Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 670

2010
‎Gainera, kulturen arteko konparazioak ez dira egin behar, edozein dela ere, guztiak berdin kohesionatzaileak eta izaera emaileak direlako. Batak zein besteak betetzen du bere funtzioa eta kanpoko irizpideak asmatu lirateke haien arteko konparazioa egiteko. Irizpide horiek etnozentrikoak izan ohi dira eta ez zuzenak gehienetan.
‎Rawlsen azken lan nagusiaren izenburuak ederki erakusten du bere proposamena: Political Liberalism.
‎Jakina, hortik abiatuko da identitate formazioa: laster euskaldunak euskaldun gisa identifikatuko du bere burua, eta harrera egin dion gizarteak ere euskalduntzat joko du, frantses edo espainol denaz landara. Alvarez Gilaren arabera, horrelaxe edo sortu ziren Rio de la Plata aldean XIX. mendearen azkenaldian euskal identitatearen formulazio berri batzuk, gutxienez prenazionalista modura sailka daitezkeenak, eta garapen eta diskurtsoaren aldetik oso oso bereziak izan zirenak paraleloki Euskal
‎Orain ez daukagu astirik dokumentu interesgarri hori aztertzeko, baina laburtzearren esango nuke" apaiza" nabarmentzen dela, fededuna agertzen dela alde guztietatik orrialde horitu horietan: Jainkoa ezagutzeak, gure asera eta azken helburua dela jakiteak, ba du bere ondorioa: bat, maitetasuna dela gure elkartearen eskarria; bigarrena, geroko zorionaren itxaropena.
‎Berak obeditu egin zuen. " Berorren ustez, zer merezi du bere anaia hiltzen duenak, don Pedro?" galdetu zion Degrela kapitainak zuzenean, inolako agurrik gabe. Erantzutera zihoan, baina don Jaimek aurrea hartu zion:
‎" Egun hauetako batean azalduko da, noski —esan nion— Guzzia ekarri behar dit. Nik baino gehiago ibili du berak motoa."
‎Ondo nabilela esan diot, aurreko hilabeteetan baino hobeto. " Atzo eta herenegun, esate baterako, ia egun osoan aritu nintzen ordenagailuan, eta ez nuen aparteko nekerik sentitu."" Oso albiste ona da —esan du berak. Zain gelditu naiz— Zer irudituko litzaizuke ebakuntza 23an egingo bagenu?"" Zer egun da?" Jakina, ez zitzaidan ardura, baina buru barruko kilkerra hots batean hasi zait ebakuntza hitza entzun orduko, eta ez dit galdera hoberik egiten utzi.
‎Mary Ann piztuta ibili da planak egiten, eta Three Riverseko Book Clubeko lagunei hots egin die liburutegian irakurketa bat antolatzeko. Eta Josebak ere jarri du bere partea. Algara batean eduki ditu langile mexikarrak zaldi baten gainera igotzeko ahaleginak egin dituenean.
‎Eta Josebarekin ere horregatik dago haserre. Pentsatzen du beragatik gelditu garela Stonehamen."
‎Three Riversera abiatu gara, beraz, eta handik bi ordura dena lotuta zegoen. Liz eta Sara eskolako zuzendariaren senarrarekin geratuko dira Santa Barbaran, eta Josebak gaur zortzi egingo du bere irakurketa liburutegian Book Clubeko kideentzat, datorren asteazkenean. Mary Annek itzuliko dizkio oraindik ingeleseratu gabe dauzkan idazki berriak.
‎" Ez dakit konturatzen zaren —zioen gutxi gorabehera—, baina modu horretan Martin bezalako pertsonen mende uzten duzu gure irakasle zintzoa. Oraintxe bertan kalumnia bat zabaldu du bere aurka, ezin dela berarekin ezer ikasi, frantsesetik ingelesera eta ingelesetik latinera pasatzen delako konturatu gabe. Eta, badakizu zergatik egin duen?
‎Bertsotan has gaitezen gero, klasizismoaren formetara itzul gaitezen behingoz, koplaka egin dezagun noiz edo noiz, baina, mesedez, ahopeka eta txantxetan bainenbilan, ez dezagun pentsa niarengandik ari garela, bada, nor biluzten da poemetan, nor larrutzen da, nork eskaintzen du bere burua jipoi dezaten?
‎Izan ere konturatzen naiz bat bateanIrantzuk nire esku utzi du bere egitasmoaren porrota azkartzea ala moteltzea.
‎Nola egun batean, galdetzen du berak. Seguruenik oso laster, erantzuten diot nik, berehala.
‎Ezagun denez —norbaitek ezagutuko ez balu, hona aholkua— gauza edo pertsona bakar batekin pentsatuz gero azkarrago korritzen gara, gauza askorekin batera pentsatuz baino. Horregatik, azkarregi korritzearen beldur denak halako irudi zapping azkar bat egin behar du bere buruan, era guztietako irudiak azkar nahastuz. Berdin da bertan nahasten bazaizkio irudi sexualak ere, kontua da irudi laburrak izatea.
‎Hizkuntzalariek deitzen duten Nafarraragoierak doi doia bizirik iraun duen Aragoiera du bere azken lekuko. Nafarroan Aragoiko muga diren Zangoza eta Leireko monasterioaren lurraldean garatua, nafar gortearen, gobernuaren alegia, mintzaira ofiziala izan zen.
‎Antsiarekin Karlomanok ezin du loa bereganatu; oyaren ondoan bere pajecho batek irakurtzen du amoriozko kondaira bat; urrutichiago, Errolan indartsuak garbitzen du bere Durandarte ezpat famatsua, eta Turpin arzepizpiku onak errezatzen dioJaungoikoaren Ama santubari.
‎Haiek bezain herrikoi eta jatorrak diren beste monumentu batzu ez litezke ezagutzera eman? Europaren Mendebaleko gure anaia gehiena den arraza horrek ez al du bere aintzineko garaitik deus atxiki. Ez du deus asmatu, deus idatzi?
‎Irekia izateko dudarik gabe. Erran du bera ez zela antzokian ibiltzen, baina entzun zuela ontsa zela (ontsa da maite dutenentzat), jendea kontent zela (zer jende ez du erran). Konplexatua?
‎Hori ikusten ez duenak... Augusto Boalek erraten du bere Zapalduaren antzerkiaren teorian: zapalkuntzarik ez dela erraten duena zapaltzaile da.
‎Etxekopar estimu handitan daukat, transmisio maisu horien artean ohatzen dut, berriz ere ez da pertsona problema, baina eskapatzen zaiguna. Hau ez du berak idatzi baina etxekoak. . Xiru ri lotu artikulu batean irakurtzen zen maskarada arrazista dela.
‎Goi mailara ez ziren bekan baizik hupatzen —hori Bourdieuk erakusten du La noblesse d’Etat liburuan—, goi maila jakintzaren aristokrazia batek konfiskatzen baitzuen. Eskolak," programa nazionalekin", gustuen berdintzeko lana hartuko du bere gain, izaria eta muga fabrikatuko ditu ona eta txarraren artean. Frantses klasikoa da gailurra, eta gero A, B, C...
‎Tradizio horren ondoriotzat aurkezten du bere burua Mayor Orejak, aukeraren egokitasuna emaitzak frogatuko balu bezala, 2009ko apirilaren 13ko prentsa espainolean irakurtzen denez: " Mi bisabuelo se e.forzo para que sus hijos no se encerrasen en el granero.
‎1006. Bitxia da batzuek" nazionalisten" eta" konstituzionalisten" artean egiten duten bereizketa. Konstituzionalistak nazio bat proklamatzen du bere konstituzioan. Nazionalistak konstituzio bat nahi du bere nazioarentzat.
‎Konstituzionalistak nazio bat proklamatzen du bere konstituzioan. Nazionalistak konstituzio bat nahi du bere nazioarentzat. Konstituzionalista, konstituzioko nazio parametroen aldagarritasuna ametitzen ez badu behintzat, nazionalista da.
‎Estatuak zeharo kontrolatzen du bere egitura politikoa, baina gainerako espazio guzia ere bai. Pertsonari, taldeei, bakoitzari bere lekua uzten zaio, baina estatua da gauza bakoitza non egon behar den, eta nondik nora mugi daitekeen baimentzen duena.
‎" ideia modernoen eta zibilizazioaren erregelen arabera eraiki den Arrifeko gobernuak independentetzat du bere burua bai politikoki eta bai ekonomikoki eregure askatasuna mendetan mantendu dugun bezala mantentzeko eta beste herriak bizi diren bezala bizitzeko eskubidearekin". 534
‎" Berorren Marokoar Maiestateak. behartzen du bere burua Berorren Maiestate Katolikoari entregatzera betirako, Ozeanoaren bazterrean, Santa Cruz de Mar Pequeña inguruan, han Espainiak antzina izan zuen moduko arrantza faktoria bat antolatzeko besteko territorioa". 374
‎" Herriakfier izan behar du bere herritarraz. Iraçabal kolonelaiphatuaren illoba, izan da cite ñ l’ordre du jour, Lyautey Maroc eko yeneral buruzagiaz.
‎Sokaz lotu dute. Bahitu eta beste norabaitera eramango dutela pentsatu du berak. Gerlariak joan eta mutiko bat utzi dute zaindari, hamabosten bat urtekoa, gerlan lehenengoz parte hartzen duena, ez frantsesez ez arabieraz ez dakiena.
‎Euskalduntzat hartzen du bere burua, hasteko. Euskaldunek espainoltasunaren errekan urtu beste irtenbiderik ez zutela hainbestetan defenditu ondoren, orain, noraez edo biluzte momentu horretan, euskaldunak eta arrifiak konparatzen ditu, euskaldunak moro desterratutzat aurkeztuz:
‎Jose Ortega Gassetek, sasoi hartan, morabito deitu zion bilbotarrari. Poema honetan, Unamunok moroengan aurkitzen du bere ispilua, asabiya, odol ahaidegoa, elkartasuna eta fedea. Arrifeko basamortuan dute euskaldunek familia, moroetan, haiek ere kristauen kontra borrokatzen direlako, irabazteko aukerarik gabe.
‎" Ez dakit baina!" esango du berak barreka.
‎Mohamed Xukrik bezala, amazig askok beste hizkuntzetan idatzi dute.1117 Kateb Yacine xauia zen, eta jatorri amazigari buruz idatzi zuen, baina frantsesez eta arabieraz utzi du bere obra. Ahmed Sefrioui marokoarrak frantsesez idatzi zuen Boite a merveilles nobela, umetako magiari eta akabatzen ari zen zibilizazio tradizionalari buruz.
‎Ez da esentziarik, baizik existentzia, gizajendeak bere bizitzari zentzua emateko. Norberak determinatu behar du bere burua.
‎Esklabotza eta fanatismo zaharrak gainditu direla eta Arrazoiaren Sasoian bizi garela uste da. Estatua, dirua, futbola eta halako instituzio nagusi batzuk etnografiak artxibatu dituen beste batzuk baino arrazionalagoak ote diren frogatzeke dago, baina berdin da, gaur eguneko jendeak aurreratutzat du bere burua.942
‎Lurra duintasunaren eta identitatearen sinboloa da, laborantzarako gauza ez denean ere, lurra ez da saltzen. Europara emigratzen duenak ere ez du bere lurra saltzen.944 Hizkuntza ere inportantea da, identitatearen ezagugarria da zentzu askotan, kabilaz kabila modu desberdinean egiten denez gero. Arrifen amazigera da hizkuntza arrunta, kanpotarrekin hitz egiteko arabiera arrunta erabiliko duten arren.
‎Honetara garamatzate Fernando Savaterren argumentuek: " Arazoaren koska ez da bilinguismoa, noski," esan du berak" baizik nazionalistek beren autonomietan ezarri nahi duten biestatismoa". Eta horixe da, hain zuzen, hainbeste nazionalista espainolek konprenitzen ez dutena, Frantziara joan zirenean frantsesez harridura eta eskandalu gabe ikasi behar izan zuten arren, eta Italian italianoa edo Alemanian alemana.
‎Proiektua sekretua izango litzateke, disimula1136. Munduko Literaturaren teorikoetako batek" urrunetik ikusitako literatura" deitzen du bere liburuetako baten tituluan: Franco Moretti, La letteratura vista da lontano, Einaudi, Torino, 2005.
‎Gerla Zibilaren ondoko Espainia nazional katolikoak ere ez zuen musulmanak katoliko konbertitzeko politikarik antolatu ahal izan. Islamismoa erlijio bereziki fededuna da eta, lege islamikoaren arabera, musulmanak ezin du bere sinesmena abandonatu. Heriotza zigorra ere luke hori eginez gero
‎Eta halaxe apuntatu du berak, nech ‘zu’ Chec, berez, ‘zu’ dela eta nech ‘ni’ dela jakin gabe oraindik.
‎Khadidja, Nasreddinekin esposatu zen emakumea, alarguntsa zen eta lehengo ohe alditik alaba bat zuen. Orain, bada, senar berriarekin bizi eta, ezkondu egin nahi du bere alaba hura.
‎Uda minean, bide harritsu eta itzalik gabeko batean dabil Nasreddin. Halako batean, basoan barneratzen den bidezidor bat atzeman du bere ezkerrean.
‎Khadidjak, senarra bezain izuturik, erantzun ere egiteke maindireen azpian gorde du bere burua.
‎—Gauzarik begi bistakoena —esan du bere sofan ederki jarrita Nasreddinek—, zera da, hango klima eta hemengoa berdin berdinak direla.
‎—Gauzak aldrebes dituk hemen! —egin du bere artean, ihesi bizian doala— Harriak esteka eta txakurrak botatzen dituzte!
‎Hodja gelditu da, begiratu du bere inguruan, zerura ere begira...
‎Nasreddinek lan berria bilatu du beretzat: herriko tratulari baten aginduz, hamar asto eraman behar dizkio mendiez bestaldean bizi den abeltzain handi bati.
‎"_ eta penitentzia egile handia, zeren haragiaren deabruak ardura akometatzen baitu. Hain furfuria handiz zigortzen du bere burua azote zafraldiz, non beste moineek negar anpuluak isurtzen dituzten anaia Pedrogan hain damu handia antzemanez".
2011
‎Behin eginak dituen ordutik, sare edo zepo batzu bezala dira satorrarentzat bide horiek, ezen haiek ere beren alhari doazelarik, bide haietarat heltzen dira satorrari laket zaizkion ihizi xeheagoak, eta bide hura atzemanik, badoazkio hari zerbaiten bila; berak atzemanak baitira ardura. Ezen, satorrak egunean anitz aldiz egiten du bere bideetako itzulia, han atzeman guztiak jaten dituela. Omen dabil bide haietan, zaldi bat urrats handian lihoakeen bezain laster.
‎Ez sukaldea bezala, bizkitartean, harek ere nahi du bere garbitasuna.
‎Nork ez ditu aditu hiltzera daramaten urdearen kurrinka izugarriak. Bazter guztiak airean dauzka, oren baten bidean heltzen du berak bere hil berria.
‎Zikinean dago bertzerik ezin eginez. Emaiozu bere tegian leku idor eta garbi bat, han eginen du bere etzangia. Badaiteke etzangia hura ez dela luzaz kukusorik gabe izanen, baina, ikusiko duzu jabeak begiratuko baitu beti garbi.
‎Arrautza hartarik ateratzen da har bat, begiz ikus ahal bezain xehea, baina, jale ona, ez baita halakorik handitzeko. Jan duenean aski, gelditzen da alhatik; ordukotz hartua du bere gorputz guztia. Berak irunikako atorra baten barnean sartzen da, eta han dago geldirik.
‎Hastean xuri zelarik, orduan zuhail da, eta sabelalderat erdi bilkaturik dago. Jatetik gelditu denean, lorearen hegaletarik batez estaltzen du bere gorputz guztia, ahotik darion gozo batez elkarri lotuz estalkiaren bazterrak, edo ezpainak. Eta han da lehenik aipatu dugun itxuralat aldatzen.
‎Okila ez da jostatzeko ari arbola zilatzen. Lan horri lotzen zaionean, edo nahi du bere ohantzea egin, edo bere hazkurriaren ondotik dabil. Bi xede bakar horietarat doaz haren lanak, bertze ihizi guztienak bezala.
‎Sugeak, orduan, ausiki du sudurrean behin eta bietan; jauzarazi dio odola. Gehiagoko axolarik gabe, sagarroiak milikatu du bere muturra, eta ausiki batez, hautsi dio sugeari bizkarrezurra. Gero, burutik hasirik buztaneraino jan du den guztia.
‎Orobat, negua hurbiltzearekin sagarroiak hautatzen du bere egongia, edo harpe idor zenbaitetan edo arbola lodi baten erroen azpian. Harat biltzen ohi ditu, ez sagarrak neguan jateko, baina bai hosto eta belar idor.
‎Bainan kazetak behar du bere aldian agertu eta ezin diteke ager hutsik, paper churitan. Goazin bada eta muzurka dezagun gure saila, nehor guti joanen bide zako lanari hurbilik behatzera; oro ohartuak balitezke aldiz berehala baldin ez baliz nolazpeit egina".
‎Sator goseak, gau batez, jan du beraz bere laguna, eta orain berriz gosetua, zer jan bila dabil. Orduan jaunak jaurtikitzen dio xori bat bizirik eta hegoak mozturik.
‎Anitz denbora gabe, non ere baita, etorriko da satorra xilo haien hestera, eta hola agertuko du bere burua. Urra orduan aitzurraz, gorago erran dugun bezala, haren bidearen gaineko lurra:
‎Hauxe da orain gauza guztiz miragarria. Euli eta jainko oilo bakoitza, Jainkoak emanikako asmo batek ekartzen du bere arrautzen errutera haietarik atera behar diren harrek beren hazkurria atzemanen duten lekuan. Kumeak azajale dituzten jainko oiloak errunen ditu bere arrautzak aza hostoan, bihijale dituenak bihian, eta bertze guztiek orobat, zeinek bere hazkurriari buruz.
‎Bai horixe! Aro bakoitzak du bere amesgaiztoa (obsesioa) eta gurea Izua da. Nik nire I dut eta zuek zuen M Baldin eta, klixeak dioen bezala, denok mundu" globalizatu" batean bizi bagara, orduan, gure Sri Lanka, gure Txetxenia, gure Palestina, gure Ruanda, gure Darfur, gure FARC, gure Al Kaeda, gure IRA, gure ETA partekatzen ditugu.
‎Fishing on the Fly, arrantzari buruzko liburua. " Dozena erdi liburuko gizona naiz" esan izan du berak. Kasino jabe ere izana da, benetako negozioduna, duela urte batzuk arte.
‎Orduko pintoreek baita beste askok ere, handik aurrerabalio positiboa eman zioten espazio hutsari eta, esan liteke, zigiluak egiten duen moduan jokatzen zutela nolabait; zigiluak, izan ere, zurian uzten du bere mezua eta, horrela, tarte hutsei esker, nabarmendu egiten da adierazi nahi duen marrazkia. Hesitu egiten du ez dagoena, dagoena hutsartean harrapatu ahal izateko.
‎Izadiaren soinekoa janzten du; naturaz maskaratzen da. Oihalaren gainean gauzatzen ari den oreinaren ileekin osatzen du bere pintzela.
‎Txinerak, ordea, ez du bere idatzian era sistematikoan, behintzatinformazio fonetikorik ematen, eta aurreko batean aipatu dugun guo horrek, adibidez, ahoskera bakarra izanik ere, ondoko karaktereak erabiltzen ditu tonuaren arabera: guo== eltzea guo= 0= erresuma guo== fruta guo== iragan (aditza)
‎Indarra dario naturari (gauzei oro), eta indar, (qi), horren bidez saiatzen da pintorea izakien aldartea jasotzen; izadiaren erritmo horrek ematen dio izakiak oro bere barnean gordetzen duten nolakotasunaren berri, baina oraindik badauka bestelako lanik. Ikuslearen bihotza du helburu, eta trazuz trazu egin behar izaten du bere bidea, koadroa bitarteko, dragoiaren zainak ez ezik, bere barne giroa besterenganatzeko.
‎Lehenagoko ama batek ulertzen ahal du bere semea oso ederra ez dela, eta notario baten alabarekin ez dela ezkonduko, baina nekez ulertzen ahal du ezta rock talde zikin batean ere gitarra jotzeko besteko edertasunik ez duela.
‎Kendu munduari izan den zientifikorik txarrena eta ez da hankamotz gelditzen. Eguzkiak igoal igoal egiten du bere bidea. Nahiz eta bidean hil, eguzkirainoko bidaia egiten dugu artistok.
‎Heroiak azalduko du bere saihetsari darion odola nola egin zuen
‎Heroiak azalduko du bere saihetsari darion odola nola egin zuen 33
‎alde batetik, grabaketa eta zabaltze teknologikoen bitartez lehenago ahoz aho aldatzen zihoana finkatu egiten da. Galdu egiten du bere artisau izaera —non bakoitzak bere ukitua ematen zion—, produktu industrial bihurtzeko. Aldaerak ere gertatzen dira, noski, interprete bakoitzaren esku (eta aldaera horien ugaritasuna da gure egoera bitxiaren ezaugarrietako bat), baina berrikuntza teknologikoek eragiten duten aldaketa nabarmenena kantari eta entzuleen arteko oreka proportzio aldaketan datza.
‎" gera zaitezte soinu liluragarri honekin" esanez bezala. Achiaryk, berriz, melodia berdinari lirikotasun guztia atera ondoren, ospatu egiten du bertako mezua; oinetatik eztarriraino gertatzen den epifanian. Pedro Solerren gitarra flamenkoa ondoan duenean, beren kontrapuntuak, erritmo hautsiak, tremoloak. paisaia irekietara eramaten gaituzte.
‎Nor da, bada," denok ala inor ez, fusilak ala kateak" bezalako konsigna panfletarioen egile hori? Norbaitek esan du bere jarrera hitzotan laburbildu litekeela: " emandakoak eraman zaitzan utzi, adorez, izamolde edo jasotako ideien bidez aurka egin gabe.
‎Ziur naiz hori guztia pentsatu gabe eta gure historiaz ia ezer jakin gabe aukeratu duela Manuelak" Haika mutil". Baina arteak zabaltzen dituen lotuneak baliatuz, eliza horren ingurura jo du argi bila, eta lurrera eroritako atearen gainean jarraitu du bere dantza ostikoz, ostikoz noizbait norbaitek elizakoa botako zuen gisan.
‎Musika heziketari buruzko iritzi hori eraman genezake musika herrikoiaren esparrura eta, oro har, musikak eta azken hamarkadetan sortutako soinu giroak izandako bilakaerara. Aipatu denez ia oraintsu arte" egiteko" zen musika, kontsumitzeko —" entzuteko" — bilakatu da, eta kontsumitzeko sortzen denak bortizki inposatzea du bere araua. Makinek gidaturiko soinu/ zarata/ musika lotuneek ez dute nolanahiko eraginik kulturaren egituraketaren gauzatzean.
‎itxurez da sarkor, hitzez laburkor, pentsamenez eta hunkitasunez barnakor", Achiaryren hitzetan), otoitzok diot, ez dira isilean esan edo xuxurlatzen direnak. Achiary baso gizona da, lurra zapalduz egiten du bere lana, eta muino baten gainean irudikatzen dut ia beti ozenki kantatzen.
‎batetik subjektuen deuseztatzearen nostalgia, bestetik gorputz tonal batean Niaren eraikuntzarako lanak. Ozenegia bihurtzeko mehatxuaren aurrean, eta orkestra positibismoa edo konposatzaileen matxismoaren aurka, bildutasuna, urtzea, sekretua txertatu du bere baitan." Sloterdijken iritziz integraziorako joera hau galtzen ari da gaur egun, eta" joera partzialak autonomoak bihurtu dira: subkultura bakoitzak propiotzat duen musika baino ez du entzuten".
‎Lau kantarion artean, Ordorikak baino ez du bere webgunea (www. ruperordorika.com) non diskografia osoa kontsultatu ahal. Hutsune hau Berria taldeak argitaratutako www.badok.info rekin konpontzen da.
‎Zein poetika da gehien landutakoa Imanolen letretan eta baita kantueran ere? Esan bezala, 1990eko Viajes de mar y luna lehenengoa du bere karreraren bukaeraino ateratako hiru gaztelaniazko lanetan gero Ausencia (1999) eta Versos Encendidos (2003) helduko ziren. Bitarte horretan euskaraz ere grabatzen du alde egin aurretik behintzat, eta lan horien artean daude 1994ko Barne kanta eta Paco Ibañezekin egindako Oroitzen (1999).
‎Horretarako zulotxo bat egin dugu lurrean, ibaiertzean, aprobetxatuz lokatza bigun bigun zegoela, eta zizare luzexka bat harrapatu dugu. Zizare hori amuan jarri dugu eta orduan, eta besterik gabe, Bernardek kanabera uretara bota du bere indar guztiz.
‎—Badakizu —jarraitu du berak azalpen gehiago ematen— Lehengoan egin genuen festaren antzekoa izango da. Zure lagunak ere etorriko dira, abisatuta daude.
‎Jakin dut, jarraitu zuen produktoreak, Anita Ekberg Erroman dagoela egun hauetan Marcello Mastroianni lagun zaharrari bisita egiten eta jakinarazi diot zuk interes handia duzula berarekin elkartzeko, filmaren aitzakiarekin, noski. Etaaa... eta zer esan du berak?, itaundu zuen totelka Brucek. Galdetu dit zer hoteletan gauden, eta zin egin dit huts egin gabe deituko dizula, zu ezagutzeko irrikan dagoela.
‎nahikoa dute elkarri begiratzearekin. Ramuntxoren amak haurra balitz bezala tratatzen du bere semea, eta Ramuntxok onartzen du jokaera hori. Horrela, pilotari bikainaren eta kontrabandista porrokatuaren gizonezko gorpuzkerak haur baten xalotasuna gordetzen du:
‎Mogelek" maisu" titulua duena ikasle bihurtzen du, eta, alderantziz, baserritarra" euskara irakasle" izendatzen du. Horrela, bada, Peru Abarkak inolako lotsarik gabe egoki deritzonean, Maisu Juan agerian uzten du beraren hizkera zuzenduz:
‎zein baino zein arroago ote diren. Carmauxek, Kortsario Beltzaren lagun bizkaitarrak, adibidez, euskaldun zintzotzat du bere burua eta hildakoei begirunea die, baina, behar denetan bizidunen sabelak urratzeko prest dago: " Un buon biscaglino che rispetta i morti, ma che sa bucare il ventre anche ai vivi".
‎Errota da, erreka handiaren ondoan dago eta Porrostako erreka etxearen azpitik igarotzen da. Perurenak honako hau biltzen du bere lanean: " en el paraje nominado Arrateta o Erroteta que afronta con el Camino Real que ba a San Anton y el Ospital de la Magna".
2012
‎Politika enparau horretan jaio zen Grezia klasiko zahar eta urrun hartan. Gerora ere," hirigintzaren immanentzian" topatu behar izan du bere fundamentua. Politika beti agertu da plazan, hau da, herria batzartu den orotan eta komunari buruz eztabaidatzen eta agintea antolatzen hasi den orotan.
‎Egia esan, kanpokoentzat arriskuak barik, eguneroko ezbehar eta oinaze arruntak dira. Barruko bero nasaiari eusteko, biztanle onartuak irudiz eta alegiaz inguratzen du bere burua, ez du normalean kanpoko hotzaren inongo xehetasunik jakin nahi, bizi duen zoriontasun soraioa kalte lezake informazio horrek. Hobe, beraz, kontsumoaren esne mamitan soraio bizitzea.
‎Eta ez dituela psike modernoaren eusgarri omen diren disposizio haiek guztiak. Kanpoan, jendarte mehats eta lagunarte ahuletan du bere norizan guztia. Baina ez du halakorik onartu nahi:
‎Baiña konzientziaren gorthean eta audientzian ezta halako bidegaberik egiten. Aitzitik bertze guztiek faltatuagatik, kulpantak berak, konzientziak berak akhusantzen du bere burua, eta bai kondenatzen ere".
‎Autonomia proiektua, gure kasu honetan, autodefinizio bat da, kasu guztietan bezala. Prozesu horretan eta ez milurteko harpe, odol edo mintzoan, sortzen da egunero egunero Euskal Herria, eta hargatik, ez da hutsetik sortzen, ez du bere burua sortzen, ez da funtsik gabeko ilusio kolektiboa. Kanpokotzat, heteronomotzat, jotzen dituen determinazioen eraginpean bertan jaio da autonomoa izan nahi duena.
‎Donatien beldur zen ez ote zizkion Chrysostomeren ukoak problemak ekarriko, eta azkenean halaxe gertatu zen, eta gainera bere erruz. Hain zuzen ere, joan zen ostegun batean kapitainarengana eta, ohiko gezur arruntaren ordez —" Chrysostomek ondo egin du bere lana" —, gezur puztuagoa esan zion, alegia inork baino hobeto garbitzen zuela Chrysostomek neskatila, eta birjintasun proba ere bikain egiten zuela; miresgarria zela benetan haren iaiotasuna.
‎" Bai, agur! Gero arte!", erantzuten du berak pausoa bizkortuz. Itzalak jan egiten dio begirada dena.
‎Kostata baina altxa egin da! Eta badoa, badoa aurrera, burua altxa du bere kideren baten bila. eta zer pena, Isis ez da esnatzen, zer pena, eta Gorki ere ez, eta Fifik, berriz, Fifik belarretara botatako trapu zahar bat ematen du, Fifi, Fifi, nork ekarri zuen Fifi talde honetara, zergatik, baina kontuz, erne! Hor doa Momo!, Momo aurrera doa jaunak, jaun andreak, erabakita dago Momo, motibatuta, itxuraz badaki nola jokatu, zeharkatu du belardia, ez dauka inor bere aurrean, badoa, badoa, Momo!
‎Zulaikak ia ia hitzez hitz empikatzen ditu Zizeken hitzak gai honi buruz. Gure egoera lokal petralera egokitzeko burutzen duen lanarekin, zoritxarrez, traizioa apostasiarekin nahasten du, eta benetako traizioaren izaera eraginkorra guztiz eta zeharo bazterten du bere azterketan. Zulaikak dio traidoreak beharrezkoak direla87 eta jakinaren gainean dago Azken Afariko episodio nagusiaz:
‎" Independentzia"," subirotasun konpartitua"," eredu federala"," autonomia", eta abar arkitektura juridikoaren egitura alternatiboak ispilatzen dituzten nozioak dira. Alderdi politiko bakoitzak du bere aukera. Bada modurik objektiboki jakiteko zein den hogeita batgarren mendeko Euskal Herriari dagokion formula politikorik egokiena?
‎Horretan datza zikiratze sinbolikoaren nozioa: norberak onartu behar du bere gain dagoen agente sinboliko baten izenean ari dela zerbait egiten... eta ez dela jada norbera," Beste" nagusia baizik norberaren ahoz hitz egiten ari dena. Zikiratzearekin ordaintzen du norberak autoritate sinbolikoaren ordezkatze hori.
‎gizabanako autonomo tzat bere burua baieztatze aldera, oinarrizko lotura primordial komunitario lehen mailako hau aldatu behar du batik bat. Onartu behar du bere izaeraren egiazko substantzia beste bigarren maila bateko komunitate zabalago batean oinarrituta dagoela.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
edun 478 (3,15)
ukan 192 (1,26)
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
ukan bera buru 33 (0,22)
ukan bera hitz 4 (0,03)
ukan bera doble 3 (0,02)
ukan bera helburu 3 (0,02)
ukan bera hizkuntza 3 (0,02)
ukan bera indar 3 (0,02)
ukan bera adierazpen 2 (0,01)
ukan bera beste 2 (0,01)
ukan bera ere 2 (0,01)
ukan bera fruitu 2 (0,01)
ukan bera garai 2 (0,01)
ukan bera idatzi 2 (0,01)
ukan bera izaera 2 (0,01)
ukan bera kausa 2 (0,01)
ukan bera lur 2 (0,01)
ukan bera mintzatu 2 (0,01)
ukan bera nahi 2 (0,01)
ukan bera oinarri 2 (0,01)
ukan bera adierazpide 1 (0,01)
ukan bera ahots 1 (0,01)
ukan bera alaba 1 (0,01)
ukan bera aldi 1 (0,01)
ukan bera amesgaizto 1 (0,01)
ukan bera anaia 1 (0,01)
ukan bera arau 1 (0,01)
ukan bera aro 1 (0,01)
ukan bera arrazoi 1 (0,01)
ukan bera artean 1 (0,01)
ukan bera ate 1 (0,01)
ukan bera atze 1 (0,01)
ukan bera aukera 1 (0,01)
ukan bera autogobernu 1 (0,01)
ukan bera azalpen 1 (0,01)
ukan bera azken 1 (0,01)
ukan bera azterketa 1 (0,01)
ukan bera berri 1 (0,01)
ukan bera bertso 1 (0,01)
ukan bera beso 1 (0,01)
ukan bera bidaia 1 (0,01)
ukan bera bilakaera 1 (0,01)
ukan bera dinamika 1 (0,01)
ukan bera distira 1 (0,01)
ukan bera doktore 1 (0,01)
ukan bera dram 1 (0,01)
ukan bera egin 1 (0,01)
ukan bera egoitza 1 (0,01)
ukan bera egon 1 (0,01)
ukan bera enpresa 1 (0,01)
ukan bera eraztun 1 (0,01)
ukan bera errealitate 1 (0,01)
ukan bera eskaintza 1 (0,01)
ukan bera eskola 1 (0,01)
ukan bera ez 1 (0,01)
ukan bera familia 1 (0,01)
ukan bera Freire 1 (0,01)
ukan bera funtzio 1 (0,01)
ukan bera garbitasun 1 (0,01)
ukan bera gogoeta 1 (0,01)
ukan bera gordetegi 1 (0,01)
ukan bera gorputz 1 (0,01)
ukan bera harri 1 (0,01)
ukan bera herri 1 (0,01)
ukan bera herrigintza 1 (0,01)
ukan bera herritar 1 (0,01)
ukan bera hori 1 (0,01)
ukan bera horrela 1 (0,01)
ukan bera ibilera 1 (0,01)
ukan bera irakasle 1 (0,01)
ukan bera jaio 1 (0,01)
ukan bera jarduera 1 (0,01)
ukan bera kabu 1 (0,01)
ukan bera kai 1 (0,01)
ukan bera karrera 1 (0,01)
ukan bera kolore 1 (0,01)
ukan bera kondaira 1 (0,01)
ukan bera kontatu 1 (0,01)
ukan bera kuttun 1 (0,01)
ukan bera lagun 1 (0,01)
ukan bera larru 1 (0,01)
ukan bera lehiaketa 1 (0,01)
ukan bera leku 1 (0,01)
ukan bera lekukotasun 1 (0,01)
ukan bera liburu 1 (0,01)
ukan bera luzetasun 1 (0,01)
ukan bera mintzabide 1 (0,01)
ukan bera mintzaira 1 (0,01)
ukan bera motor 1 (0,01)
ukan bera muin 1 (0,01)
ukan bera musika 1 (0,01)
ukan bera natura 1 (0,01)
ukan bera nazio 1 (0,01)
ukan bera nekazari 1 (0,01)
ukan bera neurriko 1 (0,01)
ukan bera norizan 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia