Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 63

2000
‎Ehun gertaera(...), ehun tolesdura historiaren ibilian non geure burua identifikatu, non arrotz ez sentitu behingoz» diozu liburuaren sarreran. Duela gutxi irakurri dugu halaber «Bazka» aldizkarian euskal kulturaz egiten zenuen hausnarketa; euskal kultura ez dela existitzen erdal medioetan, eta Israelgo herriarekin parekatzen zenuen, beti egon behar baitugu gure izaera bilatzen: «Badakigu ia existitzen ez den herri bati itxura eman nahian gabiltzala.
2002
‎Goenkalekoei begira egoten dira milaka lagun gauero, ametsetan ere pentsa ezin zitekeen fenomeno baten erakusgarri. Ez dakit nik sobera eztabaidatzen dugun, gure herri zigortu honetan batzuetan nahiago baitugu gure diferentziak tiroka garbitu, baina ekonomiaz edo medikuntzaz ere eztabaida daiteke gaur egun euskara hutsean. Nahi izanez gero, filosofiaz ere, nahiz ez dudan hain argi ikusten gai hauetan guztietan horrenbeste aditu baditugun.
2003
‎dago gakoa. Egiabada azken hamarkadatan energia iturri garbiagoak erabiltzen ari garela, ezin duguukatu gero eta kutsadura gehiago sortzen dugula, atsedenik gabe eta gero eta iturrienergetiko gehiago behar baitugu gure hazkundeari eusteko. Onartzen baldinbadugu hazkunde ekonomikoak azken 50 urtean ez duela aberastu eta txirotuenarteko desberdintasunen gutxipenik ekarri, baizik eta alde jasangaitz hazkorragobat, eredu energetiko ekonomiko bera da, agian, kolokan jarri behar dena.
2005
‎Sarrera gisako horren ostean, Garapen Iraunkorraren kon  tzeptuak dituen esanahi eta ondorioak sakon aztertzen ahalegindu gara, uste baitugu gure planetaren geroa dagoela hor jokoan. Gure ustez, kontzeptuak dituen hiru alderdiak (sozial, ekonomiko eta ingurunezkoa) ez dira beti modu orekatuan aintzat hartzen.
2008
‎Abertzaleak euskaltzale izan behar du abertzaletasunak zentzu osoa izan dezan, eta alderantziz. Gainerakoan, ekinaren emaitza aski ezaguna baitugu gure artean: edo herri euskalduna barneko eta tarteko ez duen nazio proiektu erdalduna eta arrotza, edo beregain ez den komunitate euskaldunaren nora eza eta galbidea.
‎Postindependentista bezala oso kezkaturik nago euskal agintariek ez dutelako oraindik ezer esan hil ala biziko arazo horri buruz, ezta Ararteko jaunak ere. Postindependentziaren puntu nagusietako bat da Basque Country rentzako Eurovision lehiaketan leku bat lortzea, munduaren gaytze eta frikitze prozesu amaigabean friki eta gayen artean zabaldu behar baitugu gure herriaren independentzia itxura, hots, gure postindependentzia.
2009
‎Hala bururatu zitzaigun. Hitzetan gehienbat Nafarroako historiari buruz ari gara, hau da Euskal Herriaz, Nafarroa esatean Euskal Herria ulertzen baitugu guk. 500 urteko galeren historia da gurea, azken finean, eta bikaina da, beraz, folka egiteko.
‎Hori txarra da, besteen porrotetik lortzen baitugu gu ongi sentitzea.
‎Harremanak zaintzea eta horiei eustea beti da ona, harreman sozial sendo eta gustagarriak eduki ezean nekez gozatu ahal izango baitugu gure independentziarekin.
‎Lehenengo eta behin, esan beharrean gaude erabakia hartzeko modua ez dela, gure ustez, egokiena izan, zeren Antsoainen ia 30 urtez euskararen aldeko lanean ibili eta gero, ez baitugu gure iritzia plazaratzeko aukerarik izan; gainera, aipatu lizitazioak jasotzen dituen baldintzek ez digute behar bezala lan egiteko aukerarik ematen, eta Antsoaingo helduek euskara ikasi ahal izateko trabak ezartzen ditu.
2010
‎Euskal Herrian, zorionez, badugu Euskarak behar zuen diskurtso berri hori. Duela 30 urte hasi, eta orain arte, eta aurrerantzean ere ekoizpen berriak sortzen ari den ikertzailea baitugu gure artean. J. M. Sánchez Carrión Txepetxez ari naizela esan beharrik ez dago.15
‎Ibilian ibilian, Olatzagutiara iritsiko dira gaur gauean. Aldez aurretik, eskerrak eman dizkiete jarraitzaile guztiei," zuei esker baitugu gu izateko aukera". La Betty TravanMaketa baten bidez aurkeztu zuen bere burua La Betty Travan taldeak. Orain, laukoteak buruan du hurrengo lana.
‎Txikitatik markatu gaituenak gainditzeko askok aukeratu baitugu guk nahi genukeen izaeraren armairua.
2011
‎Horien artean, umeentzako tailerrak plazan, zinema kalean, okupazioaren inguruko eztabaidak, hitzaldia, propaganda banaketa, zozketak... egin dituzte. Hala ere, azpimarratu dutenez," egun, gure proiektua mugatuta dago, gune propiorik ez baitugu gure ekimenak aurrera eramateko eta Udalak ez dio gure beharrei erantzunik eman". Beraien hautua egina dagoela adierazi du Erandioko Gazte Asanbladak:
‎Hitzokin zorabiatzeko arriskua badugu ere, beste modu batzuekin ere adierazten saiatuko gara datozen orriotan. Horren modu trinkoan esandakoaren adibide asko aurkituko baitugu gure kantarien ibilbidean eta kantuak berak gauzatzeko orduan.
2012
‎Ez da hamaika aldiz entzun eta nazkatu egin zarelako, ez, batzuetan ez zaizkizu batere gustatzen, eta behin eta berriro jarri behar dituzu! Guk ez baitugu guri gustatzen zaigun musika jartzen. Gu ahalik eta jendetza zabalenera iristen saiatzen gara, eta ditugun datuen, albisteen eta zerrenden arabera jartzen dugu musika, baina batzuetan zenbait abesti sekulakoak izaten dira...
‎Lan oso mardula da, eta gure aztergaiarekin lotura zuzen samarra duten emaitza nagusiak baizik ez ditugu ekarriko hona. EAEri dagozkionak soilik, gainera, eremu administratibo jakin horretara mugatuko baitugu gure ikerketa, hurrengo atalean hobeto azalduko dugunez.
‎[...] Ez baikara naziotzat aitortuak izan, ez baitugu gure Estatua lortu. Desiraren jokoan sarturik gaude hemen azkenik, desira duguna beti absentzia baita, beti galdutako zerbait, eta sekretuan," Beste" nagusi horrek hain zuzen" Beste" izaten jarrai dezala desiratzen dugu.58
2014
‎Askotan aipatzen den" biktima biktimario" eskematik haratago joan ginen, guk ez baitugu gure militantzia zerbait pertsonala bezala bizi izan. Modu kolektiboan bizi izan dugu; mugalari, agiriak idazten edota ekintzak egiten ibili gara.
‎Beste eremuetan ere bada zeregin ugari, eta gainera, beste eremuetako zeregin nagusia arnasguneen ikusmiratik ere uler liteke. Kasu horretan, gainerako eremuetan arnasgune soziofuntzional berriak sortzean eta indartzean kokatzen baitugu guk gakoa, hain zuzen. Ikastola, euskaltegia, aisialdi taldea, kirol taldea,...
‎Sexudimorfismoko aro bat atzean uzten ari gara, 2 zenbakitik haragoko aniztasuna duenbatean sartzeko. Historiako une bat bizi dugu, zeinean ulermen teoriko eta boterepraktiko nahikoa baitugu gure kulturan lehenengo aldiz galdetzeko: «bi sexu bakarrikegon behar al dira?».
2015
‎2 Zuek ez duzuela ongi hartu ikusirik (horregatik gaude guztiok nahigabez), arren eskatzen dizuegu ikus dezazuela; eta prest gaude zuen legelariek agintzen dituzten eskritura, fidantza eta zerga guztiei men egiteko, inoiz kalterik etorriko ez delako segurtasunerako, asmo hori izan baitugu guk beti.
‎2 Zuek ez duzuela ongi hartu ikusirik (horregatik gaude guztiok nahigabez), arren eskatzen dizuegu ikus dezazuela; eta prest gaude zuen legelariek agintzen dituzten eskritura, fidantza eta zerga guztiei men egiteko, inoiz kalterik etorriko ez delako segurtasunerako, asmo hori izan baitugu guk beti.
‎Bat gatoz K. Artolaren datuekin, gehienetan epentesia entzun baitugu gure lekukoen ahoan, bainasalbuespenak ere bildu ditugu. Epentesiarekin agertzen diren Azkaingo adibideak dira hauek: alimaliya, animalia?, goRiya, gorria?, nawsiyak, nagusiak?, ttikiya, txikia?, ugiya, ogia?.
‎Iruñeko Udal Artxibategian alkatearen korrespondentzia pertsonal nasaia dago, ohiko dokumentazio instituzionalaz gain. Fondo hauek ongi merezi lukete ikerketa monografikoa, ez baitugu guk alor horretan sakonduko, eta bai aitzinera jarraituko, haren ekinbide politikoaren zio nagusiak sintetizatu nahiz, bai eta haren kudeaketaren mugarri behinenak baloratzera.
2016
‎Baina, nola ukatuko, zertarako izkutatuko, itzul giro sarkor honetan, irudi batzuk datozela arrapaladan oso bereziki, eta behin eta berriz, geure barne muinetan. Ezen adiskideak horrerako bezperan hemen agurtzen ditugunok, halako batez itzultzeko esperantza ez baitugu guk galdua.
‎Jakin min batek bestera zaramatza, Euskal Herriak azken hamarkadotan izan duen gidaririk handienaren eskutik. Pentsamenduaren emariak ez zaitu gogaituko, irakurle, liburu honetan dagoena irakurri gabe ezin baitugu gure herriaren iraganaren, izaeraren, egoeraren eta etorkizunaren zentzua hauteman. Eta zentzurik gabe, nora goaz?
‎ikertuz, eztabaidatuz eta gurekin lotuz iraganean euskaldunokin zerikusia izan zezakeen guztiarekin. Ez gara hemen historia klaserik ematen hasiko, baina egin genezake gidoitxo bat euskaldunok lur honekin eta gizateriarekin lotu izan gaituzten, edo lotu ahal izan gaituzten hainbat garairen inguruan, inongo ikuspegirik ezarri nahi gabe, nahikoa baitugu gu baino lehenago lurrotan bizi izan diren gizakien inguruko interesa piztearekin. Hala interesatzen zaizkigu:
‎Edota zer egin, garai batean nonahi aurkitzen zen eta ia erabat galtzeraino murriztu den ordain-saririk gabeko talde lana (lasterketak antolatzeko, abesbatzak osatzeko, e.a.) berreskuratzeko. Honelako erabaki mordoez osatzen baitugu gure gizarteko ontologia.
‎Eta guk, kabalek, dugun asmu (instinct) hortaz zer diotela? Soma/ sen arradoa baitugu guk saguek. Gure asmuak aurreikusarazten baitizkigu alta mila gauza delako jendek hauteman ez lezazketenak!
2017
‎A. Martinez: Edukietan ez, ongi definituriko konpetentzietan oinarritu behar baitugu gure hezkuntza. Eta hori lagungarria izango litzateke errepikapena ez existitzeko, baina automatikoki hurrengo mailara igarotzea ere ez litzateke existitutko:
‎Ez dut honekin esan nahi gure Ines hau ergela denik, ez, ezpada ez duela gaiztakeriaren aztarnarik. Horrelakoxe bihotz zaurigabea nahi nuke neronentzat ere, askok uste baino hurbilago izan ohi baitugu guk ere okerbidea; ez da inoiz falta izaten ilunera tira egingo digun tentaldia, eta ez nahitaez gure bizimodu santuz kanpoko munduaren eder lilurak limurtuta; askotan, geure eguneroko zereginetan azaltzen zaigu makurkeria. Adibide argiena, niretzat, aitortza duzu.
‎Egile horrek bere liburu bilduman aipatzen du Eudal Carbonell en ustea, zeinak «gizakia kontraesan handi bat» sortu duela baitio, «primateen gorputzak eta garunak ia ez dute erlaziorik gaurko aurrerapen zientifiko eta teknologikoekin», baliabide eta teknologian garatu gara, baina oraindik ez dugu bere osotasunean lortu gizaki izatea, «humano» bezala ulertuta. Teknika teknologia zientziak eta gizarteratzeak espezie berri baterantz eramango gaituela aipatzen du, eta gure egin dezakegu premisa hori UEUren baitan, ezinbestekoa baitugu gure giza antolaketaren eredu berrietara so egitea, behatuz bideak norantz garamatzan eta oinarriak ezar ditzagun.
2018
‎–Barkatu, Darlington, beste galdera bat egin nahi nioke gure lagun maiteari, esan zuen Spencer jaunak?. Zinez eskertuko nuke haren laguntza gutariko asko ernegaturik gauzkan kontu batean, baitezpadakotzat jotzen baitugu gure atzerri politika itxuratzeko. Lagun hori, lagundu iezaguzu, mesedez.
‎Etxea, ondasun material soila baino gehiago da: gure oinarrizko harreman taldea finkatzen du, etxearen inguruan osatzen baitugu gure bizitza sostengatzeko sarea.
‎Onartu beharra dago zaila dela galtzaileak irabazleari taxuz erantzutea. Beraiek abantailarekin jokatzen dute beti, guk ez baitugu gure asmoak ahalbidetzeko inolako aukerarik izan. Baina garaileen diskurtso hori ustela eta zuria da.
‎"... ikus dezazun gure etsaiak zekin tirokatzen tuzten gure aireko xoriak bainan baitugu guk ere hoik baino hobeak, berek ere badakite.."
2019
‎lurralde hau lehen errepublikazaleen esku zegoenez, ea despistaturen bat harrapatzen duten Elorriorako bidean. Hor dauden bitartean, aparteko arriskurik ez diagu; guk menditik jarraituko baitugu gure helbiderantz. Beste kontu bat izango duk nola dagoen Mendrakako aldea, zeren eta han bai baitugu errepidea libre egotea, erasoa itxuraz prestatuko badugu.
‎Balio handiko eraztun bat lapurtu omen diote, eta bere susmagarria zelatatzen jarri nahi ninduen, irri kolpetxo bat sumatu zuen Idoiaren ahotsean?. Noski, hori ezinezkoa dela jakinarazi nion, legez ezin baitugu gure kabuz lanik egin, eta salaketa jarri lukeela. Nire lankideen bisita jasoko zuela, eta haiek erabakiko luketela zer egin.
‎Hiztegietan le mot juste baten bila ibiltzen naizen modu bertsuan ibiltzen naiz auskalo zeini non jasotako la citation juste baten bila. Aipuei argudioak deitzen die Arestik, argumentum auctoritatis klasikoaren bidetik?, eta ez dago gaizki esana, aipu batetik tiraka hasten garenean guk baino jakituria gehiago duen pertsonengana jotzen baitugu guk dakiguntxoa sendotzeko.
‎Erran dugu esaldi menderatua bertze batean txertatzen dugunean, bigarren esaldi horren osagai bihurtzen dela. Bada, bazterketa egin baino lehen erlatibozko esaldiaren bidez erakutsi nahi dugu zer gertatzen den izen sintagman, horrela, jatorrirantz joan ahala, erraz ikusiko baitugu gure azterketa nondik nora joanen zaigun. Adibide bat jarriko dugu:
2020
‎Natura kontrakultura gisa erabili zuen. Natura ezeztatuz eraiki baitugu gure zibilizazioa, bietako batera hurbiltzeak bestetik urrutiratzea dakar. Edonola ere, soilik naturak senda gaitzake kulturatik.
‎Gure amak baserriko bizimoduaren transmisioa, bere modura, egin digu guri eta, azken aldian, gozatu ederra hartu izan dugu kontu, kantu eta istorio asko entzun baitiogu bere haurtzaroaz! Zorte handia dugu, balio handiko altxorra baita ahozko ondarea, eta honen gordailu eta transmisore asko izan baitugu guk familian, tartean ama.Gure amak oroitzen duenez, gainerako lanak aski ez eta gizonezkoen pare aritu behar izaten zuten emakumeek auzolanetan. Eta auzolanetik etxera itzulitakoan, mahai gainean, ez zuten tokitik ateratako jakiekin otordua prestatu auzokoentzat.
‎Orduan, matematikak, beste ikasgaiak bezala ezinbestekoak dira zuek eta ez guk, guk baitugu gure etorkizuna konponduta zuen etorkizuna erabaki dezazuen.
2021
‎Orain duela lau, bortz aste izan omen da behin, bilku ixil hori; gero, berriz, egun hotan. " Omen" behar dugu erran, zeren ez baitugu gure begiz ikusi, ez baitakigu ere nor ziren batean ala bertzean[...]. Euskaldun aipatu andanaño bat bazela, hori bai, osoki egia daukagu (J.
‎...izi duen egoeraren analisiak nahiz hortik erator daitezkeen erronken definizioak horri erantzungo dion proposamena ekarri behar zuen ezinbestean; batetik, ardura sozialaren ikuspuntutik euskal hezkuntzari alderdi teorikoaz haragoko ekarpen xumea egiteko borondatea duelako lan honek; eta, bestetik eta analisian jasotakoen bidetik, esperimentazio didaktiko zientifikoak garapena bultzatuko duela uste baitugu guk ere. Kapitulu honetan, errutina garatzeaz gainera, bere diseinuan eta eraikuntzan oinarri gisa hartutako printzipio pedagogiko didaktikoak aurkezten dira, literaturaren irakaskuntzaz ari garela, hezkuntza ikuspegitik, proposamena bera bezain garrantzitsua garrantzitsuagoa, akaso sendo fundamentatuta eta justifikatuta egotea delako.
‎«Nafarroako Gobernuak arnasguneek duten garrantzia azpimarratzea eta euskal komunitatea indartzea du xede. Neurri batean, denok baitugu gure hizkuntza jokaera aztertzeko eta dugun jokabideaz kontziente izateko beharra».
‎Nafarroako Gobernuko Herritarrekiko Harremanetarako kontseilari Ana Ollok azaldu duenez, “Nafarroako Gobernuak arnasguneek duten garrantzia azpimarratzea eta euskal komunitatea indartzea du xede. Neurri batean, denok baitugu gure hizkuntza jokaera aztertzeko eta dugun jokabideaz kontziente egiteko beharra”. “Udalerri euskaldunetan modu naturalean transmititzen da euskara, belaunaldi batetik bestera, herri honen aniztasunari eta kulturari ekarpen garrantzitsua eginez.
‎Euskaldunok ez gara Espainiatik autodeterminatu. Tamalez, gure egoera nazionalak ez du erabateko independentzia literarioa posible egiten eta, gauzak horrela, ez gara Espainiako literaturaren gaitzetatik libratzen, ez baitugu gure burujabetasun literarioa aldarrikatu, ez administratiboki ez psikologikoki ez literarioki.
‎agian azken aldiz ari gara lurrari begi ematen. Behin ere ez dugu hainbesteko indarrez sentitu amodio hori, zeinak estu lotzen baikaitu bideetako hautsarekin, txorien txio karrankariekin, gure arnasketaren erritmo hatsankari horrekin; baina erritmo hatsankari hori baino indartsuago sentitzen gara, hori hain gor, hain urrun sentitzen baitugu gure baitan, jada gurea ez balitz bezala; sekula ez ditugu hainbeste maitatu seme alabak, gure besoen artean duten pisua, haien adatsak gure masailetan egindako fereka; hala ere, jada ez gara beldur ezta seme alabengatik ere: Jaungoikoari esaten diogu babes ditzala, hala nahi badu.
‎Zer egin daiteke horiekin? Egungo positibismo eta baikortasunaren diskurtsoari jarraiki, pesimistatzat hartuak gara, ezkortzat, ozpindutzat edo, zuzenean," minbizitzat", giroa kaskartzen baitugu gure etengabeko kritikekin, enpresari berari zein eskola komunitateari ere kalte eginez. Horrenbestez, mantsotzen saiatzen dira profesionaltasuna eta bokazioa zalantzan jarriz, lankide eta gurasoen txorimalo bihurtuz.
‎Egun berean Izultzen gira Tolosarat, zeren ainitz lan egin behar baitugu gure herri maite hartan.
‎Izan ere, ni eta etxekoak libratuta ere, oraingoan libratuta ere, badakit, lehenago edo geroago gure anbulantzia aditzea egokituko zaidala, Denok edo ia denok baitugu gure anbulantzia, motorra martxan, zainAnbulantziaren trantze alua iragan dudala, etxekoren batekin, edota neurez.
‎Horregaitik da hain garrantzitsua Landako Gunera joatea galdeketan parte hartzera. Zenbat eta durangar gehiago bertaratu, orduan eta argiago utziko baitugu gure ahotsa entzutea gura dugula.
2022
‎Beste alde batetik, prozesu burokratikoek oso modu agerikoan mantsotu dute gure jarduna. Baina, batez ere, oso kezkatuta gaude taldeak bizi duen belaunaldi krisiarekin, nekez ikusten baitugu gurera batzeko prest dagoen urnietar gazterik.
‎Ez dugu gehiago luzatu nahi, aurretik ere garbi utzi baitugu gure iritzia bai batzorde, bai komunikabideetan. Herri lab ekimenarekin parte hartzea sustatzen ari garen une berean, Udal Gobernuak hartutako erabakia inposatzera zoaztela ezin dugu sinetsi.
‎Horra beraz utzikeriak edo anbizio eskasak utzi daukun mundua! Uretik lehorrerat hupatu diren panpin hautsi hauekin egin behar baitugu gure teatroa. Has giten hixatu direnetarik:
2023
‎erran zuen. Parlamente baizik ez da gelditzen bere lekua hartu gabe, baina, bertze ehun geldituko balira ere, hari emanen nioke hitza betiere, harengandik baitugu guk zer ikasirik franko".
‎Superlatiboa, horixe baitugu gure herri gramatikaren haberik sendoena. Nolakotasun gorena.
‎Behin behineko testua bozkatu behar den honetan, jakinarazi da diru publikoa jasoko duten ikastetxe pribatuek ez dituztela kontrol mekanismo errealak izango. Berri honek ez gaitu ezustean harrapatu, noski, jakinarazi baitugu guk hamaika aldiz ez dela bideragarria ziurtatzea doakotasuna eta laikotasuna, beren identitatea errespetatzea ezinbesteko den ikastetxeen kasuan adibidez; izan ere, beren izate propioa baita, desberdintzea edota ebanjelizatzea, hurrenez hurren. Hori, ordea, ez dugu guk bakarrik esaten, hezkuntza itunei buruzko araudia onartzen duen dekretua (293/ 87) berrogei urte luzez ez bete izana bada berme nahikoa hori esan ahal izateko, eta era berean, orain gutxi gogorarazi digu hezkuntza batzordean ikuskaritzako kide batek:
‎Kanpainaren muinean nabarmendu dute zientziak aspaldi erakutsi zuela “gizakiok askoz gehiago dugula komunean bereizten gaituena baino”, gizaki guztiok partekatzen baitugu gure material genetikoaren% 99,9 Gainera, mende luzeetan zehar munduan zehar migratu eta mugitu izan dira gizakiak eta oso urruneko giza taldeak ahaidetuta daude ondorioz. Hala ere, “desberdina denarekiko gorrotoa eta identitate batzuk besteak baino baliagarriagoak direla sinestea daude oraindik ere”, azpimarratu du Eduardo Santos kontseilariak.
‎Aldiz, ez uste ukan, horrelako amodioak ez dakiela edo gutxietsi lituzkeela handitasun egiazkoa eta aratza iraganean, orainean eta etorkizunerako Frantziaren nahikariak. Aitzitik164 Objektu batentzako gure errukia are samurragoa eta are biziagoa bilakatzen da noiz eta ongi gehiago ikusten baitugu gure errukiaren objektuaren izaitean, eta gainera errukiak preseski laguntzen gaitu ongia bertan hobeki bereizten. Kristau batek Kristo kurutzearen gainean irudikatzen duenean, Kristoren perfekzioaren sentimenduak ez dio errukia urritzen, ezta alderantziz ere.
‎Azken garai honetan, egindako lan guztia kolokan ipintzen ari denez sektore jakin batzuen aldetik, gure esku dago indarrak batzea eta pedagogia feminista hegemonizatzen jarraitzea. Betidanik edan da bertatik, eredutzat baitugu gure militantzian eta harrotasun borrokan. Hala ere, orain, gure kasuan, lanketa eta hausnarketa propiorako beharra ikusten dugu.A.Z.:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia