Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 9

2001
‎“espazio esanguratsua da osasunari eta elikadurari buruzko ezagutza teoriko eta praktikoak eskuratzeko, haurrek zenbat denbora irauten duten bertan”. Baina eskola menuen kalitate dietetikoa eta nutrizionala ebaluatu duten hainbat azterketek berretsi egiten dituzte errepikatzen diren akatsak: postreko frutarik eza, entsaladak eta arrainak urriak dira.
2003
‎Eskolan, jolasaren bidez, irakasleak haurraren alderdi asko azter ditzake, hala nola hizkuntza gaitasunak, gizarte ingurunearen ulermena, trebetasunak… Bestalde, eskolak aukera ematen dio haurrari jolasaren ikuspegi desberdina izateko: besteekin aukeratzen ikasten du, behatzen, partekatzen, arauak errespetatzen… Zenbait baldintza Baina eskola batek jokoari paper garrantzitsua eman ahal izateko, zenbait baldintza bete behar ditu. Hala, espazio egokiari dagokionez, Vicente Martínez Bigarren Hezkuntzako irakasleak adierazi du erosoak eta seguruak sentitzeko leku bat behar dela, eta hori aplikagarria dela bai ikastetxe eta haurtzaindegietako gune ludikoetan, bai etxean edo ludoteketan, azken horiek haurrak hezkuntza osagarri gisa dibertitzeko lekuak baitira.
2004
Baina eskola bakarrik uzten ari dira eginkizun horretan, elkarbizitza praktikatzeko espazio bakarra.
‎Beheranzko joera handia dago agerraldien kopuruan. Baina eskola eremuak kezkatzen gaitu, ez baita halakorik izan. Agerraldien kopurua ere ez da handitu, baina bai intoxikatutako pertsonena.
‎Eskola jantokien helburu nagusia da, alde batetik, ikasleen artean elikadura ohitura eta jarrera osasungarriak garatzea eta osasuna eta hazkundea bultzatuko dituen dieta osasuntsu eta aberatsa bermatzea. Baina eskoletako jangelak tresna eraginkorrak dira, halaber, laguntasuna, errespetua eta tolerantzia bezalako balioak garatzeko eta eskolaz kanpoko eta jarduera osagarriekin eskola lanaldiaren jarraipena bultzatzeko. Menu mota:
2013
‎Jarduera horien prezioa ez da ia inoiz 30 euro hilean jaisten haur bakoitzeko. Baina eskola horiek alde batera uzteak ez du esan nahi kirol edo zaletasun horiek praktikatzeari uko egiten dionik. Eskola eguna amaitzean, saskibaloian edo futbolean joka daiteke lagunekin, eta dibertigarria izango da.
2019
‎Eskola erizain baten presentziak hutsune hori estaliko luke, eta diabetesa duten haurrekin lan egiten duten familien lan bizitza erraztu eta paziente gazte horien ongizatea gainbegiratuko luke. Baina eskolako erizaintzako profesionalen lana askoz ere harago joan liteke; izan ere, beste osasun arlo batzuetan, esaterako, sexu heziketan eta bizimodu osasungarrian, ikasleen prestakuntza bultzatuko luke, eta osasun arloan, familiei eta irakasleei aholku emango lieke, behar bereziak dituzten haurren bizi kalitatea hobetzeko, baina baita gainerako hezkuntza komunitatearena ere.
2021
‎Eragina positiboa da komunikatzeko trebetasunetan eta pentsamendu sortzailean, bereziki programa artistikoen kasuan. Baina eskolaz kanpoko jardueren eraginkortasuna ez da beti konstantea, diote Euskadiko Psikopedagogia Elkarteak (ApsidE). Dena aplikazio testuinguruaren, ezaugarrien eta haurren eta gazteen profilaren araberakoa izanen da.
2022
‎Espainian gero eta jende gehiago animatzen da bizikletak mugitzeko modu merke, osasuntsu eta iraunkor gisa erabiltzera. Baina eskolara joateko, lanera joateko edo hirian turismoa egiteko bizikletaz egiten diren ibilbideen kopurua handitzearekin batera, ziklistekin izaten diren zirkulazio istripuak eta jasotzen dituzten isunak ere handitu egiten dira. . Neurri handi batean, ibilgailu horrekin nola zirkulatu behar den ez jakiteagatik gertatzen da hori, bai galtzadan, bai bidegorrian.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia