Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 1.050

2000
‎Gainera, itxi samarrak izan gara kontu horietarako; familia, erlijioa eta pudorearen zentzu handia dago gure artean
‎Inmigrazioa ez dago gugandik urrun. El Ejidon, Almerian, Levanten edota Kataluniako zenbait tokitan milaka eta milaka etorkin daude, hainbat herrialdetatik etorriak, eta urte osorako edo sasoikako langile moduan aritzeko.
‎Jarrai izkuntzalari bati dagozkion arrazoiak emanaz. Ezin izan zindezke eguzki diztizari,' jakintsu' asko bait dago gure artean". Eta letra larriz, amaiera moduan:
‎Telebista kontsumoa oso zabalduta dago gure artean, CIESen arabera populazioaren %85, 1ek telebista ikusteko ohitura baitu. Gainera, batez beste, EAEkopopulazioak 207 minutu pasatzen ditu egunero aparatuaren aurrean.
‎Zintzotasun intelektual minimoena ere kuarentenan dago gure lurraldean. Har dezagun Habermas bera, gure guru ek gogoko duten autore europarra.
‎Zergatik ez gera katolikuak beste bidebatetik abiatzen? San Agustin, esate baterako, gertuago dago gugandik zalantzik gabe, San TomasAkinokoa baino?.
‎Eta behin eritzen gara eta berriro eritzen gara, eta erialdi bakoitzean hondatzen eta higatzen zaigu gorputza, urritzen eta murrizten zaizkigu indarrak eta kemenak, ahultzen eta flakatzen gara, galtzen dute humoreek beren berritzeko eta suspertzeko ahala, aitzinatzen zaigu heriotza, eta hala egiten dugu azkenean fin gaitza, behar baino lehenago eta legokigukeena baino fitezago. Zeren osasuna Jainkoaren eskuetan baitago, zalantzarik ez... baina ez ote dago gure eskuetan ere, eta ez ote ginateke, halatan, luzeago eta lasaiago biziko, baldin asmatzen ditugunak asmatuko ez bagenitu, beldurraren beldurrez. Eta ez ote da beldurra, ondorez, gure baitan bizi den munstro bat, lau humoreen iturrietarik osasuna atergabe eta etengabe hurrupatzen eta ebasten diguna?
‎Baina zer da nitasunaren osotasun hori? Non dago gure nitasuna, eta non gure osotasuna, lotarat goazenean eta ametsetan hasten garenean, konparazione, eta gure arimak arima herratu baten antz handiagoa hartzen duenean, halako moldez, non hegaldatzen baita handik honat eta hemendik harat, espaziorik sinestezinenetan barrena, borondate orotarik kanpoan balego bezala, kaosaren indarren menerat. Non dago, bai, gure nitasuna eta gure osotasuna, gure bizitzako loaldi eta ametsaldi orotan, zeinak baitira, bataz bertze, gure bizitzaren herena?
‎—Non dago gure erlikia saindua?
‎– Tira, adiskide, esango deustazu norantz joko dogun gaur? –galdetu zidan Lauaxetak– Zein gailur dago gure oin zolien zain?
2001
‎Ez bazaigu ezer ateratzen, serio asko ere kantatu izan dugu. Baina jendea ohitua dago gu beti xelebrekeriatan ikustera eta gu serio ikusteak grazia egiten dio, barrez lehertzen da orduan ere.
‎Ikuspuntu guztiak kontuan hartu beharra dago gure ofizioan.
‎Landareen hazkuntza haziaren berezko ontasunak, lurraren ongarritzeaketa eguraldiak erabakitzen duten gisan, halatsu gertatzen da gure ikasleenmotibazioarekin ere; hots, baldintza egokiak sortuz gero, onera egiteko proportzioaduela. Beraz, negarrak alde batera utzi, eta geure partetik ahal dugun guztia eginbeharko genuke, ikaslearengan eragin aberasgarria izango duten urratsak emateko.Beste guztia ez dago gure esku, eta hor alferrik da jardutea.
‎Mendeetan zehar kolera Europa osoan, eragile kausala zein zen jakin gabe, harik eta agerian geratu zen infekzioa barreiatzeko iturria ura zela, bibrazio kolerikoaren bektore gisa jarduten zuena. Gaur egun, arazo hori ez dago gure herrialdeetan; izan ere, besteak beste, edateko uretan dauden mikroorganismoak deuseztatu egiten dira, substantzia edangarri edo higienizatzaileak gehituta. Behin baino gehiagotan frogatu da urak garrantzia handia duela gaixotasunak transmititzeko.
‎Puntu biok batera jarrita, hauxe ondoriozta dezakegu: EBko hizkuntza gutxituen aldeko jarrera epelak pizgarri bat du hizkuntza horiekiko grina sortzeko; eta hor dago gure eginkizuna, hizkuntza horien hiztun komunitateen partaide eta ordezkari guztiena, hain zuzenere: hizkuntza gutxituen normalkuntza hizpide bihurtzea, etxean bertan nahiz Europan.
‎Hezkuntza sistemaren kontrako erasoek ez dute gure hezkuntza sistema den baino hobeagoa egiten: une egokian toki egokian egotea beste meriturik gabeko euskararen profesional askotxo dago gure eskola sisteman (ere). Dereduari eraso egiten diote, baina nik ere egingo nioke gustura asko, den dena atzekoz aurrera eta azpikoz gora egiten ari garela iruditzen zait eta.
‎Argi dago guretzat ere gizakiak ez dakiela nolatan den hautari (ezta ere Kantek); baina aske dela, ziur ziur dakiela. Nolatan den ezagutari ez dakiela (ezta ere Kantek, nire iritziz, ze neurritan den ezagule aztertzen jardun arren); baina bai ezagule dela, ziur ziur.
‎Argi dago gure lehenengo adierak ez duela hautespen naturalaren bultzakada ukatzen unean uneko izakiengan. Baina hasierako kode iraunkorraren eraginez sortuz doazen baldintzetara egokitzea denez onartzen du; eta ez, inola, eragile bakar edo nagusi —koderik gabeko— bailitzan.
‎Zigoto bakoitzak bere ama zehatzak eskaintzen dizkion baldintza bereizietara (zigoto/ enbrioi/ fetuak berak ere biziki eragindakoetara, jakina) egokitu behar duen bezala, bere kodearen eraginpean. Eta argi dago gure adierak ez duela inolako teleologiarik edo helbururik sartzen ikerketa zientifikoan, eboluzioaren eragile naturala non bila jardun proposatzen baino; gizaki bakoitzaren burutzea bere gizaginkodean ipintzeak inongo teleologiarik eskatzen ez duen bezala.
‎Agian oraindik hantxe dago gure zain, ohean".
2002
‎Euskal presoak Euskal Herriaren alde dena emateko prest dauden gizon eta emakumeak dira. Giza kolektibo hau oso txertatua dago gure gizartean, Euskal Herrira ekartzea eskatzen dugu eta beren kolektibotasun horretatik beren ekarpenak egin ditzaten. Irlandan horrela hasi zen prozesua urratzen, eta horrek ekarri zuen presoek ere beren irtenbidean parte hartzea.
‎Kontzertuak ere deskontzertu bihurtu zaizkigun honetan, euskaldunon aberria eraikitzeko jaio bide zen alderdiak bi probintzietara murrizten ditu bere domeinuak, eta era defentsiboan kokatzen du bere jokabidea Estatu ahaldunen aurrean, menpean ez esatearren. Ez dago gure lurraldea elkarlotzen duen garraio eta komunikabide egokirik; unibertsitatea lotsa da euskaldun hitza bera ere hartzeko; bost arautegi bereizturen menpe jarri digute euskara, eta beste hainbeste erdal telebistaren azpian. Azken hogeita bost urteotako bide politiko eta instituzionalak ez dio gure Euskal Herriari oinarrizko artikulaziorik eskaini, ez du mundura jaiotzeko bidean jarri, eta posibilista eta pragmatiko bezala aurkezten zen aukeraren porrota nabarmentzen zaigu begien aurrean, gatazkak bere horretan dirauen artean eta Estatuen Europa finkatzera doan une historikoan, bestelako erdibideak alboratuz.
‎Baita gure barruan lotzeko ere. Euskaldunok beti bandoen zaleak izan gara, bando eta alderdikeriaz beteta dago gure historia. Alde horretatik, nafarzaletasun handiagoa eskatuko nieke Baskongadetako jendeei.
‎Zahartegietan pillatu behar al ditugu? Ez dago gure gaurko etxeetan zaharrentzat lekurik. Zaharrak berriz, bere txokoan, bere errian, bere etxean bizi nahi du.
‎Harreman sareei dagokienez, halaber, egoera nahasiak geroz eta ugariagoak dira, eta horrek sekulako ondorioak ditu hizkuntza jokabidean. Harreman sareak, oro har, gero eta euskaldunagoak dira, Iparraldean ezik; hau da, gero eta solaskide euskaldun gehiago dago gure harreman sareetan, salbu eta toki euskaldunetan, adineko euskaldunak hiltzen ari direlako. Zer gertatzen da?
‎Loran dago gure Olertija. Adu oneko gure euzkera beste arduratan olerti sailean baxen jori agertu ba" daite.
‎¡ IDIAKEZ! Gure abendakide gixaxo onen alde zerbait egiteko, Erkal Eralguntza nagusira eruan dau auzija Gipuzko Buru Batzarra" k. Orretarako, baña, esku artekuak biar eta txindija batzeko" Bilpidia" zabalduta dago gure Euzko Batzokija" n be. Emokun bakarra:
‎Zer dago gure zabor-ontzian?
‎Baina hori salbuespena da; hala ere, gero eta jende gehiago dago gure lasterketetan interesatuta eta horrek indartu egiten du adorea eta borrokan jarraitzeko gogoa.
‎Argi dago gure lanbidea besteena baino lehen amaitzen dela.
‎Urtea joan eta urtea etorri, eguzki izpien eragin kaltegarrien berri gogorazten digute garai hauetan urtero dermatologoek: erredurak, garaiz aurretik larruazala zahartzea, melanomak...; baina kolore onaren moda errotuegi dago gure artean.
‎«Kontu hau berria ez bada ere, gogoratu behar da, gure ikastetxea EHUko ikastetxe euskaldunena izanik (ikasleak nahiz irakasleak), idazkaritzan ez dagoela langile euskaldunik, horrek dakartzan ondorio guztiekin.Duela gutxi jaso zen ikastetxean Kalitate Katedrak iaz Gipuzkoako ikastetxe guztietan zerbitzuei buruz egindako txostena, non berriro ere azpimarratzen zen arazohori, bereziki, ikasleen aldetik. Zuzendaritza honen aldetik behar diren elkarrizketak eta eskaerak egin dira, baina ez dago gure ardurapean arazo hori konpontzea.Dagokien erakunde eta organizazioek daukate erantzuna». Euskararako Zuzendariordeari 1999ko ekainaren 9an bidalia.
‎Ikusten denez, adostasunik ez dago gure bizimodua goitik behera baldintzatzen duen globalizazioaren inguruko hausnarketan. Baina bizirik gaude, ardura baitugu!
‎Berbarik gabeko komunikazioan, berbarik ez baina keinuak, jarrerak, begiratuak... bai. Eta, jakina, komunikazio eredu zahar hori bizirik dago gure artean. Are gehiago, berba komunikazioa izanik ere nagusi gizaki arrunten artean, berbarik gabekoak bere garrantzia du hitzen esangurak indartzeko, zalantzan jartzeko edo ukatzeko.
‎Ehun urteko historia laburrean, telekomunikazio zerbitzuek berrikuntza ikaragarriak ekarri dituzte gure artera, eta arrakasta sozial handia lortu dute. Baina, gaur egun, telekomunikazio bide horiek gainditzen ari garen susmoa hedaturik dago gure artean.
‎Sorterriko jainkook, Indigeteak eta Romulo eta Vesta ama, Tiberis etruriarra eta erromatar Palatinoa gordetzen dituzunori, ez ezazue behintzat eragotz gazte honek erauzia izan den gizaldi honi lagun diezaion! Aski garbitu genituen aspaldi gure odolarekin Laomedontetar Trojaren zin hausteak; zeruko jauregia aspaldi dago guganako bekaitzez zugatik, Cesar, eta gizonen trinfoekin arduratzen zarelako kexatzen da, gizonak, zeinen artean, izan ere, haizu eta debeku direnak iraulita baitira: hainbeste gudu dira munduan zehar, hainbeste aurpegi dira gaiztakeriarenak; goldeak ez du inongo ohorerik merezi; laborariez gabetuak, soroak lantzeke daude eta igitai okerrekin ezpata zurruna galdatzen da.
‎Udan gure herrialdeko ohiko giro tenperaturak 30ºC (mikroorganismo horientzako tenperatura egokiena) eta 45ºC bitartean daudela jotzen bada, histamina ugaritu eta sortuko dela uler daiteke. Gainera, kasu askotan, mikroorganismoen kutsadura eta ugaltze hori ez dago gugandik kanpoko pertsona baten mende, baizik eta gehienetan jatorria higiene praktika eskasak dira etxean. Azpimarratu behar da, kutsadura gertatzen ez bada, histamina sortzea ez litzatekeela gertatuko eta arriskua desagertu egingo litzatekeela.
‎Ez du hil Euskadiko Autonomia Erkidegoan. Komunitate honetan hainbatean dago gure hizkuntza.
‎Gizakiak oro beti izan du beharra ezaugarri propioak izateko: gure bizia, jaikitzen garenetik, betea dago gure nortasunaren nabarmentzeko egiten ditugun oharkabeko urratsekin. Eta urrats horiek beti nahi dute baikorrak izan:
‎Garrantzi handikoak dira azpiegitura baliabideak ere, eta honetan, aurrekoan bezala, denetarik dago gure unibertsitateetan. Ez dut ezagutzen unibertsitate pribatuen egoera eta, beraz, ez naiz horietaz mintzatuko.
‎azkenurteotan asko igo da unibertsitateek erabiltzen dituzten baliabideen kantitatea, baina oraindik ez gara iritsi dagokigun mailaraino. Gainera, herren dago gure zientzi eta teknologi garapenerako sistema, oinarrizko ikerkuntza eta estrategiazko ikerketaren hanka garatu gabe baitago. Garapen jasangarrirako eta epe luzerako aurrerakuntzarako, ezinbestekoak dira ikerketa modu horiek; beraz, oinarrizko ikerkuntza eta estrategiazko ikerkuntza behar bezala sustatzea da datozen urteotarako erronka nagusia.
‎Batetik, ia ez da egin ahaleginik unibertsitateak ikerkuntzarako teknika laguntzaileez hornitzeko. Bestalde, beste unibertsitateetan dauden ikertzaile hutsen pareko goi teknikaririk ez dago gure unibertsitateetan. Bi gabezia horiek garrantzi handikoak dira, eta ikerkuntza sustatzeko politika eraginkorrak abian jarri nahi badira, ezinbestekoa da gabezia horiei konponbideren bat ematea.
‎Adibidez, EAEko legedian jasota dago gure unibertsitateek eskaintzen dituzten berezko tituluei izaera ofiziala emateko aukera. Nafarroan berdin egin liteke.
‎EAEko unibertsitateek eta IHEek erabiltzen duten baliabideen kantitatea EAEko BPGren %0’32ren baliokidea da. Kontuan hartzen badugu Espainiar Estatuari dagokiona 0’42 dela edo Europako Batasunari 0’66 dagokiola, argi dago gure mailako herrietatik zein urrun gauden arlo honetan.
‎Unibertsitatea, guk ezagutu eta ezagutzen dugun unibertsitatea, sistema kapitalista eta desnazionalizatzailearen aparatu ideologiko eta sostengu politiko trinko den unibertsitatea, zeharo desprestijiaturik dago gure artean. Eta arrazoinez.
2003
‎«Euskarak inoiz ere izan duen presentzia du gizartean», dio lehenak, adibidez. Presentzia hori lortu bide du, egun bizi dugun gizarte modernoak ez duelako, oraingoz behintzat, euskara hil, bereziki Euskal Autonomia Erkidegoan, non, Salabururentzat," hainbatean dago gure hizkuntza". Zoritxarrez, ordea, ezin du euskaltzain honek gauza bera esan Nafarroan edo Iparraldean dugun egoeraz.
‎espetxeetako tratu txarrak eta torturak; gizonak gizona, anaiak anaia, aurretiaz eta hotz hotzik zelatan egon ondoren, defentsarako astirik emon barik kale bazterrean nahiz kale erdian tiroka hiltea (eta zenbat holako heriotza aspaldion gure Euskal Herri kurutzeratu honetan!); min biziak nahiz edozein geixok ohean josita eta aienaka daukazan hainbeste lagun. Bai, holako bakotxagan, Kristo agolinan dago gure artean, guk noiz lagunduko zain.
‎Dena, ordea, ez dago gure esku
‎Edozein arazo konpontzeko, komeni da jakitea Datuak Babesteko Agentzia badagoela, erakunde publiko horretara jo dezakegula gure eskubideak urratu direla uste badugu. Laburbilduz, babes eraginkorra dago gure datu pertsonalen erabilera informatizatuan, erabil dezagun.
‎Atseden hartzeko orduan, zalantzarik gabe, gure koltxoiari erreparatu behar diogu. Horren mende dago gure atsedena, eta, beraz, gure itxura eta gaitasun fisikoak eta intelektualak; gure aldartean eragina izan dezake, eta, are gehiago, pertsona bat lehenago zahartu daiteke. Horregatik guztiagatik, arreta gelditu behar dugu koltxoia aukeratzeko orduan.
‎Galdera da ea komisioak legezkoak diren, batez ere entitatearekin kontratu agiria sinatu ondoren aplikatzen badira. Horrek ez al du esan nahi hitzartutako kontratu baldintzak alde bakarretik aldatu behar direnik, eta hori berariaz debekatua dago gure ordenamendu juridikoan. Arazoa hobeto ezagutzeko, erakunde batean ustez kontu korronte bat irekitzen bada, sinatutako kontratuan adierazten da seihileko 30 euroko finkoa kobratu ahal izango dutela administrazio eta mantentze lanen komisio gisa.
‎–Arrazoi duzu, don Estebe. Izan ere, Azpil ez dago gure esku, orain hogeita bost urte bezala, maisu madarikatu horren erruz, eta...
‎Gero gertatu zena oroiturik, beharbada honelako zerbait: " bat dago gure artean". Aurrena isilune beldurgarria sortu zen, baina berehala denak marmarka hasi ziren.
‎Nola hesi hazkarra ogi landaren edo mahastiaren inguruan, hala hala dago gure mintzaya Eskual Herriaren eremuetan. Sineste zuzen, bizimolde on eta gure ohitura zahar guztiak zaintzen eta tieso atchikitzen ditu; bainan bazterretako gezurkeria, egite makur, aztura arrotz eta gachtoak urruntzen ditu (Jean Pierre Arbelbide apaizaren hitzak 1895ean; I. Sarasola, 1976: 71).
‎Euskaraz  ko Interneten sorkuntza sare ahalegintzat jo daiteke Plazagunea; 2003ko otsaileko razziaren ondorioz, berrogeita  hamar euskal erakunderen web-guneak arazo larritan jarri ziren. Jada, arlokako sareak ehuntzen hasita dago gure herri mediatikoa. Ausardia berriko urratsa litzateke arlokako lotura horiek oihal nazionalera biltzea, euskararen enbor izatea bizi indartuz.
‎jakitean aberria zer den, nola definitzen duten, nora jo nahi. Iruditzen zaidanez, aberriaren definizio komunik ez dago gure abertzaleen lerroetan (seguru aski, hori tradizionala izan da mugimendu abertzale guztietan, baina ni arduratu, hemen eta gaur, geureak arduratzen nau). Kontua da, gure artean modu baztertzaile absolutuz hitz egiten denez honetaz nahiz hartaz, eta ni baldin banaiz abertzalea (eta ba naiz, noski), beste hori ez da (definizioz eta designazio dibinoz).
‎Hala du, aurrera egiteko. Nahikoa ur gazitan igeri eginda dago gure herria, euskaldunon herria. Ur gezaz amatatu gura izan dira euskaldunon suteak.
‎— Ez nuke benetan ederki egingo, Agaton, zuc taz zerbait larrekoa uste izango banu. Ondotxo dakit ordea jakintsu deritzezun batzuk topatuz gero beraietaz gehiago arduratuko zinatekeela jendetzaz baino; baina ez dago gu horrelakoak izateko beldurrik, gu ere han baikeunden eta jendetzakoak ginen. Beste jakintsuak topatuko bazenitu, agian lotsatuko zinateke beraien aurrean lotsagarri den zerbait egiten ari zinela uste izango bazenu.
2004
‎Kontua da aurrera eta harmonia onean goazela, pankarta erraldoi baten atzetik. Pankarta urruti samar dago gugandik. Ezin dugu irakurri zer jartzen duen.
‎Idazleok ez gara inor baino ez jatorrago ez aluago. Kalean adina jator eta putakume dago gure artean ere. Ez gara »ez genuke izan behar!» ezeren polizia, hori da sarriegi ahazten zaigun kontu nagusia.
‎Ezkontzaren instituzioa krisian dago gure herrialdean.
‎Ezkontzaren instituzioa krisian dago gure herrialdean.
‎Ezkontzaren instituzioa krisian dago gure herrialdean.
‎Euskara konnotazio makurretarik garbitzeko? Edozein modutan ere, asmoak asmo, hizkuntzaren funtzio andana ez dago gure esku, eta dagokion eginkizuna gure gogoaren gainetik beteko du. Kasu honetan, gainera, euskararen aldeko borroka daukagu tartean, eta ez dirudi oso bide egokia denik gure hizkuntza nazionalaren izaera itxuragabeki narrasten aritzea.
‎Ez dago hizkuntzaren bidez eraikitzen ez den pentsamendu eta kulturarik.536 Alabaina, eta hortxe dago gure zorigaiztoaren auzia, gaur gure herrian euskaraz jarduteak ez du esan nahi besterik gabe jarduera komunikatibo horretan pentsamendurik eta sentimendurik eraikitzen dugunik. Lan hori bi erdaren esku dago gaur egun. Bi horietan hizkuntzaren eta pentsamenduaren arteko harremanak sormenezkoak direnez, Vigotski k zioen moduan pentsamenduaren sorrera hizkuntzaren eginkizun delako, Euskal Herriko pentsamenduaren eta kulturaren oinarri eta iturri bi erdarak dira.
‎Hizkuntzaren fenomenoa soziala dela diogunean, bizitzaren gizarte magma bera dugu gogoan, bizi dinamikaren elkarrekintza bera, ez testuetan jasoak eta bilduak izan ditzakegun egitura jatorrak. Hizkuntza, horretara, zeharo konformagaitza da, ez dago gure nahierara. Ez dago, konparazio baterako, iragan denboran erabilitako hizkuntza forma jatorrak egungo komunikazioaren isurian iraultzeko gertu, forma jator horien izaera formalaren aurrean hizkuntzaren bizitasunak erreakzio gaitzesgarriak egiteko joera duelako.
‎Ni zuzen baldin banabil behintzat, beste batzuk oker dabiltza. Beharbada, euskal hiztun izateari dagozkion ezaugarrietan dago gure arteko aldea, ezaugarri horien zer nolakoan. Batzuen irizpidean oroz gain ikasi aditzaren zentzua azpimarratzen da, hots, dena delakoak jakin badakiela edo ez dakiela euskaraz, erabili, erabiltzen ez badu ere.
‎Ez dago gu beste inor.
‎Ibaia. Hortxe, ibai horretan, dago gure helburua.
‎Ez dago gu baino astakiloagorik mundu osoan.
‎Aspaldi dago gure zain!
‎Hala ere, teoria horiekin konforme izan ez diren ekonomialari alternatiboekteoria horiek kritikatu dituzte, teoria horien iturri zientifiko mekanizistak inplizituki onartuz: ez dago gure diziplinan iturri horien kritika sistematikorik. Beste hitzbatzuetan esateko, mekanizismoak ekonomiaren ezagutzan duen operagarritasunakritikatzen da, mekanizismoaren beraren operagarritasuna aurrez aztertu gabe.Gabezia hau latza da, mendebaldeko zientzialari modernoak balizko zientifikomekanizistetan egindako berriztapen garrantzitsuak kontuan hartzen badira.
‎Bukatzeko, argitu beharra dago gure asmoa ez dela izan, inondik cre, zientzian etateknologian parte hartze publikoa izateari buruzko eztabaida erregulazio publikoarcnproblematikara murriztea, baizik horien berri ematea eta elkarren artean loturak badirelaerakustea, betiere gizarteak zientzian eta teknologian eragin lukeen kontrolarenharia kontuan hartuta. Zehatzagoak izateko asmoz, atal honetan plazaratu nahi izan ditugunhiru ideia nagusien berri emanez bukatuko dugu:
‎Mineral horren eginkizun guztiak betetzeko, onargarritzat jotzen da pertsona heldu osasuntsuek 150 eta 500 mg/ egun bitarteko hartze maila izatea. Magnesioaren funtzioak Magnesioa zeluletatik kanpo eta zelulen barruan dago gure organismoan. Zelulaz kanpoko magnesioak parte hartzen du nerbio eta muskulu transmisioan, bihotz muskuluaren (bihotzaren) funtzionamendu egokian, eta funtsezko funtzioa betetzen du muskulu erlaxazioan.Zelula barneko magnesioa hezur matrizearen parte da.
‎Zenbat eta denbora gehiago eman elikagaiak egoera horretan, orduan eta handiagoa izango da potentzial patogenoen biderketa gertatzeko probabilitatea. Patogenoak eta higienea Egia esan, higiene orokorra ondo ikasita dago gure herrialdean. Ezin dugu ahaztu Espainia dela garbiketan eta desinfekzioan erabiltzen diren produktuen Europako kontsumitzaile handiena.
‎Ruben hasi da berbetan: “Argi dago guk ezin dugula galdu, hurrengo bi partiduak ere oso gogorrak izango direlako. Datorren astean Pasaiaren zelaira joango gara, eta hurrengoan EHUko taldea izango da Atxabalpen.
‎Argi dago guretzat zein diren ildo nagusiak. Hasteko, UPV EHUn ezin da inor utzi euskarazko zerbitzurik gabe.
‎Baina abertzaleek hau erantzuten zuten: " Hizkuntza gabe gure herria abstrakzio bat da, eta ebakia dago gure nazio tradizio mota guzietatik. Hizkuntza gabe gure herria ez da herri bat, eta ez da inoiz izango".
‎Iñork ez du ukatzen. Amaika talde dago gure artean, amaika istillu, amaika etsaigo. Agirian dago au, eta danok aitortzen.
‎Hizkuntzaren zoria" literaturak" erabakitzen duelako ustea, oso zabalduta dago gure artean. Gure Ibar bera, nahiz bereziki esan bere liburuan" literatura" izkiriatzean ez duela egiazko literatura soillik hartzen, ez dabil" literatura zaleen" gandik oso urrun.
‎Baina denak ez gara berdinak, zorionez. Eta ondo dago gure artean zenbait termino, hitz eta kontzeptu definitzea. Eskaera bakarra egingo nuke, egiterik baneuka:
‎Esan beharrik ez dago gurean ez dela honen parekorik, ezta proiektu mailan ere. Eta egon luke, ez Belgikan egindakoa kopiatzeko, preseski, nazioarteko gomendioei jarraitzeko baizik.
2005
‎Madrilera edo Parisera begiratu nahi ez dudanez, non daukat nire erreferentea? Non egosten da gure debate literarioa, non hartzen dira erabakiak, non dago gure kultura, non gure zentraltasuna?
‎luze egin zaigu. Gainera, jende gehiago dago gure menpe eta guk dugu azkeneko hitza, dena zehatz mehatz azaldu beharra dago».
‎Beti hala jokatu izan delako segur aski. Horregatik dago gure bertso historia txikia Santo Tomasetako txerriz, loteriaz, Olentzeroz, angulen salneurriz edo kaleetako argi kontsumitzaileez josia. Herrialdekako Eskolarteko txapelketen azkena ekainaren lehen astean eta Euskal Herrikoa bukaera aldera jokatzeak ere ematen du zer pentsaturik.
‎Saiatzen gara hurbiltzen behintzat. Gure filosofiaren printzipioetan garbi dago guk ez dugula hiria sortuko, gure saiakerak alferrikakoak izango dira hiritarrek ez badute proiektuan sinesten eta parte hartzen, benetako agentea hiritarra da. Hiriaren sorrera arazo kulturala da, alde bateko zein besteko herritarrak harremanetan jartzen diren heinean sortuko da hiria.
‎Badakit gaitza dela errezeta magikoak ematea. Kontsumo gizartea oso ondo antolatuta dago gure eskubideak babesten dituenaren itxura emateko eta, une berean, gure kontsumo grinak pizteko. Dena dela, ez dago ukatzerik lege eta arauak betearazteko zerbait egin daitekeela.
‎Bego haatik, ahopaldiaren itzulika aberats bezain malguaz, hizkuntzaren nasaiaz, zirtoz, erran zuhur oroitgarriz, gogomenen jauzte lilluragarriaz, alai­ tasunez eta euskaldun zumoz, bego hazpandar semea nausi. Oraikoan Hiriart Urruty dago gure lurreko idazleen errege(...). (Etxepare:
‎Baina argi dago guk gure inguruko jendearekin egiten ditugun gauzak beti izango direla merkatuan kontsumitzeko eskaintzen dizkigutenak baino positibo, sortzaile eta aberasgarriagoak.
‎–Horixe. Han ez dago gure intereseko tentsio gunerik. Txarto ateratzen bada ezin dute ezer gehiegi aldrebestu, ez gure politika arriskuan jarri.
‎43 Bide batez eta beste gauza batzuen artean esan behar dudana ez dago gure borondatetik at. Arrazoi guztiarekin diot platoniko batzuk eta antzinako kristau batzuk Aristotelesengandik aldendu egin direla, nire ustez, hark bertutearen izaeraren beraren inguruan emandako definizioa dela eta; definizio horri helduta, bertutea pasioen eta ekintzen arteko erdi puntua da. Horrela ulertuta, Aristotelesek bi bertute desberdin bereizi zituen, alegia, eskuzabaltasuna eta gartxutasuna; bi biok bertute bakarra eratzen zutela adieraziz.
2006
dago gure atariyan;
‎Europako kultur zentroek azken 20 urteotan izandako bilakaeraz hitz egingo dute hainbat adituk biltzarrean, jendearen gustuko eskaintza egiten duten eta jendearengana iristen diren aztertzeko. Izan ere, geroz eta kultur zentro gehiago dago gure hiri eta herrietan. Besteak beste, Jean Dethier Parisko Pompidouko Arkitektura zuzendari ohia, Jordi Marti Bartzelonako Kultura Garaikideko Zentroko kudeatzailea eta Brian Boswijk Amsterdameko Eleveneko zuzendaria izango dira biltzarrean.
‎galdetu dezake dagokeen talaiatik. Diskurtso berririk egituratzeko prozesurik ba ote dago gure artean. Ekimenak adostasunean oina hartuz eraikitzeko eta garabidean jartzeko borondaterik sumatzen al da bazterretan?
‎Hobe dugu, bai, megalitoari begira geratzea, ezker aldera begiratuz gero megalitoaren itzaletan eseri eta bokadiloa lasai jateko gogoa etortzen baita. Dena den, bere alboan txiki ikusten gaituen mendi gupidagabeak halako ontasun puntu bat ere erakusten du batzuetan, eta benetan iturri polita dago gugandik hurbil.
‎Bai, seguruena, hor dago gure bekatua!
‎hemen dago gure etxe bakarra.
‎harriturik dago gu ikusteaz...
‎Munduko rankinean gaude. Munduko hiru sukaldaritzarik onenetakoan dago gurea.
‎Konklusio hori da, hain zuzen, arrazionalizatutako mundu bateko gizakiari dagokiona: ez dago gure bizitza gidatzen duen botere ezkutu eta aurreikustezinik, dena mendera baitaiteke kalkuluaren eta aurreikuspenaren bidez; gainera, arrazionalizaio prozesuak erakutsiko digu azken balio eta helburuak ez dituela izaki jainkotiar batek ematen, ez daudela gizakiaren naturan txertatuta, arrazionaltasun zientifikoak ezin dituela sortu. Beraz, indibiduoa bakarrik dago, eta bera da gertaeren norabidea gidatu eta berauek zentzuz horni ditzakeen bakarra.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
egon gu herri 35 (0,23)
egon gu boto 16 (0,11)
egon gu etxe 16 (0,11)
egon gu gizarte 16 (0,11)
egon gu ez 15 (0,10)
egon gu herrialde 14 (0,09)
egon gu baino 11 (0,07)
egon gu esku 11 (0,07)
egon gu bi 9 (0,06)
egon gu egon 9 (0,06)
egon gu mundu 9 (0,06)
egon gu aita 8 (0,05)
egon gu bizitza 8 (0,05)
egon gu lurralde 8 (0,05)
egon gu uste 8 (0,05)
egon gu eguneroko 7 (0,05)
egon gu etorkizun 7 (0,05)
egon gu lan 7 (0,05)
egon gu zain 7 (0,05)
egon gu egin 6 (0,04)
egon gu ere 6 (0,04)
egon gu hezkuntza 6 (0,04)
egon gu ama 5 (0,03)
egon gu erabaki 5 (0,03)
egon gu helburu 5 (0,03)
egon gu bakarrik 4 (0,03)
egon gu garai 4 (0,03)
egon gu hiri 4 (0,03)
egon gu indar 4 (0,03)
egon gu sistema 4 (0,03)
egon gu alaba 3 (0,02)
egon gu alde 3 (0,02)
egon gu asmo 3 (0,02)
egon gu bakoitz 3 (0,02)
egon gu baserri 3 (0,02)
egon gu begiratu 3 (0,02)
egon gu beti 3 (0,02)
egon gu bezalako 3 (0,02)
egon gu bizimodu 3 (0,02)
egon gu egoera 3 (0,02)
egon gu euskal 3 (0,02)
egon gu gaurko 3 (0,02)
egon gu gizon 3 (0,02)
egon gu gogo 3 (0,02)
egon gu guzti 3 (0,02)
egon gu hizkuntza 3 (0,02)
egon gu inguru 3 (0,02)
egon gu interes 3 (0,02)
egon gu iruditeria 3 (0,02)
egon gu jaun 3 (0,02)
egon gu jende 3 (0,02)
egon gu leku 3 (0,02)
egon gu muga 3 (0,02)
egon gu neska 3 (0,02)
egon gu nortasun 3 (0,02)
egon gu seme 3 (0,02)
egon gu unibertsitate 3 (0,02)
egon gu arreta 2 (0,01)
egon gu asko 2 (0,01)
egon gu atari 2 (0,01)
egon gu auto 2 (0,01)
egon gu azken 2 (0,01)
egon gu barru 2 (0,01)
egon gu begirada 2 (0,01)
egon gu bekatu 2 (0,01)
egon gu bera 2 (0,01)
egon gu berezitasun 2 (0,01)
egon gu bertso 2 (0,01)
egon gu bezala 2 (0,01)
egon gu bide 2 (0,01)
egon gu bihotz 2 (0,01)
egon gu borondate 2 (0,01)
egon gu borroka 2 (0,01)
egon gu buru 2 (0,01)
egon gu diru 2 (0,01)
egon gu eginkizun 2 (0,01)
egon gu ekonomia 2 (0,01)
egon gu eliza 2 (0,01)
egon gu enpresa 2 (0,01)
egon gu errealitate 2 (0,01)
egon gu esan 2 (0,01)
egon gu eskatu 2 (0,01)
egon gu eskola 2 (0,01)
egon gu esperientzia 2 (0,01)
egon gu eutsi 2 (0,01)
egon gu existentzia 2 (0,01)
egon gu garraio 2 (0,01)
egon gu garun 2 (0,01)
egon gu gazte 2 (0,01)
egon gu gelditu 2 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia