Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 70

2001
‎Arratsaldeko kafesnearen jonki bat bilakatuta. Ez du besteetan sentitzen zuen ziurtasunik atzematen bere barnean ordea. Kemenik gabe dabil.
2007
‎Sinpatia emozio hutsezko prozesua da, enpatiarekin marrazki batek irudikatzen duen objektuarekin izan dezakeen erlazio bera duena. Enpatiak norberaren emozioak inplikatzen ditu; besteek sentitzen dutena sentitzen dugu, sentimendu berak partekatzen ditugulako; ez dugu inoren emozioa bakarrik hartzen, geure sentitzen dugu eta geure arrazoiarekin arrazoitzen dugu. Gure aurrean eserita dagoenarengandik inportatzen ditugun perspektibak, pentsamenduak, desioak edo sinismenak biltzen ditu.
‎Gogoratu enpatiak ez dituela onak pertsonak. Besteek ikusten dutena ikustea, besteek entzuten dutena entzutea, zer pentsatzen duten pentsatzea edo besteek sentitzen dutena sentitzea ere baldintza garrantzitsua izan daiteke iruzurgile bihurtzeko. Entzuten ikastea Gutako gehienek beren emozioei arreta handiagoa jarriz hitz egiten dute besteen emozioek esaten digutenari baino; guk ondoren esango dugunari buruz pentsatzen entzuten dugu, edo egoerari zer esperientzia ekar diezazkiokeen pentsatzen dugu.
‎Ispilu neuronen eta autismoaren artean «Hipotesia [de la relación entre neuronas espejo y autismo] sakonki garatu da, eta iradokitzen du ispilu neuronen sistemak beste pertsona batzuen portaeraren eredu bat sortzea ahalbidetzen duela, ekintzei eta emozioei lotutako gorputz egoerak barnetik irudikatzeko mekanismo baten bidez», idatzi dute Iacobonik eta Daprettok. Barne irudikapen horrek besteek sentitzen dutena esperimentatzeko modu zuzena emango luke. Uste hori hainbat ekintzaren bidez frogatzen ari da.
2008
‎Arnasa ondo hartu, gehiegi ez pentsatu, ahal den beste sentitu, gauzak serioegi ez hartu eta ahalik eta barre gehien egin.
‎Momentu korapilatsuetan kale itsu batean sartzen da pertsona hori, eta, bere burutazio distortsionatuetan, irudikatzen du bere burua hil eta gero besteak konturatuko direla zer bidegabeak izan diren berarekin, ez dutelako onartu, pasatu egin direlako berarekin. Bere buaz beste egiten duen gazteak irudikatzen du besteak sentituko direla errudun. Baina ez da konturatzen gero bera ez dela egongo presente, hori ikusi ahal izateko.
2009
‎emakumezko edo gizonezko sentitu al daiteke inor? Eta hala bada, zeintzuk dira bata edo beste sentitzeko ezaugarriak. Estuegi zitzaizkion takoidun zapaten gainean urrutiratzen ikusteak sortutako errukia ezin nuen uxatu.
‎Informazio guztia begietatik jasotzen da. Eskultura, daukan dimentsioaren arabera, era batera edo bestera sentitzen da. Daukan pisuaren arabera ere desberdina da.
‎Gaur, XXI. mende postmodernoan, beharbada ez dugu XIX. mendeko jendeak beste sentitzen, batetik Naturarekiko gure etenaren mina, bestetik nitasun ez alienatu, oso, burujabe, pitzadura gabeko, harmoniko, trinko baten premia, guretzako Nietzscheren irakaspen ebidente bakarra, nortasun gizagaindiko (beharbada gizaosteko hobeto) tente potente berriaren etorrera iragarri ondoren, subjektu modernoaren mila puskatako zatizkotasun definitiboa baita. Barne kontraesan eta desharmonietan bizitzen ikasi behar izan dugu, horregatik lotsatu gabe.
‎Elkarri begira; argi dago bata besteagatik sentitzen dutena.
‎Noski, ezin da ukatubatzuetan sentitzen duguna eta pentsatzen duguna kontraesanean agertzen direla, eta, hala, baliteke inoiz gure emozioak mozorrotu eta beste espresio emozionalekinjanztea gure benetako sentimendua ezkutatu nahian besteen aurrean, baita gureaurrean ere. Dena delako arrazoiagatik batzuetan besteari sentitzen dugun hori beste zerbait dela adierazteko beharra senti genezake. Baina mozorro emozional hauekkomunikazio koherente, ireki eta ulerkorra oztopatzen duten elementu bilakatu ohidira, eta gure harremanen kalitatean eragina dute.
‎Nola sentituko zinateke, zuri hori egin izanbalizu?» edota «Begira, triste dago berarekin ez duzulako jokatu nahi, zuri horigustatuko al litzaizuke?» bezalako esaldiekin zuzenduko dute. Diziplina induktibohonek enpatiaren garapena eta besteek sentitzen dutena errekonozitzeko gaitasunagaratzeko aukera eskaintzen badute ere, erru sentimendua ere garatzen dute (Etxebarria, 1992,). Eredu honen beste ondorioetako bat besteekiko harre maneiberebiziko garrantzia emateko joera izango da; hauek, sentitzen dutenaren erantzule sentiarazteko esaldiak dira eta, beraz, besteak zaintzeko beharrera bultzatzekoestrategia ere bilakatzen dira.
‎Oso sinbolikoa zen orduan, nagusiak irekitzen zuen. Urtebete darama Gipuzkoako Sagardogileen Elkarteko presidentetzan, eta berarengan eta besteengan sentitzen duen naturaltasunak harritzen du. Erronka handia izan zen, pertsona gisa eta emakume gisa, baina oso normala da dena.
‎Auto-estimua galduz joango da. Besteak sentitzen duelako agian bikotekideak bere bizitza kontrolatu nahi duela. Urruntzen hasiko da.
2010
‎Teleberriren sintonia entzuten dudanero kalanbre bat edo beste sentitzen dut. Ez diot gure kasuan hala denik, baina eragitekotan, bertso txapelketan aipatu ziren aurkezleen arteko mahai azpiko jolasek eragiten dute elektrizitatea.
2011
‎Enpatia gutxi dauka besteek sentitzen dutenarengan.
‎Gogortasuna, enpatia gabezia: bestearen tokian emozionalki jartzeko edo besteak sentitzen duena irudikatzeko gaitasunik ez du. Objektuak balira bezala manipula ditzake besteak.
‎Haren jokaera aurresanezina da, irregulartasunez eta ustekabekoz betea. Modu batera pentsatu, bestera sentitu eta bestera jokatzen du sarritan. Haserrealdiak eta eztandazko portaerak kontrolatzeko zailtasunak ditu.
‎Egozentrikoak dira; enpatia gabeak edo besteek sentitzen dutenarekiko axolagabeak dira. Gizarte arauekiko destaina dute.
‎Schopenhauer nahiko ezkorra da eta haren ustez ilusio batean oinarritzen dira mundua hobetzeko entseguak. Gizakia berekoikeriaren atzaparretatik askatu nahi bada, gizakiaren niak bestearen tokian jartzen eta besteak sentitzen duena sentitzen ikasi behar du. Zentzu horretan, errukia da gizakia beste gizakiengana hurbiltzen duena; errukiari esker, gizakiak ez die beste pertsonei kalterik egingo; aitzitik, lagundu egingo die.
‎Esentziaren munduarekin konektatua egotea ongi datorkio, filosofo moduan bere burua besteen gainetik eta Kant-en parean ikusteko. Schopenhauer-ek besteentzat kontseilatzen duenaren kontra, bera ez da inoiz besteen tokian jartzen eta besteek sentitzen dutena sentitzen jartzen. Nartzisista tipiko baten moduan jokatzen du:
‎Nartzisista eta antisoziala (ikus 8.2 taula) egozentrikoak dira; beraz, besteek sentitzen dutenak ez die axola. Gizarte arauekiko duten destainak elkartu egiten ditu nartzisista eta antisoziala.
‎Egozentrikoak dira; besteek sentitzen dutenak ez die axola. Gizarte arauekiko destaina dute.
‎Egozentrikoak dira; enpatia gabeak edo besteek sentitzen dutenarekiko axolagabeak dira. Gizarte arauekiko destaina dute.
2012
‎Ehunka aldiz izan duzue horrelako eztabaidarik. Elkarri leporatzen diozue berekoitasuna, batak eta besteak sentitzen duzuenaz arduratu gabe. Uste duzuena baino antzekoagoak zarete baina zu bere gainetik sentitzen zara.
‎Haien nortasuna zatitua zegoelako: batetik naturak haiengan pizten zituen grinak, eta bestetik sentitzen zuten hura gaizki zegoela eta zikina zela esaten zien uste manipulatua. Apaizek eta politikoek maitaleak eduki izan dituzte beti, gaur egun ere bai, eta jarraitu dute egiten jendeari egitea debekatzen zieten guztia.
‎Bakarneri begiratu bitartean, atzamarra pasatu du, suabe, labanaren aho zorrotzaren gainetik; kili kilia egin dio. Badaki une batetik bestera sentituko duela ziztada, eta ebakiaren mina, baina berdin dio. Ezin ederragoak daude arrosak.
‎Bestalde, ez dugu gogaitu behar jarrera aldaezinen inguruan hitz egiten eta argi izan behar dugu asmoa ez dela irabaztea edo galtzea, eta, are gutxiago, iraganari eta bete pertsona batzuekin eta beste leku batzuetan gertatutakoari buruz eztabaidatzea. Arazoak ez dira definitu behar konponbide magistral bat balego bezala, haietatik aldentzen joan behar da, bereizi egin behar da besteak sentitzen edo jasaten duena ulertzearen eta iragartzearen artean, eta, azkenik, besteen sentimenduak, beharrak eta interesak zilegi direla eta konponbide bakarrak ez daudela ulertu behar da; izan ere, sormenezko pentsamenduak errealitateak modu desberdinetan ebaztera bideratzen baikaitu. Pertsonen arteko gatazkak ebazteak eskatzen du:
‎zuzeneko esperientziaren bidez eskuratzen dena. Besteak sentitu duena senti dezakegu, aurretik egoera beretik pasatu garelako. Enpatia natural:
‎Enpatia natural: egoera esperimentatu izan gabe, bestea sentitzen ari dena ulertzea ahalbidetzen du.
‎Lider enpatikoak badaki arretaz entzuten eta besteen ikusmoldea ulertzen, eta gai da ongi moldatzeko klase sozial edo kultura desberdineko jendearekin. Egoera jakin batean liderrak ezin du egokia dena esan edo egin, baldin eta besteek sentitzen dutenarekin konektatzen ez bada: besteekin sintonizatuz gero, ordea, haiek partekatzen dituzten balioen eta lehentasunen berri izango du eta, ondorioz, bere mezua doitu eta taldea egokiro gidatu ahal izango du.
‎Hortaz, pertsonok bi burmuin ditugula esan daiteke: batak pentsatu egiten du eta besteak sentitu egiten du. Lehenengoa burmuin arrazionala da eta guk haren kontzientzia handiagoa dugu, esna dago eta pentsakorragoa da, erabakiak pisatu eta hausnar ditzake.
‎Oso zaila da azaltzea. Zezena nola ateratzen den ikusten duzunean, era batera edo bestera sentitzen zara. Dena den, guk egin behar dugun guztia planifikatuta daukagu.
2014
‎Nazionalitateei antzemateko, zientziak ez dira aski fidagarriak. Etnologiak, filologiak, historiak, geografiak, esplikazioren batzuk eskain ditzakete, zergatik jende batek eraspen berezia eta haurridetasuna sentitzen duen gizatalde batekiko, besteekiko sentitzen ez duena. Baina zientzion emaitzak ez lirateke erakundetze politiko berri bati ekiteko fundamentu aski1061 Eta, bestetik, nazionalitate baten ezagutza ezin egon daiteke zientzien azken emaitzetatik dilindan, edozeinentzat agerikoa izan behar du.
‎Bere bizitzak, bestalde, bizitza arrunta zirudien. Haur bat gehiago zela sentitzera iritsi gabe, ia besteen pareko sentitzen zen: ikastolara joaten zen, gutxi gorabehera moldatzen zen gainerakoekin, arratsaldeetan Oihana ikusten zuen eta munduak bizitzeko toki aproposa zirudien.
Besteek sentitu ezin dutena sentitzen duzu.
‎Esan nahi du saiatzeko sentitzen besteak sentitzen duena.
‎Bata edo bestea sentitu gabe benetan.
2015
‎Iruzkin konkretuetan nahasita datoz biak, jakina. Baina desberdina da liburuaren aurreko jarrera, oinarrizko bultzatzaile gisa bata ala bestea sentitu.
‎Hor geratzen den lehortasun handiaz gainera, ariman egonezin bat izaten da, beste batzuetan izaten den antzera, Jaunak tentaldi handiak eta era askotara arimako nekeak izatea baimentzen duenean izaten den antzera; eta askotan oinazetzen banau ere, geroago esango dudanez, nondik datorren ez dakigun egonezina da; arimak kontra egiten dio eta asaldatu eta nahigabetu egiten da zergatik ez dakiela, hark esaten duena ez baita txarra ona baizik. Espiritu batak bestea sentitzen duelako susmoa dut. Hark ematen duen gozotasun eta atsegina, nire iritziz, guztiz desberdinak dira.
‎Odol garbikoa izatea aintzat badute, Jainkoa hobeki zerbitzatzeko beharrezkoa denean dute aintzat; hala ez balitz, gaizki eramaten dute beraiek diren baino gehiagotzat hartzea, eta inolako penarik gabe, pozik, onartzen dute egia. Kontua da, Jainkoak apaltasun hau eta Jainkoaganako maitasun handia izateko mesedea egin dionak, Hura hobeki zerbitzatzeko gauzetan bere burua hain ahaztua du, non ezin baitu sinetsi gauza batzuk besteek sentitzea eta iraintzat hartzea.
‎Ikus: Alfred Schutz," On Multiple Realities" in Philosophy and Phenomenological Research, 5 (1945), 533 Ikus, halaber, Alfred Schutz & Thomas Luckmann, The Structures of the Lfe World, I, Northwestern University Press, Illinois 1989 Ildo beretik, Emma Leonek" ontologia kulturalak" kontzeptua erabili du, gutxi asko, modu batera eta ez bestera sentitzen, izaten, egiten eta bizitzen jakitea aditzera emateko. Hala, gaitasun edo konpetentzia ontologikoak deskribatu nahi ditu; kasu guztietan, modu batean izaten dakien jendearen jakintzak.
‎Nire amonak behin esan zidan adiskidetasuna ez dela neurtzen bestearekiko sentitzen duzunaren arabera.
2016
‎Berehala itzuli zen, izan ere, eta orduan, nire aurrean eseri zen lehenagoko besaulki berean, zeinetatik lehentxeago halako neke edo beharbada asper erakustaldi txiki batez altxatu baitzen; horrela zegoela, halako atsegintasun urrundu objektibo batez begiratzen zidan, besteekiko senti zezakeen interesik handienaren seinale, ondo nekien bezala. Irribarre egiten zidan, amaren familia aldetik zeuzkan letagin handiak agerian utziz:
‎Egin ariketa: aukeratu egun lasai bat, hurbildu inguruko baso batera eta egon adi, gune basati baten bakarrik zauden kontzientzia hartu, eta, ez dakit Wendigoa agertuko ote zaizun, baina seguru bizkarrezurretik gora hotzikararen bat edo beste sentituko duzula.
‎Bata bestearengandik sentitzen dute.
‎Bata besteari esker sentitzen dute.
2017
‎Hura ere ahalegintzen ari zen niri entzuten. Biok geunden eme, isilik, bestea sentitu nahian. Azkenean, eskegitzeko hotsa entzun nuenean iraindua sentitu nintzen.
2018
‎Herri hau beti izan da harroa. Nik sekula ez dut entenditu besteen gainetik sentitzearen beharrizan hori. Auzoan beti izan gara diferenteak...
‎Berak jarraitu egin nahi duela? Hori harremanaren hilzoria luzatzea litzatekeela begitantzen zaio, hipokrisia puntu batez gainera, eta bestearekiko sentitzen duen gupidak eraginiko erantzuna dela batik bat, bere benetako sentimenduek bainoago.
‎Horixe da horrenbeste denboraz elkar ikusi gabe egon ondoren Parisen topo egin dugunean dudan piura. Baina Añesek alde batean eta nik bestean sentitu dugun zirrarak euria eta beste dena atzeko planoan jartzen ditu.
2019
‎ala jendea ergeltzen duten moda txatxuen kontrako amorrazioa, ala ni saldo horretakoa ez izatearen satisfazioa. Igual ez da oso gogoeta txukuna, ohartzen naiz halako nagusikeria moral bat dariola, ni besteen gainetik sentituko banintz bezala, eta ez zait asko gustatzen.
‎" Bertsokide emakumeekin sentitu izan dut besteek sentitu izan dutela ni baino gehiago zirela emakumetasunean. Nik sentitu izan dut emakumetasunean ni baino gehiago direla sentitu dutela horri buruz gehiago idatzi, hausnartu dutelako... emakume izatean gehiago balira bezala.
‎Miren Agur Meaberi argitaletxeko lanean parekidetasunaren zehar lerroa kontuan eduki behar izateak, batetik, eta Skolastikaren eskutik ezagututako literatur kritika feministak, bestetik, mundu zaharra zalantzan jartzea, emakumezko idazleen lanak berrinterpretatzea, sistema patriarkalaren aldamioak bistaratzea eta ahizpatasuna ekarri zizkion, besteak beste. Karmele Jaio, protagonistak gizonezkoak ziren munduan Bestea sentitu zen lehenik, eta bere haragitan bizitako ezinegonari teorialari feministek jarri zioten hitza, Simone de Beauvoirrek eta Kate Millettek. Uxue Alberdiri, aldiz, kontrara gertatu zitzaion:
2020
‎Oraintsu arte bai. Gaur egun badakigu badirela genitalez bestera sentitzen direnak. Baztertu behar ditugu?
beste sentitzeko manera
2021
‎Hala ere, itzuli ginenean, Andonik esan zidana: " Ez dago alderdia zeuk beste sentitzen duenik. Beste lagun bat aurkeztuko dizut, eta hark isilpean egitekorik aginduko dizu".
‎Balkoietan, behintzat, elkartasuna sentitzeko errituala jarri zen martxan, eta, egunero, arratsaldeko zortzietan, bakardadea uxatzen genuen txaloka: besteen soinua entzun, besteak sentitu, elkarrekin geundela gogoratu. Aldi berean, une bereziki dramatikoak egon ziren:
‎Ez diote edozein aginduri jarraituko, bortxatutako hitzekin horretara behartzen badituzue bizkarrezurrik gabeko panpina bihurtuko dira. Idazten jarraitzen baduzue errebelatu egingo dira, erresistentziak nabarituko dituzue, desintegrazioaren seinaleak agertuko dira72 Esaldiak bata bestearen atzean sentitzeari utziko diozue, lehen etorrian zetorrena sikatu egingo da. Lehen literatura, orain orrialde zuria.
‎Platonek, aldiz, komedia hazka egitearekin alderatu zuen, biek ala biek gozamena sortzen badute ere jatorrian ezinegon bat dutela agerian utziz (Platon, 2010 in Anduaga, 2016). Filosofo klasikoen ildoari jarraituz, barrea eta umorea besteekiko sentitzen den nagusitasunak sortutako gozamena direla defendatu zuten beste zenbait autorek, eta ondorioz, subjektuen arteko botere harremanak agerian jarri eta elikatzeko balio dezaketela. Bestela esanda, gizarteko beste subjektuekiko nagusitasuna erakutsi eta eskuratzeko gaitasuna egotzi zioten umoreari.
2022
‎Bertako biztanleak eta ondoko auzoekiko edota herriekiko dituzten erlazioak ikusita, beraien arteko harremana nolakoa izan daitekeen edo nola aldatu den antzeman daiteke modu orokorrean; eta horrekin lotuta, baita, beraien arteko migrazio fluxuen zergatia ere. Beraz, hiri, herri, auzo eta kaleen izaerak pertsona ezberdinak modu batera edo bestera sentitzea, bizitzea, mugitzea... ekarriko du eta, ondorioz, euren arteko harremanetan–eta akaso, elkarrizketetan– eragingo du.
‎Hiri, herri, auzo eta kaleen izaerak pertsona ezberdinak modu batera edo bestera sentitzea, bizitzea, mugitzea... ekarriko du.
‎“Bistakoa da bere berezko hizkuntza mespretxatzen duen komunitate batek eta bere barneko hizkuntza eta kultur aniztasuna zapuzten duen estatu batek zailtasun handiak izango dituela kanpotik iristen direnak balioesteko... ” (Reimóndez, 2017). Horregatik, euskaradun eta euskaltzale garenok ardura dugu, gurea balioesteko, irakasteko eta zaletzeko, eta, noski, bestea beste sentitu ordez, “parte” sentiarazteko. Lehenengo pausoa bizilagun oro aurrez aurre begiratzeko, sentitzeko, ukitzeko... gai izatea da, gure egunerokoan elkarrengana hurbiltzeko eta ezagutzeko apustua egitea.
‎Batetik, ezinbestekoa dela Euskal Herrian dauden beste hizkuntza eta kulturekiko begirunea izatea (horietako batzuek, gainera, hizkuntza ez hegemonikoak dituzte), aberastasun gisa ulertzea eta etsaitzat ez jotzea. Horregatik, euskara balioetsi, irakatsi eta zabaltzearekin batera, bestea beste sentitu ordez, parte sentiarazteko, gure jarrera arrazistak, klasistak eta aurreiritziak deuseztatzeko apustu kolektibo bat egin behar dugu. Bestetik, euskarara iritsi ez den kideak ulertu behar du, eta gu bidelagun izan gaitezke prozesu horietan, euskara auzi politikoa dela eta mendeetako zapalkuntza jaso duen hizkuntza gutxitu eta zapaldua dela.
2023
‎Hau eta bestea sentitzeko
‎Umore mota honetan bere burua goratu eta nagusi sentitu nahi izaten du pertsonak; besteengatik barre eginez, haiek beheratzen ditu eta bere burua goratzen du. Bozkarioa sortarazten duena bestearekiko sentitzen duen nagusitasuna da. Pertsona arteko motibazioa asebetetzera doa umorea, eta horretarako norbere autoestima goratzen du.
‎Bide hori, ordea, ez da perfekzioaren lekuko; Ernauxek ez du ama baten erretratu aingerutarra islatzen. Bizitza errealean bezalakoa da obran ere ama alaben arteko harremana, batzuetan gatazkatsua, besteetan sentitua, eta anbibalentzia horrek are gizatiarragoa egiten du subjektu literarioa. Nabaritzen da Ernauxek liburu honetan moralari eta etikari baino gehiago, egiari egin diola dei, amaren egiari eta bizitzari.
‎Euskara «hiriko auzo bat» izan dadila nahiko luke Alonsok, eta esplikatu du PSEk 1982tik hori defendatzen duela, «aniztasuna eta kohesioa» bultzatzen ei duelako, «inposiziorik gabe». PSEko kideak ziurtatu du epaileak «demokraziaren joko arauak interpretatzen» baino ez direla ari, eta badagoela euskal gizartean beste sentitzeko modu bat, larunbatean Bilbon islatuko denetik aparte. «Ez dago hiritartasunik enplegu duina ez badago.
‎Euskara «hiriko auzo bat» izan dadila nahiko luke Alonsok, eta esplikatu zuen PSEk 1982tik hori defendatzen duela, «aniztasuna eta kohesioa» bultzatzen ei duelako, «inposiziorik gabe». PSEko kideak ziurtatu zuen epaileak «demokraziaren joko arauak interpretatzen» baino ez direla ari, eta badela euskal gizartean beste sentitzeko modu bat, larunbatean Bilbon islatuko denaz gain. «Ez dago hiritartasunik enplegu duina ez badago».
‎Brené Brown soziologoak sinpatiaren eta enpatiaren arteko aldea bereizten du. Sinpatia poza sortzen saiatzen den bitartean, enpatiak emozio negatibotzat ditugun horiek ahalbidetzen ditu, besteak sentitzen duena entzuten, laguntzen eta sentitzen du, guztiz bere gain hartu gabe. Gaitasun horren garapena gaur egun bizi ditugun gaitz askoren (bullying arena, esaterako) sendagai garrantzitsua da.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia