Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 20

2004
‎Zeren eta, ba ote da tokirik euskal demokrazia horretan espainolak eta frantsesak izaten segitu nahi dutenendako? (...) Hark ez zuen esaten baina hemen arrisku ikaragarri bat dugu euskal demokraziaren izenean etnokrazia edo, are murriztuago, glotokrazia bat sortzeko, askotan Euskal Herria edo euskara bera jainko bihurtu eta hezur haragizko euskal herritarren borondatearen gainetik jartzen baitugu. Horretan ere zaharrak maisu:
‎Orain, berriz, Descartesen helburua gauzen esentzia (gauzak zer diren) eta existentzia (gauzak zer mundutan ematen diren) ezagutzeko giltza bilatzea da, eta hau du sekula segurtasun osoz esperientziaren bidez aurkitu, ezin dugulako era horretara errealitatearen osotasuna besarkatu, esperientzia beti partziala, zatikakoa, izango delako. Horregatik, hasteko behar dugu osotasuna bilduko duen arrazoimenaren ideia bat, eta bera Jainkoarengan gorpuztuko da.
‎Parabolak baitira etiko eta mistiko denaz ongien mintzo daitezkeenak. Nazareteko Jesus bera Jainkoaren parabola bat da. Parabola par excellence.
2006
‎• Hesiodo: Teogonia eta, batez ere, Lanak eta egunak obretan justiziaren zentzu modernoagoa ageri da eta, bestalde, lanari lotzen zaion giza abere ez aristokratikoa; Zeus bera jainko politiko bilakatzen da.
‎orden juridiko politiko berri bat ezarri zuen munduan, zeruaren lekua eraldatu gabe. Xenofanes bera jainko berri baten bila tematu zen, Platonek oinarri idealista tinkoak jarri baino lehen.
2009
‎aupa, aupa eta aupa? aurrera, aurrera eta aurrera!; huraxe baitzen kontua, aurrera eta aurrera egin behar zuela, nora ez bazekien ere, zeren bera Jainkoaren eskuetan jarri baitzen, azken batean, eta Jainkoak erabakiko baitzuen erabaki beharrekoa; eta, aurrera eta aurrera zihoala, trenak atzean uzten zituen trenbideko zutoinak eta kableak, baserriak eta basoak, artzainak eta artaldeak, guztiak uzten zituen atzean, berak. Adak?
‎jainkozko musika paregabea, bihotzaren atabalak pun pun eta pun pun; gero, bat batean, arnasa betean hartu eta ezpainak mugitu zituen hiru aldiz, barruan zituèn eta halabeharrez isildu behar zituèn oihuei bide emateko ahaleginean: aupa, aupa eta aupa... aurrera, aurrera eta aurrera!; huraxe baitzen kontua, aurrera eta aurrera egin behar zuela, nora ez bazekien ere, zeren bera Jainkoaren eskuetan jarri baitzen, azken batean, eta Jainkoak erabakiko baitzuen erabaki beharrekoa; eta, aurrera eta aurrera zihoala, trenak atzean uzten zituen trenbideko zutoinak eta kableak, baserriak eta basoak, artzainak eta artaldeak... guztiak uzten zituen atzean, berak –Adak– gero eta aurrerago egin ahal izateko, aurrerakako ihesaldi etengabean edo aurrerakako mozkorraldian, au... ongi jokatzen ari zela gaizki jokatzen ari zen arren...?!; baina, guztiaz ere, ez al zen itota sentitzen zenaren lehen betebeharra eta lehen obligazioa arnasa hartzea?; zer besterik egin zuen berak, bada!; eta, halere, arratsaldeak aurrera egin arau, kezkatzen hasi zen, ez galdera berriak etorri zitzaizkiolako, ziurki, baizik eta aurreko eta betiko galderak trinkotuz joan zitzaizkiolako, Adaren inguruabarrak nolako, galderak ere halako; Adari, izan ere, gero eta gutxiago falta zitzaion billeteak markatzen ziòn helmugako hiriburura heltzeko, gero eta gutxiago falta zitzaion arratsaldeari gau bihurtzeko:
‎–Ez al dira gauza bera Jainkoa eta natura?
2010
‎Jesus ez da Jainko, gizona eta profeta baizik, beraz hortik aurrera kristautasuna iruzur absurdoa da Abdala el Tariumanen ustez. Jesusek ez zuen sekula bera Jainkoa zenik esan, haren dizipuluek faltsifikatu zuten dena. Jatorrizko bekatuarena ere haiek asmatu zuten.
2013
‎Baina, artean ere, Pedrok min asko zituen, ubelune batzuetatik zetorkiona zen lehena, orkatilako junturetatik zetorkiona zen bigarrena? eta bera Jainkoa ez izatetik zetorkiona zen (hura ere bai, beharbada) hirugarrena?, eta bere min haietatik aritu zitzaion arrebari, mespretxuz:
‎Erlijio berriak, hasiera hasieratik, begi bistako eragina izan zuen enperadorearen nagusitasunaren gain. Arean ere, enperadorea bera Jainkoaren ministro bihurtu zen gizakien onerako. Zernahi gisaz, gotzain porrokatu batzuek enperadorearen aurrean baliarazi zuten euren aginte espirituala.
‎Baina, artean ere, Pedrok min asko zituen –ubelune batzuetatik zetorkiona zen lehena, orkatilako junturetatik zetorkiona zen bigarrena... eta bera Jainkoa ez izatetik zetorkiona zen (hura ere bai, beharbada) hirugarrena–, eta bere min haietatik aritu zitzaion arrebari, mespretxuz:
2015
‎9 Bada, egiazkoa dela diodan seinale horretara itzuliz, hemen duzue arima hau, Jainkoak guztiz ergela egin zuena, harengan hobeki errotzeko benetako jakinduria, ez ikusten, ez entzuten, ez ulertzen duena horrela dagoen unean; une hori betiere laburra da, eta egiaz izan behar duen baino ere askoz laburrago iruditzen zaio berari. Jainkoak bere burua arima haren barnean finkatzen du, arima bere senera etor dadinean bera Jainkoagan eta Jainkoa beragan egon zela inola ere zalantzarik ez izateko eran. Hain gogor itsatsia geratzen zaio egia hau, non, Jainkoak berriro halako mesedea egin gabe urteak eta urteak igaro arren, ez baitu ahazten ezta dudarik egiten ere han egon zenik.
‎Jainkoarena denean, oso ongi probaturik dut aurreko bi edo hiru urtean esan zitzaizkidan gauza askotan, eta guztiak bete dira, eta orain arte bat bera ere ez da ustel irten, eta gauza bera Jainkoaren espiritua dela argi ikusten den beste gauza batzuetan ere, geroago esango denez.
‎Ama priorea hobeki aurkitu nuen, guztiz ongi ez badago ere. Kontu izan bera Jainkoari gomendatzeko. Biziki poztu naiz berarekin.
‎2 Jakin beza Isabel Aingeruena, Medinako gatazketakoa, Jaunak eraman zuela; heriotza santutzat izango genuke, berak eraman zuen bezala eramatekorik balego. Gauza ziurra da, bera Jainkoarekin joan zen; ni, berriz, hemen nago ezertarako ez naizela. Orain dela hiru asterik burutik beherako ikaragarria izan dut ondoez handiekin.
2016
‎Indoeuroparrena bezalako testuinguru jainkodun batean, gizakiek jainkoak gurtu eta haien esanak obeditu behar dituzte, baina areago oraindik, gizakien bizitza bera jainkoena da. Jainkoak dira gizakien bizitzen jabe eta jainkoek erabakitzen dute, beraz, noiz eta nor hilko den.
2019
‎701 Ez da inor bere gorputzaren konplexutasuna ulertzeko gai, eta gutxiago ere asumitzeko edota menperatzeko, hori bera jainko edota izaki espiritualengan sinesten hasteko zergatietako bat izanik.
‎gizon horietako bat da; badu egiteko bat, eta guztiz emana dago egiteko horri, halako moldez non harengan gizontasunak bere burua gainditu eta goresten baitu, jainkotzeraino: bera jainko gisa sagara dezaten lortzen badu, ez da mistifikazio bat; izan ere, osoki gizon den gizon oro jainko bat da; merezi du, beraz, emakume baten abnegazio erabatekoa. Mendebaldeko aurreiritziz beterik, Katek lehenbizi errefusatu egiten du mendekotasun hori, atxikia baitzaie bere nortasunari eta existentzia mugatuari; poliki poliki, ordea, bidea zabaltzen dio biziaren emari handiari, barrenean sar dakion, eta gorputza eta arima ematen dizkio Ciprianori.
‎Lurreko hierarkietatik harago jartzen zenez, ez zuen sentitzen sabai lasaigarri bat buru gainean, San Joan Gurutzekoak sentitzen ez zuen bezalaxe. Biek ala biek gau bera zuten, argi izpi berak, ezerez bera beren baitan, eta betetasun bera Jainkoarengan. Noizbait, gizaki guztiek sexu bereizketaren gainetik jarri ahal izango dute urguilua, beren existentzia librearen loria zailean, eta emakumeak orduantxe izango du modua bere historia, arazo, duda eta esperantzak gizadiarenak direla kontsideratzeko; orduantxe saiatu ahal izango da bere bizitzan eta obretan errealitate guztia agerrarazten, eta ez bere burua soilik.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia