Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 94

2000
‎Bati, Code Civil delako horri, hain zuzen ere, egokitu zaizkio garaia, ospea eta dedua. Besteari , aldiz, antzinakeriaren sunda. Lehena, fama handikoa eta orokorra; bigarrena, beheratua eta barrunbe mugatukoa.
2002
Besteari bere bizitza bizi izan dezan baimena emateak gurea ere askatasunez eta erantzukizunez bizi izateko aukera ematen digu.
2003
Besteari ea berak zer zion, eta:
Besteari , ankäa sartu zuala aitorturik, parkatzeko eskatzen dio, oker egon zala ta.
2006
‎Ezkerraldean, balizko elbarrituren batentzat egokituriko lekuaren eta nire jesarlekuaren artean, beste neska bat dago; horri ere hogeita hamar urte jo dizkiot. Besteari alderatu diot. Ez hain liraina.
2007
‎Bati enperadore izena ipini zioten. Besteari garaitutako etsaiaren banderaren itxura eta izena eman zioten: halbmond, ilberria alemanieraz.
Besteari hau da, ideia ezberdinak defendatzen dituenari zor zaion errespetua izateko, duen egia zatia errespetatzen ikasi eta ulertzeko. Aurrerapauso finkoak egin ditzagun helburu batera iristeko:
‎Gaitasun propio horren lurraren gainean etorri behar du bigarrenak, alegia, bestea elkarrizketara erakartzea, bera hitz egitera eramatea eta berari bere zailtasunak gainditzeko pazientzia behin eta berriz berritzen laguntzea. Besteari elkarrizketarako aukera eman behar zaio, eta baita elkarrizketa arrakastatsuaren esperientzia pozgarria edukitzeko aukera ere, zeinak egiaz bere izaera osoaren hazkundea ekarriko duen.
2008
‎Farolduna jausi egin da irristada baten eta potzuan amatau da argizaria. Besteari be poxpoloak busti edo, behintzat, kaxearen lakarrean raasst eta raasst egin arren, argi izpiren bat bai, baina ezin biztu. Hantxe ilunetan noraezean.
‎Azafatetako bat lurrera erori zen, ia konortea galdu zuen. Besteari ahoa ubeldu zitzaion, zorabiatu eta erori egin zen. Biek oxigeno botilarekin egin zuten ibilbidea, ezin izan zuten lanik egin.
‎Bata deitzen dut Musee D’Orsayren sindromea, postestrukturalismoaren paradigma. Besteari esaten diot Pompidou sindromea.
2009
‎Horietako bederatziri (tartean Arnaldo Otegi, Rafa Diez eta Rufi Etxeberria) Batasunaren zuzendaritza berriro osatzen saiatzea egotzi diete. Besteari atxilotutako baten etxetik agiriak ateratzea leporatu diote. Iturri judizialen arabera, Poliziak agiriak atzematea saihestu nahi zuen.
‎Neskek interes handiagoa dute besteen zaintzan diharduten lanbideekiko, hala osasuna nola irakaskuntza. Besteari eman eta dedikatzeko mezua oraindik ere emakumeak gizartean duen paper garrantzitsua da, haurtzarotik hartua. Nola izan edo izan ona jakiteko ereduak inspiratzen dizkieten lanbideez arduratzen dira haurrak Jarduera bat edo bestea aukeratzerakoan ere zuzeneko eragina dute hedabideek.
‎Jada ez zion horrenbeste min egiten kontrarioari. Besteari min egin nahiaren min egin nahiaz, berea ongi egitea ahaztu zitzaion Irujori. Gonzalezek pausu bat egin zuen atzera, baina berak lehen aurrera egindakoarekin jarraitu zuen.
Besteari zeharbegiratua egin bai, baina beren buruaz dute kezka gaurko finalean ariko diren zortzi bertsolariek. Txapela helburu bakar ez izanik ere, beren buruarekin gustura aritu nahi dute.
2010
‎Beraz, zer edo zer egin daiteke; horretarako, ordea, ideologiaren bestelako nozioa behar da: gaur egungo ideologiak Besteari (3) leporatzen baitzaizkio. Arrazoi ideologikoak sinetsi ditzaten, herritarrek" egia ez ideologikoak" direla pentsatu behar dute; politikarekin" zikindu" behar ez diren gauza sakratuak.
‎Tankera honetakoak dira erlijioak eta teoria orohartzaile guztiak. Besteari antiperfekzionismoa deritzo eta ez ditu bizitza egitasmo desberdinak juzgatu nahi, ezta ongiaren teoria berezirik proposatu ere. Hortaz, antolaketa politiko neutrala bultzatuko du, bizikidetza besterik bermatuko ez duena.
Besteari zor zaion sinpatia eta enpatiaz aparte," elkartasun" dei daitekeen sustantzia horretatik zerbait behar da gizarte bizitza onuragarria egiteko. Elkartasuna, ez zentzu moralistan, baizik eta munduko aniztasuna onartzeko zentzu errealistan.
2011
‎Txarrateldunak pazientzia handia daukanaren plantak eginez. Besteari , menpekoari, numeroari, deitzeko epaitegira. Ea zer jarri behar den, en calidad de??
‎Kolonialismoak, oro har, bestea baliabide edo lehengai bilakatzen du. Besteari berezkotasuna, beregaintasuna eta bizitasuna ostuta, merkantzia izan dadin moldatzen du. Eta berdin da beste hori zer den:
Besteari gehiago exijitzen diona ez da bere buruari gutxiago eskatzen diolako.
‎Aipatu ditugun bi gizon horien arteko lehen borrokaldiko erasoaldi gehienetan gizon bera gertatu zen galtzaile, eta otadian botata bukatzen zuenez Otan deitu zioten. Besteari , gehienetan zutik eta lur belartsuaren gainean tinko gelditzen zenari, Otañez deitu zioten (otan ez).
2012
‎Guk zilegitasun osoa dugu independentzia aldarrikatzeko. Besteari , ordea, ezin zaio inongo zilegitasunik aitortu, defendatu eta mantendu nahi duen egoera, gaurkoa alegia, armen bidez egindako konkista baten ondorioa delako eta Euskal Herriaren borondatearen aurka doalako. Biolentzia alde bakarrean dagoenean, ez dago akordiorik, inposizioa baizik.
‎Zentzu guztiekin entzutea; nahi, desio eta kuriositatearekin entzutea. Besteari entzuteko prest egotea proposatzen dute, bestearen zain egotea, guri esateko zerbait garrantzitsua duela pentsatzen dutelako. Besteak esandakoari balioa ematen diote, ados egon ala ez.
2014
‎Ea patuak falta bikoitza oparitu eta lepoa istant batez salbatzen dugun. Besteari leporatuko diogu porrota bestela. Errieta prest daukagu, ondo ikasia.
‎Gure aita zena aurrena zen botatzen eta asko ibilitakoa zen hura. Besteari asko bota zituela iruditu zitzaion eta haren txanda iritsi zenean, brillak elkarren ondoan jartzen hasi omen zen, tiroarekin gehiago botatzeko. Baina aitak ez omen zion utzi”.
‎Kontestu horren dimentsio materiala hitzen sonoritatean dago. Besteari , beste horri, gonbitea luzatzen dio ahotsak bere gorputzean sartzeko. Aurrez aurre, ikusmenetik haratago, entzumenari garrantzia emanez.
‎Garai onak ziren, oraindik langabeziaren aurrekoak. Besteari , jantzi berdin berdina egin zioten, noski, eta alde zaharreko jatetxe batean egin genuen bazkaria. Hortxe dago argazkia:
2015
‎Agian, bere errua zen, batzuetan ez baitzituen gauzak ondo ulertzen. Besteari , hitz egitearen ahaleginarekin, pilak agortu zitzaizkiola zirudien gainera. Pasa zitzaion itxuraz beroaldia.
‎Gurutzean hil nahi du batek. Besteari zikuta jarri zaio eskuan. Ezpatari eragin nahi dio hirugarrenak eta hala adierazten du benturariaren ausardiaz.
‎Menturaz aita Medina maisua hortik ager baledi, eman biezaio nire gutun hori, berarekin haserre naizela uste baitu, aita probintzialak esan zidanez, berak idatzi zidan gutun batengatik, haserre izateko baino eskerrak emateko gehiago den gutunagatik, hain zuzen. Besteari esan ziona ere gogoan izango du, nik ezer esan ez badiot ere. Gure aita bisitariak esan zidan dagoeneko moja dela, eta mila dukateko dotea baizik ez zeramala.
Besteari , semea erailea izan dadin, Kainek Abelak erail, arra nazkagarriak betiko sorturik
Besteari eskatu nahi diozu?
2016
‎Lehena, kontaketa xehea, lehia politikorako tresna bat gehiago baizik ez denean, voyeurismoa ren mailan kokatzekoa da, gehienetan. Besteari zentzu zabalagoa har dakioke, gatazkaren ondorioen tratatzeko atalean sartzekoa, hau ez da baitezpada militanteen kontakizunean zentratzen batetik eta onartzen die lekua posizio desberdinekoei. Eta honetan badira jorratzeko asko, datugintzan, aldarteetan, pertsonak, mugimenduak...
‎Madrilla. Besteari denbora galtzea deritza. Halere azterketara horretarako Lan Kide Aurrezkiarekin harremanetan jartzea erabaki zen.
‎( Besteari )
Besteari tapiza bi eskuez hunkiaraztea.
Besteari adi egotea eta ispilu gisan aritzea.
2017
‎Azken finean, inor ez da haserretzen horrelako okerren bat medio. Baina Martxelok hasieran pentsatu zuen noizbait gogoratuko zuela, ez zeukala Besteari zertan eskatu atzera. Bestela, nahikoa izango zuen belarriak luzatzea demontrezko izena noiz entzungo, noizbait ager baitzitekeen Bestearen ezagunen bat," Aupa, urlia...", edo deiaren bat jaso baitzezakeen," Bai, urlia naiz...".
‎Eta horrela egunak, asteak, hilabeteak... eta harrezkero beranduegi zen, noski, bere hutsa aitortzeko; ez hainbeste denbora pasa ondoren, ez hainbeste txantxa, hainbeste bizkar zaplada, Ligaren egoerari buruz hainbeste analisi serio eta zorrotz egin ondoren; areago, kafeak ordaintzeko hainbeste norgehiagoka lotsagarriren ondoren. Harrezkero, despistea ez, hainbat hilabetetan gezurretan ibili izana aitortu zion Besteari .
‎Baina ez zen hala izan, edo ez zuen konturatu nahi izan. Eta hara non, halako batean, gazte bat agertu zen atzetik eta egunkaria eskatu zion Besteari , ea bukatua zuen, ea inporta zitzaion une batez uztea; eta Besteak," Noski, noski, har ezak!".
‎Hura gehiegi izan zen Martxelorentzat. Besteari gordetzen zion tonu zakarraz egin zion demanda gazteari, berak ere irakurri nahi zuela eta itxoiteko. Kikildurik joan zen gizajoa.
‎Buruan erraza zen Besteari berea ematea, baina kafe ordua iritsi zenean, bekainak eta bibotetzarra bat egiteko ahaleginean sartu zen Martxelo kafetegian, eskuak praketako patriketan hondoratuta, begi zirrikituetatik ingurura begira. Ez hain duin.
‎Martxelo, gaur ez da etorriko zure laguna, bibotedun hori? galdetu zion zerbitzariak Besteari , hormako erlojuari begira.
‎garatu zen Erdi Aroko Europan, militarismoak eta intolerantzia kristauak elikatuta: ? Besteari –eraso objektua balitz bezala begiratzen zitzaion gehienbat (Phillips 1994).
‎Horregatik, desberdintasunaren onarpena bestea eta bere behar eta baldintza toleratzea da. Besteari bere tokia eta bere desberdintasunean garatzeko aukera eman behar zaio.
Besteari , sendagilearekin zeukan hitzordua ondo joan den.
‎ni subjektu bat (lotsatzen, harrotzen, beldurtzen dena); ni objektu bat (lotsaren, harrotasunaren, beldurraren objektua); eta Beste subjektu bat (noren aurrean lotsatzen, harrotzen, beldurtzen naizen). Bestetasunak ez du deusezten, horrela, nire baitarako izatea, eta, aldi berean, nik subjektutasuna aitortzen diot Besteari .
‎Bestearen objektu bihurtuta, kontzientziak kanpotik jasotzen du bere berri, eta, beraz, berea zeharo jasandako identitatea da. Bestearen begiradak kontzientziari kanpokotasuna inposatzen dion arren, berea gobernatu ezin duen eta ihes egiten dion kanpokotasuna da, guztiz Besteari dagokiona. Menpekotasun horri Sartrek ‘infernu’ esaten dio.
‎Zentzu horretan, objektu beraren ezaugarria, bere berde sakonak eta gordinak erlazio zuzena dauka gizon horrekin; berde horrek niri ihes egiten didan alde bat biratzen du Bestearengana. Hartzen dut berdearen eta Bestearen arteko erlazioa lotura objektibo bat bezala, baina ezin dut berdea atzeman Besteari agertu bezala. Horrela, bat batean objektu bat agertu da mundua ostu didana.
‎Baina oztopo ugari dago oraindik. Bereziki, lotsaren bitartez, presentzia zalantzagabea aitortzen diogu Besteari . Baina, ikusi dugunez, probablea baino ez da Besteak niri begiratzea.
‎Bere baitarakoaren izateari dagokion desitsaste horrexek egiten du Bestea egotea. Horrek ez du esan nahi Besteari izatea ematen dionik, baizik eta Bestetasuna, besterik gabe, berau ‘egote’ horren oinarrizko baldintza. Eta esan gabe doa, bere baitarakoarentzat, Bestea ez dena izateko modua Ezerezak zeharkatuta dagoela erabat.
‎Bestea agertzean, ordea, izateko moduan kontzientzia ez da Bestearen desberdina. Bestea ere bera den hori da, alegia, bere baitarakoa eta kontzientzia; bere posibleak diren posibleetara igortzen du; bera da Bestea ez den heinean; ezin kontrajar lekioke Besteari determinazio numeriko hutsez. Ez daude hemen bi edo hainbat kontzientzia, zenbatzeak kanpoko lekukotasuna eskatzen baitu eta kanpokotasunaren egiaztapena hutsa baita.
‎Ni alienatuaren desagertzeak Bestearen desagertzea ere ekarriko luke, Ni neu suntsitzearekin batera. Besteari ihes egiten diot nire Ni alienatua bere eskuetan utziz. Baina nire burua Besteagandik askatutzat jotzen dudanez, nirea bezala hartzen eta onartzen dut Ni alienatu hori.
‎hori izateaz harro izateko, etsi egin behar izan dut lehenik hori baino ez izatera. Lotsaren aurrean izaten den lehen erreakzioetako bat da, baina iheseko eta asmo txarreko erreakzioa besterik ez da, ezen nire burua hartzen baitut, Bestea betiere subjektutzat joz, nire objektutasunarekin Besteari eragiten diokeena bezala. Hitz batean esateko, bi jarrera autentiko daude:
‎hantustean, ni objektu naizelarik saiatzen naiz Bestearengan eragiten. Eta objektu gisa eratzen nauenarekin batera, aitortzen didan edertasun, indar edota gogo hori erabili nahi dut, errebotez, Besteari lilurazko edo maitasunezko sentimendu bat pasiboki eragiteko. Baina exijitzen dut Besteak sentimendu hori, nire objektu izatearen ordain gisa, subjektu gisa senti dezan, hau da, askatasunez.
‎Hantustearen desilusioa hortik dator: atzeman nahi izan dudan irudi horretan, errekuperatzeko eta nire izatean txertatzeko, ez dut nire burua jada errekonozitzen eta Besteari egotzi behar diot, gogo onez edo txarrez, bere ezaugarri subjektiboetako bat bezala. Nire objektutasunetik halabeharrez askatua, bakarrik gelditzen naiz Beste objektuaren aurrean, nire ipseitate kalifikaezinean, izateko dudana baina izan ezin dudana nire funtziotik kanpo.
‎Horrelaxe nabil, Bestearen antzaldatzetik degradaziora eta degradaziotik antzaldatzera, Bestearen izateko bi moduen ikuspegi orokorra inoiz osatu ezinik bietako bakoitza beregaina baita eta berari bakarrik baitagokioeta bakar bati ere tinko eutsi ezinik ezegonkortasun propioa baitaukate eta bata desegin egiten baita bestea bere arrastoetatik sortzeko. Hildakoak bakarrik izan daitezke betiro objektu inoiz ere subjektu bilakatu gabe, ezen hiltzea ez baita inola ere munduan objektibotasuna galtzea hildako guztiak hor daude munduan, gure inguruan, baizik eta aukera guztiak galtzea Besteari subjektu gisa agertzeko.
‎Hori atzematen da, esaterako, lotsaren kasuan: " ni lotsatzen naiz Besteari agertzen natzaion bezala". 49 Dena den, lotsatzean, nire izatearena ez baizik eta zeharo Bestearenaren menpeko nagoelarik, kontzientzien talka batasun modura bizitzen da:
‎Bestalde, transzendentzia transzenditua den bere baitarakoa (ni, alegia) gorputz objektu gisa agertzen zaio Besteari . Baina gorputz hori, Besteak bere objektu bihurtzen duena, ez da bere baitako gorputz bat, bere baitarakoa baizik.
‎Saia naiteke, bada,[...] kanpotik ematen zaidan izate hori ukatzen[...] Besteari objektutasuna aitor diezaioket, Bestearen objektutasuna Bestearekiko objektibotasunaren suntsitzailea baita. Baina, bestalde, Bestea askatasun gisa nire bere baitako izatearen fundatzailea delarik, saia naiteke askatasun hori errekuperatzen eta nireganatzen, askatasun izaera ukatu gabe:
‎Hala, ikusia izateak bihurtzen nau defentsarik gabeko izate bat nirea ez den askatasun batentzat. Zentzu horretan kontsidera gaitezke ‘esklabo’, hau da, Besteari agertzen gatzaizkion heinean. Baina esklabotasun hori ez da emaitza bat historikoa eta gaindi daitekeenakontzientziaren bizitza batena bere forma abstraktuan.
‎Besteak luke ere izan nire arretak atzemana: baldin eta Bestearen begirada sortzean begiradari edo Besteari erreparatuko banio, derrigorrez objektutzat hartu nuke, arreta norabide intentzionala baita objektuetarantz. Baina ez litzateke hortik ondorioztatu Bestea baldintza abstraktua edo erlazio ek statikoaren egitura kontzeptuala denik:
‎Baina presentzia hori ez da elkarrekikoa: munduko lodiera osoa behar da, ni ere aldi berean Besteari presente izateko. Transzendentzia nonahikoa eta atzemanezina da, eta bitartekorik gabe nigan kokatua ni nire izate ez agerikoa naizen heinean; izatearen infinitutasunak bereizten du nigandik, bere distantziak eta tresnak dituen mundu batera jaurtitzen nauen heinean:
‎Besteak begiratzen didanean, gainera, begiratzailea bera da, nik ezin dut bera begiratzaile gisa ikusi. Ildo beretik, Besteari begiratzen diodanean, bera objektua da niretzat, beraz, ez da begiratua sentiarazi didana. Bestea ezin da izan nire atentzioa beragan jarri dudalako agertzen den zerbait, subjektua delarik begiratzen baitit beti.
‎Solipsismoaren78 oztopoa agerian gelditzen da baldin eta Besteari subjektibotasuna ukatzen bazaio eta kontzientziak bizi duen bestetasuna ni baten iragazitik eta abiapuntutik bakarrik ulertzen bada. Solipsismoan erortzea litzateke, adibidez, Bestearen begiradatik ni objektua ondorioztatzea objektibotasun hori gero Beste gisa hipostasiatzeko.
‎ni eratzen naiz ez izaten izate bat ni ez izaten eratzen dena. Era berean, Bestea ez objektua da, ezen nik ezin baitut Bestea ez izan ez badiot Besteari subjektutasuna aitortzen. Bestela esateko, ni ez naizena ez da ez Beste objektua ez ni objektua, baizik eta Beste subjektua.
Besteari irakatsi nion.
2018
‎Lotan ez bada, ez dago isiltasun hori, egoten egote hori. Besteari egiten ari zarenean ere, besteaz pentsatzen ari zara, bestearenean zaude. Hori ere ez dugu askotan egiten eta opari bat da".
‎Une batez gelditu ziren, eta haietako batek zigarreta pare bat eta pospolo kaxa atera zituen. Besteari zigarretetako bat eman, eta isiotzeari ekin zion. Lurrera begiratu nuen.
‎BI: Besteari esan, barkamena eskatzeko.
‎Gizon guztien algara trumoitsuak entzuterakoan, Fabianek zirika  tzailea begiradaz funditu zuen lehen, eta gainera joan zitzaion jarraian liztor amorratuen antzera. Besteari ezertarako astirik eman gabe, egundoko ukabilkada jaurti zion aurpegira. Laguna lurrean eta odoletan ikustean, guardia nazional guztiek jauzi egin zuten Fabianen gainera.
2019
Besteari
‎Lagunetako bati ez zitzaion ezaguna egiten. Besteari bai, bera ere izenaz gogoratu ez arren, baina lepoa eginen luke hilda zegoela. –Zuk diozuna baldin bada, honako eta honako telesailekoa, jakizu aspaldian hil zela?.
‎Emakume askok, ordea, errefusatu egiten dute plazer klitorikoa, eragindakoa delakoan, plazer baginala baino gehiago; zeren emakumeak, beren gozamena baino aintzat hartzen ez duten gizonen berekoikeria pairatzen badu ere, harrigarritzat baitauka berari plazer emateko borondate esplizituegia ere. ? Besteari gozaraztea?, dio Stekelek,, bestea menderatzea da; norbaiti larrua ematea, berriz, borondateari uko egitea?. Emakumeak askoz ere aiseago onartuko du plazera baldin eta iruditzen bazaio modu naturalean eratortzen dela gizonak beretzat hartzen duen plazeretik, gogobeteko koito normal batean gertatzen den bezala.
‎Lehenik, ahalegin handiagoa egin behar duzu zure mintzairaren arrasto oro ezabatzeko, egiten ari zarena baino apur bat handiagoa. Besteari dagokionez, ohikoa da, horixe da mendi honen eragina eta horrek lagunduko dizu zure barruan gordetzen duzun guztia azaleratzen. Prozesua bizkortzeko, xedea eman behar diozu huste horri.
‎Norbaiti ukitze horrek isiltasuna behar du. Besteari tokia emateko, ezinbestekoa da isiltasuna, zer guztiei eta nor guztiei ukitzearen segida hausten duen isiltasuna.
‎Denbora memelokeriatan galtzea ere! Besteari bizkarra ematekotan zegoenean, ederra litzatekeela pentsatu zuen. Ederra litzatekeela halako zaldi bat pasatzen ikustea, hitzezkoa balitz ere.59
2020
‎Haietako bati ezkontza belo bat eta lore koroa artifizial bat jarri zioten. Besteari kandela bat sartu zioten hankartean. Hirugarren momia bat aldarean bermatu zuten, ezkontzaren apaiza gisa.
‎" Ideologia desberdineko pertsonak elkarbizitzan batzen dituen espazioa da patioa, enpatia ariketa bat", adierazi du Goirizelaiak. " Besteari begietara begiratuta, zauriak sendatu gura dituen antzerki ikuskizun bat da", gaineratu du.
2021
‎Batari bi urteko atzipenaldi txikia, autoa konpontzeko lanak ordaintzea eta familia indemnizatzea eskatu zioten. Besteari , ezer ez.
‎Batak, ordu gitxi barru, ume eta emazte itxi eta, etxetik urriñera ioan bear eban. Besteari , baioakon senarra, guda gizonen artera: noiz etorriko zan?
‎Edo beharbada ez da egia, nahiz eta nire begirada herren emozionalaren eraginez hala ikusten ditudan gauzak. Besteari kasu egiteko neurri egoki bat ote dago. Nola neurtzen da?
‎Urrunkeran, iragana abiapuntu, proiektu berria eraikitzen saiatzen den diferentzia, mugaldean bizi dena, Gabilondoren hitzetan. Horrela jokatu ohi da euskal kulturarekin egun, modu pornografikoan, folklorikoan, sinbologiaz beteriko emanaldi edo ikuskizun baten gisara; Besteari zuzendutako ikuskizuna, noski, Egituraren edo Identitatearen mendeko gisa, osagarri onuragarri gisa. Ikuskizun postpornoa, beste gauza bat da.
2022
‎Galdera zuzena eta sakona da. Besteari goxotasunez, hurbiltasunez, bere egoeraren inguruan egiten den galdera baita. Askotan, «zer moduz?» galderari, «hainbestean!» erantzuten diogu.
‎" Kirolaria nintzenean oso harreman estua genuen taldekideen artean; esaterako, taldekideren bat txapelketa garrantzitsuren batera sailkatuta bazegoen, elkarri laguntzen genion". Besteari laguntzea" gustuko" izan du beti Zubiberriko entrenatzaileak, eta kirola utzi zuenean entrenatzaileari" laguntzen hastea" erabaki zuen. Behin urrats hori egin zuenean, entrenatzaile titulua ateratzen hasi zen, eta bere jaioterrian, Eibarren, egin zituen lehen lanak.
‎Kaskagorriak ez du inoiz txakurra paseoan ateratzen, ez ditu sekula erosketak egiten ez lorategia zaintzen. Besteari ez zaio inor bila etortzen, ez du sekula taxirik hartzen eta gutxi gorabehera astean behin ateratzen du garajetik auto zaharra, erosketak egiteko. Bata bestearen neskamea balitz horrela jokatuko lukete, baina polizia ohiari ez zaio iruditzen horrela denik.
Besteari irabazten utzi.
2023
‎Sasoi hartan gogoa sartu zitzaidan arduragabeagoa izateko, paso egiteko, eta irudipena nuen eskola behin behineko denbora pasa bat zela, aski praktikoa horratik, zeren azken batean nola hala aurrera egin behar baitzen bizitzarekin, maitasun berdaderoa iritsi aurretik. Besteari eskutik heltzen uztea, ene haur laztana dio Baudelairek, sukalde dirdaitsua, marrubiak ur zirrista kantariaren azpian, egun batean, ikusiko duzu, bi biok bat egingo dugu... Eta eskolak ez dit laguntzen erakargarria, hautatua eta maitatua izateko betebehar astunari aurre egiten. Lekaimeek etengabe goresten dute" modestia", madarikazioak botatzen dituzte gizonezkoen grinak berotzen dituzten galtza luzeen aurka –are arrazoi sendoagoa janzteko–, eta behartu egiten gaituzte Christiane aldizkaria irakurtzera, zeinean neska batzuk agertzen diren, antigoaleko trapu zaharrak soinean eta kristau alaitasunaren irribarre inozo dohatsua ezpainetan, bizimolde zuzenari eta mutilenganako adiskidetasun zintzo eta puruari gorazarre egiten.
‎haurdun dago. Besteari lore koroa batek apaintzen dio burua.
‎Eta esan eta are eta saminkiago ekin zion negarrari, Jainkoak eta Ama Birjinak eta san Antoniok bizkarra eman eta uraza bezala hozitzen utzi zutelako, nahi zukeen ezkongairik topatu gabe. Baina galdezka hasi zitzaion Garreta," Batak kasurik egiten ez badin, zergatik ez dion Besteari eskatzen?". Ahots hari batez erantzun zion Joanak ez zekiela Besteari deus galdetzen.
‎Baina galdezka hasi zitzaion Garreta," Batak kasurik egiten ez badin, zergatik ez dion Besteari eskatzen?". Ahots hari batez erantzun zion Joanak ez zekiela Besteari deus galdetzen. Bere burua eskaini zion orduan Garretak.
‎Azken hau dela-eta, galdetu die aro bidaiariak ea ttikiagoa ez ote den, garauaren antzekoa, eta baietz erran diote. Besteari dagokionez, orain arte, aro bidaiariak ez du aditu, baina fits edo kidekorik ekialderago aurkituko duelakoan dago. Fits solasak lasto izpia, eta, metafora gisa, gauza arrunt txikia edo hutsala erran nahi du.
‎zer esan nahi digu film horrek? Besteari beldurra diogula. Beste izaki batzuk gu irensteko beldur garela?
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
Jakin liburuak 22 (0,14)
ELKAR 13 (0,09)
Pamiela 9 (0,06)
Booktegi 8 (0,05)
Argia 6 (0,04)
Alberdania 6 (0,04)
Berria 4 (0,03)
Labayru 3 (0,02)
Open Data Euskadi 3 (0,02)
Consumer 2 (0,01)
Jakin 2 (0,01)
Uztaro 2 (0,01)
Ikas 2 (0,01)
EITB - Sarea 1 (0,01)
ETB serieak 1 (0,01)
goiena.eus 1 (0,01)
Karmel Argitaletxea 1 (0,01)
LANEKI 1 (0,01)
ETB dokumentalak 1 (0,01)
ETB marrazki bizidunak 1 (0,01)
aiurri.eus 1 (0,01)
Maxixatzen 1 (0,01)
Susa 1 (0,01)
Maiatz liburuak 1 (0,01)
Anboto 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia