Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 78

2000
‎3.Lotura oinarritzen duena. Subjektu bat bestearengana behar bat asetzekoasmoz hurbiltzen da. Beharra baldin badago, subjektuak berak ez daukan etaeduki nahi duen objektu bat eskatzen duelako da.
‎Ezbairik gabe, sexu bat bestearengana gerturatzen duen guraria, izadiaren ordena fisikoari dagokio. Hautua, lehentasuna, maitasuna, horiek zehazten dute gurari hori eta objektu bakar batean identifikatu.
2001
‎‘Eta Goio? ’ galdetu dit Arantxak bata bestearengana ailegatu garenean beso biak zabaldu eta begitarte alaiarekin.
‎Baina Platonek antropologia eta politika bat garatzearekin batera pertsonaren irudi arkaiko honen bertsio filosofiko bat landu zuen. Zail litzateke politika eta antropologia horiek bereiztea; eta honexegatik bietako edozein har dezakegu gure analisiaren abiapuntu gisa, bietako inor ez baita bestearentzako baldintza, eta bata abiapuntutzat hartuz ezinbestean bestearengana ailegatuko gara. Honela, nire analisiaren ordenak ez du oinarritze funtzio edo garrantzi lehentasunik adierazten.
2002
‎Beste batzuentzat, beharbada, gustukoaren bilaketa bera izanen da gustukoa. Eta ohiki ez gara hasten galdezka zer dela eta hurbiltzen den hau bestearengana , eta hura honengana. Josebak Garazi maite du, eta Garazik Joseba.
‎– Ongi etorria, Mentxu –jakako faltrikeran gorde zituen antiojo tolestuak eta bestearengana hurreratzearren zutitu zen– Ez zara aurrekoan bezalako endredu batekin etorriko, ezta?
2003
‎Ona da telefonua prisik eztaukazunean, bestela hobe da bestearengana joatea.
2004
‎Alegia, inoiz ez dela erabat lehengora itzultzen. Uste dut EAJk jadanik erabakia duela ez hurbiltzea ez bata ez bestearengana . Nire iritziz, denborarekin ibilbide bat egina du, bere diskurtso politikoaren zutabeak eraikiak ditu, eta zutabe horietan badira alderdi sozialistak onartu ezin dituen gauzak.
2005
‎Eta, ez bat eta ez bi, ezertxo ere ahoskatzeko betarik gabe, biok batak bestearengana jo, eta ezpainetan amaitu ezinezko musu bat eman genion elkarri.
2006
‎Ni baino gehiago zekien jendeari. Hartu motorra eta bata eta bestearengana jotzen hasi nintzen, galdezka: " Halako naiz, gaztea, jakin gura dudana.
‎Aurrerantzean, Olatz, Marta alaPataki, satorra nor ote den, horrek piztuko dio irakurleari jakin mina eta ezinegona, lehenbiziko irakurraldian bederen. Eta ametsek hain zuzen pertsonaia batenganaedo bestearengana zuzenduko dizkigute susmoak, giro klaustrofobikoa larrituz.
2007
‎Entzuten ikastea Gutako gehienek beren emozioei arreta handiagoa jarriz hitz egiten dute besteen emozioek esaten digutenari baino; guk ondoren esango dugunari buruz pentsatzen entzuten dugu, edo egoerari zer esperientzia ekar diezazkiokeen pentsatzen dugu. Entzuten ikasteak esan nahi du arreta guztia bestearengana bideratzea hitz egiten duenean, esan nahi duguna edo guk haren ordez egingo genukeena pentsatzeari uztea. Arretaz entzuten denean, gainera, gorputz osoarekin entzuten da.
‎Anaximandro aztertzen hasten da, Joniako lehenbiziko fisikarietako bat75; eta, haren ostean, Epikurorekin jarraitzen du, enpirismoaren azken emaitzarekin, alegia. Pentsa liteke, batengandik bestearengana , mendez mendeko razionalizazioaren indarketak ahuldu eta bazterrarazi egingo zituela filosofiaren eragin mitikoak76, baina ez da hala gertatzen: filosofiak egitura erlijiosoari eutsi zion, hasieran eta amaian77.
2008
‎\ Kontuz jende pilaketekin. Gaizki egurastutako giroak, jende asko pilatzen diren lekuak ez dira egokiak, birusak eta bakterioak ugaldu eta pertsona batengandik bestearengana transmititzeko.
‎Glu glu ekoizpen etxearen lan honetan Loli Astoreka eta Iñake Irastorza ditugu taula gainean, bi emakume bakartiren laguntasun korapilatsua antzezten, eta benetan ez dakigu zer dugun gustukoen: pertsonaia bakoitzak bestearengana hurbiltzeko duen modu berezia ala antzezle bakoitzak duen nortasuna. Zeren eta Loli animalia eszeniko indiziplinatua da, nahi gabe ateratzen zaiolako bere bizkaiera jator jatorra, eta horrexek egiten du berezi eta maitagarri bere pertsonaia.
‎Lertxundik adierazi du liburua idazteko ez duela tratu txarrei buruzko trataturik irakurri, ezta kontu horren inguruko informaziorik erabili ere: Pertsonaiak berak eta gertakariak gidatu naute, eta, batez ere, idazkuntzak berak; idazkuntza ezagutza eta bestearengana hurbiltzeko modua den aldetik. Hala, emakumearen ibilbidearen bukaeran, hau da, emakumeak eragiten duen hilketan, orduan hasi omen zen emakume haren sufrimendua, ez arrazoiak, beste begi batzuekin ikusten.
‎Lokartzeko beldur nintzenez, ezin estanpa horteroago hari begira geratu nintzen, eta han non ikusten dudan gure tripontzia, bestearengana hurbiltzen. Pssst, aizu..., zerbait esan nahi ziola konturatu nintzen.
‎Amaliaren ibilera geldoa da; ez du indarrik egiten, abandonatuta dauzka giharrak eta gogoa; hezur zaharrek ez diote eusten haragi eroriko gorputz baldartuari. Ematen du Amaliaren pisua Rosaren gorputzera pasatu dela; ematen du Amaliaren nekea, makurdura, oinak arrastaka eraman beharra iragan egin direla, bien besoak zubi, batengandik bestearengana . Rosa nekatzen ari da Amaliaren astuntasun korderik gabea eraman ezinez, baina besoa askatuko balu, Amalia eroriko litzateke.
2009
‎Nobela, baina, maitasun istorio bat da, eta hiru pertsonaia nagusi ditu. Pertsonaia horiek, batak bestearengana hurbiltzeko egiten duten bidea da istorioaren muina.
2011
‎Bi pertsona edo gehiagori deitu bazaie elkarren oinordeko izateko, zalantzak badaude lehenago nor hil den jakiteko, eta norbaitek adierazten badu bataren edo bestearen heriotza aurretik gertatu dela, orduan, berari dagokio hori frogatzea; frogarik izan ezean, bibiok aldi berean hil direla uste da, eta batarengandik bestearengana ez da eskubide eskualdaketarik gertatzen.
‎Beti egon izan naiz gustura osaba Karlosekin, eta bai bera ere bere Maiteretxorekin; txiki txikitatik bazegoen zer berezi bat gure artean, bata bestearengana erakartzen gintuen zer bat. Bera zen nire osaba maiteena, eta ni bere iloba kuttuna.
‎Nahi ezta bezala, oso agerian utzi gabe, baina elkarren bila. Edozein aitzakia zunan on bata bestearengana joan eta berriketan jarduteko. Bizkaierazko aditzak edo nominalizazioak baino zer indartsuago batek elkarretaratzen gintinan inondik ere.
‎Aurrerantzean, Olatz, Marta ala Pataki, satorra nor ote den, horrek piztuko dio irakurleari jakin mina eta ezinegona, lehenbiziko irakurraldian bederen. Eta ametsek, hain zuzen, susmoak pertsonaia batengana edo bestearengana zuzenduko dizkigute, giro klaustrofobikoa larrituz.
‎(ON) familiako neska batengandik bestearengana . (NEGARREZ)
‎Bulkada hori erreprimitu ezin denez, ukatu egiten da. Amodio homosexual ukatua gorrotoaren aitorpen bihurtzen da, baina gorrotoaren iturria bestearengana proiektatzen da. Modu horretara, maitasuna ukatu egiten da eta jatorriz «maite zaitut» zena «gorroto zaitut» bihurtzen da.
‎Histrionikoen harremanak tipo nartzisikokoak dira: bestearengana libidoa zuzentzeko, libidoa psikikoki elaboratzeko eta sublimatzeko gaitasun gutxi dute.
‎Izan ere, igorri dituzten mezu sexual probokatzaileen ondorioez ez dira arduratzen histrionikoak. Beren buruak errugabetzat dituzte, eta gehiegizko interes sexuala bestearengana proiektatzen dute. Horrelako defentsa mekanismoei esker, beren benetako identitatea ez dute ezagutzen.
‎Isilaldi luze bat. Orkestrak berriro ekin dio euren leihotik bi pausora; dardaratu egin dira, gero, eskutik heldu diote elkarri eta bata bestearengana hurbildu dira lo dagoen haurtxoa zaratatik babesteko.
‎" masustak janez/ bide alboko sasitik". " Eguzkia heldu da/ eta zure alaitasunez argia" beti besterena izan beharrean —zorionari poeta etsiak zioen moduan—, beti bestearengana hurbiltzen gaituena baita, esker onaren pizgarria: " Badakit zuri esker naizela zutik[...]/ ez duzu makal hau ezpaltzen"(" Zuhaitz alferra").
‎Erlijioa tartean dabilela, desitxuraketa izugarria izan daiteke. Beraz, elizkoiarengana barik, bestearengana jotzea hobetsi nuen.
2012
‎arrautza edo oiloa? Herri hitzordu hori bi osasun arazori aplika dakieke, hala nola depresioari eta Alzheimer gaixotasunari; izan ere, horietako batek bestearengana jotzen du maiz, eta gaixo berari diagnostikatzen zaizkio. Bi gaixotasun desberdin dira, eta puntu asko dituzte komunean.
‎Nola zaindu alzheimerra duten pertsonak Alzheimerra duen pertsonaren inguruko estimulu argitsuak, soinudunak eta sentsorialak mantendu behar dira. Alzheimerra edo depresioa duten pertsonek zainketa jakin batzuk behar izaten dituzte, beren eritasuna bestearengana eraman ez dadin. Sánchezek azaldu duenez, “gure esku dago Alzheimerra duen gaixoa zaintzea, bere ezintasunari egokitutako giroa izan dezan eta gaixoaren parte izaten jarrai dezan”.
‎2 Adingabeak gurasoen etxera joaten dira Zaintza eta zaintza partekatua aplikatzeko beste modu bat ere badago: haurrak dira guraso baten etxetik bestearengana joateko motxila egiten dutenak. Haren aurkakoek adierazi dute ezegonkortasuna sortzen diela adingabeei, eta hori saihesteko, seme alabek etxe bakoitzera egiten dituzten bisitaldiak handitu liratekeela.
‎Suposatzen dut nire heziketak eta giroak asko laguntzen zuela horretan. Badakit, baita ere, ez dela nire belaunaldiko guztien kasua eta, areago, bat baino gehiago pasatu zela batengandik bestearengana egun batetik bestera. Horrelakoa zen garaia.
‎orain ez dago keinu berezirik egin beharrik, ez dute hitzen premiarik. Lehenengo mugimenduak amakgazteagana egindakoak izan baziren maisuarenama izanik, ezin besterik imajinatu—, geroztik bietatik edonork egingo zuen bestearengana , eta elkarren ondoan igaro egunaren zati handiena, eskuetan zuten egitekoarekin: arropa jostea, janaria banatzea edo beste zernahi.
2013
‎Hiru gazteak asko gerturatu ziren bata bestearengana , elkarri beroa emanez, hirurak dardarka baitzeuden. Han azpian lurrazalean baino hotzago zegoen airea.
2014
‎Ama eta Nadia han ziren. Bi gatibu haiek, bihotzean kasik nahasi egiten zitzaizkion bi emakume haiek, bata bestearengana bultzatu zituen Jainkoak ezbehar hartan! Nadiak jakingo ote nor zen zinez?
‎Urteetan zehar bertsolari batengandik bestearengana pasatako mezua hau izanda: presentzia indartsua eman behar da agertokian.
‎Balio duena da gai baten harreman sarea, une jakin batean abestutako gai bat gero beste une batean beste batek abestuko duena. Wotanek eta Siegmundek, biek abesten dute heroiei heriotza iragartzeko Walkiria ko gai hori; balio duena, beraz, batarengandik bestearengana zirkulatzen duen gai hori da, Brunnhilderengandik pasata. Musika pertsonaiaz pertsonaia igarotzen da, ehuntzen ditu harremanak, egin eta desegiten ditu, eta azkenean denak hiltzen ditu.
‎Bestearengana doa, beti. Nire ahotik aterata ere, bestearengana .
2015
‎1940ko hamarkadan sortu zuen Ingvar Kampradek ia ia ezerezetik abiatuta pospoloak merke erosi eta auzokideei saltzen zizkien batengana eta bestearengana bizikletan joanez. Gaur egun 35.000 milioi euro inguruko dirutzaren jabe egin da.
‎Haizeak euria zekarren tartean tartean. Itsasontziak hotsik atera gabe kulunkatzen ziren kai barrenean, bata bestearengana ia oharkabean gerturatuz.
‎Kolarretik deitu zuen, beti bezala, baina inork ez zion erantzun. Arraro samarra iruditu zitzaion, zeren bi lagunak, lehenengo preparatzen zena joaten zen bestearengana , eta orduan etxean ez aurkitzeak pixka bat harritu zuen. Hala ere, garrantzi handirik eman gabe, plazara hurbildu zen, laguna bertan aurkituko zuelakoan.
‎Bada Mogelen jardunean nabarmendu nahi dudan bigarren gertakaria: euskalkiak bata bestearengana hurreratzeko egin zuen ahalegina. 1801ean, esate baterako, euskara giputzean erabiltzen ziren hitzen zerrenda osatu zuen, bizkaitarrek ezagutu eta uler zitzaten.
‎Eta hizkuntza arazo horretatik zetozen gure gaizki ulertuetariko asko, edo hori pentsatu dut maiz. Bakoitza bere hitzen menpe heltzen zelako bestearengana , nolabait ere, eta, ondorioz, elkarrekin nola aritu negoziatu beharra zegoelako aldi oro. Horregatik pentsatzen nuen poemaren batean haren hizkera erreskatatzea lortuz gero, lortuko nuela bera bizirik mantentzea.
2016
‎Nola daiteke bere idurira eginiko jendea hain baretsua eta baketsua izatea? Richardek arrazoia duela uste dut, aroz aro joan garela, batengandik bestearengana denboran zehar igoz, batere oztoporik gabe. Nik ez dakit hala denez, baina nahiago dut hala izatea beste modu batean baino.
‎Han zeukan aurrez aurre hainbeste burutazio eta irudipen eragin izan zizkion paseatzaile bakartia. Elkarri begira egon ziren une batez, bata bestearengana hurbiltzeko keinurik ere egin gabe, isil isilik, bi begiradak elkarri zuzenduta tinko.
‎Horra lotzen gintuen bestea: beste inor ez geneukan liburuetan topatutako altxortxo hauek erakusteko, elkar gorroto genuenean ere halabeharrez bestearengana jo behar altxortxoekin, besteak ere guregana jotzen jarrai zezan...
‎Luze eta korapilatsuak izan ziren eztabaidak, askorentzat konpainia bat sortzea azken helburuari uko egitea zelako. Konponbidearen onetan bestearengana pauso bat emateak ez du gure artean ospe handirik. Horixe zen konpainia berria, emakume eta gizonen parekotasunaren kontra zeudenenganako pauso bat.
‎Bizkaiko Foru Zaharrean argi jartzen du nola egin behar diren oinordetzak. Herentzian etxea uzten da; baina ez hori bakarrik, hilobiak ere batengandik bestearengana igarotzen dira, legez. Ikusten duzu teilatupe hori?
2017
‎Emazteari eta alabari begiratu nien, zutik zeuden eta elkarren ondoan. Bazirudien dardara bat pasatzen zela noizbehinka batetik bestearengana , gorputz bakarra balira bezala eta emozioak ere partekatuko balituzte bezala. Ni ere handitasun sentsazio batez bete nintzen inozo maitagarriak bere bilduma ikusezin eta aspaldi sakabanatuaren administrazioa enkargatu zidanean, altxorraren zaindari bihurtu banindu bezala.
‎Egongelan jendea bazegoen, baina ez leiho aldamenean. Gelako txoko batean, leihotik urrun, emakume zahar bi zeuden, te katilu banarekin parean, oso baxu hitz egiten, bata bestearengana makurtutik elkarri xuxurlan. Sartu nintzenean isildu egin ziren, niri begiratu, agurtu, eta elkarrizketara itzuli ziren.
‎Hura entzutean laxatu egin zen, eta jauzi egin zuen bestearengana .
2018
‎duen estatusean, arraza eta generoa modu berean eraiki ote diren. Uste dut eraikuntzaren azalpenetarik bat berak ere ez duela balioko, eta kategoria horiek beti jokatzen dutela elkarren oinarri izatera, modurik boteretsuenean antolatzeko beti jotzen duela batak bestearengana . Hortaz, arraza generoaren arauen sexualizazioari hainbat betaurrekorekin begiratu ahal zaio aldi berean, eta azterketa horrek argi erakusten du generoa mugatuegi gertatzen dela analisi kategoria bakarra izateko.
2019
‎plazer erotikoa objektibatu egiten zaio; gizonaren plazerak, bere presentzia immanentean mamitua izan ordez, izaki transzendente bat du jomuga. Erekzioa da behar horren adierazpidea; sexuak, eskuek, ahoak, gizonaren gorputzean den denak jotzen du sexu lagunarengana, baina gizona dago beti jarduera horren muin muinean, hala nola egoten baita subjektua, oro har, hautematen dituen objektuen eta darabiltzan tresnen aurrean; autonomia galdu gabe proiektatzen du bere burua bestearengana ; emakume haragia harrapakin bat da gizonarentzat, eta bere sentsualitateak objektu orori eskatzen dizkion ezaugarriak atzematen ditu gizonak haragi horretan; dudarik gabe, ez du lortzen haietaz jabetzea, baina heldu egiten die gutxienez; laztanak eta musuak nolabaiteko porrota dakarte, baina pizgarria eta pozbidea da porrot hori bera. Amodio saioak bere bukaera naturalean aurkitzen du batasuna:
‎Puntuan ezagutu du neska. Bata bestearengana hurbiltzen hasi dira oinez. Lale, bera bakarrik.
2020
‎Euriaren tanta lodiek amorratuta jotzen zuten hondarra, baina ezin min eman itsasoari. Ur epel mugagabe hartan sartzearekin batera, plazer infinitu batek besarkatu gintuen eta bat bestearengana hurbilarazi. Itsasoan eta euritan bainatu ginen batera.
‎Bueltatu da osasuntsua bestearengana eta honek, premiaz galdetzen:
2021
‎Paisaia horien atzetik bidaiatzeko grinak mugitu zuen Mamaddi itsasoz bestaldera promestutako munduaren bila, eta pixkaka errealitatearekin egin zuen topo, ezagutu ahala. Istorioa amonaren eta bilobaren artean kontatua da, belaunaldi batengandik bestearengana gauzak transmititzen diren erara, sotilki; bizi esperientziak horrela jasoak baitira. Filma da, hain zuzen ere, istorio bat jasotzeko modua, eta horrela jartzen dira harremanetan memoria, artxiboa, erregistroa eta etorkizuna.
‎Dena den, bisitek edo deiek ez zioten Jakerri lanean arreta jartzen uzten eta gela hura antolatu zuen. Behar zutenean, askotan, bata bestearengana joaten zen, baina bestela, egiten zuten lanean gehiago kontzentratzen ahal ziren. Hala ibili ziren egun hartan denbora batez.
‎Oihanak esan nahi zion beraiek antzematen zutena baino emozio gehiago jarri nahi zituela agerian. Baina esan gabe adierazten ditugun kontuak inoiz ez dira guk nahi bezala iristen bestearengana . Oihanaren obrak beste patxada bat behar zuen, beste ezagutza bat artistaz.
‎Gelditu egin zen; gero, lasterraldi bat egin zuen, ixten ari zen lerrotik ihes egiteko. Beren artean geratu zen hutsune zabal batera jo zuen, baina alde bietako gizonek, bere pauso hotsak bizkor aditu eta arin hurreratu ziren bata bestearengana . Aurrerantz salto egitean ikusi zuen harrapatzeko zorian zeudela.
2022
‎Orduak zeramatzan bere barnean neke sakon baten zantzuak aldizka antzematen zituela, eta ez zitzaizkion ezagunak egiten. Ea beti oso erraza egiten zitzaion bestearengana hurbiltzea, elkar eragitea, irribarretxo bat sortzeko lelokeriaren bat esatea, nolabait bestearen gogora hurbiltzeko irristatuz bezala. Bizitzak duen bizitasuna balitz bezala ikusten zuen, ukitzen zuen guztia argituko bazuen bezala, eta, gainera, dibertigarria zen, alaia.
‎Hiru istorio ditu liburuak eta lehenbizikoan, emakume iraultzailea da protagonista eta ahaldun; ideologikoki gizon batekin esposatua da, baina sentimendu edo bestelako irrikei men eginik maitalea du, eta tirabira horretan ez du batarengana edo bestearengana egin nahi, amak diotson bezala; hiru belaunalditako emakumeengan, istorioak tirabira hori du ardatz; eta, azkenean, ematen du pasiozko maitasunaren alde egiten duela.
‎Biktimen lekukotzak ezinbesteko jo ditu txostenak «norbere kokalekutik atera eta bestearengana irekitzeko». Ohartarazi du, halere, biktimei ez dagokiela iragana ikuspegi zientifikotik berrikustea:
‎(Oharrak irakurtzen) Bata bestearengana hurbilduko dira. Musu ematera doaz.
‎Gabrielek eta Daly andereñoak antzara platerak eta urdaiazpiko eta haragi platerak trukatzen zituzten bitartean, Lily afaldar batengandik bestearengana joaten zen, patata bero irintsu batzuk, eskuzapi zuri batean bilduak, plater batean zituela. Mary Janeren ideia izan zen hori, eta antzararentzako sagar saltsa ere iradoki zuen, baina izeba Katek esan zion sagar saltsarik gabeko antzara erre soila aski ona iruditu zitzaiola beti, eta okerragorik jan behar ez izatea espero zuela.
‎...tsoaren neurrigabetasunean, ez naizela bizi esperantza barregarri bateko molekula mordoxka bat baizik, pindartxo bat, Big Bang aren ondorioetan bihirik ere eragingo ez duena, eta belarretan etzanik, auzoko umeekin batera izarrak kontatzen nituenean Hartz Handia lokalizatzeko ahaleginetan, beharbada neure buruari esan nion hauts izpi bat izan behar baldin banuen, izpi isolatua izango nintzela, bata bestearengana jotzen duten gainerako hauts izpietatik urrun, beren buruak hauts izpi direla ohartzeak eragiten dien aztoramen eta etsipenetik urrun, eta eskolara joatera behartu ninduten egunetik, poltsa huts bat bizkarrean, munduan ni bezalako umeak milioika zirela ulertu nuenetik jakin nuen ni ala haiek zela, umeak negarrez berek baino lehenago ehunka haurrek argizarizko margoak puntaraino gastatu eta zaborr...
‎Hauxe: nola besteri opa izate zintzo eta sentitu hori aurrenik nigandik igarotzen den (besteari iritsi aurretik), eta nola, beraz, opa izate hori nigan ere badagoen egotez eta egitez, gertatzen dena omen da sendatzea bestearengana iristen dela, baina lehenagotik neuregana ere iristen dela, edo irits daitekeela. Asmo berekoi batekin eta sentitu gabe egin ezkero, ez omen du balio.
‎Gure gizarteetan ez dago benetako elkarrizketarik, ‘berdinen’ edo ‘antzekoen’ artean baino ez dugulako hitz egiten. Pentsaezina dena pentsatzeko, arrotz egiten zaigun bestearengana joateko aukera izan behar dugu. Hori gerta ez dadin egina dago dena, ez gatzaizkion geure buruari sekula arrotz izan.
‎Hurbildu bata bestearengana .
2023
‎Batzuek uda itsas bazterrean edo mendian pasatzearen arazoa trenkatu behar dute, besteei dilema ez zaielarik batere sortzen. Atseden tarteak baitezpadakoak omen dira norberarentzat denbora hartzeko, bestearengana joateko, trukatzeko eta egunerokotik ihes egiteko. Baina denek ez dute aukera hori.
‎Lizeaga: Hernaniko Gay Mur eskolan bi ikasgela batu eta irakasle emakume bat eta biok batera aritzen ginen, eta ez zegoen ezberdintasunik, haurrek batengana edo bestearengana jotzen zutenean. Bikotean arituta, ikasgelan rol ezberdinak hartzen genituen kontzienteki eta elkarrekin hitz eginda, baina ez emakume eta gizon rolak, bestelakoak baizik (batek esaterako haurraren autonomia bultzatzen zuen, besteak haurra laguntzen zuen…).
‎zaldiaren gainean Jainkoa jarriz gero, hark nahi zuen lekura joango zela; gainean Satan jartzen bazen, hark gidatuko zuela. Ez zegoela gizakiaren borondatearen esku zaldun batengana edo bestearengana joatea, baizik zaldunak zirela zaldia hautatzen zutenak; Jainkoa eta Satan borrokatzen zirela gizakiaz jabetzeko. Gizakiak galdu egin zuela borondate askea eta ezin zuela ezer onik nahi izan; borondate askea Jainkoari bakarrik zegokiola.
‎Bientzat. Natural naturalki joan zaio bata bestearengana , eskua sorbalda bazterrean jarri dio Aitziberrek, eta bi muxuak nehori eman eta nehorengandik jaso gabekoak baino goxoagoak eta zintzoagoak izan dira.
‎Duda mudan gelditzen gara soinekoen eta aldizkarien aurrean. Gérard Philipe eta Michèle Morgan lasterka doaz bata bestearengana Mexikoko basamortuan zehar. Segika hasi zaizkigu mutiko batzuk.
‎Izan ere, maitemindua dagoenak ematearen poz hutsagatik bizi da besteari emanik, horregatik ordainik bilatu gabe. Horrela, egiazko maitasuna bata bestearengana askatasunez doazen bi izakiren arteko bat egitearen adierazgarria da. Batzen dituen lokarrian ez dago interesik, maitasunak du balioa bere horretan, eta maitasuna gai da interes indibidual oro eta berekoikeria mota oro desagerrarazteko.
‎Ulertzen dut zure kezka, hala ere. Baina, esan gorputza hurreratu zuen bestearengana , zer da?
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
ELKAR 22 (0,14)
Argia 7 (0,05)
UEU 6 (0,04)
Susa 6 (0,04)
Alberdania 6 (0,04)
Pamiela 5 (0,03)
Jakin liburuak 5 (0,03)
Booktegi 5 (0,03)
Consumer 4 (0,03)
Berria 4 (0,03)
Deustuko Unibertsitatea 1 (0,01)
goiena.eus 1 (0,01)
Jakin 1 (0,01)
Erlea 1 (0,01)
ETB marrazki bizidunak 1 (0,01)
Labayru 1 (0,01)
Open Data Euskadi 1 (0,01)
Hitza 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia