Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 44

2000
Lan honen oinarri gisa erabili dugun inkestaren ondorioen bitartez badakigu Sarrionandiaren liburuak irakasleek 16 urte bitarteko gazteentzat gomendatuenetakoak direla, bereziki gailentzen delarik urteak aurrera egin arren, Narrazioak liburuak izandako arrakasta handia, beste narrazioen aldean, eta olerki nahiz saiakera liburuak oso atzera uzten dituelarik. Gazteek, bestalde, irakurketa hori gustukoa dutela aditzera eman du era berean Mari Jose Olaziregik gazteen irakurketa zaletasunen inguruan egindako ikerketa eta inkesten emaitzak.
Lan hau Espainiako Gerra Zibilean Euskal Herriko lurretan kokatuta dago. Hala ere, ez du kokagune bakarra hiru baizik:
2001
‎Bukatzen ari gara. Lan honetan, ikuskizunak irudimenezko hizkuntzaren sorreran nolako eragina izan duen aztertzen saiatu gara. Zinemaren hizkuntzak, bereziki, zerikusi handia izan du abangoardiaren hizkeraren sorreran.
‎Eszenatoki hau pantailaren eszenatokia izango da. Lan honek, une honetan pitin bat bazterturik dagoen (eta Atxagak berak zioen) abangoardia literaturari hurbilketa egin nahi lioke. Mendearen hasieran zinemaren artea zabaltzen hasten den unean, irakurketa berria ikasi behar du jendeak, pantailan gertatzen den narrazioa ulertu nahi badu.
Lan hau burutzerakoan kontuan izan ditut Aizpea Azkorbebeitia ikerlariak egindako zenbait ohar, testuan aipatuko denez. Lan honek ez zuen aurrera egingo Asier Astigarragaren iradokizunak bidean izan ez baziren, berarekin egindako elkarrizketek biribiltasun berezia eman diote nire hainbat iritziri, bera barik liburu hau ez litzateke dena izango.
‎Lan hau burutzerakoan kontuan izan ditut Aizpea Azkorbebeitia ikerlariak egindako zenbait ohar, testuan aipatuko denez. Lan honek ez zuen aurrera egingo Asier Astigarragaren iradokizunak bidean izan ez baziren, berarekin egindako elkarrizketek biribiltasun berezia eman diote nire hainbat iritziri, bera barik liburu hau ez litzateke dena izango.
Lan honek Joseba Sarrionandiaren poetikaren azterketa du helburutzat, beti ere Hnuy illa nyha majah yahoo liburua azaldu nahiez edo horren irakurketa proposatu nahiez. Liburuak baditu arazoak edizioan, neurri baten aurrez agerturiko poemen bilduma ere badelako, eta aipamen hauekin hasi nahi nuke ezertan baino lehenago.
Lan honen helburua den poetikara itzuliz, tituluan jarri dugun banaketa Ni ez naiz hemengoa liburuko" Poemagintzaren inguruko gogoetak" deituriko aldean oinarritzen da. Sarrionandiak argitaratu du bigarren poetika bat Ocho poetas raros antologian.
2002
‎Obra luzea da, ia 450 orrialdekoa, prosa berrian idatzia, eta aberastasun estilistiko ikaragarria du. Lan honekin, autoreak urrats garrantzitsua egin zuen bere esperimentazio narratiboan, eta euskal narratiban gutxitan ikusten diren erregistro eta ñabardura ugari lortu zuen. Kritikaren harrera, nola euskal eremuan hala espainierazkoan, ona izan da, eta gaur egun autorearen eleberri goretsienetako bat dugu.
‎Horrela ikusita, Tigre ehizan protagonista penatu horietako bakoitzaren ilunbeen bihotzera egindako bidaia literario bihurtzen dela esan daiteke. Lan hau irakurtzean literatura bikaina definitzen duten ezaugarri guztiak dasta daitezke: bizia da, eta irakurlearen oroimenean luze irauten du.
Lan honetan birritan aipatu ditugu merkatuak agintzen duen garaiotan generozko eleberrigintzak izan duen igoera eta garrantzia. Polizi, umore, amodio edo zientzia fikziozko eleberrietan, irakurlea entretenitu egin nahi da, istorio bat kontatuz, haren ardura eta atentzioa bereganatu.
‎Eleberriaren balizko heriotzaz mintzatu zitzaizkigun, esaterako, XIX. mende amaieran naturalismoari oldartu zitzaizkion hainbat egile (J. K. Huysmans...), edo sinbolismo ostean ironia eta mundu subjektiboak iradoki zizkiguten eleberrigile* Lan hau 1/ UPV/EHU 00033.130/ 2001 proiektuaren barnean kokatzen da. ak (Dujardin, Gide...)... edo, H. Jamesen esanak irauliz, eleberriari bere narratibotasuna murriztu zioten hamarkadetako egile esperimentalak (Nouveau Roman...). Guztiak ditugu literatur genero honen bilakaeraren adibide eta mugarriak; guztiak, generoa bera ulertzeko modu baliagarriak.
‎1975 Lan honen agerpena(" Diez lustros en la villa de Lequeitio," liburuaren hitzaurrea, 1975) 683
Lan honen agerpena(" Diez lustros en la villa de Lequeitio," liburuaren hitzaurrea, 1975) 683
‎Harek berak eskuz egindakoaren xero bat eskuratu deusku, adiguritsu, Arana Martija adiskideak. Lan hau inoiz ikusi izan genduan Erriberako etxean. Baina, gure kaltetan, ez irakurri.
2003
‎Gimel. Erbestera joan da Juda, saminez eta buztarripean; arrotz artean bizi da, 1 Lan hau lehenengotakoa dogu bilduma honetan, Gasteizko Seminarioan, 1951an egindakoa da. Testua Bibliakoa da, Jeremias profetaren liburuaren eraskina, erostak edo negar kantak deritxona.
‎1 Lan honek ez dino noizkoa dan, baina, beronen bibliografiak erakusten deuskunez, urteen artekoa da. Derioko Seminarioan bere ikasleei emondako gaien txostena dira hurrengo orrialdeok.
2005
Lan honetan zehar Bizkaiko idazleez jardun ostean, horietako askok euren lan literarioak bizkaieraz garatu arren bizkaierazko literatura honek ez duela enterik osatzen ikusi dugu. Labayruren Galburua sailak gaur egungo bizkaierazko literatura jaso arren, ia helduentzako bizkaierazko gaurko literatura zabaltzeko plataforma bakarra, hurbilago agertzen da hizkuntza asmoetatik literatura asmoetatik baino.
Lan honek hurbilpen bat izan nahi du, gutxi gorabehera azken hiru hamarkadetako euskal ipuingintzara egindako hurbilpen partzial bat hain zuzen. Partziala, izan genezakeen corpus osoaren lagin bat baino ez dugulako hartuko, bakarrik Bizkaiko euskal idazleen ipuingintzari dagokiona.
‎Horixe izango da gure xedea. Lan honetan ez dugu herri ipuina jorratuko, ezta ahozko eta idatzizko ipuingintzen arteko aldeez eztabaidatuko ere, are gutxiago, aipatuko dugun arren, ezta izan litekeen euskal ipuin literario osoaren azterketa egingo ere. Ipuin modernora mugatuko gara, erabat jakitun izanda aurreko bestelako gertaera narratiboetan iragan eta sorrera duena, horratx zaharberrituarena.
2008
‎erdiguneko eta periferiako idazleak, erdiguneko eta periferiako arau literarioak, obrak, literatur eskolak... Lan honen lehen helburua da erdiguneen eta periferien eragileak eta ondorioak aztertzea euskal literatur sistemaren baitan, eta etorkizunean kalitatezko lanak bazterrean gera ez daitezen urrats batzuk proposatzea.
2009
‎Baina erremedio guztiak ez dira sinesmenen esparruan sartzen. Lan honetan jaso dugun informaziorik gehiena erremedio enpirikoak dira; hau da, oinarri materiala duten erremedioak. Oinarri material horrek mineralekin, animaliekin, eta batez ere, landareekin zerikusia dauka.
2011
Lan honen alderdi teoriko metodologikoan genioen Translations studies direlakoen parte direla itzulpenaren teoria, produkzioa eta produktuak. Produktuen deskripzioak, urte tartean argitaratutako literatur itzulpenkritiken deskripzio metodologikoak, kasu honetan, euskal itzulpenaren egoera balioesteko zein euskal literatur sisteman itzulpenak duen lekuaz jabetzeko tresna behar duela, horixe izan da gure hasierako abiapuntua.
2012
‎4 Mungialdeko erroten ganeko datu gehiago gura izan ezkero. ikusi Unai Alonsoren Mungiako erroten katalogoa. Lan honetan aurkituko dozue infomiazino zehatzago eta osotuagoa. Mungiako Udala.
2013
‎Etxean entzun izan doguz hainbat kontu, lehen hau egiten zala, eta bestea zelan zan. Lan honen bitartez, informazino guzti hori ordenauta eta danok ezagutzeko moduan eskaintzen dogu. Kontu arruntak dira, eguneroko bizimodukoak, baina interesgarriak gure eboluzinoa hobeto ulertzeko.
Lan honek kate horretan beste maila bat dakar, aurrekoen aldean hainbat aldaketagaz batera. Joan dan mendearen azkeneko laurenean gizartea guztiz aldatu zan; arlo guztietan, ganera.
2015
‎Honakoa eransten amaitzen zuten: " Lan honetarako ez da eskatzen D titulorik, guapoa izatea nahikoa da".
2017
‎Esan nahi baita, Wilderen hitzek aukera garbiegia ematen digute postmodernismoa nihilismo ziniko edo hedonismo axolagabetzat jo ahal izateko. Lan honetan zehar postulatu nahi dudan postmodernismoak, baina, ez dauka zerikusi handirik tankera horretako jarrerekin, gorago eskaini azalpenetik ondoriozta daitekeen bezala. Wildek esandakoari ñabardura batzuk egitea komeni zaigu, hortaz.
‎139 Lan honetan zehar aintzat harturiko Camilo Lizardi, Esteban Werfell eta Azken hitzaren bila ko narratzaileaz gain, beste hauek aipa litezke, gutxienez: Post tenebras spero lucem eko maistra, Villamedianako Carlos Garcia nanoa, Hans Menscher pintorea, Klaus Hanhn eskizofrenikoa, Margarete arrebaren jantziez trabesti bihurtutako Heinrich...
Lan honek aztergai harturiko literatur corpusaren gaineko konklusioetara jo aurretik, garrantzitsua da azpimarratzea arlo teorikoari dagokionez ere egindako proposamen nagusia, alegia, postmodernismoa azken batean antiesentzialismo modura ulertzea. Ez da gehiegikeria terminoaren gaineko bibliografiak zinezko kaos kontzeptuala darakusala baieztatzea.
‎Promesa postmodernista oraindik ere kunplitzeko bidean dagoen promesa da, bizi gaituen promesa, aurrera bultzatzen gaituena, nahiz eta jakin, bestalde, ez dugula sekula kunpliturik ikusiko. Lan honetan postmodernistatzat aurkeztu ditugun nobelak ere paradoxa horrek bizi ditu, idealaren garrantziarekin batera bere ezinezkotasuna onartzetik datorrena. Obabakoak eko Azken hitzaren bila ko narratzaileak du hitz erabakior hori jada sekula aurkitu, baina hitz horren bila ibili izanaren garrantzia ere frogatu digu bilaketa horretan zebilen bitartean idatzi duenaren ederra gure esku utzita, Azken hitzaren bila bera, alegia.
‎Derrigor, ezinbestez. Lan honetan, ez alferrik, berdindu egin nahi izan dira postmodernismoa eta postestrukturalismoa, halako moldez, non postmodernismo horren giltzarri nagusia errealitateari gehitutako zehatzezintasuneta erabakiezintasun guneetan ezarri baita, eskema edo estruktura baten mugetara bil ezin daitekeen orotan, alegia. Hortaz, bada errealitaterik errealtzat hartu ohi dugunaz haraindi.
Lan honek euskal narratiba garaikidea esentzialismotik antiesentzialismora doan ibilbide horretan non kokatu arakatu nahi luke, zenbateraino eusten dion oraindik ere pentsabide teleologiko modernoari eta zenbateraino barneratu den postidentitatearen promes paradoxikoen eremuan. Ari al zaizkigu aldatzen artea, maitasuna edota nazioa ulertzeko moduak, euskal narratiba garaikidean hain ugari jorraturiko gai horiek?
‎Nire helburua ez da postmodernitate terminoa ahanzturatik berreskuratzea, ezta postmodernismo terminoa ere. Lan honetan postmodernismoari lot dakiokeen mundu ikuskera antiesentzialista aldarrikatu nahi nuke, antiesentzialismo horrek gaurgero giza pentsamenduaren osagarri ezin baztertuzkoa izan lukeela, postmodernismo terminoa zaharkitutzat jo eta bazterrean laga nahi bada ere. artean ezberdintzea, garaiko arte eta filosofiak dibergentzia gune nabarmenak erakutsi dituztelako jokabide soziokultural orokorrar...
‎Finean, auzi filosofiko funtsezkoak dira euskal nobelagileek ezberdin irudikatu dituztenak, bai ontologikoak errealitatearen izaera, bai epistemologikoak egiazko ezagutzaren posibletasuna. Lan honek iradoki nahi duenez, euskal narratiba garaikidean suma daitekeen aniztasuna deskribatu eta azaltzeko irizpiderik egokiena mundu ikuskera da Weltanschauung, literatur teorian esan lez. Hala, proiektu honek euskal narratiba garaikidean aurki daitezkeen mundu ikuskeren tipologia bat eskaini nahi du, aipatu aniztasuna ahalik eta mailarik oinarrizkoenean atzeman eta azaleratzeko.3
2019
‎Gerrako kronikak lana begirada honen bitartez aztertzea erabaki dugu, aurretik ikusi ditugun interpretazio horietatik haratago joanez, tratu txarrak iradokitzen direlako protagonista kontalariaren aldetik eleberriko bikote harremanean. Lan hau irakurtzen duenarengan eragin nahi genuke, eta begirada feminista aktibatu, maiz umorearen atzean edota egunerokotasunaren atzean estaltzen diren joerarik matxista eta latzenak errepara ditzan.
Lan honetan, K. Taverniersek Abuso emocional en parejas heterosexuales (2001) lanean egindako tratu txarren adierazleen taula hautatu dugu, eta L. Asensik La prueba pericial psicológica en asuntos de violencia de género (2008) lanean proposatutako abusu emozionalaren mekanismoen zerrenda ere maiz erabiltzen dela ikusi dugu tratu txar psikologikoen azterketetan. Bi tauletan identifikatutako adierazleak ezagututa formulatu dugu, hipotesi gisa, Bihotz bi.
‎1.2 Lan honen asmoa
‎Gerrako kronikak i buruzko ataletan soilik erabiliko dugu. Lan honetan zehar beste eleberrietako senarrak aipatzean, ez ditugu izen propio gisa aipatuko.
‎Hori dela eta, lan egiteko modu honi ateak irekitzeari egoki deritzogu, 20 urte baino gehiago dituen liburuari ikuspegi berritzaile batetik begiratzeko, zoritxarrez gaurkotasun handikoa den arazoari literaturaren bidez lantzeko bidea iradokiz. Lan honetan, tratu txar psikologikoen alderdiari eutsiko diogu, berez ez baita tratu txar fisikoen aipamenik egiten eleberrian zehar, eta ez dago horren zantzurik, pertsonaiak intentziorik falta ez badu ere. Halere, hilketa bat burutzera iristen den indarkeriaren atari diren presio eta neutralizazio psikologiko nahiz kontrol estrategien isla zabala ikusiko dugu eleberrian zehar, parodiak filtraturik bada ere.
2021
‎Bide beretik, bai finkatu den marko teorikoak, bai proposamen honen izaerak McMillan en (2010) deep understanding edo sakoneko ulermena lortzea bilatzen duen ebaluazio eredua eskatzen duela uste dugu. Lan honetan egindako analisiak erakusten du egungo hezkuntza sistemak edukien transmisioa bultzatzen duela batik bat, eta, curriculumaren zabalerari zein erabilitako metodologiei gehituta, eredu horrek sakontasun gutxiko ikaskuntza sustatzen duela ondorioztatu da. Horri jarraiki doan ebaluazio ereduak ere" surface learning" a edo azaleko ikaskuntza errotzeko joera duela diote Biggs ek eta Tangek (op.: 198), maiz, edukiak memorizatzeko eta azterketak gainditzeko helburua eta izaera ikaskuntza prozesuak inplementatzen direlako.
Lan honetan, garapen kognitibo eta psikoafektibo edo emozionalaz gainera, nerabearen garapen sozialean ere eragin nahi da, kognizioaren eta ezaugarri psikoafektiboen arteko elkarrekintzak ikas prozesuen arrakasta eta ikasleen garapena baldintzatzen duten heinean, hezkuntza prozesu sozial gisa ulertuta, ezaugarri eta gaitasun sozialak ere ezinbesteko baldintzatzaile direla uste baitugu.... Ondoren aurkezten den konstruktua biltzen duen taulan, garapen mota bakoitza ebaluatzeko aukeratutako kategoriak, sei orotara, eta horren baitako adierazleak hamabi, bina kategoria bakoitzeko zehazten dira.
Lan honen hainbat kapitulu eta ataletan aletzen joan gara marko pedagogiko linguistiko honen hainbat printzipio eta kontzeptu gako, dela oinarri teorikoei eskainitako kapitulu honetan, dela gainerakoetan. Dena den, adierazitako horiek modu orokorrago batez kokatzen eta argiago ulertzen lagunduko duten hainbat informazio osagarri teilatu orokor moduan atal honetan eskaintzea lagungarria izan daitekeela iruditzen zaigu.
2023
Lan hau gure herritarren bizitzaren testigantza bat baino gehiago da. Euren etxetzat sentidu leikien lekua sortzeko ahaleginaren omenaldia be bada.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia