2001
|
|
(3) Gaitasun diskurtsiboa:
|
Bi
mailatan, gainera. Batetik, elkarrizketa batenaurrean gaude eta bi hiztunek ezagutzen dute elkarrizketaren eskema.
|
2002
|
|
Saileko kide guztiekin hizketalditxo bat izan dugu, beren iritziak, jarrerak, kezkak, asmoak, etab. zein diren jakiteko.
|
Bi
mailako zehaztasunak landu dituguhizketaldi horien prestaketan: batetik, elkarrizketa horiek nola egin, eta bestetik, zein gai jorratu.
|
|
32
|
Bi
mailatako forma (tarteko maila lexiko itzultzaileetan).
|
|
Aitor.
|
Bi
mailatan jaso dugu informazioa: bi puntuen aurrekoa, ezkerrekoa, kanporatuko den informazioa da; eskuinekoa, aldiz, bi mailatako erregelei dagokiena.
|
|
|
Bi
mailatako morfologiaren ezaugarriak zehatz mehatz hurrengo atalean aztertuko ditugun arren, formalismo guztien artean sailkapen bat egiteko ezinbestekoa da ezaugarri hauek laburtzea:
|
|
3
|
Bi
mailatako morfologia
|
|
|
Bi
mailatako erregelek errepresentazio lexikoaren eta azalekoaren artean parekatzea kontrolatzen dute. Erregelak egoera finituetako automata itzultzaile (FST) 13 paralelo bihurtzen dira, eta karaktere bikoteak onartuko dira baldin eta automata guztietan onartzen badira.
|
|
|
Bi
mailatako morfologia erabili ahal izateko programa bat behar da, baina gomendagarria da eginda dauden tresnak erabiltzea norbera programatzen aritu gabe. Halako tresnetan bi osagai nagusi daude:
|
|
|
Bi
mailatako morfologia izeneko formalismoaren deskribapen zehatza egin da kapitulu honetan, osatzen duten bi elementu nagusiak azalduz: morfemak eta morfotaktika deskribatzen dituen lexiko sistema batetik, eta aldaketa fonologikoak zehazteko erabiltzen diren bi mailatako erregelak bestetik.
|
|
|
Bi
mailatako morfologiaren barruan, lexikoaren definizioa nola egin behar den azaldu da 3.2 pasartean. lexc programa erabiliz bi aukera gehiago dago:
|
|
P, t eta k kontsonante herskari ahoskabeen aurrean bakarrik gertatzen ei da hau.
|
Bi
mailatako morfologian deskribatzeko, lexikoan bi morfofonemaz (B eta I, adibidez) osatutako aurrizki bat jarriko da (BI+), eta erro guztiekin eraikiko da bere jarraitze klasea. Ondoko bi erregelak dira bikoizketa gauzatzeko:
|
|
Sistema batzuetan morfotaktikaren definizioa paradigma bitartez egiten da.
|
Bi
mailatako morfologian morfotaktika definitzeko jarraitze klase bat esleitzen zaio morfema bakoitzari, jarraitzeklasea izanik ondoren joan daitekeen morfema multzoaren identifikazioa. Adibidez, euskaraz adjektiboen jarraitze klasean graduatzaileak egongo dira (ago, egi, en) baina izenenean ez.
|
|
3
|
Bi
mailatako morfologia 27
|
|
|
Bi
mailatako morfologiaren funtsa ezagutzea eta praktikatzea.
|
2007
|
|
zientzialaria ez da eremu zientifikoarensubirano absolutua.
|
Bi
mailatan eutsi geniezaioke baieztapen horri. Teknologiarenizateak berak muga ontologikoak ditu.
|
|
Ondotik jasoko ditudan ideiak erabiltzen dira, oro har, herritarrek ezagutzazientifikoa izatea eta hori eskuratzeko neurri politikoak hartu behar izatea justifikatzeko arrazoi modura.
|
Bi
mailatan bereiziko ditut: hurbilketa makroa eta mikroa, hurrenez hurren.
|
|
Bai hotsaren aldetik eta bai ideia edo esanahiaren aldetik, hitzak sistema baten, estruktura baten parte egiten du eta handik hartzen dizu bere balioa.
|
Bi
mailatan estrukturaz osatutako izakia da hizkuntza. Har dezagun hitz bat, mendi.
|
2009
|
|
DNSn bezala, webean ere eskatutakoa azkarrago emateko eta sarean dabilen trafikoa arintzeko cache memoriak erabiltzen dira.
|
Bi
mailatako cacheak erabiltzen dira webean:
|
|
Aplikazio mailan gertatzen den bezala, makina desberdinetan dauden sarbide mailako entitateen artean ere elkarrizketa bat egingo da, eta elkarrizketa hori arautzen duen sarbide mailako protokoloa sortu behar da.
|
Bi
maila horien protokoloak guztiz ezberdinak dira. Aplikazio mailako protokoloan truka daitezkeen mezuak zeintzuk diren (komandoak eta erantzunak), nolakoak diren (haien sintaxia), eta haien erabilera adierazten dira.
|
|
1.4 irudia.
|
Bi
mailako sare arkitektura.
|
2011
|
|
|
Bi
maila bereizteko proposamena Altunak Euskaltzaindiaren iraileko batzarrean aurkeztu zuen, baina proposamen zehatza ez zuen urrira arte argitu. Urriko proposamenean honakoa zioen:
|
|
Kasu gutxitan lortzen diren mailak dira bigarrengo hau eta lehenengoa.
|
Bi
maila hauetan eragiteak boteredun erakundeetan eragitea eskatzen du eta esparru horiek hizkuntza handiaren komunitatearen esku egon ohi dira. Hortik maila hauetan eragitearen zailtasuna, Fishmanen ustez.
|
2015
|
|
Horrez gain, ez ziren gutxi izan estatubatuar federazioaren ideologia dominantea bere egingo zutenak eta beren herrialdeetan zabalduko zutenak.
|
Bi
mailatan soft powerreko bi arma indartsu garatu zituen Washingtonek: masentzat zinema, eta eliteentzat propagandazko hedabideak eta unibertsitate estatubatuarretan egonaldiak egiteko erraztasunak eta diru-laguntza eskuzabalak.
|