta hauen inguruko analisia ona izan. Benetako antropologia zintzo baten helburua, finean," egiara hurbiltzea bakarrik" izan daiteke eta" ez berau oinarritzea", ze azken hau" erabat ezinezkoa da":
|
2008
|
|
Testu horien irakurketak argi eta garbi uzten du Aristotelesek Ideiak eta errealitate matematikoak bezalako substantzien existentzia ukatu egiten duela. Hala ere, bosgarren aporiaren garapena objektu haien existentzian zentratzen bada ere, Aristotelesek planteatzen
|
duena
ez da Ideien eta errealitate matematikoen existentzia, zentzumenez gaindiko substantzien existentzia baizik; eta galdera horri Aristotelesek baiezko erantzuna ematen dio XII 6 ataletan, non Motor geldiaren eta beste zenbait materiarik gabeko substantzien existentzia frogatzen duen. Seigarren atalean garatu dugunez, Motor geldia betierekoa, geldia, materiagabea eta egintza hutsa da, bere jarduera bakarra bere buruari buruzko pentsamendua da, eta bere existentzia beharrezkoa da, alde batetik, mugimendua eta aldaketa azaltzeko eta, beste aldetik, errealitatearen razionaltasuna eta, ondorioz, ezagutza bermatzeko.
|
2009
|
|
Emergentzia da, bada, indarrak eszenatokian sartzea; oldar bizian agertzen dira bat batean, bastidoretik antzerkira jauzi eginez, indar bakoitzak bere bizitasuna eta gaztetasuna duelarik. Nietzschek onaren kontzeptuaren Entstehungsherd a30 deitzen
|
duena
ez da zehazki indartsuen energia, ezta ahulen erreakzioa; batzuk besteen aurrean eta batzuk besteen gain jartzen direneko eszena hori baizik; beraien artean zabaltzen eta banatzen den espazioa, elkarri zuzenduriko mehatxuak eta hitzak zeharkatzen duten hutsunea. Jatorriak senaren kalitatea, bizitasuna edo ahulezia eta gorputzean uzten duen marka adierazten duen bitartean, emergentziak, aitzitik, gatazka lekua adierazten du; hala ere, ez da borroka burutzen den eremu itxi baten gisa, aurkariak berdintasun egoeran liratekeen plano baten gisa irudikatu behar; gehiago da —on eta gaiztoen adibideak frogatzen duenez—" ez leku" bat, distantzia hutsa, aurkariak espazio berekoak ez izatea.
|
2017
|
|
Lepoa pikotan zintzilik eta barregarri, bizi egin behar, halere: gu ez gara buztin mokorrak eta axola
|
duena
ez da gutaz egiten dutena, baizik eta gerorrek egiten duguna gutaz egin dutenaz.107
|
|
Aurrenik zera agertzen zaigu, Bestearentzako izateak bere baitarakoaren hirugarren ek stasia adierazten duela. Lehen ek stasia, bada, bere baitarakoaren proiektu tridimentsionala da izate baterantz berak izateko
|
duena
ez izatearen moduan. Horrek lehen pitzadura adierazten du, hau da, bere baitarakoak izateko duen ezereztapena bera izateko:
|