Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 95

2003
‎·" Non dago beste herririk, bere Jainkoak guk geure Jaungoikoa baino hurrago daukanik?" (Moises)
‎Hiri bakoitzak bere jainko ala jainkosa babeslea zuen; Atenasen jainkosa babeslea, adibidez, Atenea zen, jakinduria eta gerraren jainkosa. Hiri bakoitzak bere jainko babeslea gurtzen zuen bereziki, baina baita aldi berean beste jainkoak ere; eta noizbehinka greko guztiak santutegi panhelenikoetan biltzen ziren elkarrekin beren jainko nagusiak gurtzeko.
‎Hiri bakoitzak bere jainko ala jainkosa babeslea zuen; Atenasen jainkosa babeslea, adibidez, Atenea zen, jakinduria eta gerraren jainkosa. Hiri bakoitzak bere jainko babeslea gurtzen zuen bereziki, baina baita aldi berean beste jainkoak ere; eta noizbehinka greko guztiak santutegi panhelenikoetan biltzen ziren elkarrekin beren jainko nagusiak gurtzeko. Esate baterako, Olinpiako joko olinpikoetan Zeus jainko guztien errege gurtzen zuten eta aldi berean kirol proba ospetsuak antolatzen zituzten.
‎2 Gizakiak, beraz, Jainkoaren ordez, beste ondasun batzuk aukeratu ditu, Jainkoa izan behar denean ondasun bakar eta haren zoriontasun eragile. Gauzak horrela, gizakiak ondasun horiek bihurtu ditu bere on goren, eta eurotan jarri ditu bere maitasuna eta itxaropena, edo, beste modu batera esanda, bere jainkotzat hartu ditu. Gizakiak, ondorenez, euren egiazko ondasunetik aldendu dira, horrek lotu behar baitzituen elkarrekin.
2004
‎Kanpoko mundu fisikoa eta norberaren gorputza ezereztatuak, matematikaren fidagarritasuna ahulduta zeharo, errealitatearen eta ametsaren arteko muga ezabatuta, Jainko iruzurti baten mehatxuaren pean, egia esan, ez litzateke harritzekoa izango honelako desanparo eta etsipen egoera batetik irteteko elizak eskaintzen zion babesera, bere Jainkoarengana, joko balu orain bake eta salbazio bila. Baina ez da hori izango Descartesek hartuko duen bidea, ez oraingoz behintzat.
2005
‎Bere burua bere zilko. Bere burua bere jainko. Berekoitasunaren iguzki hila argitzaile.
‎Bazitekeen Julio zitalak ez luzaro ziria sartzea barruan zeraman jainkoari (deabruari, hobeto esateko), eta bazitekeen Adelak ere bere jainko onberari ez halakorik egitea, eta guztia bere onera itzultzea. Baina, eta ni?
‎1 Herri guztien artean bada bat, Jainkoak zuzenbidea eman ziona, alegia, herri hebertarra, eta horri diotsa Moisesek Deuteronomioa 4, 7 pasartean: Izan ere, ez da munduan naziorik, handia bada ere, bere Jainkoak guk bezain hurbil dituenik, guk Jauna geure Jainkoa, dei egiten diogun bakoitzean, dugun bezain hurbil, alegia; ez eta gaur adierazten dizuedan irakaspen hau bezain lege eta erabaki zuzenak dituenik ere. Orobat, salmo egileak Salmoak 47, 19:
2006
‎konpartitzeari, edo esanahi horien bidez beraien talde pertenentziak mamitzeari. Gisa horretara, monoteismo axiologikoa bukatu da, eta balio kontuetan bakoitzak bere jainkoari eutsiko dio.
‎– Gure lakuaren ingurura gizon zuriak agertu ziren aldi bertsuan –Sarah ren ahotsa mehea bezain indartsua zen– Joseph Smith izeneko batek ametsak izan zituen. Ametsotan Joseph hark bere jainkoaren mezua aditu ei zuen, eta halaxe jakin, ba, bazirela nonbaiten lurperaturik Ebanjelio berri bateko izkribuak, urrezko tauletan idatziak. Antzina antzinako lengoaia batean idatziak.
2007
‎Printzeak hegoalderantz iges egin eban, baina, halanda be, harrapau egin eben. Konkistatzaileek hil baino lehen, printzeak bere jainkoari laguntzeko eskatu eutsan. Jainkoak haizea bialdu eban mezulari, printzea ekarteko.
‎Erromak hizkuntza, erlijio, lege diferenteenetako jendeak konkistatu ditu; zuzenean inposatu, ez bere hizkuntza, ez erlijio eta ez legerik dio inori guztiz egin. Horren ordez, hemendik aurrera, herri bakoitzak libre du bere foru pribatuan bere jainko eta jainkosak ukaitea; baina, gainera, Erroma eta Inperatorea gurtu dizu: herri eta jendeak oro batzen dituena, kontzientziaren barneraino batu, aparte legioak eta moneta gainaldean, Erromaren eta Inperatorearen kultua izango da, Inperio osoaren lokarri izpirituala,, katholikoa?.
‎Arima germaniarrarentzat Wotan dena, arima indiarrarentzat Buda da, grekoarentzat Zeus, etab., eta guztietan arazoa berdina da. Gaur egun gizakiak berez ez du izaki jainkozko haren argikusmen zuzenekorik (antroposofiaren egitekoa da argikusmen hori berrirabazten irakastea),, aingeru, en modura soilik sumatzen ditu bere jainkoak/ izpirituak. Era bertsuan, herri bakoitzaren ariman kanporatu eta zermugatu dena Izpiritu edo Gogo unibertsalaren alderdi bat da:
‎Hizkuntza bat, non ere ia dena aditz baita, dena egintza; non dena bizia baita eta arian ari baita dena egonik gabe; aditz konjugazio bat kasik denbora gabekoa, dena presente jartzen, iragana oraingotzen, historia poesia bihurtzen duena; lexiko bat, dena denarekin erlazionatzen duena, dena irudi, dena erritmo, etab. Herder-ek hizkuntzazko iruditik nola pertsonifikazio poetikoak, ipuinak, sagak, sinbolismoak loratzen diren erakusten du; nola garatzen den eguzkiaren goizargitzeko iruditik munduaren kreazioaren kontadizoa. Eta erakusten du nola poesia hebrearra, basamortuko bizi esperientziarena, artzain herri baten poesia, herri bat bere buruaren harroa eta bere Jainkoaren usteosokoa, nola bere bere aurrebaldintzetatik bakarrik ulertzen den, nola konparaezina den poesia greko edo erromatar edo nordikoarekin: izpiritu nazional bereki baten bizi eta sentieraren espresio.
2008
‎santuen irudi haiek gertatu izan zitzaizkiola Ernestinari arazo iturri, batean san Mamerto, hurrengoan san Bruno eta santa Zezilia, eta hurrengoan guztiak? santu haien irudiak eta irudien artean irudikatzen zituèn elkarrizketa zentzugabeak oztopo gertatuko balitzaizkio bezala, bere Jainkoaganako bidean; egia zen Ernestinak arazo hura gainditutzat edo ia gainditutzat zuela, halakoa izan baitzen hilabete luzeetako lanaren eta diziplinaren fruitua, frai Millanen aholkuak, teknika psikologikotik asko zutenak, jakintza adar hartarako zaletasun berezia zuen?, hitzez hitz bete izanaren ondorioz, baina egia zen, halaber, bigarren planoan ezkutatzea lortu zuèn errealitateak berriro... Frai Millanek arazoaren sustraietara jo nahi bazuen, baina, hantxe zuen sustraia, hantxe zuen muina, muinera eta sustraietara joz gero aurki baitzezakeen bermeko irtenbidea; halako zerbait bururatu ote zitzaion frai Millani??, bestela ez baitago azaltzerik nola honek zaku bat eskuratu, kaperarantz abiatu, mojak erretiratuak zeuden, bezperak kantatuta gero?, atea ireki, san Mamertoren irudia zakuan sartu, zurezko irudi mugikor bat zen, metro batekoa, frai Millani erori egin zitzaiona, urduri zegoelako, apika, hura maniobratzerakoan?, eta bertatik alde egin zuen isil gordean, lapur bat balitz bezala.
‎Iratzederrek behin baino gehiagotan aitortu du apaizak harengan izan zuen eragina. «Aitzol eta Monzon ziren bere jainkoak. Miretsi egiten zituen biak» gogoratu du Xarritonek.
‎ekintza bat, beharbada –frai Millanen beraren ekintza ausart bat–, zalantza guztiak baztertuko zizkiona. ...illanek garbi ikusten zuen –garbi ikus zezakeen, behin eta berriz gertatuaren konstatazio hutsa zèn heinean– santuen irudi haiek gertatu izan zitzaizkiola Ernestinari arazo iturri, batean san Mamerto, hurrengoan san Bruno eta santa Zezilia, eta hurrengoan guztiak... santu haien irudiak eta irudien artean irudikatzen zituèn elkarrizketa zentzugabeak oztopo gertatuko balitzaizkio bezala, bere Jainkoaganako bidean; egia zen Ernestinak arazo hura gainditutzat edo ia gainditutzat zuela, halakoa izan baitzen hilabete luzeetako lanaren eta diziplinaren fruitua, frai Millanen aholkuak, teknika psikologikotik asko zutenak –jakintza adar hartarako zaletasun berezia zuen–, hitzez hitz bete izanaren ondorioz, baina egia zen, halaber, bigarren planoan ezkutatzea lortu zuèn errealitate... Frai Millanek arazoaren sustraietara jo nahi bazuen, baina, hantxe zuen sustraia, hantxe zuen muina, muinera eta sustraietara joz gero aurki baitzezakeen bermeko irtenbidea; halako zerbait bururatu ote zitzaion frai Millani...?, bestela ez baitago azaltzerik nola honek zaku bat eskuratu, kaperarantz abiatu –mojak erretiratuak zeuden, bezperak kantatuta gero–, atea ireki, san Mamertoren irudia zakuan sartu –zurezko irudi mugikor bat zen, metro batekoa, frai Millani erori egin zitzaiona, urduri zegoelako, apika, hura maniobratzerakoan–, eta bertatik alde egin zuen isil gordean, lapur bat balitz bezala.
2009
‎era guztietako materialak nahaski pilatzen. Halakoz, bada, arbasoengandik heredaturiko Jainkoa desmuntatu beharra legoke, askok ulertuko badu behintzat?, hondarren artean berriro Jainkoaren bila hasteko; bakoitza bere Jainkoaren, sakratuaren, bila (seguruenik litzatekeena ja Jainkoa deitu anitz ekibokorekin ez bada).
‎Baina Gandiaga bere burura, bere Jainkora, bere euskaldun kontzientziara, estreina urrundu eta gero itzuli egin duen bide luze baten buruan heldu da.
‎Natura, Jainkoa bezalaxe, gozoa edo terriblea izan daiteke: gizon emakumea nolako, bere Jainkoa halako, esan ohi da. Baina Jainkorik ez badago, ez dago, kito:
‎Sokratesek, Atenas eta atenastarren babesaz arduratzen ziren Jainkoak arbuiatu eta, Jainko bat guztiz berria irakasten ei zuen, hiriarena gabe mundu guztiaren Jainko abstraktua, gizon emakumeen arazoez axolagabea, eta horrela gazteak perbertitzen eta inmoralismo sofistikoa oinarritzen omen zuen. Bakarrik, antzinate zaharrak astaperrexil zukua edatera kondenatu du Sokrates hori bere Jainkoarekin (horregatik Platon Jainko bat filosofikoa bai, baina hiriaz asko eta gehiegi ere arduratsu batera itzuliko da), eta modernitate berriak, alderantziz, bere Jainko humano zaharra ahaztu eta filosofikoki perfektu bat alfer alferrikakoa aitortu du.
‎Sokratesek, Atenas eta atenastarren babesaz arduratzen ziren Jainkoak arbuiatu eta, Jainko bat guztiz berria irakasten ei zuen, hiriarena gabe mundu guztiaren Jainko abstraktua, gizon emakumeen arazoez axolagabea, eta horrela gazteak perbertitzen eta inmoralismo sofistikoa oinarritzen omen zuen. Bakarrik, antzinate zaharrak astaperrexil zukua edatera kondenatu du Sokrates hori bere Jainkoarekin (horregatik Platon Jainko bat filosofikoa bai, baina hiriaz asko eta gehiegi ere arduratsu batera itzuliko da), eta modernitate berriak, alderantziz, bere Jainko humano zaharra ahaztu eta filosofikoki perfektu bat alfer alferrikakoa aitortu du.
‎Kontzeptu oinarrizko bat honetan guztian komunitatearena da. Komunitateak sortzen d (it) u bere Jainkoa (k), eta, komunitatearekin, komunitatearen aurka, komunitateari buruz, komunitatean sortzen dira krisiak edo abandonoak ere.
‎Alabaina, izatea ez da horko, axolarik ez zaigun zerbait. Gizakia da izaki bat, bere izatea (eta, ondorioz, izatea oro har) esentzialki axola zaiona, bere ardurarik behinena bere izatea duena, eginkizun horrek egiten duena bera; burutu gabekoa munduratzen dena, bere izatea berak egin beharra daukana, eta nolakoa bere izatea eta bere interesak, halakoa duena bere mundua (ren izatea), halakoa duena azkenean bere Jainkoa ere. Goethek esana da, nolakoa izan bat, halakoa izaten du Jainkoa.
‎Behin batean iturriak bere espiritu edo jeinua zuen, zubipeko errekak bere laminak, mendiak bere Jainkoa (edo bera zen Jainkoa haranekoentzat), haitzeko kobazuloan Dama bat bizi zen; lurra Ama Handia zen, argiari edo egunari Zeus/ Deus/ Dies zeritzon, hodei zartadan Odin errebelatzen zen. Jainko bat zegoen tribuaren artatzeko, Jainko bat familiaren zaindari, Jainko bat erien begirale, merkatarien bidelagun; Jainko bat ogiarena, ardoarena, artzainena, errementariena.
‎Claudiok Onettiren argazkiari begiratuko zion, begirunez, baina begiratu hura urrun zegoen fededunak bere Jainkoari eskaintzen dion deboziozkoarenetik. Liburu dendako nagusiaren begietan joandako denboraren mina zegoen, eta minaren gainetik, bizitzak gaztaroko ilusioak kendu eta gizakia existentzia zikin eta zentzugabe baten erdian abandonatuta uzten duelako ziurtasuna.
2010
‎Lagun batek' ospitaleak eta eskolak eraikitzeko garaia da. Nork bere jainkoari bere etxean erreza diezaiola" erantzun zien.
‎Beraz, ekar diezadatela, arnasestuka, hotzikarak jota burutik behera; bere besoetan jar nazatela, bere oinetara makurtu; eta negar egingo du, eta negar egingo dugu, eta garbi hitz egingo du, eta kontsolatuko naiz, eta nire bihotza berean hustuko da, eta berak nire arima hartuko dit, eta nik bere Jainkoa.
‎Gas bonbez beteriko bonbaketari bakar bat gidatzean, hiritarrei airea, argia eta bizia kentzeko gaitasun erabakigarri guztiak biltzen dira, bakealdian milaka intendentziatan sakabanatuta daudenak. Sinatzen duen lekuan belarra hazteari utziz, zeru goietan, bakarrik bere buruarekin eta bere jainkoarekin, bere buruzagi jasankor nagusiaren, Estatuaren, pribilegioak dituen bonba jaurtitzaile apala egile hauek iradokitzen duten lider, inperiala, da?.
2011
‎Soloriarrek jarduera idolatrei eutsi ez ezik, hauetan sakondu ere egin zuten. Familia bakoitzak bere jainko propioa zuen, errepublika guztiarentzat zituztenez gain. Idolo partikular hauei orokorrei baino debozio handiagoa izaten zieten, eta hil aurretik idolo bihurtuko zuten pertsonaiak berak aukeratutako mendiaren gailurrean jartzen zuten irudia.
‎Homero errespetu guztiarekin tratatua dago: arazoa, Homerorekiko, Platonek Ideien teoria, eta ondorioz bere Jainkoaren kontzeptua, gara dezanean larrituko da). In Fedro 268 d Jainkoen inspirazio ezkutuak jada badu balio positiboa, filosofoak ere (Sokratesek) nolabait poetarekin partekatzen duena (1959, I, 99; II, 43).
‎Rubiok uste hori izan zezakeen ustea, hobe esanda. Aukera ona zuen bere jainkoaren aurrean espedientea txukuntzeko.
2014
‎600 Ib., 217: Jesusen propioena bere Jainko Aitaren kontzeptua da; baina, cette haute conception de la divinité [Jésus] ne dut nullement au judaïsme?. Renanen ildoko Jesus hori izango da, juduen arerio sakatsa(, juduak?
‎6) Hemen hartutako erabakiak beteko ditugula zin egiten dugu, geure ohoreagatik [fededunek bere Jainkoagatik eta fede gabeek bere ohoreagatik (Baiona)].
‎1970eko pazko igandez Baionan aurkeztu zenean, hala zioen: " Hemen hartutako erabakiak beteko ditugula zin egiten dugu, fededunek bere Jainkoagatik eta fede gabeek bere ohoreagatik". Eibarren, aldiz, eztabaida askoren ondoren, honela birformulatu zen testua:
2015
‎Oi heriotza, heriotza, ez dakit nor den zure beldur, zugan baitago bizia! Hala ere, nor ez ote da haren beldur izango bere Jainkoa maitatu gabe igaro badu bizitzaren zati bat. Eta ni neu halakoa izanik, zer eskatzen dut eta zer desira dut?
‎Zure egintzak santuak dira, zuzenak, ezin baliotsuagoak dira eta jakinduria handiz osatuak, jakinduria bera baitzara Zu, Jauna. Nire adimena horretan aritzen bada, kexu izango da borondatea, inork horretan enbarazu egiterik ez duelako nahi; izan ere, adimenak ezin du sumatu hain handitasun handietan bere Jainkoa nor den, eta hartaz gozatzea nahi luke eta ez daki nola, hilkortasun hau bezain atsekabetsua den kartzelan jarria baita. Edozerk egiten dio enbarazu, lehenengotan zure handitasuna gogoan erabiltzea lagungarri izan bazitzaion ere, hor hobeki ageri baitira nire ezin konta ahala kaskarkeria.
‎Oi Jesus, bai luzea dela gizakiaren bizia, laburra dela esan ohi bada ere! Laburra da, ene Jainko, haren bitartez amairik izan ezin duen bizia irabazteko; baina luzea da oso bere burua bere Jainkoaren aurrean ikusi nahi duen arimarentzat. Zer erremedio ematen dio sufrimendu honi?
‎Eta horrela, bizi den artean nahikoa zoritxar du; izan ere, eginahalak egin arren, askoz ere handiagoa da barruko indarra eta egiten zaion gerra; beraz, guztia iruditzen zaio ezereza. Hortik zetozen, antza, santu askok egin zituzten penitentziak, batez ere hain bizimodu gurian hazitako Magdalena aintzatsuak, eta gure aita Eliasek bere Jainkoaren aintzarako izan zuen garrak, eta arimak Jaunarengana ekarri eta goretsia izan zedin san Domingok eta san Frantziskok izan zutenak; nik neuk esaten dizuet ez zutela gutxi ikusiko, beren buruaz ahazturik.
‎4 Espirituzko ezkon hitza ematea bestelakoa da, askotan elkarrengandik bereizten baitira, eta bat egitea ere bestelakoa da; izan ere, bat egitea bi gauza batean biltzea bada ere, azken batean, bereiz daitezke bata besteagandik eta gauza bakoitza bere aldetik geratu, askotan ikusten dugunez; hau da, Jaunaren grazia hau laster batean igarotzen dela, eta gero arima lagun hura gabe geratzen dela, hau da, berak ondoan duela konturatzeko eran ez duela. Jaunaren beste grazia honetan ez da horrela gertatzen; betiere arima bere Jainkoarekin geratzen delako erdigune hartan. Esan dezagun bat egitea honela izan daitekeela:
‎Bai beharrezkoa zaiela hau (uler iezadazue), Jaunak Bera dagoen egoitza berean dituenei ere!; inoiz ere ez dagokio besterik eta nahi izanda ere ezin izango du, goi goian egon arren?; apaltasunak, erleak erlauntzean bezala, beti ontzen du eztia, eta hura gabe dena dago galdua. Baina gogora ekar dezagun erlea ez dela geratzen loreak ekartzeko hegan egitera irten gabe; horrela arimak ere bere buruaren ezagutzarako; sinets diezadala eta egin dezala hegan noizbehinka bere Jainkoaren handitasun eta gurentasunaz gogoeta egitera. Hemen aurkituko du bere ezereza bere baitan baino hobeki, eta lehenengo geletan sartu ohi diren zomorroetatik libreago, hemen baitu nork bere burua ezagutzen; izan ere, diodanez, honetan jardun ahal izatea Jainkoaren erruki handia izan arren, jardute hau gehiago nahiz gutxiago izan daiteke, esan ohi denez?.
‎8 Baina, beste toki batean esan nuenez?, otoitz era honetan adimenaren gogoeta geldiarazteko arrazoia hau da (esan nahi dut, egoitza hau hasi nuenean, bildutasunezko otoitza sartu nuen, lehenengo esan behar nuen honekin batera, eta esan dudan Jainkoaren gozotasunen otoitza baino askoz ere beheragokoa da, baina hara iristeko hasiera; bildutasunezko otoitzean ez da utzi behar meditazioa, ezta adimenaren jarduera ere), otoitz hau iturburua dela, ubideetatik ez datorrena; bera neurritsu ari da, edota neurritsu aritzera darama ulertu nahi duena ez duela ulertzen ikusteak; eta honela, alde batetik bestera ari da, ezertan pausatzeko lekurik aurkitzen ez duen inozo baten antzera. Borondatea hain sendo du bere Jainkoagan, non nahigabe handia ematen baitio bere nahaspila hark, eta beraz, ez du hari kasu egin beharrik, gozatzen duenetako asko galtzera ekarriko baitu; aitzitik, utz dezala hura eta bere burua maitasunaren besoetan, Haren Maiestateak irakatsiko baitio une hartan zer egin; ia zer guztia honetan datza: bera hain ondasun handiaren duin ez dela ezagutu eta eskerrak ematen jardutean.
‎4 Harengan hain egintza handia eginik, desiraren desiraz deseginez doa eta ez daki zer eskatu, bere Jainkoa ziur ziur berarekin dagoela iruditzen zaiolako.
‎Milaka zentzugabekeria santu esaten ditu, berarekin horrela duenari poz ematen beti asmatuz. Nik ezagutzen dut pertsona bat, poeta izan ez arren, laster batean sentimendu handiko koplak egiten zituena bere pena egoki adieraziz, ez adimenaz eginak, baizik eta, hain pena gozoa ematen zion aintzaz hobeki gozatzearren, hartaz kexu agertzen zen bere Jainkoaren aurrean. Gorputz eta arima zati zati egitea nahiko luke, pena honekin sentitzen zuen poza agertzearren.
‎3 Hauxe dela uste dut bizitzako neke eta miseriarik handienetako bat, eutsiko dion espiritu handirik ez denean; izan ere, gaixo egotea eta min handiak sufritzea, neketsua bada ere, arima itzarrik badago, ezereztzat dut, Jainkoa goresten dagoelako, haren eskutik datorrela gogoan izatean. Dena dela, sufritzea batetik eta ezer ez egitea bestetik, gauza ikaragarria da, batez ere barrutik eta kanpotik atsedenik hartu gabe, erabat bere Jainko handiaren zerbitzuan jarduteko irrikaz ari den arima bada. Ez du horretan beste erremediorik pazientzia eta bere burua Jainkoaren borondatearen esku uztea baino, beraz balia dadin nahi duen gauzan eta nahi duen eran.
‎Ez dut ulertzen hau nola den, eta ez ulertzeak atsegin handia ematen dit; izan ere, ene alabak, arimak ez ditu hainbeste begiratu behar geure behe mailako adimenen bidez ezagut ditzakegula diruditen gauzak, ezta gauza horiek ez diote eragiten bere Jainkoari begiratzera eta begirune izatera, inola ere ulertu ezin direnek eragiten dioten bezainbeste. Eta horrela biziki gomendatzen dizuet, libururen bat irakurri eta sermoiren bat entzun edota gure fede santuko misterioez gogoeta egin eta ezin uler dezazuenean, ez zaiteztela neka ezta burua hausten jardun ere; gauza asko ez dira emakumeentzat ezta gizonentzat ere.
‎Eta nola iruditzen zaion maite duenari ez dagoela ezinezko gauzarik! Dohatsua bere Jainkoaren bake hau lortzera iritsi den arima, munduko lan eta arrisku guztien nagusi dena, ezeren beldurrik ez duena, hain Senar eta Jaun ona zerbitzatzearren, aipatu dugun ahaide eta adiskide honek duen baino arrazoi handiagoaz! Izan ere, irakurri duzue, ene alabak, Santu batena; eta ez seme bategatik, ezta adiskide bategatik ere, baizik eta Jainkoak bake hau eman zioneko zorion honetara ongi iritsia izan behar zuelako, eta Jaunari poz ematearren eta gugatik egin zuenagatik Hura zerbaitetan imitatzearren, saminez beterik etorri zitzaion andre alargun baten ordez joan zela mairuen lurraldera.
‎Gauza miragarria eta oso kontuan hartzekoa!: Jaunak ikusten duenean arima bat oso osoan berarena dela, beste interesik eta harengatik soilik mugituko duen beste gauzarik ez duela, bere Jainko duena eta haren maitasuna baizik, orduan etengabeko harremanetan iraungo duela harekin, Jakinduria bera denak dakien era eta molde askotara.
‎4 Errezatzeko era honetan, ahoz bada ere, askoz ere bizkorrago biltzen da adimena, eta berarekin on handiak dakartzan otoitza da. Bildutasunezkoa deritzo, arimak ahalmen guztiak biltzen dituelako eta bere baitan sartzen delako bere Jainkoarekin, eta jainkozko Maisuak beste edozein eratara baino bizkorrago irakatsiko dio eta gelditasunezko otoitza emango. Izan ere, han bere baitan murgildurik, Nekaldian pentsa dezake eta han irudikatu Semea eta Aitari eskaini eta ez jardun adimena nekatzen Golgota mendian eta baratzean eta zutabean bilatuz.
‎Arrisku askotatik babestuago daude; jainkozko maitasunaren sua lehenago itsasten da, adimenak pixka bat putz eginda ere, sutatik bertatik hurbil daudenez gero, txingartxo batek ukitu orduko dena kiskaliko da. Kanpoko enbarazurik ez dagoenez gero, arima bakarrik dago bere Jainkoarekin: giro oso ona dago elkarrekin ulertzeko.
‎4 Bada, esaten ari nintzenera itzuliz, adierazten jakin nahi nuke nik nola dagoen elkargo santu hau gure laguntzailearekin, Santuetan Santuenarekin, berak eta beraren Senarrak duten bakardadea eragotzi gabe, arima honek bere barruan bere Jainkoarekin paradisu honetan sartu nahi duenean, eta bera sartu ondoren munduko gauza guztiei atea ixten dienean. –Sartu nahi duenean?
‎Izan ere, arima bake bakean jartzea da hau, edota Jaunak bere presentziaz hala jartzea, hobeki esateko, Simeon zintzoa jarri zuenez, ahalmen guztiak bare bare jartzen direlako. Arimak ulertzen du, ez kanpoko zentzumenez ulertzen den eran, oso bestela baizik, honezkero bere Jainkoaren ondoan dagoela, eta pixka bat gehiago eta, Harekin gauza bat bihurtuko dela bat egitez. Hau ez da ez gorputzeko begiez, ezta arimako begiez ikusten duelako ere.
‎Baretasun hau handia eta luze irauten duena denean, uste dut nik, borondatea zerbaiti atxikia ez balego, ez lukeela baretasun hartan hainbeste iraungo; izan ere, egun batean edo bitan poztasunetan murgildurik ikusten dugu geure burua eta ez gara konturatzen, hau dutenak, esan nahi dut? eta ikusten dute ez daudela oso osorik egiten ari diren hartara, baizik eta hoberena falta zaiela, borondatea, nire iritziz bere Jainkoarekin bat eginik dagoena, eta aske uzten ditu gainerako bi ahalmenak, haren zerbitzuko gauzetan jardun dezaten. Eta une hartan horretarako trebetasun handia dute; munduko gauzak tratatzeko, ordea, moldakaitz daude eta batzuetan burugabe bezala.
‎Errezatzeko era honetan, ahoz bada ere, askoz ere bizkorrago biltzen da adimena, eta berarekin on handiak dakartzan otoitza da. Bildutasunezkoa deritzo, arimak ahalmen guztiak biltzen dituelako eta bere baitan sartzen delako bere Jainkoarekin, eta jainkozko Maisuak beste edozein eratara baino bizkorrago irakatsiko dio eta gelditasunezko otoitza emango. Izan ere, han bere baitan murgildurik, Nekaldian pentsa dezake eta han irudikatu Semea eta Aitari eskaini eta ez jardun adimena nekatzen Golgota mendian eta baratzean eta zutabean bilatuz.
2016
‎Darwinek zozokeriatan ez aritzeko erregutu zien, elohimdarrak nehork ez zituelako ezagutzen eta norbait izatekotan, agian bera izan zitekeen, itxura arruntekoa izateagatik eta bereziki hebrearren aroen ondoko bakarra izateagatik. Elohimdarrek adierazia Bibliaren aurkako erreakzioa baizik ez zela luzatu zien, erlijioa eta bere Jainkoaren izatearen suntsitzailea, kondairaren bidean Erek, Habil, Sap eta prekondaira guzia bazterrean uzten zituena. Testu sakratuetan idatzitako guziak aro berezi batean idatziak izan zirela erantsi egin zien, eta izkiriatua izan zena irudi bat baizik ez zela.
‎Zozokeria bat zirudien. pairatutakoa egia eta ikusgai izan arren, ukaezina, beraz, hori ez zen zalantzan ezartzen zena, bere jainkoaren semetasuna baizik, eta hori biziki subjektiboa zen. Halere, hori zen bera erailtzeko arrazoia, erregeen errege bezala agertzen zelako eta bertako boteretsuei horixe zitzaien onargaitzetan onargaitzena.
‎Sapi berdin. Adan eta Ebari gutiago, batez ere, bakoitzak bere jainkoa antzemateak esan nahi baitzuen haiek ere haiena berraurkituko zutela, munduko lehenbiziko gizon emazteak izaki.
‎Nahiz eta bere helburua lortu eta bera eta bere familia salbatu, Noe, halako sarraskiak ikusirik, erabat ahalketu egin zen, bere Jainkoa hainbestera iristea ez zuelako sekulan uste. Baina guti ezagutzea zen, ADN a denen baitan betiko sartua delako.
‎Handia zen eta belaunetaraino iristen zitzaion. Neskaren anaia une hartantxe ez agertzea eskatu zien bere jainko pagano guztiei. Ez zen eroso sentitzen eta ez zuen gogo handirik maitasuna egiteko, horretan zihardutelarik anaia ager zitekeelako.
‎Egun berritsuegia zuenean ez zen erraza hura jasatea, batez ere auto baten barruan, inora ihes egiterik ez zegoenean. Josebak arratsalde hartan horrelako bidaia ez izatea erregutu zien bere jainko eta jainkosa guztiei.
‎Txoritxoa ez da nahigabetu ere egingo. Buru uzte ausartaz bere Jainko Eguzkiari begira gelditu nahi du; ez luke jakingo ezerk ere hura beldurtzen, ez aizeak eta ezta euriak ere. Eta hodei ilunak Maitasun Astroa estaltzera etorriko balira, txoritxoa ez litzateke lekuz aldatuko; badaki hodeietatik harantz, bere Eguzkiak argi egiten duela beti; haren argitasuna ez litzatekeela unetxo batean ere ilunduko.
2017
‎Eta abiatu zen berehala oinez, ontzirik eta txaluparik edo batelik gabe, lehorrean izan balitz bezala, konfiantza handi batekin, esperantza seguru batekin, bere Jainko nagusiagana zihoanez geroztik, haren faborearekin batean itsasoak jasanen zuela, ez zela itoko eta ez hondatuko.
‎Gizon bat ikusten dudan bakoitzean bihotzak farrasta bat egiten zidak, batere axolarik ez didala itxura egiten badut ere. . Begira?, esaten diat neure artean,, triste horrek ere jan egiten dik, edaten dik, maitatzen dik, beldurra dik; horrek ere badik bere jainkoa eta bere deabrua, horrek ere hanka luzatuko dik eta beste guztiak bezala hori ere lurpean ehortziko ditek, gogor gogorra, txitxareen bazkatako... Gaixoa!
‎Dena den, laster nabarmendu zen, kristautasunaren estalpean, jendeak bere jainkoak gurtzen jarraitzen zuela, eta, era berean, euren etxeetatik mugiarazi ostean milpetara (sailetara) itzultzen segitu zutela. Hala, tokiko jainkoen aurkako erasoa, apaldu beharrean, bizitu egin zen denborarekin.
‎Haurrak edo emazteak erretzen zituzten bihotza errotik ateratu ondoan, beren jainkoak lasaitzeko edo zerbait galdegiteko. Beharbada zure hiltzaileak gauza bera egiten du bere jainkoa eskertzeko. Bidexka izan daiteke, ez duzu uste?
‎Bai, ospitale eta bertze mota hortako etxeen moltsarentzat. Guk saguek erran behar badugu, mota hortako jendek ez dute kontzientziarik ere edo ongi estalia dute, denen aitzaki edo tapagailu azkenean erlisione bat bere jainkoarekin asmatua dutela. Giza kontzientzia ehortzia!
‎Berrikitan amaitu San Ferminak bai ta ere Euskaltzaleen Biltzarrarekin Iruñeara egin bixita gogoan (artetik errateko Cisneros kardinaleak, Iruñeako dorre eliza lurrera botatzea agindu zuena bere Jainkoaren manuz ari ote zen, gaur egun bertze batzu ari diren bezala?), huna errealitate birtualaz gogoetatzeko gaia.
2018
‎" Bere aitaren errautsengatik eta bere jainkoen tenpluengatik".
2019
bere jainko aitaren gurtza
‎Inter faeces et urinam nascimur. Hain da handia kristautasunak emakume gorputzari dion higuina, non onartzen baitu bere Jainkoa ahalkez hiltzea, baina jaiotzaren orbana kentzen baitio: ekialdeko Elizaren Efesoko kontzilioak, Mendebaldekoaren Laterango kontzilioak, biek berresten dute Kristo birjina batengandik jaioa dela.
‎Haragia ez ezik guztiz beharrezko existentzia bat ere sortu duela pentsatzen duenez, justifikaturik sentitzen da atzera begira; eskubideak, ordea, ez dira okupazio bat: egunak beteko baditu, segida eman behar dio bere ongile lanari; sentitu nahi du ezinbestekoa dela bere jainkoarentzat; abnegazioaren engainua, ordea, agerian geratzen da modurik zitalenean: emazteak eginkizunik gabe utziko du ama.
‎Hain zuzen, amodioak errebelatzen du klixe zuria bezain hutsala den irudi negatibo hitsa, eta amodioak ematen dizkio ezaugarri positibo eta argiak; amodioari esker, kontingentziari ihes egin eta beharrezko bihurtzen dira emakumearen begitartea, haren gorputzaren biribilak, txikitako oroitzapenak, garai batean isuri zituen malkoak, soinekoak, ohiturak, unibertsoa, bera den guztia, berak daukan guztia: opari zoragarri bat da emakumea, bere jainkoaren aldarearen oinetan.
‎Bitartean, artega, sosegua aurkitu ezinik ikusi du Kurloik Jabar goiz guztian. Marmarka mintzo da, bere jainkoaren ikurraren aurrean ahuspezten eta gelan itxita bueltak ematen, kaiolatutako otso baten gisara. Aginduak eman dizkie bere konfiantzazko gizon batzuei, Kurloik ulertu ez dituenak, eta zain geratu da, gorputzean ihes egin nahi duen deabru bat gordeta.
‎–Hori gertatuko balitz, hauetako bat ipurtzuloan ipinita, kaxatik dinamita kartutxo bat hatu eta sartzearen imintzioa egiten du?, parez pare bere Jainkoa ikusteko parada izango likek behingoz.
2020
‎Kontzeptu oinarrizko bat honetan guztian komunitatearena da. Komunitateak sortzen d (it) u bere Jainkoa (k), eta —komunitatearekin, komunitatearen aurka, komunitateari buruz— komunitatean sortzen dira krisiak edo abandonoak ere" (Azurmendi, 2009: 378) edota errepara pasarte honi:
2021
‎Apezen eta eskribeen sostengua lortu zuen. Gainera, bere jainko jatorriaren leiendak (Amon jainkoaren neska zela errana zen) prestigioa azkartzen zion populuko jendearen artean. Haur faraoiaren dretxoak dudan ezarri gabe, Hatchepsout ek errege podereak bere eskuetan zituen.
‎Holroyd entseatzen zen argitzera zer erlijio sinesmenetakoa zen, eta, bereziki whiski zurrutean aritu ondoren, sermoiak botatzen zizkion sineskerien eta misiolarien kontra. Azuma zik, hala ere, iskin egiten zion bere jainkoen gainean eztabaidatzeari, horretara akuilatu arren.
‎Lehenago gurtu zituen jainko guztiak urrun zeuden. Londresko jendeak ezkutatu egiten zituen bere jainkoak.
‎Egiptok bere aspaldiko jainkoak ehortzi zituen, nahiz eta haiekin milaka urte bizi izan. Eta, bere jainkoekin batera, bere kultu objektuak eta hizkuntza bera ere ehortzi zituen. Belaunaldi bakar batean dena desagertu zen.
2022
‎Erabaki konziliario horiek botere inperialaren presiopean hartu ziren, fede formulazio bakar bat indarrean ezarriz besteak kanpo utzita. Gaur egun komeni da haiek erlatibizatzea, eta molde berritan aurkeztea Jesusek bere Jainkoarekin izan zuen eta giren gizakiekin duen harremana, ebanjelioko testuetarik eta Pauloren eskutitzetarik abiatuz.
‎Ez izan gehiago kreatura, bainan kreatzaile. Bakotxa bere jainko izan" guziz ahaltsua".
‎Horrela, bada, logikoa zen, Lurra izatea Unibertsoaren erdigunea. Eta gizakiak izatea bere jainkoaren edo jainkoen kreazio berezia.
‎Kristauak dira, zailen daukatenak, esaten bait dute bere jainkoak bere seme bakarra bidali zuela, hain zuzen, Lurrera, espazioan galduta dagoen puntu honetara, existitu diren mila milioika espezietatik bat salbatzera.
‎Edozein sinistunak onartu luke, duda izpirik gabe, edo teoria neodarwinista teoria txarra dela errealitatea deskribatzeko, edota bere jainkoak sortu zuela unibertsoa oso lege, gizatasunaren ikuspuntutik, oso lege krudelekin. Bere buruari galdetu lioke zergatik bere jainkoak egin gintuen hain gurekoiak, hain lehiakorrak, zergatik mundua egina dagoen soilik biziraupen borrokan hoberenak direnentzako.
‎Edozein sinistunak onartu luke, duda izpirik gabe, edo teoria neodarwinista teoria txarra dela errealitatea deskribatzeko, edota bere jainkoak sortu zuela unibertsoa oso lege, gizatasunaren ikuspuntutik, oso lege krudelekin. Bere buruari galdetu lioke zergatik bere jainkoak egin gintuen hain gurekoiak, hain lehiakorrak, zergatik mundua egina dagoen soilik biziraupen borrokan hoberenak direnentzako. Edo berriro itzultzen gara Itun Zaharreko Yahve krudel eta bengatiboarengana, edota baztertzen dugu Darwinen teoria.
bere jainkoei sakrifizioak eskeintzen.
‎Zer edo zein izaki da ba gizakia bere Jainkoarekin aurrez aurre jartzen dena. Hori egiten duena betaurrekoekin doan seinale, nola bestela.
2023
‎Historiako futbolari handiena, XX." mendeko atleta" L’Equipe egunkariaren arabera, beti futboleko" erregea" (O Rei portugesez) bezala presentatua, jakin gabe" errege" titulu horrek bakarrik futbolari erreferentzia egiten zuenez. Brasilen ez, dudarik gabe, herri honetan non futbola erlijio bat den eta Pele bere jainkoa.
‎Asko dira ur eta lur haietan galdu direnak... Jordandik horra iritsitako arrainak, adibidez, edo Moises zena, esaterako, zeinak ezin izan zuen handik aurrera joan eta bertan hil zen bere Jainkoak Jerusalemerainoko bidea eragotzi ziolako. Joan Bataiatzailearen burua soinetik bereizi zuten hemen Salome dantzariak Herodes Handiari horixe eskatuta.
‎Desberdinak ginen hala ere. Haren portaera makurrak, haren jarrera etsiak bere jainkoak bidaltzen zizkion proben aurrean odola irakiten jartzen zidaten.
‎Faveletako kaleetan, puta lanean, larrutik ikasi nuen bizitzaren deman ez dagoela amaiera zoriontsurik. ...uen ea ni nintzen edo bera seko pitzatuta zegoena, eta, ezbaian ikusten baininduen, agindu zidan ahalguztidunari eskatuko ziola nire alde egin zezan, eta bere errezoei esker nire urduritasuna baretu eta bizimodua hobetuko zela, eta, egia esatera, lasaitu egin nintzen, ez bainago ohituta pertsona batek nigan pentsatu eta nire alde egin dezan, baina, zenbat eta gehiago errezatu kurandero predikariak bere jainko ahalguztidunari, orduan eta handiagoa nire patrikaren zuloa, eta gizonak soinean zituen medium arropak kendu eta halako ahaleginak egiten zituen gaizkia nire baitatik ateratzeko, ze, kontsultako esku ohean etzaten ninduen bitartean, trantzean sartu, begiak itzulikatu eta zakila zutitzen baitzitzaion ausarki, eta orduan edabe haluzinogeno bat ematen zidan edateko, eta, jainko ahalguztiduna ...
‎Antzinako Grezian, lan urteak iragan orduko nork bere jainko jainkosei egin ohi zizkien eskaintzak haien tenpluetan, ogibidearen arauka:
‎Deus esan gabe. Ez zen lanik, ez jostetarik, ez besterik deus, hari bere Jainkoaren amodioa gogotik kentzen ahal zionik. Deus ez da itsusiagorik etxe bazterrak horrelako zikinkeriaz beteak ikustea baino.
‎Lapurretari ankerkeria erantsi genioke, hori izan baitzen arrotz sarkinen ikurra. Egia da azteken buruzagiek gatibuekin eta esklaboekin ere anker jokatzen zutela bere jainkoei giza opariak egiten zizkietelako. Jokabide eta sakrifizio horiek era gordinean azalduta daude garai hartako kroniketan.
‎Plazer handia izan da AGKrekin zuzenean hitz egitea. Lehen ez zuten herritarrek hain erraza izaten beren agintari gorenekin aurrez aurre elkartzea, are gutxiago fededunek nork bere jainko edo jainkosarekin.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
ELKAR 32 (0,21)
Karmel Argitaletxea 18 (0,12)
Booktegi 8 (0,05)
Jakin liburuak 6 (0,04)
Herria - Euskal astekaria 6 (0,04)
Alberdania 4 (0,03)
Pamiela 4 (0,03)
Susa 3 (0,02)
Labayru 3 (0,02)
Berria 2 (0,01)
Jakin 2 (0,01)
Karmel aldizkaria 2 (0,01)
UEU 1 (0,01)
Argia 1 (0,01)
Uztaro 1 (0,01)
Maiatz liburuak 1 (0,01)
Open Data Euskadi 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
bera jainko aita 2 (0,01)
bera jainko bera 2 (0,01)
bera jainko bide 2 (0,01)
bera jainko gu 2 (0,01)
bera jainko ikusi 2 (0,01)
bera jainko ahalguztidun 1 (0,01)
bera jainko ahalke 1 (0,01)
bera jainko aintza 1 (0,01)
bera jainko ala 1 (0,01)
bera jainko aldare 1 (0,01)
bera jainko amodio 1 (0,01)
bera jainko antzeman 1 (0,01)
bera jainko asmatu 1 (0,01)
bera jainko aurre 1 (0,01)
bera jainko babesle 1 (0,01)
bera jainko bake 1 (0,01)
bera jainko bat 1 (0,01)
bera jainko begiratu 1 (0,01)
bera jainko bidali 1 (0,01)
bera jainko egin 1 (0,01)
bera jainko egon 1 (0,01)
bera jainko Eguzkia 1 (0,01)
bera jainko ere 1 (0,01)
bera jainko eskaini 1 (0,01)
bera jainko eskertu 1 (0,01)
bera jainko espediente 1 (0,01)
bera jainko eutsi 1 (0,01)
bera jainko eztabaidatu 1 (0,01)
bera jainko geratu 1 (0,01)
bera jainko giza 1 (0,01)
bera jainko gurtu 1 (0,01)
bera jainko halako 1 (0,01)
bera jainko handi 1 (0,01)
bera jainko handitasun 1 (0,01)
bera jainko hartu 1 (0,01)
bera jainko humano 1 (0,01)
bera jainko ikur 1 (0,01)
bera jainko jainkosa 1 (0,01)
bera jainko jatorri 1 (0,01)
bera jainko Jerusalem 1 (0,01)
bera jainko kontzeptu 1 (0,01)
bera jainko lagundu 1 (0,01)
bera jainko maitatu 1 (0,01)
bera jainko manu 1 (0,01)
bera jainko mezu 1 (0,01)
bera jainko nagusi 1 (0,01)
bera jainko nor 1 (0,01)
bera jainko onbera 1 (0,01)
bera jainko pagano 1 (0,01)
bera jainko paradisu 1 (0,01)
bera jainko propio 1 (0,01)
bera jainko sakrifizio 1 (0,01)
bera jainko semetasun 1 (0,01)
bera jainko sortu 1 (0,01)
bera jainko tenplu 1 (0,01)
bera jainko ukan 1 (0,01)
bera jainko ziur 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia