Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 80

2000
‎Egitasmo horren baitan antzerkigintza, kantagintza, bertsogintza tailerrak dituzte, euskarazko ikastaroak eskaintzen dizkiete gurasoei, eta barnetegiak antolatzen dituzte, ikasleek etxetik eta herritik kanpoko inguru euskaldunak ezagutu ditzaten. Baina eskolaz kanpoko bestelako jarduerak ere egiten dituzte, futbito, atletismo zein karate taldeak, edo informatika, dantza eta trikitixa ikastaroak dira horren adibide.
Baina eskolak, hizkuntz politikak,, kultura larriak, eta jazarpen politikoak eginazuten bidearen erdia.
2001
‎“espazio esanguratsua da osasunari eta elikadurari buruzko ezagutza teoriko eta praktikoak eskuratzeko, haurrek zenbat denbora irauten duten bertan”. Baina eskola menuen kalitate dietetikoa eta nutrizionala ebaluatu duten hainbat azterketek berretsi egiten dituzte errepikatzen diren akatsak: postreko frutarik eza, entsaladak eta arrainak urriak dira.
2002
‎Ume kozkor egin zanean, beste edozein umeren antzera, Leon be eskolan ibili zan, bost urte zituenik aurrera. Baina eskolea lagateko
Baina eskola kurrikulua egitea oso lan konplexua da, kontuan izan beharbaitira arestian esan dugun transposizio didaktikoa egiteak berarekin daramatzanarriskuak. Horrez gain, kontuan izan beharreko zenbait elementu ditugu:
2003
Baina eskola ez da mintzagai bakarra izan, bigarren karlistalditik hasi eta Gerra Zibilera arteko pasadizo ugari ere kontatu dizkigu. Lesakako alkatea frankista zenean, festa eta" baileak" gustuko ez zituela eta, hemen, San Antonen, ospatzen ziren; akordeoi jolea etorri eta jai egunetan festa egiten zuten inguruko gazteak bilduz, baita Lesaka eta Oiartzundik etorritako zenbaitekin ere.
Baina eskolan dan dana erderaz ikasiko zenduan...
‎Eta, gaztea zala eta astitsu egoala ta, Markinako Eskola Profesionalean sartu eban irakasle, nok eta gorago aitatu dogun Julian Olazabalaga zuzendariak. Baina eskola horretan Mikelek ez eban euskerarik emon, beste gai batzuk baino. Dana dala, Markina aldean urte gitxi batzuk bizi izateak mesede galanta egin eutsan Mikelen Txorierri aldeko euskereari.
‎Eskolan, jolasaren bidez, irakasleak haurraren alderdi asko azter ditzake, hala nola hizkuntza gaitasunak, gizarte ingurunearen ulermena, trebetasunak… Bestalde, eskolak aukera ematen dio haurrari jolasaren ikuspegi desberdina izateko: besteekin aukeratzen ikasten du, behatzen, partekatzen, arauak errespetatzen… Zenbait baldintza Baina eskola batek jokoari paper garrantzitsua eman ahal izateko, zenbait baldintza bete behar ditu. Hala, espazio egokiari dagokionez, Vicente Martínez Bigarren Hezkuntzako irakasleak adierazi du erosoak eta seguruak sentitzeko leku bat behar dela, eta hori aplikagarria dela bai ikastetxe eta haurtzaindegietako gune ludikoetan, bai etxean edo ludoteketan, azken horiek haurrak hezkuntza osagarri gisa dibertitzeko lekuak baitira.
2004
Baina eskola bakarrik uzten ari dira eginkizun horretan, elkarbizitza praktikatzeko espazio bakarra.
‎Egokiena, jakina, kontzeptuak azaldu ostean, gaiak aukera ematen duenean, klasean balioen inguruko gogoeta eta debateak irekitzea litzateke. Baina eskola orduak aski mugatuak izanik nekez aurki daiteke astirik kontzeptuei adinako tartea eskaintzeko jarrera/ balioei, bereziki kontuan hartzen bada azken hauek ikasleen ebaluazioan aski pisu urria dutela. Gainera, nire ustez, egokia ere ez da historia balio humano orokorren transmisiorako hainbeste erabiltzea:
‎Beheranzko joera handia dago agerraldien kopuruan. Baina eskola eremuak kezkatzen gaitu, ez baita halakorik izan. Agerraldien kopurua ere ez da handitu, baina bai intoxikatutako pertsonena.
‎Eskola jantokien helburu nagusia da, alde batetik, ikasleen artean elikadura ohitura eta jarrera osasungarriak garatzea eta osasuna eta hazkundea bultzatuko dituen dieta osasuntsu eta aberatsa bermatzea. Baina eskoletako jangelak tresna eraginkorrak dira, halaber, laguntasuna, errespetua eta tolerantzia bezalako balioak garatzeko eta eskolaz kanpoko eta jarduera osagarriekin eskola lanaldiaren jarraipena bultzatzeko. Menu mota:
2005
‎Hezkuntza sistemaren funtzioakgauzatu ahal izateko, lortu nahi diren ondorioak definitzeko eta martxan jarri behardiren prozesuak kudeatzeko, antolakuntza azpiegitura propio bat behar da, etaazpiegitura hori eskola da. Baina eskolaren errealitatea zientifikoki ulertzeko, nahieta nahiez, Hezkuntza edo Eskola Erakuntza zientziak sortzen dituen irizpideetan, arrazoibide diskurtsiboetan eta azalpen teorikoetan islatu behar da, bestela eskolaerakundeen izate ideologikoen aginduetan erortzeko arriskua baitago! Eta arriskuhau saihestu nahian, egun, zientzia honen izenean egiten diren bi erabilera kaxkarrak, agintean daudela dirudi, bat:
2006
Baina eskola orduan, bera zen errege, beti zegoen gertu prestutasun halako baten erakustaldia egiteko. Ematen zuen pentsatzen zuela:
2007
‎Batzuen ustez, solfeorik ez zekiten txistulariek fama txarra ematen zioten txistuari. Baina eskola zaharreko txistulari onak asko dira.
2008
‎– Baina eskolan ez al duzue dogoneraz idazten?
‎–Denek egiten dute hemen, besterik esaten badizute gezurra da. Baina eskoletan ez dute nahi.
‎gurasoek maitasun handiz hazten dituzten seme alaba bakar hauei. Baina eskolan hezkuntza programa gogorra dute; gogorra eta ikaragarri lehiakorra. (00:36:00)
‎Horregatik, faktore honen arabera, inguruan gaztelera besterik ez bada erabiltzen, uste dugu hobe dela euskara batua erabiltzea eskolako lan formaletan (beti ere euskara batuaren kontzepzio zabal baten barrenean) eta eskolako eginkizun informaletan euskararen aldaera informal bat edo familiar bat (ahal denik gertuena eta orokorrena). Baina eskolaren inguruko gizartean euskalkiak bizirik eta zelanbaiteko bizkortasunez irauten badu, orduan uste dugu eredu hori aintzat hartu behar dela eta erabili eskolako lanetan, betiere eginkizunen formaltasun maila eta idatzizkoaren eta ahozkoaren arteko desberdintasunak kontuan hartuz. Horrela etxeko hizkera moldeek antz handiagoa izanen luketelako, eta gisa horretan hizkuntzaren irakaskuntza baldintza hobeetan egingo litzatekeela uste baitugu, hots, emaitza hobeak aterako liratekeela.
‎eguneroko bizitzako hizkuntza baitzen euskara. Baina eskolaren eremuan eta beharbada beste eremu formaletan behintzat euskaraz egitea zigorrarekin lotzen dute/ zuten euskaldun horiek.
2009
‎Dena ezin da, eta gehiena ere agian ez, eskolaren esku utzi. Baina eskolak hizkuntza erabileraren berreskuratze saioan dezakeena ez da hutsaren hurrengoa.
2010
‎–Aurreko horren ondorioz, hezkuntza politika botere publikoen esku uztea onartzen genuen. Baina eskolen jabetza esklusiboari uko egin behar ziola esaten genuen, eskola komunitateen sarea indartzeko. Eta guk sarearen kontzeptua proposatzen genuen.
‎Oso martxa onean jarraitu zuen lanak, inoiz pentsatu gabeko arrakastarekin, hezkuntzarekin loturiko 22 eragilek prozesuan parte hartzea lortu baitzen. Baina eskola publikoko sektore batek? 1988an ikastolekin bateratze prozesua garatzeari uko egin zion sektore berdinak, ez zuen parte hartu nahi izan prozesuan.
2011
‎Askok diote zama osoa irakasleen bizkar uzte dela.Askotan zaila da etxean ikusten dutenaren aurka egitea. Baina eskola da guztiak igarotzen garen leku bakarra. Beraz, lekurik aproposena da genero indarkeriaren aurka lanean hasteko.
‎Agerikoa da. Baina eskolak ez dira mundutik apartekoak. Kalera bazoaz, aurpegian begiak baldin badituzu eta sentsibilitatea, ikusiko duzu desberdintasun nabarmenak daudela.
‎Ez da bideragarria. Baina eskolak egin dezakeena da ikasleen etxeko hizkuntza eta kulturak nola edo hala kontuan hartu, ikusgai eta entzungai jarri ikasgeletan zein ikasgeletatik kanpo eskolaren beste eremuetan, eta nolabait, ikasle etorkinei adierazi etxetik dakartzaten hizkuntza eta kultura bere egiten dituela eskolak. Beranduxeago azalduko ditugu Euskal Herrian bertan ildo honi jarraituz egiten diren hainbat ekimen interesgarri.
‎Coyosen (2005) ustez, eskola aukeratu izana hizkuntza gutxitua indarberritzeko tresna nagusi modura erraz ulertzen da, kontuan hartuz gero eskola dela hiztun kopuruaren hazkundean eragiteko esparrurik errazena. Baina eskolan hizkuntza irakastea ez da nahikoa. Hizkuntza gutxitu baten erabilera esparruak ugarituko badira, ez dago hizkuntza hori etxeko edo familiako esparruetara mugatzerik, ezta irakaskuntzara mugatzerik ere.
2012
‎Dekretua hortik doa, euskaraz ikasi baduzu, zer eskatuko dizut bada? Baina eskolak ematen dituen fruituak horretara iristen dira. Oso zaila da Gobernuak esatea" dekretua egin dugu baina eskolak ez du bermatzen".
Baina eskolan gauzak okertzen direnean, malo. Behin Ugutzek matematikako lehenengo ebaluazioa suspenditu zuen eta gizonak kategoriako perkak astindu zizkion ordainetan.
‎Hor guztia librea da, ikusten duzuna nahiz grabatzen duzuna, eta edozeinek ikus dezake. Baina eskolaren esparrurako ez omen da aproposena.
2013
‎Ideia bikaina. Baina eskolaren hondarrean zalantzak erne dira: premia berari erantzunez, Topagunekoez gain, beste hainbat egitasmo izateak ez dirudi kalterako denik; koordinazio eza kezkagarriagoa da.
‎1933an Arrateko landa eskola proiektatu zen, eta udalak berreraikuntza lanak Raimundo Alberdiren eskutik 1942 eta 1944 bitartean burutu zituen Regiones Devastadas en laguntzarekin191 Baina eskola berria egitea beharrezkotzat jo zuten, eta udalak eta diputazioak diruz lagunduta, eskola eta irakaslearen etxe berria egin ziren 1955 bitartean192 Santa Kruzeko eskola, berriz, 1948an Joaquín Domínguez Elóseguik egindako proiektuaren arabera berreraiki zen, egoera onean zeuden elementuak aprobetxatuz193.
‎Jarduera horien prezioa ez da ia inoiz 30 euro hilean jaisten haur bakoitzeko. Baina eskola horiek alde batera uzteak ez du esan nahi kirol edo zaletasun horiek praktikatzeari uko egiten dionik. Eskola eguna amaitzean, saskibaloian edo futbolean joka daiteke lagunekin, eta dibertigarria izango da.
Baina eskola publikora ere joaten zinen. Eskola eta maistra partikularra, biak zenituen orduan.
Baina eskolako lanak frantsesez ez al zenituzten egiten?
2014
Baina eskoletatik egiten al dira jarduera eta programa zehatzak kulturak lantzeko, artean aldea nabaria da euskararen erabilerari dagokionez, azken horien kasuan nabarmen jaisten baita euskararen erabilera.
‎Gure ikerketan ikusi dugu kultura ezagutza zein praktikak duen garrantzia hizkuntzen eta zehazki euskararen erabilerako. Baina eskoletatik egiten al dira jarduera eta programa zehatzak kulturak lantzeko. Galdera horri erantzutea litzateke lehengo pausoa, baina erantzuna ezezkoa den kasuetan, neurriak hartu lirateke eta tokian tokiko programa zein jarduerak diseinatu.
‎asko ikasi neban. Baina eskolan baino etxean, kalean, herrian gehiago
‎17) «neskak lehen aldiz eskolan sartzen direnean, eurekindakartzate etxean, komunitatean, hedabideetan eta jendartean, oro har, ikasitakoestereotipoak. Baina eskolak ere zeresan handia du estereotipo horiek finkatzean».Hala, klase sozialen arabera eta herri eta nazio desberdinetako kulturen arabera erepatroi sozialak ezberdinak dira. Historian zehar aldatzen joan dira, baina sozializazioeta mailakatze eragileak ez dira asko aldatu, hots, familia, lagunak, maisu maistrak, hedabideak, jostailuak eta jolasak, besteak beste izaten dira sozializazio horreneragileak (Arenas, 2006; Tome, 1996).
‎Eskola nortasunaren eraikuntzan parte hartzen duen beste eragile sozial bat da (Herranz, 2006). Baina eskolan bizi izandako irudi horiek kontsolidatu egiten diraeta ideologia bihurtzen dira, eta generoaren araberako banaketari oinarria jartzendiote. Simon-ek (2006) dioen bezala, curriculumak berak bazterketa egiten du, mutilak izendatuta sentitzen baitira eta neskak, berriz, ikusezinak.
‎" Frantziako Estatua eta Elizaren arteko bereizketa abian ezarri zen urte hartan, eta eskola katolikoek haien sistema babestu nahi izan zuten", gogoratzen dio Gorostiagak Txoperena Iribarreni. Baina eskola katolikoentzat arazo ez dena, ikastolentzat oztopo bilakatu: " Eraikuntzetan eskola giristinoek jada egina dute dena duela mendeetatik, eta gu, aldiz, orain ari gara garatzen".
Baina eskola hau garrantzitsua da.
2015
‎Hainbat zailtasunek eragin dute sarri eskolan ahozkoa ez ebaluatzea, hala nola, objektibatzeko, lana sistematizatzeko edo helburu zehatzak ezartzeko zailtasunak (Schneuwly et al., 1997), eta horrek eraman du eskola ahozkoa askotan tailerren bidez egitera (antzerkiak, azalpenak, debateak...), baina berariaz landu gabe, beste helburu batzuetarako bitarteko gisa eta ahozko gaitasunak ebaluatu gabe. Baina eskolak ikaskuntza garrantzitsu guztiak ebaluatzen baditu, ahozkoa ere ebaluatu egin behar du (Garcia Debanc eta al. 2004). Izan ere, eskolan landu ala ez, ahozkoa ebaluatu egiten da lan elkarrizketa edo azterketetan, eta ugariak dira ahozkoa menderatzen dela erakusteko erronka sozialak.
‎Garbi dago eskola euskararentzako arnasgunea bakarrik ez, baizik eta euskaraz ikasteko esparru nagusia dela hiztun berrientzat, batez ere ikasleen sozializazio goiztiarrean. Baina eskolaz gain, eta Salcesek idaNaiara Berasategi, Jone Goirigolzarri, Ibon Manterola, Gorka Salces eta Xabier Landabidea – Euskararen hiztun eta erabiltzaile berriak: normalizaziorako gakoak tzitakoaren ildotik, tokiko hedabideak ere halako inguru erdaldunetan euskararen arnasgune izan daitezke, euskaraz aritzeko aukera eman dezakete-eta.
‎Garbi dago eskola euskararentzako arnasgunea bakarrik ez, baizik eta euskaraz ikasteko esparru nagusia dela hiztun berrientzat, batez ere ikasleen sozializazio goiztiarrean. Baina eskolaz gain, tokiko hedabideak ere halako inguru erdaldunetan euskararen arnasgune izan daitezke, euskaraz aritzeko aukera eman dezakete-eta.
‎Proiektu txikiak dira, ikasle gutxi dituztenak, alegia. Baina eskola ereduaren errotikako aldaketa garatzen dute egunez egun. Ume txikiekin aritzen dira, baina, diotenez, esperientziak erakutsi die nerabezaroan ere baleko direla hezkuntza sistema horren bidez jasotako heziketaren zuztarrak
2016
‎Neure iritzia da. Baina eskola elebidunek interesa erakutsi zuten berehala, ikastolak batere ahuldu gabe: ikastolen alde zirenek segitu zuten beren haurrak ikastoletan eskolatzen.
2017
‎Botaka ibili zen eta, azkenean, ia peritonitis bat izan zuen, larri ibili zen. Baina eskolan barre egin zioten asko. Irakasle batek esan zion:
Baina eskola, orokorki, ez dut mespretxatzen. Eskola handiak egin dituztenentzat, diplomatuentzat badut halako mirespen bat.
Baina eskola bidezko transmisioaz gain, beste transmisio bideak ere sustatzea eta garatzea beharrezkoa da, helduen irakaskuntza edota familia transmisioa adibidez.
‎Badirudi horrek egitearekiko lotura ezabatzen duela hein batean. Baina eskolan ikusten dugu ez dela nahikoa" nik ez dut egiten" formatua. Egiturak hor daude; zer egiten du norberak egiturak eraldatzeko?
2018
‎Oso aldeko borondatea dute galesarekin. Baina eskolatik kanpo ez dute ia galesa erabiltzen(% 5ak erabiltzen du interneten,% 9ak irakurtzen ditu liburuak edo aldizkariak galesez; eta telebista edo irratia% 17ak bakarrik ikusten edo entzuten du). Gainera, galesa hitz egiten duten nerabe horien% 55ak ez du uste heldutan galesa erabili duenik.
‎Kilopondiok eragindako kinkatik onik atera nintzenean, ongi merezia nuela sentitu nuen arren, damua sentitzen hasia nintzen. Baina eskola urrun zegoen. Beste muturrean.
2019
‎Azken batean, aita Luciano Pinillosi esker joan nintzen Euskal Udalekuetara. Baina eskola ume haiek garaiko semeak ere baginen(, seme, esan dut mutilentzako eskola zelako gurea), eta, supremazismo linguistiko?
‎Eskola erizain baten presentziak hutsune hori estaliko luke, eta diabetesa duten haurrekin lan egiten duten familien lan bizitza erraztu eta paziente gazte horien ongizatea gainbegiratuko luke. Baina eskolako erizaintzako profesionalen lana askoz ere harago joan liteke; izan ere, beste osasun arlo batzuetan, esaterako, sexu heziketan eta bizimodu osasungarrian, ikasleen prestakuntza bultzatuko luke, eta osasun arloan, familiei eta irakasleei aholku emango lieke, behar bereziak dituzten haurren bizi kalitatea hobetzeko, baina baita gainerako hezkuntza komunitatearena ere.
‎Arraroa da, eskolan dena entenditzen baitut. Baina eskola Deabruaren tranpa bat da, hutsegiteak eta okerrak egitera eramaten gaituena.
2020
‎Non daude irakasleak. Astelehenean gutxi batzuk pasa behar izan zuten hemendik azken gauzak uztera edo hartzera. Baina eskolatik eta Hezkuntza Departamentutik mezua da lana modu telematikoan, beraien etxeetatik teknologiaren bidez egiteko ahal den heinean. Hori guztia antolatzeko irakasle batzuek ezinbestean hemendik pasa behar izan dute, baina momentu bat, behar zutena hartzeko eta joateko.
‎Ez zuen idazten eta irakurtzen ikasi inoiz, eta Ibarrara bizitzera etorri zenean fabrikan bertan erakutsi zioten sinatzen. Baina eskolarik ez izan arren, bizkorra zen oso, karta jokoan tutean jolasten zuenean mahaira ateratako karta guztiak gogoan izaten omen zituen.
‎Inpresio orokorra da familiak asko galdu duela transmisio rol hori, eta nagusiki irakaskuntzak eta hedabideek betetzen dutela egiteko hori. Baina eskolan zer?, Hego Euskal Herrian nola ematen dira azken berrehun urteko gertakariei buruzko informazioak?, nola 1936ko gerrari buruzkoak, eta frankismokoak? 1978ko Konstituzioa, trantsizio demokratikoa eta autonomi erkidegoen Espainia eta ETAri buruzkoak?; eta Iparraldean:
2021
‎" Ahozkotasuna erabat galtzen ari da, esaldi batean hiru hizkuntza aditzea ez da harritzekoa egun. Eskolatutako haur batek bost ordu ingeles jasoko ditu astean, gazteleraz beste bost, eta euskaraz beste guztiak. Baina eskola bukatu eta gero, zer hizkuntza da jasotzen dutena. Gazte asko kaskoekin bizi dira, ez dituzte inguruko hizkuntza, doinuak, kantu zaharrak aditzen.
‎Hori ere euskarako irakasleen gain uzten da. denbora formal eta informalak sortzen ditu. Baina eskolatik kanpo beste denbora informalik ez bada euskaraz zer. Zinez norbaitek zintzoki pentsatzen ahal du txinatar eskola bat pausatzen bagenu Baiona erdian, denak txinatarrez mintzatuko zirela bai aire hartzeetan bai eskolatik kanpo haien artean?
‎Oro har, eskola izan da hizkuntzari buruzko ideiak, irudiak eta baloreak jasotzeko gune nagusia. Baina eskola, eremu formal hori, ez da aski. Gazteek bestelako hizkuntza eragileak ere behar dituzte, adibidez, aisialdian edo adinkideen artean, hau da, gertuko eta garrantzitsu zaizkien eremuetan.
‎Eragina positiboa da komunikatzeko trebetasunetan eta pentsamendu sortzailean, bereziki programa artistikoen kasuan. Baina eskolaz kanpoko jardueren eraginkortasuna ez da beti konstantea, diote Euskadiko Psikopedagogia Elkarteak (ApsidE). Dena aplikazio testuinguruaren, ezaugarrien eta haurren eta gazteen profilaren araberakoa izanen da.
‎Arraroa izan da; berezia. Baina eskolek funtzionatu dute, eta ikasturtea amaitzera goaz. Ez nuke eskua sutan jarriko esanaz ikasturtea normaltasun minimo batzuekin egingo genuenik, baina ikasleei dagokienez, esaterako, pentsatzen genuen matrikulazioa jaitsiko zela, baina ez da horrenbesterako izan.
‎Beste gauza asko ere egin zitezkeen, seguru. Baina eskolaren berezko espazioa eta denbora ez dira ahaztu behar; bere etenak, bere erritualak. Eskola publikoa (eta eskola, zentzu zabalean, publikoa da beti) ez da etxe pribatua, beste esanahi bat dauka.
‎–Beti ahazten dugu Mamie Quakerren umea dela Maltbyrena adina –esan zuen– Nire ustez, aspaldi egin behar genuen zerbait. Baina eskolara hasten denean, inoiz izan ez dituen gauza txiki asko emango dizkiogu ume gaixoari.
Baina eskola horiek ez datoz bat gure mailarekin.
2022
‎Espainian gero eta jende gehiago animatzen da bizikletak mugitzeko modu merke, osasuntsu eta iraunkor gisa erabiltzera. Baina eskolara joateko, lanera joateko edo hirian turismoa egiteko bizikletaz egiten diren ibilbideen kopurua handitzearekin batera, ziklistekin izaten diren zirkulazio istripuak eta jasotzen dituzten isunak ere handitu egiten dira. . Neurri handi batean, ibilgailu horrekin nola zirkulatu behar den ez jakiteagatik gertatzen da hori, bai galtzadan, bai bidegorrian.
‎Badakit testuinguruak eta umeen gaitasunak ez direla berdinak kasu guzietan. Baina eskolan jasotzen dutenarekin aurrera egin lukete. Eskolarekin eta administrazioarekin ez naiz ondo konpontzen, politikan eta administrazioan psikopata asko dagoela iruditzen zait.
‎Eskola ordu neurritsuetan egindako errieta horrek asko apaldu zuen nire begietara Sartalde Basaren aintza, eta Leo Dillonen nahastu aurpegi puztuak har bat ernatu zidan kontzientzian. Baina eskolaren eragin mugatzailea urruntzen zenean, sentsazio gogorren gose izaten hasten nintzen berriro. Arratsetako gerra mimikoa ere goizetako eskolako beti bata bezain aspergarria bihurtu zitzaidan azkenean, benetako abenturak neuri gertatzea nahi bainuen.
‎Kalean bai, erabat. Baina eskolara joaten ginen, eta han dena espainolez zen. Erdaraz egitea askoz finagoa zela erakusten ziguten.
‎Irakurzaletasun hori beti izan da, eta izango da eskolak abentura berrien gartxoa gazteen bihotzetan pizteko ahaleginaz jarraitzen badu, aukera eta eredu egokiak eskaintzen baditu. Baina eskola ez da nahiko, etxeetan ere ikusi behar dute nerabeek joera hori. Hazia erein behar da liburuekiko desira erne dadin.
2023
Baina eskolako printzea ezagutu zuen... esan zuen Robertok.
‎Adostasunak desiragarriak dira, bai, eta horretarako deia luzatu dute sarritan eskola publikoaren alde eta eskola segregazioaren aurka azken hamarkadan buru belarri aritu diren eragileek. Baina eskola segregazioari aurre egiteko, ezinbestekoa da eskola publiko demokratikoz osatutako hezkuntza sare hegemoniko bat eratzeko eta eskaintza pribatua murrizteko pausoak zehaztea; egungo sistemaren desarautzea murriztu eta ikastetxeen arauak bateratzea (ikasleen onarpenari, ibilbide akademikoari, kontratazioei, eskola orduei eta hizkuntzen ereduen eskaintzari dagokienez, batez ere); eta publifik... Eremu horietan gobernuak badu zer esan; baina klase politikoaren borondate faltak batzuetan, eta ausardia ezak besteetan, haur eta ikasleen bazterkeria muturrera eraman dute.
‎Bai, erabat. Baina eskola erdaldunekoa naiz ni. 1957an jaio nintzen, eta frankismo garai betekoak dira gure eskola urteak, [Francisco] Francoren diktaduraren oldarraldi betekoak.
‎Eraikuntzek hor diraute; batzuk elkarte bihurtu dira, beste batzuk etxebizitza edo erakustoki. Baina eskola sostengatzen zutenak... falta dira!
‎Ongi heziak balira, gutxienez irakur  tzen jakingo balute, hobeki enplegatuko lituzkete. Baina eskolarik ere ezin eman. Eta, dena dela, batzuk iruteko gai dira, ongi josten dute, eta adabakitzen, eta badira broda  tzen dakitenak ere.
‎DBHn euskarazko ereduak gero eta hedatuago egotearen ondorio izan daiteke, esate baterako. Baina eskola materialen egutegi propioa eta politika editorialak gurutzatzen diren esparru batean gaudenez, ez da erraza irakurlegoaren profilaren edo hezkuntza politikaren alorreko azalpen garbiak topatzea. Arreta handiz ikusi dugu, dena dela, aurrerantzean joera horiek egonkortzen edo indartzen diren.
Baina eskola zaharrekoa.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
ELKAR 11 (0,07)
Consumer 9 (0,06)
UEU 8 (0,05)
Jakin 7 (0,05)
Bat Soziolinguistika Aldizkaria 7 (0,05)
Berria 6 (0,04)
Argia 6 (0,04)
Alberdania 5 (0,03)
Euskaltzaindia - Liburuak 4 (0,03)
Labayru 3 (0,02)
Open Data Euskadi 3 (0,02)
Pamiela 2 (0,01)
Booktegi 2 (0,01)
Uztarria 1 (0,01)
HABE 1 (0,01)
ETB dokumentalak 1 (0,01)
Karmel aldizkaria 1 (0,01)
Kondaira 1 (0,01)
Uztaro 1 (0,01)
Guaixe 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
baina eskola ez 7 (0,05)
baina eskola egin 3 (0,02)
baina eskola ere 2 (0,01)
baina eskola eremu 2 (0,01)
baina eskola hizkuntza 2 (0,01)
baina eskola horiek 2 (0,01)
baina eskola joan 2 (0,01)
baina eskola publiko 2 (0,01)
baina eskola zahar 2 (0,01)
baina eskola baino 1 (0,01)
baina eskola bakarrik 1 (0,01)
baina eskola barre 1 (0,01)
baina eskola bat 1 (0,01)
baina eskola berezko 1 (0,01)
baina eskola berri 1 (0,01)
baina eskola beste 1 (0,01)
baina eskola bestelako 1 (0,01)
baina eskola bidezko 1 (0,01)
baina eskola bizi 1 (0,01)
baina eskola bukatu 1 (0,01)
baina eskola curriculum 1 (0,01)
baina eskola dan 1 (0,01)
baina eskola deabru 1 (0,01)
baina eskola elebidun 1 (0,01)
baina eskola eman 1 (0,01)
baina eskola eragin 1 (0,01)
baina eskola erdaldun 1 (0,01)
baina eskola eredu 1 (0,01)
baina eskola erizaintza 1 (0,01)
baina eskola errealitate 1 (0,01)
baina eskola esparru 1 (0,01)
baina eskola funtzionatu 1 (0,01)
baina eskola gauza 1 (0,01)
baina eskola gizarte 1 (0,01)
baina eskola hasi 1 (0,01)
baina eskola hau 1 (0,01)
baina eskola hezkuntza 1 (0,01)
baina eskola hondar 1 (0,01)
baina eskola hori 1 (0,01)
baina eskola ikaskuntza 1 (0,01)
baina eskola ikusi 1 (0,01)
baina eskola jabetza 1 (0,01)
baina eskola jangela 1 (0,01)
baina eskola jarduera 1 (0,01)
baina eskola jaso 1 (0,01)
baina eskola katoliko 1 (0,01)
baina eskola lan 1 (0,01)
baina eskola material 1 (0,01)
baina eskola menu 1 (0,01)
baina eskola ordu 1 (0,01)
baina eskola orduan 1 (0,01)
baina eskola printze 1 (0,01)
baina eskola segregazio 1 (0,01)
baina eskola sostengatu 1 (0,01)
baina eskola ume 1 (0,01)
baina eskola urrun 1 (0,01)
baina eskola zer 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia