Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 58

2002
‎Espainian, laneko ezbehar tasak azken hamar urteetan izan duen hazkunde geldiezina “epidemia” gisa hartu izan da, eta indarrean dagoen araudia zorrozki ordez beste tratamendu bat eman beharra zegoen. Laneko arriskuen prebentzioan parte hartzen duten eragile, talde eta erakunde guztiek erabaki zuten nork bere aldetik borrokatzeari uztea eta indarrak batzeko apustua egitea, prebentzioaren kultura sustatzeko eta istripuak geldiarazteko. Hala, joan den uztailean sortu zen Malagan eraikuntzako lan istripuei aurrea hartzeko sektore arteko plana.
2003
‎CCOOren aburuz, epai horrek “bonus malus delakoaren aurrekari garrantzitsua du”, eta aurrerapauso bat da “gertaera tamalgarri batekin amaitzeko: merkeagoa da Laneko Arriskuen Prebentziorako Legea haustea osasuna bermatzeko prebentzio neurriak hartzea baino”. Bonus malus da Laneko Ezbeharren aurkako Planaren ardatz nagusietako bat.
‎Laneko prebentzioarekin zerikusia duen lan bakoitza identifikatuta eta antolatuta egongo da”, dio Iñaki Mujikak. Ziklo berria Plan pilotuari esker sortu den ondorio pragmatikoenetako bat Easo Institutuan emango den Laneko Arriskuen Prebentzioko goi mailako heziketa ziklo berri bat sortzea izan da. “Lan munduan sartzeko aukera ezin hobeak dituen eta gizarte eskaera bati erantzuten dion hezkuntza eskaintza berria da”, azaldu du Lourdes Soto ikastetxe horretako zuzendariak.
‎Haren ustez, petrolio enpresak" larriki" urratu zuen Laneko Arriskuen Prebentzioari buruzko Legea, prebentzio neurri egokiak hartu ez zituelako
2008
‎Emakume haurdunari zor zaizkion eskubideak hainbat legek babesten dituzte: 1986ko Osasunaren Lege Orokorra, Laneko Arriskuen Prebentzioari buruzko 31/ 1995 Legea, Lanean dabiltzan Pertsonen Lan eta Familia Bizitzak Uztartzeko 39/ 1999 Legea, haurdunaldian barrenako arriskuengatiko eta amagatiko Gizarte Segurantzaren prestazioak arautzen dituen 1251/ 2001 Errege Dekretua eta emakume eta gizonezkoen arteko egiazko berdintasunari buruzko 3/ 2007 Legea, besteak beste.
Laneko Arriskuen Prebentzioari buruzko Legeak xedatua duenez, ahal denean, lan arriskua duen langile haurduna enpresa barnean lanpostuz aldatua izan behar da; hori ezinezkoa balitz, lan kontratua eten eta emakume horri haurdunaldian dagokion arriskuagatiko subsidioa erdiesteko tramiteak egin daitezen.
‎Zergatik? Laneko Arriskuen Prebentzioari buruzko Legea indarrean sartzen denetik, enpresaburua behartuta dago arriskuak ebaluatzera, kendu eta arindu daitezkeen arriskuak desagerraraztera, neurri prebentiboen bidez, lehenik neurri orokorren bidez eta gero banakakoen bidez, erabat ezabatzen ez direnak. Arrisku plusa hautematea da onartzea langileak lanean bizitza edo osotasun fisikoa jokatu behar duela, “arauaren eta sen onaren aurkakoa”.
‎Autonomo ongi aseguratuak Langile autonomoaren irudia beti lotu izan da aseguru pribatuekin eta Gizarte Segurantzaren osagarriekin. Eta ez da inpresio faltsua; izan ere, gaur egun alta emanda dauden langile autonomoen %10ek bakarrik kotizatzen dute gaixotasun profesionalak eta lan istripuak estalirik edukitzeagatik, José Luis Perea Langile Autonomoen Elkarteen Federazio Nazionaleko (ATA) Laneko Arriskuen Prebentziorako arduradunak dioenez. Hori dela eta, langile askok nahiago dute edozein ezustekori aurre egin, independenteki, nahiz eta azkenaldian hobekuntzak egin.
‎Irudia: CONSUMER EROSKI Neurri honen azken helburua da sektoreko ezbehar kopuru handia murriztea, obrak egiten dituztenek Laneko Arriskuen Prebentzioari buruzko Legea betetzen dutela bermatzen duten egiaztapenen bidez. Hondeaketa, lur mugimendu, birgaitze, muntatze edo saneatze lanetan kontratista eta azpikontratista gisa diharduten mendeko langileak dituzten enpresa eta autonomo guztiak inskribatu dira. Legeriak eskatzen die enpresei egitura eta baliabide material nahikoak izan ditzatela lanak egiteko eta langileak lan segurtasun eta osasun gaietan prestatzeko.
‎Gainera, Estatu espainiarrak Europako herrialdeen buru egiten du sektore honetako lan istripuen tasari dagokionez. 1995eko Laneko Arriskuen Prebentzio Legearekin erregularizazio prozesu bati ekin zitzaion, tasa hori murrizteko eta Europako bataz bestekoarekin berdintzeko xedearekin. Baina legeak ez du bere helburua lortu:
2009
‎Juan Carlos Marcos Udaleko Laneko Arriskuen prebentzio teknikariak zera azaldu digu: " Gero eta ohikoagoa da langile edo jende asko batzen den tokietan desfibriladoreak egotea.
2010
‎Osalanek Espainiako Laneko Arriskuen Prebentziorako Fundazio Laboralari dirua eskatu ala ez ere bozkatu dute bileran. Eusko Jaurlaritzak, Confebask patronalak, CCOOk eta UGTk ekimena babestu dute; aldiz, ELAk eta LABek ez.
2011
Laneko arriskuen prebentzioa lantzeko oinarri 1997ko urriaren 24ko 1627/ 1997 Errege Dekretua hartzen da, hark zehazten baititu eraikuntza obretan aplikatzeko segurtasun eta osasun arauak eta haren arabera egiten baitu enpresa esleipendunaren teknikariak laneko segurtasun eta osasun plana.
Laneko arriskuen prebentzioari buruz enpresaburuak emandako jarraibideei kontu egitea eta jarraibide horiek betetzea
2012
Laneko Arriskuen Prebentziorako Legeak printzipio hauek zehazten ditu:
‎– Enpresaburua horretarako gaituta egotea, Laneko Arriskuen Prebentzioan Oinarrizko Mailako ikastaroa egin izateagatik.
‎2 Langile batek lanak eragindako kalte bat izateko duen posibilitateari nola deitzen diogu? a) Istripu b) Eragozpen c) Halabehar d) Arrisku 3 Zer dakar Laneko Arriskuen Prebentziorako Legeak, a) Prebentzioaren oinarriak eta erantzukizunak zehazten ditu. b) Laneko arriskuen alorreko betebeharrak eta eskubideak finkatzen ditu. c) Araudien bitartez, Gobernua behartuta dago haren edukia garatzera. d) Aurreko guztiak zuzenak dira.
‎Lanbide gaixotasuntzat har daiteke? a) Ez, asbestosia silize hautsa arnasteagatik hartzen baita, eta ez amiantoa arnasteagatik. b) Ez, 1995/ 1978 Errege Dekretuak ez baitu asbestosia lanbide gaixotasuntzat hartzen. c) Bai, horrela adierazten duelako Laneko Arriskuen Prebentziorako Legeak. d) Bai, asbestosia silize hautsa arnasteagatik hartzen delako, eta 1995/ 1978 Errege Dekretuak lanbide gaixotasuntzat hartzen duelako. 7 Sua itzaltzeko hainbat metodo daude; horietariko bat, oxigenoa eta erregaiaren arteko kontaktua ekiditea litzateke.
Laneko Arriskuen Prebentziorako Legearen arabera, lanak eragindako kalteak honela definitzen dira: –lana dela eta, sortzen diren gaixotasunak, patologiak edo lesioak?.
Laneko Arriskuen Prebentziorako Legea (LAPL).
Laneko Arriskuen Prebentziorako Legeak, prebentzioaren oinarriak eta erantzukizunak zehazteaz gain, laneko arriskuen alorreko betebeharrak eta eskubideak finkatzen ditu. Lege markoa da, eta Gobernua, araudiaren bitartez, behartuta dago edukia garatzera.
‎Lege markoa da, eta Gobernua, araudiaren bitartez, behartuta dago edukia garatzera. 39/ 97 Errege Dekretua Laneko Arriskuen Prebentziorako Legea aplikatu eta gauzatzeko berariazko araudia da. Araudi horretan ematen dira prebentzio ekintzak planifikatzeko gida-lerroak.
‎Langileen eta enpresaburuen eskubide eta betebeharrekin jarraituz, Laneko Arriskuen Prebentziorako Legearen III. Kapituluak garatzen dituen langile eta enpresaburuen eskubide eta betebeharren artean, honako hauei erreparatuko diegu bereziki:
‎– Laneko arriskuen prebentzioaren oinarrizko legeria.
‎4 Laneko arriskuen prebentzioarekin lotura duten erakunde publikoak identifikatzea..
‎– Jokabide osasungarriak bultzatuko dituzten giro positiboetarantz aldatzea. Espainian, besteak beste, Tabakoaren Aurkako Legea edo Laneko Arriskuen Prebentziorako Legea legegintza aldaketen adibide dira, ingurumen aldaketa mesedegarriak dakartzatenak.
2013
‎Patxi Lopezen Eusko Jaurlaritzaren bidetik egin du Iñigo Urkullurenak, eta Espainiako Laneko Arriskuen Prebentziorako Lan Fundazioaren funtsak eskatu ditu. ELAk eta LABek erabaki hori salatu dute, laneko osasuneko politika propioa egitea trabatzen duelakoan eta patronala eta beste sindikatu batzuk mahai azpitik finantzatzeko bidea delakoan.
2014
Laneko arriskuen prebentzioari buruzko araudia.
‎3 Laneko arriskuen prebentzioari buruzko araudia
Laneko Arriskuen Prebentzioari buruzko 31/ 1995 legeak langileen segurtasuna eta osasuna
2015
‎(23) Laneko arriskuen prebentzioko eta ingurumen babeseko egoerak ebaluatu, prebentzio neurri pertsonalak eta kolektiboak proposatuta eta aplikatuta, laneko prozesuetarako araudi aplikagarriaren arabera, ingurune seguruak bermatzeko.
‎(23) Laneko arriskuen prebentzioko eta ingurumen babeseko egoerak ebaluatu, prebentzio neurri pertsonalak eta kolektiboak proposatuta eta aplikatuta, laneko prozesuetarako araudi aplikagarriaren arabera, ingurune seguruak bermatzeko.
‎(23) Laneko arriskuen prebentzioko eta ingurumen babeseko egoerak ebaluatu, prebentzio neurri pertsonalak eta kolektiboak proposatuta eta aplikatuta, laneko prozesuetarako araudi aplikagarriaren arabera, ingurune seguruak bermatzeko.
‎(23) Laneko arriskuen prebentzioko eta ingurumen babeseko egoerak ebaluatu, prebentzio neurri pertsonalak eta kolektiboak proposatuta eta aplikatuta, laneko prozesuetarako araudi aplikagarriaren arabera, ingurune seguruak bermatzeko.
2018
‎> Laneko Arriskuen Prebentzioa enpresako edozein jardueratan zer arrisku egon litezkeen aurrez jakiteko egiten diren ekintzen multzoa da. Arrisku horiek gutxitu eta lan baldintza eta prozedura egokiagoak sortzea du helburu.
Laneko Arriskuen Prebentziorako Legea (LAPL) (LAPi buruzko 31/ 1995 Legea). Prebentzioaren oinarriak eta erantzukizunak zehazteaz gain, laneko arriskuen alorreko betebeharrak eta eskubideak finkatzen ditu.
‎Hitzarmen kolektiboak izan ezik, Laneko Arriskuen Prebentzioari buruzko araudi guztia Europatik dator. Europako zuzentarau horiek herrialde bakoitzeko legerian txertatzen dira; guri dagokigunez, BOEn argitaratutako lege, errege dekretu, ministerio arau eta abarren bitartez.
2020
‎Álvaro San Martín Casa de Ley abokatuaren esanean," lanean arrisku larri eta berehalakorik izanez gero eta enpresaburuak segurtasuna eta osasuna bermatzeko beharrezko neurriak hartzen ez baditu edo hartzen uzten ez badu". Hala, art. Laneko Arriskuen Prebentzioari buruzko Legearen 21 artikulua bere lana dela-eta langileak arrisku larri eta berehalakoaren eraginpean egon daitezkeenean, enpresaburua behartuta dago informazioa ematera eta beharrezko neurriak hartzera arrisku larri, berehalako eta saihestezinean langileek beren jarduera eten ahal izan dezaten eta, beharrezkoa bada, lanpostua berehala utz dezaten.... Eta enpresaburuak egiten ez badu, langileak eskubidea izango du bere jarduera eteteko “eta lantokitik alde egiteko, jarduera horrek bere bizitzarako edo osasunerako arrisku larria eta berehalakoa dakarrela uste duenean”, dio Calvok.
‎Baina, hori bai, ezin da edozein modutan eta edozein lekutan egin. . Laneko arriskuen prebentzioan aditua den emakume baten eskutik kontatuko dizugu nolakoa izan behar duen zure bulegoak etxean, telelanetan lesioak saihesteko.
‎«Baldin eta ikastegian haurdun edo bularra emateko egoeran dauden emakumeak badaude, ikastegira ez joateko, joan etorriak ahalik eta gehien murrizteko eta egon litekeen arriskutik urrun egoteko». EHUk gaineratu du Laneko Arriskuen Prebentzioari buruzko Legean ezarritakoaren arabera, haurdun eta edoskitzaroan dauden langileak «bereziki sentiberak» diren langile gisa identifikatzen dira. Kanpoko kontratei ere helarazi die eskaera, mezuan dioenez.
‎Kasu horiek Laneko Arriskuen Prebentziorako Zerbitzuak kudeatuko ditu. Prebentzio neurri gisa, kontaktu estuak minimizatuko dira 1,5 m ko distantzia zainduz, maskara erabiliz eta ikasgelen aireztapena maiz eginez.
‎4 Nafarroako Laneko Arriskuen Prebentziorako Zerbitzu guztien koordinazio exekutiboa:
2021
‎Alegia, enpresak eskubidea du enplegatua kutsatuta dagoen ala ez jakiteko, “beharrezkoak diren kontingentzia neurriak ezarri ahal izateko”. Laneko segurtasuna zaintzeko legezko betebeharra Covid proba bat egitea laneko osasuna eta segurtasuna zaintzeko modu bat da, eta enpresaburuek eta langileek laneko segurtasuna zaindu behar dute, besteak beste, eta halaxe ezartzen du Laneko Arriskuen Prebentzioari buruzko Legeak: Enpresaburua.
‎Ekainean, Osalanen txosten batek enpresaren prebentzio ekintza auzitan jarri zuen. Lantoki berean bi enpresa edo gehiagotako langileek jarduerak egiten dituztenean Laneko Arriskuen Prebentzioari buruzko Legearen arabera, enpresak" ez zuen behar bezala gauzatu jardueren koordinazioa".
‎batetik, laneko osasun eta segurtasunari buruzko araudia hobeto aplikatzea sustatzea, eta, bestetik, autonomia erkidegoetan finkatzea, batez ere enpresa txiki eta ertainetan, langile guztiek babes maila bera izan dezaten. Helburu horiek betetzeko, estrategiak beste lau helburu zehatz ezartzen ditu: Laneko arriskuen prebentzioa egiten duten erakundeen eraginkortasuna hobetzea. Lan arriskuen prebentzioaren azterketa, ikerketa, sustapena, laguntza, aholkularitza, zaintza eta kontrola sustatzea Herri Administrazioen ekintzetan. Agente sozialen eta autonomia erkidegoen partaidetzarekin, laneko segurtasuneta osasun baldintzen hobetzea sustatzea, batez ere arrisku handiko sektore, jarduera, talde eta enp...
‎Bigarrenik, azaroaren 8ko 31/ 1995 Legea, Laneko Arriskuen Prebentzioari buruzkoa, zeharkakoa da, ez baitu osasun arloa bakarrik arautzen, baizik eta sektore guztiak. Hala ere, osasun arloan, 10, 14, 22, 23, 25, 26, 27, 28 eta 31 artikuluek administrazioei eta enpresaburuei ezartzen dizkieten betebeharrak eta eginkizunak aplikagarriak dira.
‎Horretarako, langileen lantokien eta lan ingurunearen ezaugarriak eta egon daitezkeen arriskuak izango dira kontuan eta prebentzioa, diagnosia, tratamendua, moldapena eta birgaitzea bultzatuko dira". 33 artikuluan laneko osasunaren arloan egin behar diren ekintzak zehazten dira: Langilearen osasuna sustatu. Langileen osasuna gainbegiratu, banaka eta era kolektiboan, jasaten dituzten osasun arriskuen ondorioak era goiztiarrean antzemateko. Laneko arriskuen prebentzioan osasun alderdiak garatu eta jardun. Osasun profesionalen, langileen eta haien legezko ordezkarien eta enpresaburuen informazioa, prestakuntza, kontsulta eta parte hartzea sustatu osasun arloko programa, egitasmo eta ekintzetan.
‎33 artikuluak, bere bigarren atalean, osasun agintariak lan agintaritzarekin koordinatuta egingo dituen ekintzak ezartzen ditu. Horien artean, honako hauek nabarmendu daitezke: Lan politikek osasunean izan ditzaketen eraginak kontrolatzeko adierazlesistema ezarri. Langileen osasun zaintza sustatu, osasun zaintzako protokoloak eta gidak garatuz. Laneko osasun zaintza osteko programak garatu. Laneko arriskuen prebentzio zerbitzuetako osasun jarduera baimendu, ebaluazioa egin, kontrolatu eta aholkua eman. Osasuna lantokian sustatu, ingurune osasuntsuak eta bizimodu ohiturak garatuz. Laneko osasunean formakuntza sustatu osasun sistema publikoetako profesionalentzat.
Laneko Arriskuen Prebentzioari buruzko Legea eta Prebentzio Zerbitzuen Erregelamendua garatzeko garaian, osasun arloko profesionalei aplikagarri zaien berariazko araudia sortu da. Ildo horretatik, apirilaren 14ko 487/ 1997 Errege Dekretuak, kargak eskuz hartzearen ondorioz gerta daitezkeen arriskuak saihesteko segurtasuneta osasun arloko xedapenei buruzkoak (bereziki langileentzat bizkarreko arriskuak ekiditekoa), bere 6 artikuluan osasun zaintza jasotzen du eta osasun profesionalentzat aplikagarri dela dio, batez ere gaixoen mugimenduak etxeetan egin behar dituzten langileentzat.
2022
‎" Kalteberatasun faktoreak dituzten" irakasleei ere erabiltzen segitzea aholkatzen diete.Hortik aurrera, lekuan lekuko erabakiak har ditzakete lantegiek. " Laneko arriskuen prebentziorako zerbitzuek aholkua emango diote enpresaburuari, eta arduradunen, erdi mailako arduradunen eta langileen ordezkarien iritzia jaso behar da". Arriskuen ebaluziorako ondoko irizpideak hartu ditzakete kontuan: aireztapen egokia, okupazio maila, pertsonen arteko 1,5 metroko distantzia mantentzea, bertan ematen den denbora, jarduera, tenperatura eta hezetasun erlatiboaren baldintzak, espazio komunak erabiltzea (aldagelak, jantokiak...), partekatutako garraiobide partikularrak, lanpostuan pertsona kalteberak egotea.
‎Osasunbideko Laneko Arriskuen Prebentziorako Zerbitzua nalvarea@navarra.es
Laneko arriskuen prebentziorako zerbitzuen helburua.
Laneko arriskuen prebentziorako zerbitzu bat (LAPZ) prebentzio jarduerak egiteko beharrezkoak diren giza baliabideen eta baliabide materialen multzoa da, langileen segurtasuna eta osasuna behar bezala babesten direla bermatzeko. Horretarako, enpresaburuari, langileei eta haien ordezkariei eta ordezkaritza organo espezializatuei aholkuak eta laguntza ematen die.
‎O NOZeko Laneko Arriskuen Prebentziorako Zerbitzuaren jarduketak COVID pandemian
‎Osasunbideko Laneko Arriskuen Prebentziorako Zerbitzua nalvarea@navarra.es
Laneko arriskuen prebentziorako zerbitzuen helburua.
Laneko arriskuen prebentziorako zerbitzu bat (LAPZ) prebentzio jarduerak egiteko beharrezkoak diren giza baliabideen eta baliabide materialen multzoa da, langileen segurtasuna eta osasuna behar bezala babesten direla bermatzeko. Horretarako, enpresaburuari, langileei eta haien ordezkariei eta ordezkaritza organo espezializatuei aholkuak eta laguntza ematen die.
‎O NOZeko Laneko Arriskuen Prebentziorako Zerbitzuaren jarduketak COVID pandemian
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia