Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 248

2000
‎Nik uste nuen Ralphi bihotzekoak eman behar ziola. Baina gure aulkietara hurbildu eta paperak eskatu dizkigunean, Ralphek kristoren ahalegina egin du eta nahiko itxura lasaia eta aurpegi erlaxatua erakutsi ditu karneta luzatu dionean morrosko uniformatuari.
‎—Zer erran nahi didazu horrekin, gizonek egiten dituzten tenpluak ez direla beharrezko? Baina gu protestantak gara eta protestantek ere beren elizak eta beren tenpluak dituzte... —erran nion.
Baina gu ez bezala, dei deigarri hark deitua izan zen Pedro Huizi, itxura batean... eta harenganat gindoazen osaba eta biok, Florentziarat, gogoz gainezka, amak —Ubarneko damak— emanikako direkzionerat. Baita kezkaturik ere, zeren baitzirudien ezen urtebete zeramala Pedroren amak semearen berririk jaso gabe.
‎—Ama puta, eta alaba ere puta! Baina gure etxea ez da putetxea, ez desonestkeriaren egoitza! Fut fut fut biak hemendik!
‎edo orain berean bere damua azalduko zidak, birao egin duelako, edo ene ezpatarekin neurtu dik —eta, gipuzkoarrari goiti beheiti so egiten ziola eta ezpata lepo inguruan jartzen ziola, segitu zuen—: Baina gure oilo honek ezpatarik ez dik eta...! —eta, bere soa bizkaitarrarenganat desbideratzen zuela, irritsu bezain insolent, gaineratu zuen—:
‎" Eta kanoiak izan daitezela ehunda bat, ez ehun, eta para ezazu ehundabatgarrena zure jauregiaren aitzinean, Amaiurri beha!" Eta hire aitak, baietz. Baina guk Gaztelari eta Gaztelako bihotzari beha ipiniko diagu, Joanes, kanoi hori, bere egunean: Madrili beha, alegia...!
Baina gu han geunden, eta hark ez zuen erremediorik... eta frantses untzi haren menerat geunden, zeina hurbildu baitzitzaigun gure kapitainak bandera zuria mastaratu bezain fite, harik eta parean jarri zitzaigun arte.
2001
‎Pneumonia atake baten moduko barrea egin du. Baina gure Jon ez zegoen horren konbentzituta, ez. Aurpegi zurruna berriz, begirada galdua.
‎Dena dela, lasaiago dago Lucas Roma sarri samar etortzen denetik. Painalak aldatzen dizkiogu eta horrek esanahi dramatikoa eduki dezake –pertsona dramatikoa bazara, notarioak bezala– Baina guk barre egiten diegu painalei, Lucas bezain umeak garelako kasik. Eta berdin digu ume izateak gainera:
Baina gure zientzia naturalak bestelakoak ziren. Liburu ilustratuekin baino gehiago ikasi genuen gure jolas eta barreen zirkulu krudelean gatibaturiko izakiekin.
Baina gutako hirulau zeuden Emilio eta Goioren artean. Eta Agustin, gure estremoa, haserretu egin zen nirekin:
2002
‎oihanetan ehizan jarduten dutenak, iturrietako uretan bizi direnak eta beste hainbat. Baina guk ez dakigu ezer ninfei buruz. Zoritxarreko hiru atso besterik ez gara, ilunpean ibiltzen diren hiru emakume xahar, betidanik hirurontzat begi bakar bat besterik eduki ez dugun koittadu hirukotea.
Baina gure aitak umore ona zuen eta, osaba Domingorekin ika mika ibili beharrean, hatza zerurantz jasorik, ozenki esaten zuen, erdi serio erdi txantxetan:
2003
Baina gure xedea ez da baitezpada euskaldun ospetsuen zerrenda osatzea: ez gaitu bakoitzaren ibilbideak hainbat interesatzen, nola Herriaren zorteak.
2004
‎Horrela izango da. Baina gurea gaizki aterako balitz. Orduan zer esango diot Joanari?
‎–Beharbada. Baina gu oraindik oso gazteak gara eta esperientzia gutxiegi dugu. Beno, nik behintzat.
‎Erakunde autonomikoen boletinak euskaratzea konkista soziolinguistiko handia izango da akaso. Baina gutako alfabetatuenek eta euskaltzaleenek erdarazko testura jotzen badugu lege arazoren bat dugun aldiro, nahiago nuke horretan enplegatzen diren dirutzak beste zerbaitetan enplegatuko balira?. 355
‎Ez dauka inork, horrelakoetan, eskizofreniaren orekarik ezean bizi beharrik. Baina gurean besterik da: nortasun zatikatuaren tenkan bizitzera kondenaturik gaude gu.
‎Jon Kortazar: ? Baina gure gizartea beharbada ez da modernoa, gure gizarteak ez du euskal literaturarik behar. Hizkuntzarekin nahikoa du bere identitatea eta legitimitatea markatzeko?.
Baina gure erabakia gure herriaren onetan izan dedin, aurrera jo behar dugu. Ez poliki, ez presarik gabe.
‎Ze, etorri, itsasotik gentozaan. Baina gure herria Portugal zuan –Pablo pentsakor geratu da– Eta duk. Edo igual ez.
‎Lagun nituèn nerabezaroko mutilak, bai eskolakoak eta bai herrikoak ere, neskei buruz mintzatzen ginen sarri askotan. Baina gure arteko elkarrizketa haiek, ehuneko handi batean, zabarrak izaten ziren, baita iraingarriak ere, nik uste, neska normal batentzat: gero eta txorta hobea dik urdanga horrek; eztarriraino sartuko niokek zera; emakume txupeterik gabea, dohakabea...
‎Motorren zaratak orain kalean errealak diran letxe. Baina guk ori guztiori bizi bizi ezagutu genduan etxean.
2005
Baina gure amarena... orain dela zazpi hilabete bakarrik gertatua... eta ni Labartzako ehortzetara ezin joan izana... Nahiz Ixaskunek ahalegin guztiak egin...
‎Atxetako Allika tarrengana joatea ere bururatu zitzaigun, egia esan. Baina gure ama orain dela hamar hilabete bakarrik hila delarik, uzkur geunden. Eta ez mugitzea erabaki dugu.
2006
‎abestia kasualitatez idatzi nuenik. Baina gure barne egoera hura, urte haietan, nori kontatu behar genion. Esadazue.
‎Ezkondu eta urteetan elkarrekin bizitzea ez da erraza. Baina gu, une on eta txarrak pasa ondoren, elkarren ondoan gaude eta elkarri laguntzen diogu.
‎horrekin ezin da historia esplikatu. Baina guk" arraza historikoak" ulertu behar ditugu, puntualizatu ohi du Ortega-k. Berdin gutxi ahal da historia serioski esplikatu, horren gorabeherak monarkia, eliza, eta abarren pentsa eta jokaeren axalgainean soilik aztertuz (horixe da Ortega-k bere aurreko interpretazio guztiei egin dien kritika).
‎Oraindik lurrez zikindurik ditut eskuak. Baina gure Carlosek toki eder batean hartuko du atseden. Erabaki dut etxe honetan gelditzea behin betiko.
‎Nik ere, noizbehinka barazkiak eta arropa zaharrak uzten nizkion gazteluaren inguruetan. Baina gure katuak desagertzen hasi zirenez geroztik, emazteak ez zidan ezer ekartzen utzi.
‎" Beste nonbait izan balitz –esan zuen, gero, Inukitsupalukek–, lera gainean jarri eta herrestan eramango genuen, aurreko egunetan izotzetan egin genuen bezala, baina lurralde hartan zorua tontortxo eta zulo zen dena, eta gizon hura bizkarrean eramatea zen bide bakarra. Baina gutako inor ez zen gai horretarako. Sustraiak eta belarrak bildu genituen eta ohe antzeko bat osatu genuen haitz baten babesean.
‎Ez geneukan denbora galtzerik, gure aurretik haitzetan behera norbait jaitsi bazen, gauza bera egingo genuen guk ere. Baina guk ez genekien biderik.
2007
‎–Hori ere egia da. Baina gu biok izan al gintezke. Bai edo ez?
‎–Horixe, eta odolbilduak ere bai, pasatu egiten dira. Baina gu ez gara gorputzeko minez ari, Olaia, uste nuen amore minez ari ginela. Badakit maiteminak ere pasatu egiten direla, baina une honetan gezurretan ariko nintzateke, Ikerri maite dudala esango banio.
Baina gure artean, entrenamendu lagunen giroan, bestelakoak dira kontuak. Elkartuta gaude eta ez dugu irabazleen eta galtzaileen arteko bereizketarik egiten, maila berean gaude denok.
‎Kapitulu guztiak dira interesgarri. Baina guri dagokiguna bereziki kontuan hartuz, hauek izan daitezke mamitsuenak:
‎dela errepikatzen nien, gurea baino handiagoa ere bai, eta 400.000 milioi izar dituela. Baina gugandik 2.400.000 argi urtera kokaturik, ozta ozta sumatzen dela ezer.
‎idatzi dugu. Baina gure mendera arte idaztea litzateke zuhurrago.
‎Ez Russell zaharraz, bere 94 urteetan; ez nitaz, neure 62etan. Baina guk gerra krimenak salatu nahi ditugu munduaren aurrean Tribunalaren bitartez. Eta honetxek beldurtzen zaituzte?.
Baina gu gogoeta horiek harroxko burutzen ari ginelarik, ez bide geunden beltz haiengandik uste bezain urruti.
Baina gure herrian, iruditzen zaidanez, eta beste batzuetan ere errepikatua dudanez, arrotz dago oraindik, ezezagun. Sartrek Euskal Herrian ahanztura hori besterik ez balu bezala.
Baina guk batez ere Ameriketako genozidioaz mintzatu nahi dugu kapitulu honetan.
‎Hegel biak da, filosofoa eta historialaria, baina aurren aurrena gogoetalari filosofikoa; harentzat bere filosofiaren lagungarriak baino ez dute izan gura, printzipioz behintzat, historia enpirikoaren (antzinatea, modernia) bere interpretazioek. Beraz, Hegel-ek (historialari gisa) orri ezin ederrago asko idatzi ditu herri gogo grekoaz, hebraikoaz, germaniarraz, etab., ahaleraginkor bortitzak izan direnak kontzientzia nazional finlandiar, poloniar, txekiarretan, etab. Baina guri ezin zaigu hori oraingoz interesatu, deskribapen horien balioa erlatibatu duen lehena Hegel bera baita. Filosofiak zermugatzen du, a priori?
‎– Baina gu pertsonak gara.
‎Gauza ederrak zeuden camping eta hondartza horretatik harago, zinez merezi zuten gauzak. Baina guk hondartzan botata zoriontsuago ginela ziurtatzen genien, atsedena behar genuela, ez ginela mendizaleak batere.
2008
‎Zalantzaz eta ñabarduraz jositako bide horretara, ahal izan dugun neurrian, argi izpi batzuk ekarri nahi izan ditugu. Baina gure ekarpenaren mugak handiak dira arazoaren neurria kontuan izanda.
‎L. Amitie ez dago urrun, harantz hurbildu ahala saltzaile eta eskale mordoa hurbildu zaigu, gaua hor ematen duen zuriak patrika ondo betea behar du. Baina gure txartelik ez digute onartzen.
‎lukete, bai, haiek ere gure kezka bera izan, guk sortzen dugun beste zabor egiteko gaitasuna duten seinale. Baina gure kontzientzia, neurri handi baten, erruduntasunetik dator, zenbat kontsumitu eta botatzen dugun jakitun. Maliarrek leihotik botatzen dutenaren bikoitza zabor sortuta ere lurrak iraunkor jarraituko lukeelakoan nago.
2009
‎Bistan dago. Baina gure artekoa?
‎–Jakin, jakin, ez dakit. Baina gure adinean. Asko jota musuren bat edo beste.
‎Hartara, bularrak ia mugitu ezinik egoten ziren, estu eta larri, harrapatuak, kartzelaratuak, giltzapetuak. Baina gure irudimena askoz boteretsuagoa zen kamiseten estrategia absurdo hura baino. Eta neskek ezin zuten saihestu gure begietara beraien bularren dantza geroz eta kitzikagarriagoa izatea.
‎batean bakarrik biziraun du (haraindian), haraindiak berak geroz eta metafisikoago bilakatuz joan baitu. Baina gu ja mundu moderno horretakoak ere ez gara: Naturaren kontzeptu horretakoak, gorputz arimaren dualismo horretakoak, giza izakiaren metafisika horretakoak.
‎Naturarena, orduan? Baina guri justizia eta injustizia ez zaizkigu Naturaren atributuak begitantzen. Naturak ez du zerikusirik zientziagaz.
‎Eta arazoen soluzio enpirikoa ere ez. Baina guk erlijioan, ez dagoen zerbait bilatzen badugu eta ezin badugu aurkitu, horrek gure arazoa ematen du, modernoona, batik bat?, ez derrigor erlijioarena. Zeren eta erlijiogabeek erlijioan sentitzen duten akats hori erlijiodunek berek ez dute sentitzen!
‎Datozen bizpahiru egunetan zakurrek ezinen dute lan egin. Baina guk lanean jarraituko dugu, amaitu zuen, mehatxua gelako airean dilindan utziz.
‎– Baina gure familia itsasoaz bestaldean dago!
‎– Baina guk ez genekien urpera joango ginenik? –esan zuen Hamarrek, burumakur.
‎– Baina gu lehorrekoak gara, eta ez dakigu borrokan... –hausnartu zuen Hamaseik, emakume xahar ederrak.
‎Guztioi iruditzen zaigu gure loa arina dela gure loa arina denean. Baina gure loa sakona denean ez da inor konturatzen.
‎–Ez, ez, keba. Baina gurekin bizi zenean?
‎–Ongi da. Baina gure harremanak ezinezkoak direla ere esan diot, oraingoz behintzat, ama jarri zaigun moduan.
‎– Baina gure alaba ez dago hilda.
‎Han, oraindik, inork ez zekien zer zen lekualdatze bat, gero jakin genuen. Baina gu han geunden bitartean jende asko lekualdatu zuten. Gero jakin genuen hori, hitz bitan, itsasora botatzea zela, edo fusilatzea.
‎–Ongi da. Baina gure harremanak ezinezkoak direla ere esan diot... oraingoz behintzat, ama jarri zaigun moduan. Felipe mutil ona da eta ulertuko du...
2010
‎–Arnaldok adierazi zigun aparte uzteko, horrek ez zuela oztoporik egingo prozesuan, baina jakin behar genuela beren etxe barruan urak mugitu egiten zituela. Baina gu horretan ez sartzeko. Hori esatea asko esatea zen guretzat, komunikabideetan zer oihartzun zuen kontuan hartuta?.
‎–Beraiek proposatzen zuten organoak atribuzio exekutiboak eta legegileak izatea. Baina guk esaten genuen instituzio horrek ez zeukala edukitzerik ekimen legegilerik, bakarrik ekimen legegileak proposatzeko eskumena izan zezakeela. Proposatzekoa.
‎Proposamenak egiteko, ez. Baina guretzat funtsezkoa zen horrek eramaten gintuela beste norabide batean: zatiketaren dinamika gainditu eta lurralde batasunerantz izan zitekeen dinamika bat martxan jartzen zuela.
‎Baina besteen teoria zen hemen erabakitakoa, gure arteko akordioetan oinarrituta, derrigor onartu behar zuela Madrilek. Baina gure asmoa zen onean negoziatuko genuela Madrilekin, eta ondoren erreferendumera eramango zela, Estatutuarekin egiten den bezala?.
‎– Baina guk ez genuen behin ere onartu proposamen hori. Egigurenek.
‎– Baina guretzat ez zegoen prozesurik eta, beraz, ez zegoen proposamenik. Gu hara ez ginen joan Nafarroari buruz hitz egitera.
‎aitortza nazionala, euskararen aitortza, erabakitze eskubidearen inguruan ahalegina, konkretatu gabe izan arren? Baina guk zalantza bat genuen testuarekin, prozesuari buruz egiten genuen irakurketaren argitan: testu honekin ailegatu gaitezke gure helburura?
‎nik estatutuarena jarri nuelako, berak kaka zaharra jarri zuen. Baina gureak ez zuen ukatzen ordura arte egindakoa. Forma jakin bat ematen zion.
‎Eztabaidagarria izan daiteke forma hori, erabilitako metodoa, estrategia eta abar. Baina guk ez genuen ukatzen zirriborroa. Norabide jakin bat ematen genion.
‎maitatuago, babestuago. Baina gu ez ginen urrituentzako harrera zentro bat, eta bere bidea egiten utzi behar genion.
2011
‎–. ? Baina gure aitak??, eta burua ezker eskuin mugitu, eta hatz erakuslea eta erpurua igurtzi nitian elkarren aurka. –Lasai.
‎– Baina gure ipurdia ere, gizonena alegia, ez duk oso diferentea?
‎Halaxe ziguten kontatzen historia liburuek. Baina guk bagenituen bertze informazio iturri batzuk, gure etxeetako gerlari ohien solas aspergarrien gatz eta biperrez hornitzeko eta gure irudimenaren pizteko: selauruan kausitu postalak eta argazki xuhurrak, zeinetan gure aitatxi ximurtuak soldadu gazte, eder eta bipil bilakatzen ziren.
‎O, bazeneki zein zital sentitzen naizen! Baina gu biok izango ginateke... Uso jaun andreak bezala.
‎–Uste dut maputxe herriaren ondarea guztiz aberatsa dela, nola tradizioaren aldetik, hala adoreari eta jakinduriari dagokienez. Baina guk ez dugu jakin hori aitortzen eta balioesten, europarren aldetik datorkigun kutsu arrazionalista dela medio eta europar kulturari diogun miresmenagatik?. María Elena Riveros E., Religión e identidad en el Pueblo Mapuche.
‎–Euskaldunon gaitzari/ victimismo izena/ ezarri diote orain. / Baina gurea ez da victimismo gaitza,/ gurea víctima izan beharra da?. Bitoriano Gandiaga, Euskalminez, 2005, 116 or.
‎– Baina gu hortik aurrera bizi gara, esan du Uxunek.
‎– Baina guk hemen ez daukagu aski baliabide. Ekintza berezietarako taldeak behar genituzke, beren arma eta prestakuntzarekin.
‎Hain beteak daude jada gure bailarak, proiektua mendi artetik eta tuneletatik egin beste erremediorik ez zaie geratu. Baina gure lurraldea txikia da, lehendik ere nahikoa izorratuta dago, eta orain, lehenaz gainera...
‎–Gu ere berdin bageunde, tristuraren gorputza bertan dela? Baina gure gorputz bertako edo aldameneko bakarra Xantirena da, eta ez dakit zergatik jarri zaigun hain urdin? –Tomaxek.
‎– Baina guk ez zekiagu ezer horretaz. Tuercas Simonen ondoan eseri zen?. Zirkuluarena ergelkeria bat izan zuan:
‎Europako presio fiskalik arinena dugu... eta iruzur tasa izugarria. Baina gure politikoek nahiago dute beste alde batera begira dezagun.
2012
Baina guk heriotzari
Baina guk ez.
‎Ba al du norbaitek horren zalantzarik? Baina guk daukagun arazoa da oso menperatu zaharrak garela. Aspaldi menperatu gintuzten, harrapatu, okupatu eta kolonizatu.
‎Merezi dugulako maitatzen gaituztela pentsatzen dugu. Baina gurea okerragoa zen, alde bakarreko maitasuna baino ez zen. Nik ez nuen Marco maite, haren maitasuna baizik.
‎– Baina gu gaizki gaude gaizkiarekin. Gu gaizki gaude azpi indar ez sublimatuekin?
‎–Gogoz bestera beti! Baina guk ere bizi egin behar dugu, lagunok! Nondik bestela ba!
‎Ez nuen ama sufritzen ikusi nahi. Baina gure planak eta bizitza ez dira askotan bat etortzen, ezta?
‎Mendebaleko pentsamenduaren historian bortxaren apologiak daude eta Mendiko Sermoiak daude. Baina gure arazo konkretu honen aurrean batzuek zein besteek oinarrizko inspirazio orokor bezala baino ezin digute lagundu. Bestela esanda:
‎Zer esan? ...o bortxaren lehen kausak (eta horiek ageriki aipatzerik ez daukatela ikusiko da agian, deliturik egin edo delituaren oso susmagarri bilakatu gabe); edota, edozein ezkondena isilek baino bortxakeriaren eragileago, de fakto, politiko harro eta hedabide zaratatsuen zenbait kondena moduk, erdeinuk, burlak dirudiela, edo jazarpen, atxiloketa, tortura, epaiketa injustu oso gutxi kondenatu anitzek, etab. Baina guri ez zaigu hemen norgehiagoka dialektikorik interesatzen. Interesatzen zaiguna, objekzio horren barne barneenean ebidentzia bezala funtzionatzen ari dela ematen duen kontzientziako ziurtasuna da, zio ideologiko edo afektiboengatik batzuetan transijitu egiten badugu ere, bortxa, berez, beti gaitzesgarria dela.
‎Ahal balitz egunero horrela jan! Baina gure Gilen, jakin dakizunez, ez da Gilen bat, baizik bi Gilen. Eta ez orain, egun soilik; orduan, Ezkaiako garaian ere bai.
‎Berehala esku ohe bat egin nuen gizonak eramateko eta, han biak etzanda jarrita, Ostiral eta bion artean eraman genituen. Baina gure hormaren edo harresiaren kanpoaldera iritsi ginenean, lehenago baino okerrago ginen, ezin baitzuten hura igaro, eta nik ez nuen hura botatzeko inolako asmorik. Beraz, berriro ekin nion lanari, eta Ostiral eta biok, bi ordu ingurutan, denda dotore bat eraiki genuen, oihal zaharrez estalia, gainaldean zuhaitz adarrak zituela, hesiaren kanpoaldean; hain zuzen ere, hesiaren eta landatu nituen zuhaitz gazteen artean.
‎Esan zuen, gertatuz gero herrialderen batean yahooak bakarrik izatea adimenez hornituak, zalantzarik gabe beraiek izango direla animalia nagusiak, denboraz adimena beti nagusitzen baitzaio indar zakarrari. Baina gure gorputzen egitura, eta batez ere nirea, kontuan harturik, pentsatzen zuen tamaina bereko beste izakirik ez dagoela okerrago eginda adimen hura bizitzako eginkizun arruntetan erabiltzeko; eta gero jakin nahi izan zuen ea nire inguruan bizi zirenek nire antza zuten ala bere herrialdeko yahooena. Nire adineko gehienak bezain ongi eratua nengoela ziurtatu nion; baina gazteagoak eta emeak askoz bigun eta samurragoak zirela, eta azkeneko hauen larrua gehienetan esnea bezain zuria.
‎buru dela, denak bat eginda etorri eta kaka egiten diote gainera, burutik oinetaraino. Baina gure gorte eta faboritoei eta gobernuko ministroei zenbateraino izan zitekeen hau aplikagarria, neuk erabakiko nuela hobeto esan zuen ugazabak.
‎Maite izanarazteko behar den guztia daukazu. Baina gu berriro hasiko gara, ezta. Elkar maitatuko dugu!
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
baina gu ez 27 (0,18)
baina gu herri 6 (0,04)
baina gu ere 5 (0,03)
baina gu bi 4 (0,03)
baina gu aita 3 (0,02)
baina gu ama 3 (0,02)
baina gu esan 3 (0,02)
baina gu etxe 3 (0,02)
baina gu ezin 3 (0,02)
baina gu bat 2 (0,01)
baina gu benetan 2 (0,01)
baina gu bestelako 2 (0,01)
baina gu buru 2 (0,01)
baina gu familia 2 (0,01)
baina gu gaizki 2 (0,01)
baina gu gorputz 2 (0,01)
baina gu han 2 (0,01)
baina gu harreman 2 (0,01)
baina gu hemen 2 (0,01)
baina gu hori 2 (0,01)
baina gu lur 2 (0,01)
baina gu pertsona 2 (0,01)
baina gu uste 2 (0,01)
baina gu adin 1 (0,01)
baina gu ADN 1 (0,01)
baina gu afari 1 (0,01)
baina gu alaba 1 (0,01)
baina gu alderdi 1 (0,01)
baina gu alfabetatu 1 (0,01)
baina gu amodio 1 (0,01)
baina gu analisi 1 (0,01)
baina gu animalia 1 (0,01)
baina gu Antton 1 (0,01)
baina gu arazo 1 (0,01)
baina gu argi 1 (0,01)
baina gu artista 1 (0,01)
baina gu asmo 1 (0,01)
baina gu aukera 1 (0,01)
baina gu aulki 1 (0,01)
baina gu bai 1 (0,01)
baina gu bakar 1 (0,01)
baina gu baliabide 1 (0,01)
baina gu barne 1 (0,01)
baina gu barre 1 (0,01)
baina gu barruko 1 (0,01)
baina gu behar 1 (0,01)
baina gu berriro 1 (0,01)
baina gu besterik 1 (0,01)
baina gu beti 1 (0,01)
baina gu bide 1 (0,01)
baina gu bihotz 1 (0,01)
baina gu bildu 1 (0,01)
baina gu binaka 1 (0,01)
baina gu biodemokrazia 1 (0,01)
baina gu bisitari 1 (0,01)
baina gu bizi 1 (0,01)
baina gu bizimodu 1 (0,01)
baina gu bizitza 1 (0,01)
baina gu borroka 1 (0,01)
baina gu Carlos 1 (0,01)
baina gu Daniel 1 (0,01)
baina gu datu 1 (0,01)
baina gu demaseko 1 (0,01)
baina gu demokrazia 1 (0,01)
baina gu diferente 1 (0,01)
baina gu eduki 1 (0,01)
baina gu egon 1 (0,01)
baina gu ekarpen 1 (0,01)
baina gu elkarrizketa 1 (0,01)
baina gu elkartu 1 (0,01)
baina gu erabaki 1 (0,01)
baina gu erakutsi 1 (0,01)
baina gu erlijio 1 (0,01)
baina gu Europa 1 (0,01)
baina gu ezagutu 1 (0,01)
baina gu ezetz 1 (0,01)
baina gu filosofo 1 (0,01)
baina gu funtsezko 1 (0,01)
baina gu gaitz 1 (0,01)
baina gu garai 1 (0,01)
baina gu gau 1 (0,01)
baina gu gazte 1 (0,01)
baina gu Gaztela 1 (0,01)
baina gu gehi 1 (0,01)
baina gu gerra 1 (0,01)
baina gu geu 1 (0,01)
baina gu Gil 1 (0,01)
baina gu gizaki 1 (0,01)
baina gu gizarte 1 (0,01)
baina gu Jon 1 (0,01)
baina gu Normandia 1 (0,01)
baina gu Simon 1 (0,01)
baina gu XX. 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia