Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 87

2001
‎Ez. Baina zerbaitekin kontsolatu behar badugu, ezin ahaztu garai ilunenetan ere sortze artistikoak oso lan aipagarriak eman dituela, eta arkitekturan (arkitektura aipatuta, eta New Yorkeko dorre bikiak gogoan, arte honek Euskal Herrian duen egoeraz hitz batzuk egiteko gogoa ere eman dit, baina beste baterako utziko dut. Baina pentsatzeko datu bat:
2002
‎Hortaz, lan honen beste atal batean euskal unibertsitate sistema baten beharra aldarrikatu dudanean, asmo bera izan dut buruan, baina beste esparru batean. Besteetan, gizartearen eta nazio talde baten beharrez aritu naiz orokorki.
‎Aukera desberdinak egon daitezke ikerketa mota hori bideratzeko, baina nire ustez, institutu berriak sortu lirateke estrategiazkotzat hartu edo hartuko diren lerroetan lan egiteko. Horrek, jakina, ahalegin berezia eskatuko luke, ikertzaile gazteak gai horietan trebatu eta beste herrietatik ikertzaile prestuak erakarri bailirateke; baina beste herrietan egin da hori, eta emaitza onak erdietsi dira. Institutu horiek, bestalde, ez lirateke unibertsitateen parte izan, nahiz harreman egonkorrak mantentzeko bideak egon liratekeen.
‎Horren adibide adierazgarri bat jartzearren, esan daiteke EHUn diren irakasle guztien heren batek baino ez duela ikerkuntza lanik egiten. NUPen apur bat garaiagoa izan daiteke ehuneko hori, baina beste unibertsitateetan ez da heren batera iristen.
‎Unibertsitateetan egiten den ikerkuntzari kalteakekarri dizkiote aipaturiko gabeziek, baina beste ondorio larriago bat bada tartean, Euskadik ikerketarako herri erakundeen egitura sendorik ez izatea, hain zuzen. Era horretako erakundeak oso garrantzitsuak dira gure inguruko herrietan.
‎3. Euskal Herri osoan garatu den ikastola sistemaren erpin bilakatu behar du Euskal Unibertsitateak. Euskara oinarriizango duen hezkuntza sistema osaturik geratuko da, baina beste hizkuntza garatuak baztertzeke, batik bat ingelesa. Nire ustez, oinarrizko gaiak, lehen urteetan ematen direnak, euskaraz izan lirateke eta hautazkoak eta espezialitatekoak, poliki poliki, ingelesez eskaini dira.
‎• Madrilgo gobernuak onartutako LOUren alternatiba izango omen den euskal lege unibertsitarioa ere aipatu genuke hemen. Euskal unibertsitate legea egiteko borondate irmoa badagoela, baina beste ezer gutxi dakigu egitasmo horretaz.
‎Erlijioak islamdar herrialdeetako jarduera soziopolitikoa baldintzatzen duela egia da, baina beste ingurumenkultural eta historiko askotan, baita Mendebaldean ere, gertatu da beste horrenbeste, grina gehiagorekin batzuetzan. Egungo mendebaldarrok benetan asaldatzen gaituena,, besterik da:
2003
‎Errotua dago, jadanik, bizitzak eskaintzen dizkion estimuluak atenditzeko, onartzeko edo errefusatzeko modua, eta horrek" nortasun" bat erakusten du. Jokatzeko modu horretako ezaugarri batzuk bat datoz bere taldeak dituenekin," taldearen nortasunezauga rriak", baina beste ezaugarri batzuk ez dira taldearenak, ezta bere familiarik minenarenak ere," pertsona reneza ugarri bereziak". Gizaki bakoitza ezberdina da, errepika ezina.
‎Euskararen patua Nafarroako historia zaharrean barna baserri giroko hizkuntza izana da. Euskara zekiten legegizon, eskribau eta idazle asko izan da beti hegoaldean, baina beste mintzaira batzuetan maisu. Erregeen jauregiko izkribu eta administrazioko paper zama erraldoietan ez zuen euskarak inoiz sartzerik izan, bertakoen hizkera nagusia izan arren.
2004
‎Iparraldean, urratsez urrats goaz euskararen alorrean, urteetan daramazkigun gorabeherekin. Alde batetik, berri bozgarria, ofizialki botere publikoek euskararen aldeko politika eramanen duen egitura ofiziala sortu baitute uda amaieran (‘Office Public Euskara’ deitua), baina beste aldetik arazo larriak agertu dira ikasturte sartze honetan, hiru erakaskuntza sareetan —ikastolak, eskola pribatu eta publiko elebidunak— oroz gainetik erakasle postuak murriztu baitituzte.
‎IBON URIBARRI anten heriotzatik 200 urte igaro direnean filosofoaren gaurkotasuna ez da gauza nabarmena, begi bistakoa; alderantziz, Kant hilda eta ongi hilda dagoela esango nuke lehen begiratu batean. Alemaniako egunkarietan asko idatzi da Kanti buruz urte osoan zehar, eta behin irakurri nuen lautik hiru alemanek Kant izena Kantkalearekin lotzen dutela, baina beste ezerekin ez. Guk Immanuel Kant kalerik ere ez dugulakoan nago.
‎Gai honi buruz hitz egiten dugunean hizkuntza/ hizke ra sexista berbak erabiltzen ditugu hemen, baina beste modu batzuetan hurbildu izan dira gai honetara beste herri batzuetan. Kanadan adibidez, la feminization linguisti que ri buruz hitz egiten dute eta Italian Hizkuntza eta gene ro identitateari buruz, besteak beste.
‎Euskarak ez dauka genero gramatikalik eta horrenondorioz jendeak pentsatzen du ez dela sexista, baina beste modu batzuetan agertzen da genero bereizketa (giza-, anai, ema, gizon, eme, andre). Hirugarren pertsona singularra neutroa da (bera/ hura), beste hizkuntza askotan markatuta dagoenean.
2006
‎Kasu horretan, nolabaiteko konpentsazioak lirateke. Ildo berean, baina beste esparru batean, pertsona bakar batek ere ezin izango luke nahi duen estatuarekiko loturarik aukeratu, ezen" eskubide indibiduala izan arren, autodeterminazioa taldeka erabiltzen da" (ibidem: 369).
‎Henrike Knorrek argi eta garbi sustengatu du aztarnen egiazkotasuna, baina Xabier Kintana lehen lehen momentutik ageri izan da guztiz uzkur. Unibertsitatean Joaquin Gorrotxategi eta Santos Yanguas garbi mintzatu dira prentsan aztarnen egiazkotasunaren alde, baina beste asko isilik daude. Gutxi dira erabateko iritzi bat emateko gai sentitzen direnak.
2007
‎(Olabuenaga, e.a.); baina, konpromisoari zegokionez, jendea dirua ordaintzeko prest zegoen baina beste ahaleginik egin gabe (Basterretxea, Lorenzo Espinoza, e.a.).
‎Wiki sistemak era erraz batean editatzeko aukera ematen du eta Wikipediaren kasuan edonork argitara dezake. Ingelesezko Wikipedia da sarrera gehien dituena, baina beste hizkuntza askotan ere aurki daiteke informazioa (euskarazko bertsioa: http://eu.wikipedia.org/wiki/Azala).
‎Arazoa hemen dator, berriz ere: berea bai baina besteena zergatik ez. Artetak bere naziotasuna finkatu nahian Euskal Herriari, Kataluniari eta Galiziari nazio izaera ukatzen die, hirurak espainol nazio estatuaren zati autonomiko bihurtuz," comunidades españolas, regiones" bere esamoldetan.
‎Nire ustez, sari perbertsoa izan zen benetan. Izugarrizko onura ekarri zion alde batetik literaturari, idazleontzat kontzientzia hartze bortitz bat izan zelako, euskal idazleen autokonfiantza igo zuelako... baina bestetik efektu heteronomizatzailea izan zuen, hortik aurrera euskal produkzioa fantasmatzen den kanpoalde horri begira produzitzen hasten baita.
‎Nik uste dut orain baino gehiago inoiz ez dela irakurri izan. Irakurri egiten da, baina beste formatu batean, beste helburu batzuekin eta beste erritmoaren eta kadentziaren arabera. Baina irakurri irakurtzen da, etengabe.
2008
‎ISBNdunak dira horiek. Atzera argituko dut, alderaketa errazteko erabili ohi dudala irizpide zehatz hori, baina beste asko ere liburutzat jotzen ditudala nik, karnet zenbaki hori gabe. Horietako batzuk kontabilizatu ez, baina zerrendan sartu bai egin ditut (2006an argitaratutako liburuen zerrenda osoa www.jakingunea.com webgunean aurki daiteke).
‎Jakina da aurrerapen teknologikoaren eskutik mila aldiz errazago dela egun berrinprimaketa egitea, eta horregatik edizioak unean uneko premiei egokituz doitzen direla. Hori bai, baina beste hau ere egia da: gaur egun ere, bere tamainan, berrargitalpenak liburuaren bizitza luzatu egiten duela eta liburuaren arrakasta suposatzen duela.
‎Eta gainera, gene horiek zer funtzio betetzen dituzten aztertu denean, ikusi da geneen ia erdiek ez daukatela oraindik funtzio ezagunik. Beraz, erdiaren funtzioa gutxi gorabehera ezagutzen dugu, baina beste erdiaz oraindik ez dakigu ia ezer. Itxuraz, oraindik nahikoa lan geratzen zaigu biologooi.
‎Amets Arzallus hendaiarrak ukan du txapela, baina beste bertsolariek ere maila ona lortu dute.
2009
‎izen hori normalki konposatua zen: batetik ponte izena zegoen (Pedro, Joan, Iñigo, Maria...) baina bestetik bigarren izen bat, patronimiko izenekoa: Perez, Lopez, Ibañez, Gonzalez...
‎Bide eta aukera hori zertan den aztertu nahi izan dugu unibertsitate mailako ikerketa batean irakasle eta ikerle talJakin 172 maiatza ekaina 2009 de batek. Bakoitza bere esparruan, baina besteen lanei ekarpen interesgarriak eginez, Elena Beloki, Koldo Gorostiaga, Didier Rouget eta lan hau izenpetzen dugunok horretan jardun dugu eta, aipatu gabe ere, denen iritzien printzak agertzen dira aurkezten ari garen lan honetan.
‎Subiranotasunari buruzko tirabirek islatzen dute bien arteko tentsioa. Batzuetan, teoria eta praktika modu egokian bateratzen dira, baina beste batzuetan, berriz, kontraesanak eta paradoxak azaltzen dira.
‎Ekintzak pertsona bat edo biri bakarrik lotuta badaude, pertsona horiek aldatzen edo desagertzen direnean ekintza horiek galdu egiten dira. Ekintza batek iraunkorra nahi badu izan, eta nahi badu ekin, ez norberaren iritzietatik bakarrik, baina beste batzuen iritzietatik ere, erakundearen babesa behar du. Erakundeak beharrezkoak dira lan iraunkorrak egiteko.
‎Abertzaleek —gehienek behintzat bai— gogoan argi daukate euskal gizartea anitza dela, baina hautetsi egituretan sartuz gero laster ohartzen gara erakunde horien arau eta mugen barne ibiltzeaz beste aukerarik ez dagoela. Norbaitek erranen du hori dela realpolitikera makurtzea... baina beste biderik ba al da. Gogoeta hau urrunago eramanda, nire iritzia da abertzaleak ezin duela berari egokia iruditzen zaiona gizarte osoari inposatu, eta, ordea, euskal kontzientzia maila hori ez duenaren konbentzitzeko ahaleginak egitea daukala lehendabiziko zeregina.
2010
‎Ikus daitekeenez, helburuak izaera ugaritakoak dira eta gure urratsek bat egiten dute ikerlerroari buruzko azken ekarpen teoriko eta kontzeptualekin (Eizagirre, 2009a). Gauzak horrela, arreta ipintzen diegu lehen bi helburuekin zientziaren alderdi orokorrei, baina beste hiru helburuekin gaia testuinguruan ipini eta alderdi zehatzagoak ere aztertu ahal ditugu.
‎Alde horretatik, enpresak zer nahi zuen, hura ematen aritu nintzen. Ez nik uste nuenaren kontra, baina besteek pentsa zezaketenaren alde. Arazo horiek nik uste dut kazetari guztiek dituztela, beti izan dituztela, eta nik ere izan nituen orduan.
‎Bai, baina nahiko modu sinbolikoan. Guipuzcoano ez dut uste sekula sartu zenik, baina beste hirurak bai. Eta [Gipuzkoako] Kutxak luzaro iraun du laguntzen.
‎Azken urteetan, lehenago Elizarenak ziren hainbat gauza elkarte laikoetara pasatu ziren. Gurean ere horrelako zerbait gertatu zen, baina ez gauza bera, zeren eta lehengoek jarraitu genuen, baina beste formula juridiko batekin eta lankidetza berri batzuk bilduz. Pauso naturala bezala izan zen, nolabait aldizkariari eta bertako eginkizunei beste testuinguru libreagoa emanda.
2011
‎Euskaldunen ohiko izena Euskal Herria zen, baina beste hizkuntzetan Vasconia, Euskaria, Euskeria, Pas Vasco, Pays
‎Fishmanek aspaldi abisatu zuen bezala, munduko bost edo sei hizkuntza hegemonikoetatik at, mundializazioak eta gizarte berriak erronka interesgarri, itxaropentsu bezain arriskutsu eta latzak eskaintzen dizkie beste hizkuntza guztiei, bereziki ertainak izatera iristen ez direnei edo ertainak izatera larri xamar iristen direnei. Mundializazioaren garaian, bost edo sei hizkuntza nagusien etorkizuna nahiko argia da, baina besteena kolokan dagoela dirudi. Biodibertsitatearekin gertatzen den gauza berbera:
‎Ez da Iztuetak aipatzen dituen datuekin kontrajarria; euskaltzaleek hizkuntzaren erabilera despolitizatu behar dela adierazten dutenean, euskararen erabilerak normala, markatu gabea izan behar duela adierazi nahi dute, erabilera hori gizarte osoan (edo gizartearen proportzio handi batean) hedatu nahi bada behintzat. Egia da euskararen aurkako sektoreetatik hizkuntzaren despolitizazioaren aldeko mezuak ere zabaltzen dituztela, baina beste zentzu batekin: hizkuntzaren despolitizazioak euskararen desagerpena ekarriko luke.
‎Gero sortu dut" Telebixta leihotik": Etienne Salaberrik bi artikulu egiten zituen, bat frantsesez eta bestea euskaraz, eta zendu zelarik [1981ean], erran nion Emile Larreri huts hori behar zela bete; haren segida hartu nuen, baina ez berak egiten zuen bezala, baina beste zerbait, telebistari buruz.
‎Modernotasunak hartu duen abiadura handia erregai fosilen xahutzean oinarritu da, eta hori desagertuz doanean ez da ezer geratzen. Gasolinak azeleratu du kapital metaketa, baina oraingoan deskubritzen ari gara mundu osoan hobekien metatzen den kapitala —finantzak, alegia— klik batez sor daitekeela baina beste klik batez desager daitekeela, estatu, banku eta laster partikularren zorraren kontura gaur egun eztandaren zurrunbiloaren erdian oraindik politika egiten dutelako ilusioaren menpe bizi direnek erakusten duten moduan. Kea desagertzen denean, Libian bezala hemen eta hortik zehar, naturaren urritasuna eta gizakiaren sormena erlazionatzen duen egitura eredu berri bati ekin zaio.
‎Izan ere, digitalizazioaren aroak mesede besterik ez dio egin sortu gura duenari, musika ekoizten ari denari, entzuleari, antolatzaileari. Musika diogu, baina beste kultur espresioak ere dira aro berri honen onurez baino mintzatu. Errazena izan ohi da Interneti errua botatzea.
2012
‎Espainian Mariano Rajoyren gobernu boteretsuaren europar gorabeherak —otoi eta arren inposatutako defizitaren langa apurtxo bat altxatzeko erregutuz— oso esanguratsuak dira: Grezia euroguneko lehenengo kolonia dela esaten dute batzuek, baina beste estatu batzuk —orain dela gutxi arte, higiezinen burbuilaren leherketa baino aurreko aro loriatsuetan, ez dakit zer G edo G egoteko eskubidea harrokeriaz aldarrikatzen zutenak— Alemania eta Frantziako protekturatu baino askoz gehiago ez izateko zorian daude.
‎Horrenbestez, Ahots bilduman, haurtzaroa irudi eta estereotipoetan proiektatzen da; ez da inolaz ere islapen objektiboa. Iragan hipererreal batekin aurrez aurre jartzen gaitu autoreak, manipulatua izateko gauza dena alde batetik, baina beste aldetik narrazioaren argigarri izan dadin idatzitakoa.
2013
‎Eta telebistak, neurri batean, lotu egin ahal ditu, diasporen kasuan bezala nolabaiteko" espazio geolinguistikoa" eraikiz (Sinclair, Jacka eta Cunningham 1996). Kontzeptu hori satelite bidezko telebistaren bitartez lotutako komunitateei aplikatu zaie; baina beste nonbait azaldua dugunez (Amezaga eta Berriozabal 2012), euskarazko prentsak eskualde erdaldunetan lortzen duen hedapen indize altuak gurea bezalako ingurune batean ere aplikagarria dela iradokitzen du.
‎Kontzertuak behintzat lortu ziren. Konstituzioaren erreferendumean abstenitzeko arrazoiak bazeuden, baina bestetik Konstituzioa behar zen. Ez zen guk nahi genuena, baina ezta ere aurka joateko nahikoa.
‎Javier Caño zenak egin zuen dekretua gau hartan, hurrengo goizean goiz bidali genuen dena Madrilera Canalejas plazara, horrelako gauzak egiten zituzten bitxitegira, eta, Garaikoetxea Venezuelara zihoala, bere idazkari Begoña Azpilikueta txapa jasotzera pasa zen. Venezuelako presidenteari eman zion, baina beste inori ez. Gero, Ramon Rubiali eman zaio, hil ostean.
‎Azken asteak oso emankorrak izan dira alde horretatik Euskal Herrian. Esanguratsuak diren bi kasu aipatuko ditugu hemen, baina beste batzuk ere aipatzea luke: bereziki, 2012ko Hausnartu lehiaketaren aurreneko sariak —Iñigo Fernandez Ostolazaren" Hizkuntza gutxituen eraginkortasuna pertsuasio prozesuetan.
‎Mardonesek berak aitortzen duenez, bere gogoetak Lyotarden eta Vattimoren lanetan oinarrituta daude, batez ere; Rortyren eta Sloterdijken ekarpenak ere kontuan ditu, baina beste bienak baino gutxiago. Aukera hori egiteko gure autoreak zer irizpide erabili dituen ere adierazten digu:
‎Hipotesia polita da. Kasaresek ondorioztatu du hizkuntz transmisioa egon dela Nafarroan, euskararen beste lurraldeetan bezala, edozein hizkuntzatan bezala, baina beste transmisio mota baten bidez, behetik gorakoa. Edo alderantzizkoa, nahi bada, korrontearen aurkakoa:
2014
‎" Guk ez genuen izan tisirik, baina beste familiatan umeak, gazteak, zaharrak... zenbat jende hil zen orduan! Zer janik ez zegoelako" hura beldurgarria izan zen.
‎Gosea bakarrik, ez. Guk ez genuen izan tisirik, baina beste familiatan umeak, gazteak, zaharrak... zenbat jende hil zen orduan! Zer janik ez zegoelako.
‎Bestela ere bai, baina batez ere aldizkariaren bidez plazaratu ditugu gure lanak eta gure konpromisoak. Taldearen izaera bera aldizkariari lotua ulertu dugu maizenik; baina beste hainbat plazatan ere parte hartuz (Egan, RIEV, Euskera, Sancho el Sabio, Karmel, Anaitasuna, Gogoa, Euskaldunon Egunkaria...).
‎Katalunian sindikatu abertzale garrantzitsurik ez dagoela gogoratzea komeni da hemen; ondorioz, sindikatuek iritzi guztietako pertsonak dituzte afiliatutzat. Bestalde, enpresarien esparrutik, elkarte nagusiek ez dute independentziarekin bat egin, baina beste elkarte batzuk bai azaldu dira aukera horren alde.
‎Gerrako lehen hilabeteetan euskaldunak elkarrekin egoten ziren, armadako dibisioak geografikoki antolatuak zirelako. Euskaldun gehienak Baionako 49 Infanteria Errejimentuan zeuden, baina beste euskaldun andana bat bazegoen Paue, Mont de Marsan eta 18 Armada Gorputzaren parte ziren lekuetako errejimentuetan. Andereen Bidearen inguruetan, beraz, euskara anitz entzuten zen, kantatzen zuten, fandango batzuk ematen zituzten, musean aritzen ziren edota pilotan.
‎Bada, horrek muga argiak ditu eduki bat irakurria, kalitatezkoa, sakona... den neurtzeko. Neurgailu horiek atxikimendua, hedapena, berehalakotasuna... bezalako ezaugarriak neurtzeko baliagarriak izan daitezke, baina beste gauza askotarako oztopo besterik ez dira.
‎" Zenbat jende joaten da zure kontzertuetara?". Ongi dago fiskalizazioa, baina beste arlo batzuetan ere ikusi nahi nuke jelosia hori. Nondik dator jendearen mesfidantza, ordea?
‎Ohiturek badakigu garrantzi handia daukatela, irakurketaren esparruan batez ere. Ohitzen bagara euskaraz irakurtzen, ziur aski gero eta gusturago jarraituko dugu irakurtzen; baina beste hizkuntza batean irakurtzeko ohitura hartzen badugu, hizkuntza horretan jarraituko dugu irakurtzen, euskararen beharra sentitu barik.
2015
‎Nire baitan benetako krisia sortu zen: alde batetik, nire saltsan ari nintzen, nola hala nire bizi arrazoia topatuta, baina bestetik nire bokazio ezari irtenbidea eman behar nion. Eta, horrela, teologiako hirugarren kurtsoa amaitzear zela, moral irakaslearengana zuzendu nintzen nire krisia gordinean azaltzera eta erabaki bat hartzen laguntza eske.
‎Ingelesez era horretako bideoek Gameplay izena hartzen dute. Joko ezberdinetako bideo emisio komentatuak kanaletan sailkatuak daude; batzuk oso landuak dira, baina beste askok jokoko pantaila eta grabatzen duen pertsonaren aurpegia albo batean erakusten dute soilik.
‎61 or.: ‘Gatazka’ esaten eta erabiltzen jakin aurretik ere bazen, noski, gatazkarik aski inguru gertuan zein urrutikoan, baina beste izenez adierazten genituen horrelakoak: ika mika, istilu, iskanbila, zalaparta, matraka, borroka.
‎Leloekin jolastuz, buruko estalkiak berreskuratuz edota sua elementu suntsitzaile gisa erabiliz, gatazkan bizitako hainbat sentsazio mobilizatzea lortzen dute (horietako asko mingarriak izanik; adibidez, beldurra edo identitate falta). Berreskuratzeaz gain, berrinterpretatu egiten dituzte, eta horrekin lortzen dena da gatazkaz hitz egiten hastea baina beste modu batez. Maila formal batean eztabaidatu ordez, kalean eta gorputzarekin hasten da eztabaida.
‎Gailu mugikorrak eta sakelakoak bereziki hobetuz joango dira, baina beste tresna batzuk ere agertuz doaz, gurekin integratuagoak. Horien txanda izango da orain?
‎Ez bakarrik egunkari baten salbazioa, euskara bera ere maila horretan normalizatu behar zela, bestela ezin zela. Ondotik bere ekipoarekin egon ohi ginen, eta tirabirak beti daude, baina beste giro eta hurbiltasun bat zen.
‎Zuentzako ez du asko esan nahiko akaso, baina guretzat normalizazioa hitz gakoa zen. Tristea da, baina besteak bezalakoa izatea da beti bilatu izan duguna, normalizazioa, homologazioa. Gu oso egoera marjinaletik gentozen, eta normalizazioa nahi genuen, alegia, plaza publikoan duintasun osoarekin egoteko eskubidea, besteen eskubide berdin eta berekin.
‎Nago gure praktika berri eta berritzaile (edo zahar) horiek babestu, mimatu eta sendotuko dituen diskurtso propioa garatu ere garatu behar dugula. Horietarako zumitzak han eta hemen barrundatu ahal ditugu, eta, diskurtso berri hori egiteko eta jendarteratzeko, aurretik aipatutako elementuak ditugu, baina beste baterako utzi dut diskurtso berri horren formulazioa (edo, xumeago jokatuta, diskurtsoaren zirriborratze konpultsiboa).
2016
‎Lehenago ez nuen nire konpromisoengatik sufritzen alderantziz, alegrantzian bizi nintzen, baina Iparretarrak en garaian bai, biziki sufritu dut. Logikoa zen hona borroka armatua ekartzea, baina beste lehentasun bat zen ere ETAri trabarik ez egitea. Lagunak banituen denetan, eta tribu txiki bat gara Euskal Herrian, anbizione handiekin bada ere.
‎Beste txofer bat atzeman behar zuela erran nion. Gauzak aldatzeko, nik erran nuen kotxea nik hartuko nuela ene izenean, baina beste batek gidatzekotan. Egin nituen paperak aldatzeko.
‎Hori Aski fronte kulturala zen, ezta? Egun erdia baserrian lanean egiten zenuen, baina beste erdia liberatua zinen antzerkirako.
‎Goi nafartarra da jasaten ahal den exotikoena, baina Beste Aldekoa. Urduritzen omen zen esataria, Batuaz geroztik 40 urte paseak ziren hartan.
2017
‎komunikatzaile feminista bat modan jartzen dugu, amodio eta gorroto dinamikak sortzen dira, eta gero, halako ‘huts egin didazu’ fenomenoak piztu. [...] Sare sozialak direla-eta, kazetarion proiekzioa lehen baino handiagoa da, eta hori geuk ere esplotatu behar izan dugu, baina bestetik ni horrekin ez nago oso eroso, nahiago dut kontatzen ditudan istorioak egotea aurrean, eta neu bidea izatea.
‎Esan nahi baita, beste inork umoretzat duena gure gustukoa ez denean, edo ustezko umore horrek erasotzen gaituela uste dugunean (gu geu, gure ingurua, edo eremu zabalago batean, gure aliatuak edo gutarrak diratekeenak), epaitu egiten dugu, kaxkarra, gustu txarrekoa, edo are, umorea ere ez dela adieraziz. Alegia, guri graziarik ez baina besteri bai (gainera gutaz!), asunto txarra.
‎Datu objektiboen arabera zer diren galdera bat da, baina beste galdera da ea zer uste duten direla edo zer izan nahi duten. Lehengo auzia berriro ekarriz, zein da prekario
2018
‎Horrek guztiorrek ez du esan nahi kultur kontsumoa jaitsi denik, inondik inora. Kontsumo mota batzuek (paperezko liburua, aretoko zinema, kontzertuko musika, e.a.), behera egin dute, baina beste batzuek (ikus entzunezkoak ikustea, musika entzutea, e.a.) oso gora. Kultur industriei horrek eragiten dien arazotik at, sozializazioaren eta kulturaren transmisioaren ikuspegitik arazoa honakoa da:
‎11:00etatik 12:30ak inguru arte aritzen gara aitona amonak komunetara sartzen, zeren eta 12:30ean bazkaltzera sartu behar dira. Batzuk beren kabuz sartzen dira, baina beste asko, gurpildun aulkia dutenez, guk eraman behar ditugu. Lehenengo turmixa dutenei banatzen diegu bazkaria, ezin baitute beste gauzarik jan euren gaixotasunagatik.
‎Musikan jarri dut fokua, baina beste kultur adierazpidetan ere ez dago urrun panorama. Eneko Sagardoi eta Olatz Beobide aktoreek Berria ri emandako elkarrizketan irakurri genuen ikus entzunezkoetan nola dabiltzan.
‎Interes handiz ikusiko dugu zer dakarren euskara hutsez hasi duten bideak. Lehenengo lana, Zazpi senideko, ez da guztiz murgiltzen performancearen kodeetan, baina beste lengoaia bat dakar euskarazko haien ibilbidera: aurtengo hunkipenen zerrendan gordetzekoa bi anaiek haurtzaroa gogoan ilunpean duten eszena.
2019
‎Orain artean, ezagunagoak zaizkigu horrelako ereduak landa eremuan, baina garrantzitsua da guretzat alternatiba horiek hirietan gorpuztea. Ez diogu hirian bizitzeari uko egin nahi, baina beste modu batera bizi nahi dugu, ingurumena eta etorkizuna zainduz.
2020
‎Formacion del Espfritu Nacional deitzen zen asignatura hartan, mutikotan, erakusten ziguten komunistek dirua eta seme alabak kentzen zizkietela gurasoei, eta abertzaleek Euskal Herritik bota nahi zituztela abertzaleak ez zirenak, eta Gerra Zibila ideologia gorri separatisten ondorioa izan zela. Gezurrak ziren, baina besteen hitzak desitxuratzea ohikoa da eta ia derrigorrezkoa bihurtu da harrezkeroko ariketa intelektualean. Tertulianoen eta politikarien artean, zer esan.
‎ez dago determinismo ekologiko, energetiko edo termodinamikorik. Egia da baldintza biofisikoek mugak ezartzen dituztela, ezinezko bihurtuko dituztela zenbait jendarte molde (esaterako, nekez eutsiko zaie megaurbeei petrolio ugari barik), baina beste kontu bat da zeintzuk izango diren posible diren jendarte ereduak.
‎Lau koloso dira kolapsoaren eragile: ekonomia/ finantzak, energia/ materialak, klima eta bioaniztasuna.5 Laukoteko bakoitzak bere kabuz du ezagutzen dugun mundua zartatzeko ahala, baina beste zerbait da ikusgai dagoena: zertarako gai diren elkarrekin eta, batez ere, elkar elikatuz.
2021
‎Lehenik, ikusi dugu boluntariotza organizazio askok ez duela xedetzat aldaketa sozialik sustatzea; eta, aldiz, elkarte edo ekimen zenbaitek sistema ekosoziala, politikoa edo ekonomikoa goitik behera iraultzea bilatzen duela. Era berean, organizazio eta mugimendu batzuetako kideek ohiko instituzio politikoetan ere jarduten dute, baina beste gazte batzuek zeharo bereizten dituzte beren partaidetza mota (soziala edo zibikoa) eta politiko instituzionala. Badira, izan, boluntariotza lana edo bestelako jarduera sozialak ohiko alderdi politiko nahiz sindikatuetako militantziarekin bateragarriak direla uste dutenak.
2022
‎Pertsona jatorra eta langilea oso. Eta progresista, baina besteak baino normalagoa, itxurakeriarik gabea. Oso azkarra eta interesgarria zen eta asko irakurtzen zuen.
‎Euskal Unibertsitate publiko batean zentratu naiz, baina beste aukera bat litzateke aztertu ez ditudan beste bide batzuk jorratzea. Lehenik eta behin, UEU benetako unibertsitate bihurtzea, behin baino gehiagotan aztertu den aukera.
‎Irudiak azkar hedatu dira sarean eta harridura sortu dute. Euskal dantzetako urrats batzuk baliatu dituzte, baina beste zenbait pauso, egitura koreografiko eta, batez ere, dantzaera bera, arrotzak egin zaizkigu hainbati.
‎Euskara muga edo oztopo izan daiteke lesbianak elkartzeko, eta tentsioak eta gatazkak sortzen dira horren inguruan; ez da argi ikusten jarraitu beharreko estrategia, baina beste borroka batzuen topagune ere izan daiteke euskara, baldin eta euskalduntzeko erraztasunak eta laguntza ematen badira.
2023
‎Bai, bai, ados naiz. Nik ene liburuan idatzi nuen, pedofiliaren gai hori oraindik atera ez zenean, isiltasunaren kontra nintzela (segeretukeria hitza sortu dut), baina besteak ere aipatu behar zirela. Bestenaz, informazio partzial bat ari zara ematen.
‎Gutxikako aldaketek aurrera egingo dute ‘jasangarritasunaren’ bitartez: horietako zenbait hutsalak eta kaltegarriak izango dira, baina beste batzuek hiru arrakalak konpondu eta onbideratzeko balioko dute.
‎Gure artean ere hain dira eraginkor halako zurrumurruak, ezen aurreiritziek ere irrist egin duten euskal kultura i (ra) kasgai den testuinguru batzuetara. Bihoaz hemen hiru adibide, horren erakusle, baina beste horrenbeste topa daitezke geure eguneroko hezkuntza jardunetan eta hezkuntza materialetan.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
baina beste asko 4 (0,03)
baina beste batzuk 4 (0,03)
baina beste hizkuntza 4 (0,03)
baina beste modu 4 (0,03)
baina beste alde 2 (0,01)
baina beste baterako 2 (0,01)
baina beste erdi 2 (0,01)
baina beste esparru 2 (0,01)
baina beste ezer 2 (0,01)
baina beste familia 2 (0,01)
baina beste hiru 2 (0,01)
baina beste kultura 2 (0,01)
baina beste ni 2 (0,01)
baina beste zerbait 2 (0,01)
baina beste ahalegin 1 (0,01)
baina beste Aldekoa 1 (0,01)
baina beste arlo 1 (0,01)
baina beste aukera 1 (0,01)
baina beste bai 1 (0,01)
baina beste baino 1 (0,01)
baina beste bat 1 (0,01)
baina beste batzuetan 1 (0,01)
baina beste bertsolari 1 (0,01)
baina beste bezalako 1 (0,01)
baina beste bi 1 (0,01)
baina beste bide 1 (0,01)
baina beste bigarren 1 (0,01)
baina beste borroka 1 (0,01)
baina beste efektu 1 (0,01)
baina beste elkarte 1 (0,01)
baina beste ere 1 (0,01)
baina beste estatu 1 (0,01)
baina beste euskaldun 1 (0,01)
baina beste ezaugarri 1 (0,01)
baina beste formatu 1 (0,01)
baina beste formula 1 (0,01)
baina beste galdera 1 (0,01)
baina beste gauza 1 (0,01)
baina beste gazte 1 (0,01)
baina beste giro 1 (0,01)
baina beste hainbat 1 (0,01)
baina beste herri 1 (0,01)
baina beste hitz 1 (0,01)
baina beste horrenbeste 1 (0,01)
baina beste inor 1 (0,01)
baina beste izen 1 (0,01)
baina beste klik 1 (0,01)
baina beste kolokan 1 (0,01)
baina beste konstituzio 1 (0,01)
baina beste kontu 1 (0,01)
baina beste lan 1 (0,01)
baina beste lehentasun 1 (0,01)
baina beste lengoaia 1 (0,01)
baina beste mintzaira 1 (0,01)
baina beste nonbait 1 (0,01)
baina beste ondorio 1 (0,01)
baina beste pentsatu 1 (0,01)
baina beste transmisio 1 (0,01)
baina beste tresna 1 (0,01)
baina beste ukan 1 (0,01)
baina beste unibertsitate 1 (0,01)
baina beste zenbait 1 (0,01)
baina beste zentzu 1 (0,01)
baina beste zer 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia