2001
|
|
“espazio esanguratsua da osasunari eta elikadurari buruzko ezagutza teoriko eta praktikoak eskuratzeko, haurrek zenbat denbora irauten duten bertan”.
|
Baina
eskola menuen kalitate dietetikoa eta nutrizionala ebaluatu duten hainbat azterketek berretsi egiten dituzte errepikatzen diren akatsak: postreko frutarik eza, entsaladak eta arrainak urriak dira.
|
2003
|
|
Eskolan, jolasaren bidez, irakasleak haurraren alderdi asko azter ditzake, hala nola hizkuntza gaitasunak, gizarte ingurunearen ulermena, trebetasunak… Bestalde, eskolak aukera ematen dio haurrari jolasaren ikuspegi desberdina izateko: besteekin aukeratzen ikasten du, behatzen, partekatzen, arauak errespetatzen… Zenbait baldintza
|
Baina
eskola batek jokoari paper garrantzitsua eman ahal izateko, zenbait baldintza bete behar ditu. Hala, espazio egokiari dagokionez, Vicente Martínez Bigarren Hezkuntzako irakasleak adierazi du erosoak eta seguruak sentitzeko leku bat behar dela, eta hori aplikagarria dela bai ikastetxe eta haurtzaindegietako gune ludikoetan, bai etxean edo ludoteketan, azken horiek haurrak hezkuntza osagarri gisa dibertitzeko lekuak baitira.
|
2004
|
|
|
Baina
eskola bakarrik uzten ari dira eginkizun horretan, elkarbizitza praktikatzeko espazio bakarra.
|
|
Beheranzko joera handia dago agerraldien kopuruan.
|
Baina
eskola eremuak kezkatzen gaitu, ez baita halakorik izan. Agerraldien kopurua ere ez da handitu, baina bai intoxikatutako pertsonena.
|
|
Eskola jantokien helburu nagusia da, alde batetik, ikasleen artean elikadura ohitura eta jarrera osasungarriak garatzea eta osasuna eta hazkundea bultzatuko dituen dieta osasuntsu eta aberatsa bermatzea.
|
Baina
eskoletako jangelak tresna eraginkorrak dira, halaber, laguntasuna, errespetua eta tolerantzia bezalako balioak garatzeko eta eskolaz kanpoko eta jarduera osagarriekin eskola lanaldiaren jarraipena bultzatzeko. Menu mota:
|
2013
|
|
Jarduera horien prezioa ez da ia inoiz 30 euro hilean jaisten haur bakoitzeko.
|
Baina
eskola horiek alde batera uzteak ez du esan nahi kirol edo zaletasun horiek praktikatzeari uko egiten dionik. Eskola eguna amaitzean, saskibaloian edo futbolean joka daiteke lagunekin, eta dibertigarria izango da.
|
2019
|
|
Eskola erizain baten presentziak hutsune hori estaliko luke, eta diabetesa duten haurrekin lan egiten duten familien lan bizitza erraztu eta paziente gazte horien ongizatea gainbegiratuko luke.
|
Baina
eskolako erizaintzako profesionalen lana askoz ere harago joan liteke; izan ere, beste osasun arlo batzuetan, esaterako, sexu heziketan eta bizimodu osasungarrian, ikasleen prestakuntza bultzatuko luke, eta osasun arloan, familiei eta irakasleei aholku emango lieke, behar bereziak dituzten haurren bizi kalitatea hobetzeko, baina baita gainerako hezkuntza komunitatearena ere.
|
2021
|
|
Eragina positiboa da komunikatzeko trebetasunetan eta pentsamendu sortzailean, bereziki programa artistikoen kasuan.
|
Baina
eskolaz kanpoko jardueren eraginkortasuna ez da beti konstantea, diote Euskadiko Psikopedagogia Elkarteak (ApsidE). Dena aplikazio testuinguruaren, ezaugarrien eta haurren eta gazteen profilaren araberakoa izanen da.
|
2022
|
|
Espainian gero eta jende gehiago animatzen da bizikletak mugitzeko modu merke, osasuntsu eta iraunkor gisa erabiltzera.
|
Baina
eskolara joateko, lanera joateko edo hirian turismoa egiteko bizikletaz egiten diren ibilbideen kopurua handitzearekin batera, ziklistekin izaten diren zirkulazio istripuak eta jasotzen dituzten isunak ere handitu egiten dira. . Neurri handi batean, ibilgailu horrekin nola zirkulatu behar den ez jakiteagatik gertatzen da hori, bai galtzadan, bai bidegorrian.
|