Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 201

2000
‎adierazpeneko, eta? konjuntzioak ez du batuketa adierazten, eta are gutxiago identitatea; psikoterapia eta psikoanalisia bi esparru baztertzaile, bata bestearekiko kanpokoak eta elkargunerik gabeak direlaadierazten du.
‎Beste aldetik, eskola batekiko edo bestearekiko leialtasuna gordetzekopremiarik gabe Familia Terapia praktikatzeak, teknika ezberdinen irakaspenakpoliki poliki definitzen hastea ekartzen du; horrela heltzen dira gutxiago edogehiago adostuak diren ondorio hauetara: tekniketako batzuk baliagarriagoakdirela patologia batzuetan, eta bete batzuetan eskola ezberdinetako teknikak bateraerabiltzea beharrezkoa dela.
‎Elementu horiek guztiek subjektuak bestearekiko joera izatera bultzatuko dute, nortasunaren nahaste larrietan izan ezik, hain zuzen ere, halakoetan, asetasunekolehen esperientzietan izandako gorabeherengatik.
‎Bi une hauen ondorioz ikus daiteke, subjektua bera ez dela bera huts hutsean, baizik lehenik besteak tratatu zuen objektu hori dela, norbera norberarekinharremanetan dagoela eta, batez ere, bestearekiko harremana erabakiorra delasubjektuaren eraikuntzan.
‎ondasunetan beretan bilatzea. Bi ez balioenarteko baliokidetza erlazio batek objektu horien balioa, bata bestearekiko , definitzendu. Zientzia ekonomiko berriak ezagutu duen aurrerapen garrantzitsua laburbil daitekeesanez ezen ondasun baten prezio monetarioan, kasu, 100 eusko a ondasunerako, zientziak balio bakarra onartzen duela, preseski ondoko baliokidetza erlazioa dena: 100 euskoren (zenbaki konkretuen kopuru bat, balio numerikorik besterik ez duena) eta a ondasunaren (beste ez balio bat) artean ezarritako baliokidetza erlazioa.
‎Zuzenbide erkidearen indarra apartera eraman eta uste ohi da ezkontide baten onustea nahikoa dela ezkontza horretatik sorturiko seme alabak legeztatzeko. Juriskontsulto zahar batzuek, haatik, argudiatu zuten seme alaba horiek legezkoak izan behar zutela ezkontide batekiko eta ezlegezko bestearekiko ; nolanahi ere, iritzi hori bazter utzi da, gizakien egoera banaezina baita. Zalantzan izanez gero, hobe da legezkotasunaren alde jokatzea.
2001
‎Cardona k, baina, aipatzen du bidaiari modernoen testuen artean beste ezaugarri jakin bat gertatzen dela: elementu berdinen aipamena, eta, era berean, batak bestearekiko duen atxikimendua. Gauza bera esan dezakegu Sarrionandiaren lanaz ere?
‎Azkenik, kontrako zeinuko gastuek, bata bestearekiko , netoak izaten segitzen dute, baina gastu horien emaitzak batera lotzen dira, eta kontrakoen deuseztapena egiaztatzen dute.
‎Horixe erearbuiaga rria, ez baitago bi horiek estekatzerik. Bata bestearekiko lokarriak itsu itsuan eta osterantzekorik gabe plazaratu nahi dituen horri —mutur batekoa zein bestekoa izan—, hortaz, guztizko gaitzespena, euskara ez baita indarkeria, elkarrekikotasunaren seinalea baino.
‎Platonek geometria aritmetikara bihur zitekeela pentsatzen zuen, dimentsio geometriko guztiak bata bestean bihur baitaitezke: bolumenak bata bestearekiko elkarzutak diren lau puntuk eratzen dituzte, azalera hiru puntuk, lerroa bik, eta honela, guztia, azkenik, zenbaki bat besterik ez den puntura bihurtzen da. Eta aritmetika zenbakien esparrua da.
2002
‎S. DE ROZAS. Ongi da zehazpena, beraz, bestearekiko duintasunaren errespetua gehituko nuke. Desobedientziaren lehen ekarpena biolentzia desakreditatzea da, baina, betiere gatazka biziagotuz.
‎Biek ere emakumeengan badute eraginik eta horrek, emakumeei gaitasun ekonomikoa emanez, gizarte esparruan ematen den indibidualizazioari familia barneko indibidualizazioa eransten dio. Estatusean oinarritutako senar emazte rolak gainditu eta bestearekiko mendetasunaren beharrik nahi ez izateak bikote eredu bakarraren haustura dakar. Lehen, bazekien bakoitzak zer egin?, baina horrek baldintza bat zeukan:
‎Distantzia kontzeptuak esanahi sakona du. Aldamenean dagoen bestearekiko harremanak erabateko garrantzia hartzen dute. Bauman ek (1997) esan bezala,, gertutasuna?
‎31 Ahalegin horretan, argigarriak izan daitezke RORTYren (1991) ekarpenak, betiere gai honetara egokituta: sentimendu apur bat bestearekiko (ez arrazoiaz baliatuta, irudimenaren bidez bestearen lekuan jarrita baizik), bestearekiko ulermena eta elkartasuna (lanaren zati honetara egokituz: sentsibilitatea genero auziarekiko berau delako, gu, az hitz egitea oztopatzen duena); edo, kontingentziaz eginiko hausnarketak, absolutizazio forma berriak ekiditeko.
‎31 Ahalegin horretan, argigarriak izan daitezke RORTYren (1991) ekarpenak, betiere gai honetara egokituta: sentimendu apur bat bestearekiko (ez arrazoiaz baliatuta, irudimenaren bidez bestearen lekuan jarrita baizik), bestearekiko ulermena eta elkartasuna (lanaren zati honetara egokituz: sentsibilitatea genero auziarekiko berau delako, gu, az hitz egitea oztopatzen duena); edo, kontingentziaz eginiko hausnarketak, absolutizazio forma berriak ekiditeko.
‎Ez ezazue pentsa, ordea, gabezia kognitibo hau analista sozialen kezka, ardura eta eginbeharra bakarrik denik. Izan ere, marko teorikoak eta gure portaerak elkarri lotuta daude, ez da bata bestearekiko independentea. Hori horrela izanik, botere erakunde eta zenbait intelektualei aurre egitea nahitaezkoa dugu, hegemonia semantikoak sortzen dituen bazterketa prozesuei aurre egiteko.
‎Norberaren printzipioen, idealen edo inperatiboen baieztapen metastasikoak, gainerakoak norberaren helburuak lortzeko bitartekotzat erabiltzea ekartzen du. Horren aurrean, inguratzen gaituzten beharren aurrean arreta jartzea beharrezkoa izango da; bestearekiko (elkar) menpekotasuna. Inplizituki mezu hau bere hartuta, INNERARITYk (2001a) gizabanakoon eguneroko pasarteak oinarri dituela (ezezagunaren agerpena, denbora, zoriontasunaren eta moralaren harremanak,, biografia erreflexiboa?, pluralismoa, etab.), moralaren inguruko hausnarketa filosofiko bat egingo du.
‎Baina urruti nahi da eduki. Distantzia sozial horrek bestearekiko ardurarik eza dakar. Honek, berriz, bestearen aurka erabilitako bitarteko oro justifikatzea, edo behintzat ez protestatzea.
‎Komunikatzean, oinarrizko informazioaren igorpenenean, mintzakideak ezin du bazterrean utzi bere izaera, bere identitatea. Ezinezkoa da, komunikazio egintza batean, bestearekiko harremana existitzen ez dela pentsatzea. Beraz, mintzakideek kokatu egin behar dute bata bestearen aurrean, autoidentifikatu beharra dute bata bestearekiko.
‎Ezinezkoa da, komunikazio egintza batean, bestearekiko harremana existitzen ez dela pentsatzea. Beraz, mintzakideek kokatu egin behar dute bata bestearen aurrean, autoidentifikatu beharra dute bata bestearekiko . Komunikazioan, testuinguru horretatik begiratuta, bigarren mailakoa da datua, eta lehenengokoa berba nork nori egiten dion zehaztea.
‎Azkenik, begira itzazu guzti hauek beherengotik hasi eta gorengoraino: batak dei, bestea ager, honako honek arriskatzen, harako hark aldezten, besteak epaitzen, inor ez dabil berearen alde, bata bestearekiko erretzen. Galde ezazu izenak dakitzagunei buruz:
2003
‎Gizakiarengandik at ikusten ditugun zeruak, izarrak, argia eta haizea on erkide gisa dira ageri, horien erabilera bat bederari dagokio oso osorik, lurrak eta itsasoak sortzen dituzten gauza guztiak erabilera erkidekoak diren ber; hala ere, deus ez da erabilgarri gure premietarako, artean hainbaten lana ez badago. Horrek gizakiak ezinbesteko egiten ditu bata bestearekiko eta modu berean, elkarrekiko harreman ugariak sortzen, nekazaritza, merkataritza, arteak, zientziak eta bestelakoak ere, bizitzaren premia ugariak nahitaezko egiten dituztenak.
2004
‎Baliteke. Nik neuk ere nuke askotan bereiztu bi sentimendu horien arteko marra, eta horren ondorioz bakezaletasunaren egonarria lur irristakorretan eraiki daitekeelakoan nago, gutxien espero denean bestearekiko begirunea gorroto bihur dakigukeelarik.
‎Begi zorrotza erakusten digu auzi honetan Joseba Barriolak, hizkuntza batekikoak bestearekiko loturan azaldu dizkigunean: –Normal bihurtu behar dena, gizalegezko jarri behar dena bi hizkuntzen arteko harremana da.
‎Inbasioa izan baino lehen, PCE ak Frantziako zuzendaritzatik ipar ekialdeko gerrillari taldeekin eta militantziarekin kontaktuan jartzeko, Nafarroa erabiltzen zuen bitartekariak (enlaces) sartzeko. Nafarroan sartzeko lau sare zeuden bata bestearekiko independenteak, bakoitza kolaboratzaile eta gidari propioekin. Lehenengoa Eska eta Zaraitzu haranetatik, bigarrena Irati oihanetik, hirugarrena Orreaga mendebaldetik (Baztango mugan) eta laugarrena eta azkena Etxalar Amaiur bitartetik sartu ziren.
2005
‎D. Fosa fosa faila transformatzailea. Faila transformatzaileak bata bestearekiko okertzen diren bi subdukzio eremu elkartzen ditu. Subdukzio proportzioek berdinak izan behar dute (Vt1= Vt2).
‎Mota honetako hiru faila transformatzaile bereizten dira muga konbergenteetako polaritatearen arabera. Subdukzio eremu biak bata bestearekiko norabidean okertuz gero (9.2.D. irudia), bietako xurgapen tasak, halabeharrez, berdina izan behar du, eta failaren tamaina proportzio berean handituko da. Macquaire eta Tonga Kermadec subdukzio eremuen artean Zeelanda Berrian zehar luzatzen den Alpine faila eta West Luzon eta Filipinetako fosen artean eratu berria den faila, mota honetako faila transformakortzat hartzen dira.
‎Subdukzio eremu biek, bata bestearekiko aurkako norabidean okertuz gero (9.2.F. irudia), xurgapen tasa bera izango dute ere, eta proportzio horretan faila transformatzailea txikitu egingo da. Gaur eguneko plaken arteko mugen artean ez da mota honetako failarik ezagutzen, agian denborarekin 9.2.D. irudiko geometriarantz eraldatu beharra duelako.
2006
‎Denok baitugu inperfekzioa, akatsa, eskasia; denok baitugu, lehen edo geroago, arlo honetan edo hartan, besteen beharra. Nik uste dut Mendiko Irakaspen edo Predikua irakurri genukeela berriro (Mateoren ebanjelioan), bestearekiko erruki edeitsuaz jabetzeko. Nazareteko Jesus errukitsua izan zen.
‎Hemen, Madariaga nahiz Unamuno baitan, posible da arraza bat bere hizkuntza/ izpiritua gabe, edo arraza/ izpiritu soil soil; arrazaren eta hizkuntza/ izpirituaren artean bata bestearekiko lokabetasun posible bat ohartzen da (eta Unamuno-ren kasuan bederen, arraza bat posible da bere izpiriturik ere gabe, edo hizkuntza bat bere arrazarik gabe), Herder edo Humboldt-en nazio eta hizkuntzaren artean ezin egon zen dikotomia, autore alemanok arlo hauetan ez baitute arraza ezertarako inoiz aintzat hartu: hauentzat nazioak (arrazak barik!) eta hizkuntzak bat egiten zuten, bai agertzeko eta bai desagertzeko unean, biak izpiritu bat baizik ez zirelako.
2007
‎Schiller-engan oso ongi erreparatzen da buruhaustea, ezbaian bateko karaktere berezkoa eta besteko klimaren arteko dileman, arazoa, XVIII. mende honen buru aldera, libertate eta determinismoaren, eta materialismo eta izpiritualismoaren gatazkekin katigaturik, jada ez baita askaera bakunekoa. Disertazioaren garaitik Gutun Filosofikoetaraino, gogo eta gorputzaren elkarrekikotasunaz, bata bestearekiko loturaz eta ber denboran ukoaz durduzatua irakurtzen dugu Schiller425 Berdin kausitu da Herder korapilatuta bere historiaren filosofian, herriaren karakterea gogo librea da eta aldi berean natura da?, giza askatasunaren eta Jainkoaren probidentzia edo naturako legeen beharraren artean426.
‎Berdin hitzean adigaia eta hotsa: bata bestearekiko erlazioan dira direna, ezin izango lirateke bestela berak; baina, azken funtsean, biak batezinak dira beren naturaz212; eta, hitzak kontzeptua (izpiritua) preso bezala baitauka, etenbako teinkan biziko dira, beti elkarrekin borrokan, borroka horretantxe ere izpirituak hizkuntzaz baliatu duela213 Horregatik, kontzeptuaren eta hotsaren batasuna hitzean fakto bat da eztabaidaezina, eta
‎Txillardegiren insistentziak pentsamendua eta hizkuntzaren printzipiozko diferentzia horretan irakurlea pixka bat txunditzen du, lehen alderantzizkoa irakurri diolakoan1175 Baina polemika bat irakurtzen ari garela oroitzen gara, ez protokolo ñabarti bat. Eta zinez artikuluaren xedea, herri batekiko erlazioan hizkuntza eta pentsamenduaren batasuna azpimarratzea da (ez bion bata bestearekiko erlazioan bat edo bestearen lehentasuna eztabaidatzea), eta ideiaren nahiz hitzaren aukerakoa bermatzea, hots, herri baten kreazio ideal/ linguistiko originalaren izaera. Adibideek behin eta berriro hori erakutsi gura digute:
‎edozein" hizkuntza" —baita euskara ere— berez gai da dagokion" komunitatearen funtzio guztiak betetzeko", honela Porzig, baina horretarako ezinbestekoa da berorren" lurraldeko mutur batetik bestera inolako ulermen mugarik ez egotea" 229 Batasun hori da, hain zuzen, euskal kasuan denboran zehar hautsiz joan dena; alegia, espainola eta frantsesa —bakoitza bere aldean— indartuz joan dira eta, pixkanaka, euskararen eta euskaldunen ohiko lurraldeetan nagusitu dira. Kontua da, alabaina, hizkuntza batekiko edo bestearekiko gizakiaren atxikimendua historikoa dela, ez esentziala, eta horrexegatik da posible ez bakarrik euskararen orain arteko atzerakada ulertzea baizik eta baita berorren hemendik aurrerako berreskurapena planifikatzea ere. Gure hezkuntzak, horrenbestez, abiapuntu eta aldagai bezala onartu behar du egoera eleanitz hori, jakina, baina horrekin batera —eta aurrera begira— euskararen normalizazioaren aldeko prozesuan duen erantzukizuna hartu behar du ere bere gain.
2008
‎Bortitzak direla uste dugu, eta guztiz kontrakoa da. Oso pertsona maitagarriak dira, oso humanoak, bestearekiko oso emanak, beti agurtzen zaituzte, beti galdetzen dizute zelan zauden, eta bai, bortitzak dira halako atake batek ematen dienean. Baina, pertsona normal batek haserrealdi fuerte bat daukanean, biolentzia berbera agertzen du.
‎Antzeko zerbait gertatzen da bizindar teoriaren kontrol eta babes instituzional dimentsioekin; kontrola, soilik, menderatzaile egoerako dimentsio bezala ulertzen da —autokontrola eta bestearekiko kontrola ere bai— Menderatu egoeran, aldiz, besteek ematen duten babesa lortu daiteke bakarrik, ez ordea autokontrola. Ikuspegi horretatik babesa sari moduko zerbait da, menderatzaileak, menderatutakoarekin nahiko ondo dagoenean, eman dezakeen zerbait da, aldakorra da.
‎Fase berarekin eta ibilbide edo distantzia bera egiteko asmoarekin foku beretik abiatzen diren bi uhinek fase bera izango dute helmugan. Bi uhin horiek egiten duten ibilbidea ezberdina bada, ordea, bata bestearekiko atzeratuta daude, eta ez dira fasean egongo.
‎Eta, pentsatzekoa denez, alienazioaren logika horrek,. Gogoko eta begiko bestea duenez gero, bestearekiko erakarpenari atxikirik gelditzen da?.
‎euskara eta gaztelera. Kategoria bakoitza bestearekiko independentea da, beraz, batean edo bietan parte hartzea posible da. Baina ez ahaztu, jolasa 16 urtetik gorakoei zuzenduta dagoela.
‎Gatazka modu hauek ezin dira negoziatu. Gizon emakume, zahar gazte, banako taldeko, biziak hilak, hilkorra ezhilkorra, bata bestearekiko prozesu tirabiratsuan zehazten dute elkar. Niaren muga mehatxatuetan zehar norberaren zehaztea eta" bestetasunaren" onartze agnostikoa banaezinezko prozesuak dira.
2009
‎Izatezko bikotearen kasuan, batak ez du bestearekiko betebeharrik. Hori horrela izanik ere, haurrak tartean daudenean gauzak aldatu egiten dira.
‎Etxebizitzari dagokionez, izatezko bikoteak erositako etxebizitzaren erabilera haurrari dagokio legalki eta, hortaz, bere zaintza duena geratuko da etxebizitzarekin seme alabak independentzia ekonomikoa izan artean. Laburtuz, haurrak dituzten izatezko bikoteek ardurak eta eskubideak haurrarekiko dituzte, ez batak bestearekiko .
‎Ezkongaien familiek ere batak bestearekiko hartu emanak estutzen zituzten ezkontza aurreko asteotan.
‎Neurketa bat bestearekiko bereizten irakatsi zien Levanteren kontrako lehiak Martin Lasarteren iritziz. Etxetik kanpoko partidak oso bestelakoak zirela alegia.
‎ezin da txoriak egon sasia egon gabe; sasia ez, lurra egon gabe, etab. Ikuskera honetatik posible da gero gauzen jatorri kausalaren galdera eta zientzia ernatzea. Baina ipuineko kreazioak munduko gauzetan hautematen duena ordena da, denaren menpekotasuna eta osagarritasuna bata bestearekiko , ahaidegoa, harmonia. Begiratu,, eta Jainkoak ona zela ikusi zuen?.
‎Ezkontide ohiaren onurarako pentsio baten karga bere gain hartzen duenak zerga oinarritik murritz dezake Arlo fiskalean, gaur egungo Dibortzio Legeak dakarren berritasun bat konpentsazio pentsioa da: legezko tresna bat, ezkontide batek ere bere egoera ekonomikoan, banantzearen ondorioz eta bestearekiko desorekarik ez duela bermatzeko. Kontzeptu horren zenbatekoa eta irismena kalkulatzean (oro har, emakumeen alde aplikatzen da), honako hauek hartzen dira kontuan:
‎Beste fruitu batzuek ez bezala (sagarrak, udareak…), prozesua sorospenek erregulatzen dute, hau da, landare hazkuntza erregulatzen duten fitohormonek. Mahats mordo berean, baia bakoitza bestearekiko independentea da, eta, beraz, fruitu bakoitza une desberdinetan heltzen da. Osagaien arteko oreka Heltze prozesuan, mahatsak hainbat aldaketa izaten ditu.
‎Neurri berbereko txanpona alegia. Haiek hizkuntza ofizial batekiko paso egiteko asmoa badute, guri bestearekiko paso egitea beste biderik ez zaigu gelditzen.
‎98 min. Bennet eta Rose nerabeak dira, eta bizilagunak. Umetatik ezagutzen dute elkar, baina ez dira ausartzen bata bestearekiko duen maitasuna adierazten. Klaseko azken egunean, Bennetek Roseri esango dio maite duela, baina gau horretan istripu bat izango du.
‎Lanak zituen esaldien distira harrapatzen. Ziurrenera, biak ziren bata bestearekiko arrotz, hala liburuak nola bere burua, biak beste norbait balira bezala, tren eta ordutegi ezberdinetan galduak. Eta berari ikara eragiten zioten trenek.
‎Kontua, beste bat da: kontua da, besterenganatu gabe eta besteak irentsi gabe bizirik eusten asmatu behar dela, baina bestearekiko harremanari hesiak jarri gabe. Ez euskara ez Euskal Herria dira, zorionez, isolamenduaren harlauzapean bizi izan.
‎Asteburuko bikote horietan eta gisako bestelakoetan, orekak gaiztoak dira: bestearekiko lokarriak nirekiko lokarriekin uztartu behar, eta sarri bestearekikoa nirekikotik azpirago dago. Diot nik halakoetan areagotuko dela susmo bitxi hori, normalean oporretan sortzen dena, bikotekideak elkarren igurtzitik libratu ezinik dabiltzanean aspaldiko partez, begi bazterrarekin ikusten denean, eguna joan eguna etorri, bikotekideak hortxe segitzen duela, temati bezain astun:
‎Gizarte modernoari han hemen gertatu zaio elkartasuna erakundetu den abiadura berean ahuldu dela besteekiko ardura pertsonala, komunitatearekiko konpromisoa (Hirugarren Munduko hainbat lekutan ari da gertatzen gaur). Are, ezinbestekoa izan da elkartasuna erakundetzea, hots, bestearekiko ardura kanporatzea norbere eremu kognitibotik, emozionaletik eta ekintzazkotik?, ziztu bizian heda dadin kultura hiper indibidualista. Erakunde publikoetan delegaturiko elkartasunak komunitatea higatu du, herri boterea mehetu, gizarte zibila argaldu eta indibidualizatu egin gaitu.
‎Globoaren arazo globalen uholdeek gainditu zituzten bikotearen kezka existentzial minberatsuak. Baina ez zen gaizkiago, horrela bakoitzak berea zeramalako, bestearekiko zor barik. Gulf stream hura salbatzean bikotea eta jabetasun sentimentala purruskatzen ziren... hainbat hobe.
2010
‎...sonala ezinbestekotzat defendatu nahi denean, akordiorako aukera guztiak oztopatzen dira. kultura ezberdinen ondarea gordeko bada, suntsitu beharrean, kultura ezberdinen arteko elkar ulermena beharrezkoa da. eta kultura ezberdinen elkar ulermenerako, garrantzitsua da gizakien eta giza taldeen askatasun baldintzak ziurtatzea. aniztasunak hori bai, ahaleginak eskatzen ditu, jarrera arduratsua izatea bestearekiko . bi kultura ezberdin elkarrekin bizi ahal izateko elkarri egokitu beharra. gurean, euskalerrian, jatorrizkoa ez den hizkuntza da hizkuntza nagusia. Jatorrizkoa den hizkuntzak bere nagusitasuna izateari uko egiten dio eta beste hizkuntza onartzen dugu guretzat, gaztelaGizarte eleanitza sortzeko helburua beraz, ez dago erabat onartua gure gizartean, jarrera kontrajarriak daude eta zer ikusia dute herri asmo ezberdinekin. nia, geure egiten dugu bestea ere. honek, gu aldarazi egiten gaitu. baina zer gertatzen da ahulena den hizkuntzarekin, euskararekin?
‎Ezin delako unilateralki izan inoren «anaia» edo «neba». Hori bata bestearekiko harremana da: besteek ere izan behar dute Charles de Foucaulden «anaia» edo «arreba» izateko borondatea.
‎Koerzio ekintza ere izan daitezke pragmatikoki aztertuz gero. Bertan egingo da bestearekiko sakontze animikoa eta psikologikoa estuen eta zorrotzen. De> facto, enunziatzailea bere kabuz ariko balitz bezala ikusiko dugu, teologiak baztertu eta lurrera edo eguneroko bizitzara jaitsita.
‎Aditza aipuaren bukaeran kokatzen denean, eta, beraz, aipuak mozketarik ez duen bitartean, hau da, tartekiaren bidez egiten den mozketarik ez badu, sermoiaren argudiatzeak eta haribideak aurrera egiten du, arian ari da sermoia eta isotopiak ildo batetik egiten dute aurrera. Sermoia aribide horretatik diharduenean elkarrekikotasuna edo erreziprozitatea adierazten du, bestearekiko joan etorria errazten eta laguntzen du. Eta beraz, ez dago inolako oztoporik bestearekiko (uler bedi BEko beste ahotsarekiko).
‎Sermoia aribide horretatik diharduenean elkarrekikotasuna edo erreziprozitatea adierazten du, bestearekiko joan etorria errazten eta laguntzen du. Eta beraz, ez dago inolako oztoporik bestearekiko (uler bedi BEko beste ahotsarekiko). Bat datoz bi ahotsak, konforme daude.
‎Mintzaira eta instantzia sozio diskurtsiboen arteko lotura eta bata bestearekiko doitze egokitzapenak azaltzeko diskurtso analisiaren azter moldeetara jo dugu, zehazki, Interakzionismo Sozio Diskurtsiboaren ildora (Voloshinov 1992/ 1929; Bronckart 2005). ISDak ez du testua soilik objetu enpiriko gisa kontsideratzen, baizik eta pertsona arteko harremanetan kokatzen du eta talaia horretatik aztertzen.
‎Hala ere, arras zaila da bata bestearen aurka agertzen diren bi alderdien errealitate prozesal hori lan harremanak galdatzen duen lankidetzarekin uztartzea. Izan ere, nahiz eta erradiografia hotz batean lan harremana interes desberdinak dituzten bi pertsonen arteko harreman soil moduan ikusi (pertsona bati bere prestazio pertsonalagatik (intuitu personae) ordaintzen zaio eta ordaintzen duenak antolaketa, kudeaketa eta disziplina ahalmen batzuk ditu bestearekiko ), lan harremana era egokian garatzeko bere protagonisten arteko harreman ona ezinbestekoa da. Horregatik, prozesuan bizitzen duten beraien arteko talka edo borroka zuzena, gerora, behin lan gatazka era autoritarioan ebatzi ondoren, orekatzea oso zaila da.
‎Hainbatez, eskabidea mendekoak zuzentzen dio nagusiari, berdintsu direnen artean gertatzen bada ere; areago, gerta daiteke nagusiak mendekoari halakoak egitea zenbait kasutan. Kasu horietan, hura ez dabil bere mailan; batera edo bestera, jokamolde horrek dakar bestearekiko mendekotasuna, lehen esanaren arabera. Aholkua, aitzitik, berez ari da berdintsuen artean, eta nagusitasuna ematen badio aholku emaileari, jakituriaz da, ez, ordea, ahalaz.
‎Perfekzionismoak eduki trinkoak izan ditzake (demagun, Erdi Aroko kristautasunarenak bezalakoxeak) ala, bestela, balore arin eta guztientzat onargarriak bultza ditzake (autonomia moral hutsa indartzen dutenak, esaterako). Antiperfekzionismoak, bere aldetik, muga batzuk jarri behar ditu bizikidetza bermatuko bada (legearen agintea, bestearekiko errespetua...), eta muga horiek pisu morala daukatenez, gizakia ere ideia baten ildora bultzatuko du.
‎Biei begiratu nien adiskidantza ezin sakonagoa antzeztu nahian, bata zein bestearekiko .
‎Ezin delako unilateralki izan inoren" anaia" edo" neba". Hori bata bestearekiko harremana da: besteek ere izan behar dute Charles de Foucaulden" anaia" edo" arreba" izateko borondatea.
2011
‎Horregatik desadostasunak. Batzuek eta besteek, haien jardunean, bilatzen ote dute bestearekiko eskaera zurruna bihurtzen duten objektibotasun teoriko hori. Izan ere, beti ematen den borroka hori indartu eta nabarmendu egiten da alderdi politiko espainiar nagusi biek hedabide publikoak begiz jotzen dituztenean.
‎Soziolinguista horien ustean: ...hizkuntza (edo aldaera) biek. d) hizkuntza kontaktu iraunkorrak, diglosiadunak, konfliktu iturri diglosia konfliktiboa da. hori da soziolinguistika katalanak, batez ere Ninyoles ek popularizatuak eta gugana zabalduak, esplizituki eta inplizituki planteatu duena. ez da hori ere, egia esateko, bere ezaugarri berezia. gorago aipatu dugunez diglosia eta konfliktua ez dira erabat termino arrotzak, bata bestearekiko . kremnitz en esanean" pour psichari le terme diglossie a, dès le départ, des connotations politiques et conflictuelles, en plus dés éléments descriptifs (kremnitz, 1987: 200). edota" Marçais propose d’élargir le domaine d’emploi du français pour dépasser la diglossie arabe en Afrique du Nord.
‎Arazoa da posible dela 1 proposamenarekiko iritzi bat izatea eta 2 proposamenarekiko, berriz, beste bat desberdina. Biak batera jartzen baditugu, ostera, batekiko eta bestearekiko iritzi berbera ematen behartzen dugu elkarrizketatua.
‎Hain zuzen, ukipen bitar baten fusioaren ondorioz sortu omen zen V1309 Scorpii. Halako sistema bitarretan, bi izar bata bestearekiko biratzen dira, elkarrengandik hain gertu, ezen elkar ukitzen duten. Hasieran 1,4 egunean ematen zuten bira bata bestearen inguruan, espiral moduko bat irudikatuz.
‎Bi aldeek batak bestearekiko konfiantza maila bat izatea eskatzen du konpromiso iraunkor partekatuak, eta bi aldeentzako onargarria den konponbidea lor daitekeela sinestea. Etorkizunari buruzko ikuspegi partekatua izan behar da, ez xehetasunetan baina gutxienez ildo nagusietan.
‎Miresgarria hala ere egoeraren bridak zein denbora gutxian utzi dituzten amaren esku, nahikoa izan baita pare bat irribarre aldirekin egoera beren eskemetara egokitu eta egoera gidatzera jartzeko. Ez dakit zertan nabilen hemen, izan ere, ez dakit Elisarekiko zein lotura afektibok behartzen nauen bere egunerokoaren sostengua nire gain hartzera, ez dugu inoiz batak bestearekiko izan ditzakegun konpromisoei buruz hitz egin, horrek zenbaiten ustez konpromisorik ez dagoela esan nahi du, ezer agindu ez duenak ez dakit zertan bete behar lukeen, eta hala ere badakit ez dudala alde egingo oinek hori eskatzen didaten arren, oinek eta batez ere berriro ere marmarrean sumatzen dudan organo boikot egileak.
‎Beldurra ematen zidan nire gurasoen jurisdikziotik kanpo zegoen eremu hark, ez zegoen leihatila bat nora jo handik atera nintzaten noizbait sartuko banindute?, inoren babesik ez duzun eremu haren berri izateak. ...roren kontrako ezkutua eman zidaten komisaria bateko polizia zabarren batzuek, se les fue la mano, hil egin zuten inozo haiek, tortura ez al zen isilean egin beharreko zerbait?, horrela besterik gabe kendu ziguten hain gazte politikaz paso egiten dut aukera, ez dakit hori nahi gabe den, norbaitek nahi ote zuen nik hamabi urterekin torturaren berri izan nezan, izan genezan, eta jakin genezan horrek bestearekiko , torturarik gabeko errealitatearekiko, betiko arroztuko gintuela, ez dakit zenbat ziren nahi zutenak, hala ere oraindik zaborra, are nirea, noraino irits zitekeen ez nuen susmatzen?.
‎Nire senarra zirudien, zeinak ez dakidan lesbiana batekin ezkondurik jarraitzea erabaki zuen biok esfortzu bera egiten ari bagina bezala, edo harreman sexualei iskin egiteko estrategiatzat onartu zidan, nire ateralditzat, hala ere biok esfortzu bera egiten ari bagina bezala. Distantziarako arrazoi inpostatua matrimoniotik kanpoko bere larru jotzeak izan ziren lehenengo, Leongo hiri koxkorrean nuen konfidente batek jakinarazten zizkidanak (eta nire paseoetako batzuk konpartitzen amaitu zuena); distantzia territoriala eta aipatu berri dudan arrazoiagatik sorturiko distantzia espirituala gero, eta lesbiana izatea azkenik; sexualki independizatu ginen bata bestearekiko , eta hala, gure harreman sexual bakoitza zen bestearena, besteari esker, bestearen kargaz.
‎Sei bat kanoa abiatu gara ibaian behera. Hotsezko eta mimikazko aholkuak adi entzun/ ikusi eta buxadurarik ez sortzeko bata bestearekiko zentzuzko denbora utzirik abiatu gara begiralearen seinaleaz, eta gure kasuan, kanoa ibai erdira eraman ahal izateko bere beso atletikoen laguntzaz; konplizitate irribarretsoak egiteko aprobetxatu dugu laguntza unea, elkarri, ze inutilak garen, esanez bezala; kortesiaz jarduteko asmo osoa dugu biok.
‎Ur Apalategiren pertsonaia batek ikusi zuen pelikula batean dioten eran, ez da inoiz azpibaloratu behar emakume baten ametsen mediokritatea?, generoa gorabehera. Errudun sentitzen nintzen gero nire helburuen akuilua gizon bat zelako, ipuin bat idazten nuen emakumeentzat oraindik gizonen onespen beharra zenbatekoa den islatuz, eta islatzea salatzea izanik; eskerrak garai hartan idazten nuena eta argitaletxeak guztiz arrotzak ziren bata bestearekiko –. Eta gorde dut grabagailua poltsan.
‎Harreman mota horrek arrisku batzuk izan ditzake: seme alabek atxikimendu desberdina izatea guraso batekiko eta bestearekiko ; ez neurtzea behar bezala zer ondorio izan ditzakeen lehendik ez zeuden ohitura eta arauak familia berrira ekartzeak, eta abar.
‎Blanchetek arreta prozesuan jartzen du, eta ez hainbeste produktuan. Praktika sozialen etengabeko balorazioan eta praktika sozial horien aktore diren taldeen etengabeko balorazioan kokatu behar dira bata bestearekiko balorazioak. Gizartean hizkuntzak baloratzearen prozesu horiek erakartze urruntze moduan funtzionatzen dute.
‎«Hildakoek sostengatzen dute nire bizitza, arkitrabeek bezala» (1975). Dalí-k bestearekiko etsaitasunaren eta bere heriotzaren arteko borroka bizi zuen: bestea etsaia zuen, baina aldi berean, bere irudiaren proiekzioa zen; besteari erasotzean, bere buruari erasotzen zion eta horrek egoera malenkoniatsura eramaten zuen, objektua bere gainera erori eta bera ezabatzen zuelako.
‎Baina, nartzisistaren gurasoek ez dute mugarik jartzen, eta ez diote haurrari ematen bere jokabideak gurasoengan duen eraginaren berri. Horrelako seinalerik gabe, haurrak egozentrismo nabarmena garatzen du, bestearekiko inolako kontsideraziorik ez duena. Gurasoek gehiegi miresten dute haurra eta hutsegiterik ez diote onartzen.
‎Banakako azken modu hori tutorearen eta ikaslearen arteko elkarrizketan gauzatzen da, “ikasleen eta helduen arteko benetako harremana sortzeko” biderik eraginkorrenean, Sebastián Rodríguezek dioen bezala. Irakasleen Prestakuntzarako Goi Mailako Institutuko aurreko zuzendariak, Antonio Morenok, bere aldetik, adierazi du beharrezkoa dela irakasleak “ezagutzak transmititu eta pertsona gisa prestatzen lagunduko dion bestearekiko lotura afektiboa sortzeko prest egotea”. Beharrak lehenestea Banakako tutoretza ekintza horrekin lortu nahi den azken helburuaren arabera diseinatu behar da.
2012
‎Erlijioa bat zetorkidan zuhurtasun horretan, eta ez nuen inolako zalantzarik, neure eginkizunetik kanpo nengoela izaki errugabe horiek suntsitzeko asmo odoltsuetan ari nintzenean; nirekiko errugabeak, esan nahi dut. Lege hausteei zegokienean, errudunak ziren bata bestearekiko , eta nik ez nuen horretan zerikusirik. Nazio lege hausteak ziren, eta Jainkoaren zuzenbidearen eskutan utzi behar nituen, bera baita nazioen gobernaria, eta berak baitaki, nazio zigorren bidez, nazio lege hausteengatik bidezkoa den ordaina ematen, eta berak, gogoko duen moduan, jendaurreko epaiketak ezartzen jendaurrean iraindu dutenei.
‎Ekialdeko herrialdeei gagozkiola, Japonia nabarmen dezakegu, oraindik ere indarrean dituzten balio eta zeremonia tradizionalak aintzat hartuta. Hain zuzen ere, kontaktu fisikorik gabeko agurrak dira nagusi, eta burua zertxobait makurtzea da, bestearekiko errespetua adierazteko modu gisa, erabiltzen duten agurrik ohikoena. Zenbat eta errespetu handiagoa izan, hainbat eta gehiago makurtu behar dute burua.
‎PROPOSATUTAKO JARDUERAK 15 Aldera itzazu, publizitatetarako komunikabideak diren aldetik, telebistak eta irratiak dituzten ezagurriak, eta deskriba itzazu batak bestearekiko dituen abantailak eta desabantailak. 16 Enpresak bere produktua beste herrialde batzuetako merkatuetan sartu nahi du.
‎Deskriba ezazu nola egin litzatekeen enpresak produktu horri buruz egin lukeen marketineko komunikazio prozesua, eraginkorra izateko. 13 Aldera itzazu, publizitatetarako komunikabideak diren aldetik, eguneroko prentsak eta aldizkariek dituzten ezagurriak, eta deskriba itzazu batak bestearekiko dituen abantailak eta desabantailak. 14 Bereiz itzazu produktu irudiaren eta enpresa irudiaren kontzeptuak.
‎1.Langileen eta enplegatzaileen erakundeek babes osoa izango dute batzuek bestearekiko esku sartze egintzen aurrean, esku sartze hori zuzenean nahiz agente edo kideen bitartez egiten bada, halakoen eraketan, jardunbidean edo administrazioan.
‎Estatuak lankidetzan aritu dira gutxiengoen partaide diren pertsonei buruzko kontuetan, besteak beste, informazioa eta esperientzia trukaketan, bata bestearekiko elkar ulertze eta konfiantza sustatzeko.
‎Horrekin batera, esan daiteke literaturaren irakaskuntzan kalitate eta merkatu irizpideak nahastu egiten direla, bakoitza bestearekiko indar harremanean nagusitu nahian. Indar korrelazio horretan, literaturaren historiak nabarmendu dituen idazleen itzala txikituz doa, eta oro har, merkatu irizpideak ari dira indartzen.
‎Azken aholku bat: ahal baduzue hauteskunde antzerkia urrutitik ikusi; eta ez liluratu esaten dituzten hitz potoloekin, kontuan hartu beraien jarrerak, beraien duintasuna, beraien bestearekiko errespetua, balio horiek ere garrantzitsuak baitira. Hilaren 21ean elkar ikusiko dugu zorte on!!!!
‎Maitasunetik eta, zehatzago, bere burua bestearekiko identifikatzetik hasita, pertsonaia hori pixkanaka pixkanaka mundura lotzen duen guztiarekin hautsiz doa: bikotea, familia, lagunak, herria, hiria, lana, dirua, arropa, gosea, egarria...
‎Zer esan nahi du horrek? Sexualitatean bakoitza bere plazerean zehaztuta/ gauzatuta dago; hots, bestearekiko oso urrun. Horregatik da plazera nartzisista.
2013
‎Dena dela, aitak ez zeukan bestearekiko gorroto beroaldirik, amak bezala. Pena ematen zidan amak, aita hainbeste gorrotatzen zuenean.
‎Eskuari zehatz dagokion eskularrua bezala, hala egin zuten bat gorputz biek, besarkaturik. Perfekzioaren tamaina zuten batak bestearekiko . Beste geruza bateko indarrek lor dezaketen perfekzio hori.
‎Lehen hiru minutuetan elkarri zanpaka bezala aritu ginen hizketan, motroiloan, bizpahiru aste lehenagoko haserrealdia zela eta, batek barkamena eskatu eta bigarrenak errua bere gain hartu, esaldirik motzena ere ezin bukatzen utzi, bestearekiko zorrak kitatzeko premian. Isildu nintzen noizbait.
‎Sinplea liburua jatea litzateke, ahuntzek egiten duten bezala, eta jende batzuek ere bai. Liburu batzuk halakoak egiten dira, jateko modukoak, baina, ondo leitzeko, ikasteko gaitasuna eta bestearekiko enpatia behar dira, lehen humanismoa deitzen zena
‎Edge 810 laginak 160 x 240 pixeleko ukipen pantaila du, 20 orduko autonomia eta 98 gramoko pisua. Modelo horrek bestearekiko duen ezaugarri nabarmenetako bat da nabigatzeko funtzioa duela eta gailuari mapak gehitzeko aukera. Edge 510ek 300 euro balio du, eta Edge 810 modeloak, berriz, 440 euro.
‎Eta, agian, seguru asko, mutil hori edo hitz egiten duen neska hori dela bere mutil laguna edo neska laguna, nahiz eta horrek inoiz ez jakin. Haurraren lehen maitasuna berehala iristen da, lau edo bost urterekin, baina ez du nerabezaroaren esanahi sexualik Noski, garai honetan maitemintzea oso errugabea da, haur samurtasunez betea eta bestearekiko lilura. Ez du zerikusi handirik nerabezaroko lehen amodioekin, hormonek sexu pultsioak sortzen dituztenean eta bestelako desioak eta fantasiak agertzen direnean.
‎Dena dela, zaparradaren erdian su baten jarraidurari eustea amets izan duenak beste etika bat jariatzen du oharkabean. Bada tonu etiko batez besteko bat gurean, hizkuntzekiko, bestearekiko .
2014
‎Noski, jokoa bertan behera uzteko asmorik ez zuten inola ere. Hasieran halako ezinikusi moduko bat sentitu zuten bata bestearekiko , baina hura aspaldiko kontua zen, eta orain egiazko adiskidetasunak lotzen zituen. Gertaerek elkarrengana bildu, eta gogorik ez orain elkarrengandik bereizteko.
‎Jakina denez, eta oinarri gisa, erran dezakegu aldaketa guztiak elkarrizketarenbidez zabaltzen direla. Gisa horretan, pertsona batek bere hizketaren alde batzukegokitzen ditu bestearekiko , eta gero, batzuetan bertze bati kutsatzen dio.Komunikabideak izan daitezke aldaketa eragiten duten bertze faktore batzuk. Gauregun aldaketa linguistikoa suertatzeko badira bertze modu batzuk, horien arteankomunikabideak daude.
‎Laburbilduz, garai berriak mundua erabat sexualizatzeko egitasmoa abian jarrizuen. Mundu hura bi unibertsotan bananduta geldituko zen ezinbestez, bakoitza berekode eta lege propioekin, ez osagarri ez alderagarri, bata bestearekiko ez gehiago ezeskasago. Egiari zor, eskubide unibertsalen defentsa teorikotik jada defendaezinakziren botere harremanak ezkutatu eta eusten zituen fantasia doilorra baino ez zen, ezberdintasunean baliokidetza defendatu nahi zuen fantasia, alegia.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
ELKAR 33 (0,22)
UEU 30 (0,20)
Berria 12 (0,08)
Alberdania 11 (0,07)
Jakin liburuak 10 (0,07)
Argia 9 (0,06)
Pamiela 9 (0,06)
Consumer 8 (0,05)
Susa 8 (0,05)
Jakin 7 (0,05)
Euskaltzaindia - Liburuak 6 (0,04)
Labayru 6 (0,04)
Bat Soziolinguistika Aldizkaria 6 (0,04)
LANEKI 5 (0,03)
Uztaro 5 (0,03)
Booktegi 5 (0,03)
Aldiri 3 (0,02)
Elhuyar Zientzia eta Teknologia 3 (0,02)
Hitza 3 (0,02)
IVAP 2 (0,01)
Erlea 2 (0,01)
Ikaselkar 2 (0,01)
alea.eus 2 (0,01)
Noaua 2 (0,01)
Open Data Euskadi 2 (0,01)
EITB - Sarea 1 (0,01)
ETB serieak 1 (0,01)
goiena.eus 1 (0,01)
Kondaira 1 (0,01)
aiurri.eus 1 (0,01)
Guaixe 1 (0,01)
hiruka 1 (0,01)
plaentxia.eus 1 (0,01)
Herria - Euskal astekaria 1 (0,01)
Urola kostako GUKA 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
beste errespetu 11 (0,07)
beste harreman 10 (0,07)
beste ukan 9 (0,06)
beste independente 5 (0,03)
beste begirune 4 (0,03)
beste zor 4 (0,03)
beste ardura 3 (0,02)
beste biratu 3 (0,02)
beste erlazio 3 (0,02)
beste lotura 3 (0,02)
beste sentitu 3 (0,02)
beste bereizi 2 (0,01)
beste desira 2 (0,01)
beste elkarrekintza 2 (0,01)
beste ez 2 (0,01)
beste gorroto 2 (0,01)
beste konfiantza 2 (0,01)
beste konparaketa 2 (0,01)
beste kontaktu 2 (0,01)
beste lehentasun 2 (0,01)
beste lokarri 2 (0,01)
beste oso 2 (0,01)
beste zordun 2 (0,01)
beste abegikortasun 1 (0,01)
beste adeitasun 1 (0,01)
beste arrotz 1 (0,01)
beste atzeratu 1 (0,01)
beste aurkako 1 (0,01)
beste balorazio 1 (0,01)
beste baztertzaile 1 (0,01)
beste beldur 1 (0,01)
beste betebehar 1 (0,01)
beste bide 1 (0,01)
beste bizikide 1 (0,01)
beste desoreka 1 (0,01)
beste dialogo 1 (0,01)
beste distantzia 1 (0,01)
beste doitu 1 (0,01)
beste duintasun 1 (0,01)
beste eduki 1 (0,01)
beste elkar 1 (0,01)
beste elkartasun 1 (0,01)
beste elkarzut 1 (0,01)
beste enpatia 1 (0,01)
beste erakarpen 1 (0,01)
beste erakutsi 1 (0,01)
beste erantzukizun 1 (0,01)
beste erlatibizatu 1 (0,01)
beste erre 1 (0,01)
beste erreferentzia 1 (0,01)
beste erruki 1 (0,01)
beste eskaera 1 (0,01)
beste esku 1 (0,01)
beste esposizio 1 (0,01)
beste estigma 1 (0,01)
beste etsaitasun 1 (0,01)
beste fideltasun 1 (0,01)
beste gehiegizko 1 (0,01)
beste gizaki 1 (0,01)
beste gose 1 (0,01)
beste grina 1 (0,01)
beste guztizko 1 (0,01)
beste hartu 1 (0,01)
beste haserre 1 (0,01)
beste hauteman 1 (0,01)
beste hurbiltasun 1 (0,01)
beste ibilbide 1 (0,01)
beste identifikatu 1 (0,01)
beste indar 1 (0,01)
beste inolako 1 (0,01)
beste interdependentzia 1 (0,01)
beste interes 1 (0,01)
beste iritzi 1 (0,01)
beste jarrera 1 (0,01)
beste joan 1 (0,01)
beste joera 1 (0,01)
beste kanpo 1 (0,01)
beste kezka 1 (0,01)
beste konpromiso 1 (0,01)
beste kontrol 1 (0,01)
beste kontzientzia 1 (0,01)
beste leialtasun 1 (0,01)
beste lilura 1 (0,01)
beste lokabetasun 1 (0,01)
beste mendekotasun 1 (0,01)
beste mendetasun 1 (0,01)
beste mesfidantza 1 (0,01)
beste mesfidati 1 (0,01)
beste mugitu 1 (0,01)
Konbinazioak (3 lema)
beste ardura ez 2 (0,01)
beste biratu egon 2 (0,01)
beste ukan abantaila 2 (0,01)
beste abegikortasun trama 1 (0,01)
beste ardura kanporatu 1 (0,01)
beste atzeratu egon 1 (0,01)
beste aurkako norabide 1 (0,01)
beste begirune gorroto 1 (0,01)
beste beldur aurre 1 (0,01)
beste bereizi irakatsi 1 (0,01)
beste bereizi tendentzia 1 (0,01)
beste desira gisa 1 (0,01)
beste desira saihesbide 1 (0,01)
beste desoreka ez 1 (0,01)
beste distantzia gorde 1 (0,01)
beste doitu egokitzapen 1 (0,01)
beste duintasun errespetu 1 (0,01)
beste eduki ezan 1 (0,01)
beste elkar ulertu 1 (0,01)
beste elkartasun sentimendu 1 (0,01)
beste enpatia behar 1 (0,01)
beste erakarpen atxiki 1 (0,01)
beste erantzukizun etzan 1 (0,01)
beste erlazio aldrebes 1 (0,01)
beste erlazio bat 1 (0,01)
beste errespetu adierazi 1 (0,01)
beste errespetu gisa 1 (0,01)
beste errespetu ikur 1 (0,01)
beste errespetu maila 1 (0,01)
beste eskaera zurrun 1 (0,01)
beste esku sartu 1 (0,01)
beste esposizio ez 1 (0,01)
beste estigma sorrera 1 (0,01)
beste ez gehiago 1 (0,01)
beste ez ukan 1 (0,01)
beste fideltasun ekarri 1 (0,01)
beste gehiegizko lotura 1 (0,01)
beste gizaki atxikimendu 1 (0,01)
beste gorroto beroaldi 1 (0,01)
beste gorroto ekarri 1 (0,01)
beste gose berekoi 1 (0,01)
beste grina ukan 1 (0,01)
beste guztizko bat 1 (0,01)
beste harreman apurtu 1 (0,01)
beste harreman erabakior 1 (0,01)
beste harreman erabateko 1 (0,01)
beste harreman existitu 1 (0,01)
beste harreman hesi 1 (0,01)
beste harreman oro 1 (0,01)
beste harreman oso 1 (0,01)
beste hartu eman 1 (0,01)
beste ibilbide egin 1 (0,01)
beste identifikatu hasi 1 (0,01)
beste indar harreman 1 (0,01)
beste inolako kontsiderazio 1 (0,01)
beste interdependentzia estimu 1 (0,01)
beste interes agertu 1 (0,01)
beste iritzi berbera 1 (0,01)
beste jarrera aldatu 1 (0,01)
beste joan etorri 1 (0,01)
beste konfiantza handi 1 (0,01)
beste konfiantza maila 1 (0,01)
beste konparaketa egin 1 (0,01)
beste konparaketa saio 1 (0,01)
beste konpromiso zigilatu 1 (0,01)
beste kontaktu egon 1 (0,01)
beste kontaktu sumatu 1 (0,01)
beste kontrol ere 1 (0,01)
beste lehentasun epistemologiko 1 (0,01)
beste lokabetasun posible 1 (0,01)
beste lokarri itsu 1 (0,01)
beste lokarri ni 1 (0,01)
beste lotura afektibo 1 (0,01)
beste lotura azaldu 1 (0,01)
beste mendetasun behar 1 (0,01)
beste mesfidantza sentitu 1 (0,01)
beste mesfidati bihurtu 1 (0,01)
beste oso eman 1 (0,01)
beste oso urrun 1 (0,01)
beste ukan atxikimendu 1 (0,01)
beste ukan behar 1 (0,01)
beste ukan elkartasun 1 (0,01)
beste ukan ezaugarri 1 (0,01)
beste ukan iritzi 1 (0,01)
beste ukan maitasun 1 (0,01)
beste zor barik 1 (0,01)
beste zor handi 1 (0,01)
beste zor kitatu 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia