Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 65

2000
‎Eta hau ez da nolanahiko datua: ETB1ek eguneko 24 orduko emanaldia eskaintzen du, baina horietatik %23 errepikapenez osatuta dago, batez beste (errepikapena diogunean , aste berean emana
‎Zerikusi zuzena diogunean hauxe esan nahi dugu, alegia, artikuluak ez duela ezertarako aipatzenEuskal Herria, osorik zein bere zati bat?, eta soilik Espainiaz ari dela. Artikulu batek Estatu Espainiarosoan eragina duen gertaera bat aipatzen badu (esaterako, Madrilgo Gobernuaren Ministro kontseiluakhartutako erabaki bat) baina Euskal Herria era espezifikoan aipatzen ez badu, orduan. Espainiarekin soilikzerikusia duen artikulutzat?
‎Esate baterako,, kaiola hau? nahiz, errusinol hau? diogunean , munduan beste ezer ez balego bezala mintzo gara. Ordea, egiatanerrusinolak nahiz kaiolak, benetakoak izanik, une zehatz batean toki zehatz zehatzakbetetzen dituzte egiazko munduan, eta ez daitezke berez inguruan dutenetik bereiz.Ordea, gizakiak, gogoa erabiliz, nahi bezala konbina litzake kaiola eta errusinola.
‎Benetako kontzepzioa hori izan arren, erakunde eta zerbitzuen baitan ere jartzen dugu iturri terminoa, Angel Faus irakasleak (1981) ere egin duen bezala. Horrela, adibidez, iturria teletestua dela diogunean , teletestuaren zerbitzua eskaintzen duten kazetariengan pentsatu behar dugu; edo albiste agentzia dela diogunean, erakunde informatibo horren atzean dauden berriemaileengan.
‎Benetako kontzepzioa hori izan arren, erakunde eta zerbitzuen baitan ere jartzen dugu iturri terminoa, Angel Faus irakasleak (1981) ere egin duen bezala. Horrela, adibidez, iturria teletestua dela diogunean, teletestuaren zerbitzua eskaintzen duten kazetariengan pentsatu behar dugu; edo albiste agentzia dela diogunean , erakunde informatibo horren atzean dauden berriemaileengan.
2001
‎Sarri askotan, ikasleari entzuteko edo irakurtzeko testu bat eskaini diogunean , trebetasun hartzaileak izenaz ezagutzen ditugunak lantzea izan da eduki dugunhelburu bakarra: ahozko testuak jaso ohi ditugu entzumena (entzundakoa ulertzekogaitasuna) lantzeko; eta testuak irakurri ditugunean, irakurtzeko gaitasuna hobetzeaizan dugu helburu.
‎ahozko testuak jaso ohi ditugu entzumena (entzundakoa ulertzekogaitasuna) lantzeko; eta testuak irakurri ditugunean, irakurtzeko gaitasuna hobetzeaizan dugu helburu. Eta beste horrenbeste gertatu zaigu ikasleari testu bat ahoz edoidatziz ekoizteko eskatu diogunean . Baina, testuak entzuteak, irakurtzeak, idazteakedo ahoz sortzeak bestelako ekarpen interesgarri asko ere eskain diezaizkiekeikasleei.
2002
‎–Enpresa global? modernoa diogunean , honako hau eman nahi duguaditzera: arkitektura global bat, produktu egokia momentu aproposeanekoizten duena, enpresa jarduera ezberdinak eta hornitzaileekiko eta bezeroekiko harremanak komunikazio sistema berean bateratuz, den dena noranzko anitzeko fluxuen multzo bateratu batean.
‎Gaur egun, ahozko genero horrek irakaskuntzan duen tratamenduari begiratzen diogunean , berriz, arazo larri bat ikusten diogu: irakurketa ozena ez dasistematikoki jorratzen.
‎Jakina, izena duena bada, esan ohi dugu euskaldunok, baina izena duen horrek existentzia objektibagarria eta funtzionala edo fikziozkoa izan ditzake. Mahaia esaten dugunean, objektu erreala ordezkatu ohi dugu, normalean, lau hankaren gainean horizontala den gainazala erakusten duen altzaria?; etorri diogunean , gizakiak egin dezakeen funtzioa dugu gogoan, leku batetik besterainoko desplazamendua bat ohi dena?; bihar esatean, oraindino jaiotzeke dagoena daukagu gogoan, denboraren neurketa kronologikoan, oraindik ikuskizun dena, existentziarik ez duena, ikusgaia ez duena; baina hor dago, nola gure buruan hala besteenetan?.
‎Hori dela eta, imitazioaren joera nagusitu da pertsonengan. Imitazioa diogunean , honako hau diogu, alegia, pertsonak sekulako ahaleginak egiten dituela, batzuetan jakinda eta beste batzuetan konturatu barik, bere ingurukoen antzera pentsatzeko, portatzeko, janzteko eta bizitzeko.
‎Kasu batzuetan, ezagutza horrek erreala modu zuzenean ezagutzen du, eta beste batzuetan modu okerrean; kasu horietan, benetako ezagutzaz dihardugu (lehen kasua) eta errakuntzazko ezagutzaz (bigarrenean). Ezagutzeak ez du derrigorrez erreala modu zuzenean ezagutzea ekartzen; pertsonekin ere gertatzen da hori, norbaitek mina eman eta «ezagutzen zintudala uste nuen, baina ziri ederra sartu didazu» esaten diogunean ).
2004
‎Lan subiranotasuna, elkartasun erretributiboa eta gizarte aldaketa izeneko printzipioetan biltzen diren ezaugarri horiek, enpresa mailako barnemerkatu laborala osatzeko lagungarri izan dira. Barne merkatua diogunean , hauxeesan nahi dugu: «unitate administratibo bat, zeinaren baitan lanaren ordainketa etaesleipena administrazio prozedura eta arau multzo batek zehazten baituen» (Doeringer eta Piore 1985).
‎Eman dezagun gertaldiak direla kausalki erlazionatzen ditugun izakiak. Zer esan nahidugu k gertaldiak e gertaldia kausatu duela diogunean –Labur bada ere, galdera horri emanzaizkion bi erantzun iruzkindu nahi ditut, alegia, humear anaiisia eta kontrafaktikoenbitarteko hurbilketa.
‎M. Hare filosofoak plazaratutako teoria honek defendatzen du judizio moralek printzipio unibertsalekinkonprometitzen gaituztela. Modu horretan, norbaitek kasu zehatz batean gezurrik ez lukeela esan behar diogunean , gezurra esatea okerra dela esaten duen printzipio unibertsalarekin konprometitzen ariko ginateke. Gure argudioetan moralaren trinkotasun logikoabermatu nahi baldin badugu, ezin gara ezta istant jakin batean ere printzipio batez baliatubeste noizbait printzipio hori bera onartzeko borondaterik ez baldin badugu.
‎Nola erabaki dezakeguekintza bat zuzena ala okerra den? Zer esan nahi dugu pertsona batek hau edo hori eginbehar lukeela diogunean –Noia funtsa dezakegu iritzi hori?
2005
‎Baina, zer da ikaskuntzaesanguratsua? Ikaskuntza esaguratsua ikasitako eduki berri bati zentzua edoesanahia ematen diogunean lortzen da. Mekanikoki, buruz, zentzurik gabekodatuak memorizatzen ditugunean (adibidez:
‎inguruko zaratarengatik. Ikustea ere zaila egiten zaigu behin baino gehiagotan etxeko egongelan edo tabernan telebista piztuta ondokoarekin ari garenean, edota egongelan dagoen liburutegiko koadroari begiratzen diogunean . Inguruak mugak jartzen dizkigu ondo entzuteko.
2006
‎Esfera handia diogunean , Lurraren erradioa baino askoz handiagoa esan nahi dugu. Beraz, Lurraren gainazaleko puntu guztietatik esferako puntu batera luzatutako izpiak paraleloak izango dira.
2007
‎Eta orain Poloniakoa sortu berri dugu, hirugarrena.Hiru sail horien existentziarekin, alde batetik marka eta, bestetik, korporazioasaltzeko beharraz ohartu gara. Eta korporazioa diogunean , hiru sailez ari gara.Hiru sailen existentziaz eta izaeraz aritu behar dugu baina hiru sail horiengainetik egitura bakar bat dagoela aditzera emanez.
‎Galderari ñabardura bat egingo nioke, hau da, zeren arabera erabakitzen duteneta zeren arabera erabaki luketen. Aukeraketa diogunean , gaiari egitenbadiogu erreferentzia, zer kontatu eta zer ez, zer plazaratuko eta zer ezkutatuko, zer sustatuko eta zer ez... hori guztia, azken batean, prentsa bulego batenaukeraketa dela esango nuke.
‎Beraz, misioak elkartasunezko konpromisoan du oinarria. Partizipazioa diogunean , guk ez dugu ulertzen partizipazio hori diru banaketari dagokionik soilik; propietatearen eta irabazien gaineko kudeaketaz ari gara. Eta kontzeptu hau hertsiki lotuta dago gizarte erantzukizunarekin.
‎Materiarik gabe geratu dela diogunean , zentzu eta sustantziarik gabe geratudela diogu. Bestean dago zentzua eta sustantzia, bizitasuna.
‎–Euskarak? iraun duela diogunean , euskarariburuzko diskurtso batetik egiten dugu: euskara hizkuntza da, hitz egiteko sistemaegin eta jakin bat, ez hizkera asko eta batasunik gabekoak.
‎Etnozidiora daraman logika horrek jarri ditu abian bananbanan izendatzen ditugun ordezkapeneko edo normalizazioko faktore eragileak: familia, eskola, administrazioa, komunikabideak... Eta hau diogunean , ez garagarai bateko kontuez ari. Espainiak eta Frantziak hezurmamitu duten nazio estatuaren eredua estatu totalitarioa dela esatean, gaur eta hemen bizi bizirik dagoenbarne logika hiltzaileaz ari gara.
‎Lurraldetasunari esanahi fisikoa eman diogunean (zerbait fisikoa baldin badalurra delarik), gizakiaren harremanetan kultur dimentsioez jantzitako esanahi fisikoaz ari ginen. Bihotza fisikoa den bezala, edo arnasa sakona, edo begia zorrotza, edo eskua trebea, horiek guztiak izakiaren bizitza kulturalaren adierazle eta euskarriak dira.
‎Arriskupeko erabaki hartze baten pean gaudela diogunean , baieztatzen arigara gure erabakien ondorio potentzial posibleak probabilistikoki kuantifikatzekoahalmena dugula. Hortaz, etorkizuneko ondorioen inguruko informazioa nahiz etaerabatekoa ez izan, badakigu zeintzuk izango diren ondorio posible horiek, etagainera posibilitate horiei probabilitate multzo bat esleitzeko aukera izango dugu.Ziurtasun osoa dagoen erabakietan, aldiz, nire ekintzen ondorioen probabilitatea, 0 tik 1 era bitartean doan segidan, beti 0 edo 1 izango da.
‎Eragiketen zenbatespena egiteko metodo berri hau lehengoa baino errazago eta sinpleagoa da, nahiz konplikazioak sor daitezkeen. Lehengoa diogunean ez dugu bakarrik kontutan izan Nafarroako Hitzarmen ohia, Ituna Ekonomikoa ere bai, honen kasuan Lurralde Historikoari edo lurralde komunari mozkin kopurua egozteko lurralde bakoitzean kokatutako higiezinen balioa, salmenten balioa, e.a. estimatu behar baitziren; oraingoan aldiz, bi legeen erreforma ostean, zaharkitutako metodo hori desagertu egin da, eta hemen azaltzen dena indarrean sartu.
‎Hume-k prozesu mentalen analisi hau eskaintzen digu: zenbait zergauza bereiziri bata bestearen antza hartzen diogunean (loretxo txuri andana bati zelaian, adibidez) beren artean diferentziak ere badituztela aintzat hartu barik (neurrian, kualitateetan, etab.), guztiei izen bera ematen diegu (txibiritak), eta (ideia edo errepresentazioa beti bakoitzaren partikularra da, noski, baina) izen bera guztientzat erabiltzeko ohitura hartzen dugu, denak bat balira bezala.
‎Eta hizkuntza horrek gero haur horien bizi historia kontzientean eta inkontzientean beste eraginik ez edukitzea ote da egiantzena? Bestalde, irakurtzen diogunean , mentalesa hizkuntza bat basikoa dela eta sinpleagoa naturala baino, «ya que en él no existen palabras y construcciones dependientes del contexto»1557, ematen du ateak franko zabalik uzten zaizkiola hizkuntza naturalaren influentziari pentsamenduan, batez ere kontu eginez, berak azpimarratua digula, nahiz beste asmo batzuekin, hiztunak hitz egiten dituen ia esaldi guzti guztiak berriak direla
2008
‎Eibarren eduki zuen indarra ulertzeko, ezinbestekoa da haren hastapenak ezagutzea, hau da, XIX. mendeko liberalismoak Eibarren izan zuen eboluzioari begiratzea. Eta liberalismoa diogunean , bi arloz ari gara: bata politikoa, konstituzionalismoari lotutakoa; bestea ekonomikoa, librekanbismoak aldarrikatzen zuen. Laissez faire, laissez passer?
‎Eraikinen edertasunak hiribilduko handikien nagusitasun ekonomikoa adierazten bazuen ere, XVIII. mendearen erdialdean auzoetan oraindik hirigunean baino jende gehiago bizi zen. Auzoak diogunean , nekazari auzoez ari gara, ez jada aipatu ditugun Isasi, Arrabal, Muzategi eta Arragueta hiriguneko auzoez. Udalerria bost nekazari auzotan zegoen banatuta:
‎Datu xume hau oso garrantzitsua da, orain arte, ez dugulako agiri bakar bat aurkitu, 1789tik aurrera hasi zen borroka politiko eta ideologikoan parte hartu zuten protagonistek aukeratu zuten alderdia zehazten digunik, ezta alderdi horien arteko indarren harremanena ere. Eta alderdia diogunean ez gabiltza alderdi politikoei buruz, gatazka baten aurrean nork bere burua alde batean edo bestean ikusteari buruz baizik. Konbentzio Gerran zehar Eibarrek tradizionalismoaren aldeko apustu argia egin zuen, Laskurain familiaren salbuespen azalgaitzarekin; bonapartetiarren garaian, udaletan parte hartu zutenen zerrendak ditugu, baina udalean parte hartze hutsak ez digu ezer argitzen beraien ideologiari buruz, are gutxiago erregimen ezberdinetako agintaldietan agertzen zaizkigunean.
2009
‎Borras eta Perez Pareja k (1999) hilekoarenaurreko sindromeaz hitz egitean diote hainbat direla erantzun gabe dauden galderak, definizio ezera garamatzatenak: fase luteinikoak zein aldi osatzen du zehazki. Zer ulertzen dugu hilekoaren aurreko fasea diogunean –Zein eta zenbat aldaketaeskatzen du nahastearen diagnosiak?
‎· Zerbitzu bat ematen duten zerbitzari guztiak identifikatzea. Horrela eginez gero, gertuen dugun zerbitzariak erantzungo digu zerbitzu horri eskaera bat bidaltzen diogunean .
‎Gizakiok DNS izenak erabiltzen ditugu. Guri zerbitzuak zuzenean ematen dizkigun aplikazioei izen horiek ematen dizkiegu, adibidez, posta elektronikoko helbideetan edo web orri bat atzitzeko gure arakatzaileari eskatzen diogunean . Gero, aplikazio horiek eskatuko dizkiote DNSri izen horri dagozkion datuak (gutxienez, bere IP helbidea).
‎Arlo hau sareak emandako zerbitzuen eta sarean dauden ekipoen segurtasunaz arduratzen da. «Sarea» diogunean , bertako sare pribatu batez ari gara, nahiz eta publikoari zerbitzu batzuk eman edota gure sareko konputagailu batzuetarako atzipena onartu kanpoko konputagailu batzuei. Sarea segurua izango da sareko aplikazioko zerbitzarien, erabiltzaileen ekipoen, eta interkonexiorako ekipoen kontrako mehatxuei (kanpokokoak zein barrukoak) aurre egiteko prest baldin badago.
2010
‎Industria diogunean esan nahi dugu gizakiak garaturiko teknikek ematenzuten indar guztia erabili zela bertan. Baina ez ordura arte bezala, ez bada ere makinismoak ia ia etengabe handitzeko daukan mailan baizik, horrek ekar zezakeenkalteen biderkatze guztiarekin.
‎Lurralde antolamendua sekuentziala dela diogunean , aldi edo fase ezberdinakjorratu eta bete behar dituela onartzen dugu. Gainera, aldi horiek pixkanaka osatubehar dira, ordena eramanez.
2011
‎1987an zuzendari aukeratutako Josu Ortuondoren helburua taldea osatzen zutenhedabide guztien mezuak, euskaraz zein gaztelaniaz, berdinak izatea zen. Une hartanEuskadi Irratia eta Radio Euskadirentzat eredu komun bat egituratu zen, eta horrelamantendu izan da urtetan zehar (egituratu diogunean , irrati bakoitzean ezarritakoformatuei buruz ari gara). Beraz, behin gutxieneko audientzia kuota erdietsita, Gorordok ezarritako irrati formula horri amaiera eman eta aurreko garaietakoprogramazio plan tradizionalei ekin zieten (Ortuondoren garaian).
‎Ildo beretik, EKren 117 artikuluaren manuari jarraituz, gainerako epaileak bezala, bake epaileak independenteak, mugiezinak eta erantzule dira eta legearen menpe baino ez daude. Bake epaileen independentziari haren aukeraketa aztertzean erreparatuko diogu, eta legearen menpe soilik egoteari, zuzenbidean adituak izan behar ez izateari so egiten diogunean . Puntu honetan, lan honen laugarren kapituluan ikasitakoarekin bat, bake epaileak, beren karguak irauten duen bitartean, mugiezinak direla eta beren funtzioan egindakoagatik erantzukizun zibila, penala eta diziplinazkoa dutela gogoratu behar dugu.
‎Zientzia Fakultateko irakasle euskaltzaleek unibertsitateko lan ofizialaz gain, fakultatean hainbat lan egiten zituzten estraofizialki: «Extraofizialki diogunean , betebehar eta ordutegi ofizialetik kanpo burutzen duguna adierazi gura dugu. Inork ez gaitu behartzen, baina argi ikusten dugu, horretariko ekintzak ere bete behar ditugula, aitzinera jotzeko.
‎50eko bigarren hamarkadaren aurrera eta 60koan, itzulpengintzak garai honetan ordura arte ezagutu gabeko ekoizpena ezagutu zuen. Itzulpena diogunean , erdaratik euskararako itzulpena esan nahi dugu zehazki, alderantzizkorik ez baitago.
‎Komunikazioaren testuinguruan igorle diogunean , esaten ari gara esataria, informazioaren ardatz nagusiak sortu eta ematen ari dena, kontatzen ari dena, modu nabarmen aktiboan komunikazioaren noranzkoa erabakitzen ari dena.
‎Hartzaile diogunean , esaten ari gara komunikazioaren harremanean badela figura bat besteek kontatua jasotzen duena, alegia, informazioa sortu ordez, kontsumitu egiten duena.
‎Lan honetan analfabetoa diogunean , esan nahi dugu euskal herritarrak ez duela nahikozko prestakuntzarik kontsumitzen duen hori begi beregainez analizatzeko eta kritikatzeko. Era berean, analfabeto diogunean esan nahi dugu igorle gaitasunetik urrun dagoela Euskal Herriko heldua.
‎Lan honetan analfabetoa diogunean, esan nahi dugu euskal herritarrak ez duela nahikozko prestakuntzarik kontsumitzen duen hori begi beregainez analizatzeko eta kritikatzeko. Era berean, analfabeto diogunean esan nahi dugu igorle gaitasunetik urrun dagoela Euskal Herriko heldua.
‎Nahimena nagusi den tokian artea ezkutuan gelditzen da; artea nagusitzen denean, nahimena isildu egiten da. Nahimenari uko egiten diogunean nagusitzen da artea. Gizakiak bere nahimena ezabatzea lortu behar du, eta horretan laguntzen dio intuizio estetikoak.
‎Biak bereizten dituztenak ez dira azaleko sintomak, sintoma horiek azpiko nortasunaren testuinguruan hartzen duten esanahia baizik. Horregatik, norbait eskizoide bakartia eta hotza dela diogunean , informazio gehiago ematen dugu pertsonaren nahaste eskizoidea eta bakardaderako joera bereizita aurkezten ditugunean baino. Beraz, II. ardatzeko nahasteek I. ardatzeko sintomak ulertzeko testuingurua ematen digute, eta horregatik da garrantzitsua nortasunaren nahasteak ezagutzea, sintoma patologikoak interpretatzeko.
2012
‎Baina popmusikak horretan zer paper joka dezakeen argitzeko, pop musika bera zer den edotanola ulertzen dugun azaldu behar dugu. Pop musika diogunean musika pop ularraesan nahi dugu. Mendez Rubiok (2003:
‎Baina popmusikak horretan zer paper joka dezakeen argitzeko, pop musika bera zer den edotanola ulertzen dugun azaldu behar dugu. Pop musika diogunean musika pop ularraesan nahi dugu. Mendez Rubiok (2003:
2013
‎Normalizazioa gorabehera, halere, arautik kanpoko hainbat izen oraindik ere erabiltzen dira, lehenagoko izendegien eraginez edo erabilgarritasun arrazoiengatik. Esku artean duzun irakurgaian TA izendegiko termino ofizialak dira aztergai, baina lehenagoko termino nagusi batzuk ere aurkezten zaizkizu, anatomia arlokoak gehienak, enbriologiako zenbait, eta zentzu zabalagoan osasun arloko beste diziplinaren bateko izenen bat ere, interesgarri gerta dakizkizula iritzi diogunean .
2014
‎«Ahozkotasuna» diogunean , izan ere, ahozko hizkuntzaren tasun edoezaugarriak ditugu buruan, (kontzeptua bera) idatziak ez dituen ezaugarriak, etaez dugu buruan lagunarteko hizkera (edo erregistroa), nahiz eta hori izan ahozkohizkeraren prototipo edo eredua.
‎a. Gaia kokatzeko, ahozko diskurtsoaren eta idatziaren arteko harremanetanmurgilduko gara eta azaleratzen ahaleginduko gara «ahozkotasuna», «ahozko diskurtsoaren tasunak» diogunean zer adierazi nahi dugun.
‎«Solaskideak» diogunean esatariaz eta esatariak buruan duen balizko norentzakoaz dihardugu; noski, urteak aurrera egin ahala ere mezu hori irakur edo har dezakeen edozein hartzaile. Horregatikdiogu komunikazio truke horretako partaideak direnen (esatariaren eta norentzakoaren) araberakoadela «gaur» ardatza edo «hemen» ardatza.
‎Perpaus bat modu batean edo bestean ezin interpreta daitekeela diogunean interpretazio hori ezdagokiola esan nahi dugu, hau da, ez duela berea. Jakina, kasu batzuetan besterik ezean edo berariazinterpretazioa bortxatuta lor liteke, baina kasu horiek berezko sintaxi semantika interfazetik urruntzengaituzten prozedurak darabiltzate.
‎Gaur egun, PB eta VN lotuak daude SemLink (Palmer, 2009) proiektuari eskereta PBko datu baseari begiratzen diogunean , zuzenean ikusten dugu aditz adieraridagokion VNko informazioa ere.
‎Dena den, askok, gazteek batez ere, ez dutela adibiderik eman esan behar da. Gazteetan gununerabili duen bakarra neska bat izan da, herritarren eta baserritarren hizkeraren arteandiferentziarik badagoen galdetu diogunean . Ikusten denez, bere erabilera azaldu du, baina ez dugu hizketa naturaleko adibiderik topatu:
‎204), gero eta gehiago erabiltzen da gazteen artean. Biak erabiltzen dituen mutiko honenadibidea bildu dugu, teknologia berriak erabiltzen dituen galdetu diogunean :
‎«Hizkuntza aldakortasuna» dagoela diogunean , hiztun berberek gauza bat modubatean baino gehiagotan esan dezaketela adierazi nahi dugu. Hizkuntza aldagaiatrukagarri diren bi aldaera edo gehiagoren multzoak osatzen du, esanahiandiferentziarik ez duten aldaerek.
‎Baina zer gertatzen da botere harreman horretako mendekoari, subalternoari ahotsa ematen badiogu? Zer entzungo dugu objektua subjektubihurtzen denean, agentzia ematen diogunean –Nola begiratuko diote beren gorputzari euskal emakume heterosexualek?
‎Umeari galdetzen diogunean ea zer pentsatzen duen ametsei buruz, ametsa kanpotik datorrela dio, gela barruan gertatzen dela eta begiekin amesten dela.
2017
‎Lan honetan bereizi egiten ditugu silaba aldiko eta mora aldiko hizkuntzak, eta, silaba aldiko? diogunean ez gara mora aldiko hizkuntzei buruz ari.
‎Jarduera fisikoari erreparatzen diogunean , metabolismoa anaerobiko alaktikoa, anaerobikolaktikoa edo aerobikoa izan daiteke. Horrela, burututako kirol motaren arabera, metabolismo batedo beste martxan jartzen da.
2019
‎Feedback esplizituaren presentzia ez da ohikoa izaten lehen hizkuntza jabekuntzaz ari garenean, bainasarriagotan gertatzen dira bigarren hizkuntzari erreparatzen diogunean (Saxton et al., 2005). Feedbackinplizitu edo negatiboari dagokionez, helduak estrategia desberdinak erabiltzen ditu haurra, kasuhonetan, akatsa egin duela jabetu dadin.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia