2014
|
|
|
Baina
eskoletatik egiten al dira jarduera eta programa zehatzak kulturak lantzeko, artean aldea nabaria da euskararen erabilerari dagokionez, azken horien kasuan nabarmen jaisten baita euskararen erabilera.
|
|
Gure ikerketan ikusi dugu kultura ezagutza zein praktikak duen garrantzia hizkuntzen eta zehazki euskararen erabilerako.
|
Baina
eskoletatik egiten al dira jarduera eta programa zehatzak kulturak lantzeko. Galdera horri erantzutea litzateke lehengo pausoa, baina erantzuna ezezkoa den kasuetan, neurriak hartu lirateke eta tokian tokiko programa zein jarduerak diseinatu.
|
2015
|
|
Hainbat zailtasunek eragin dute sarri eskolan ahozkoa ez ebaluatzea, hala nola, objektibatzeko, lana sistematizatzeko edo helburu zehatzak ezartzeko zailtasunak (Schneuwly et al., 1997), eta horrek eraman du eskola ahozkoa askotan tailerren bidez egitera (antzerkiak, azalpenak, debateak...), baina berariaz landu gabe, beste helburu batzuetarako bitarteko gisa eta ahozko gaitasunak ebaluatu gabe.
|
Baina
eskolak ikaskuntza garrantzitsu guztiak ebaluatzen baditu, ahozkoa ere ebaluatu egin behar du (Garcia Debanc eta al. 2004). Izan ere, eskolan landu ala ez, ahozkoa ebaluatu egiten da lan elkarrizketa edo azterketetan, eta ugariak dira ahozkoa menderatzen dela erakusteko erronka sozialak.
|
|
Garbi dago eskola euskararentzako arnasgunea bakarrik ez, baizik eta euskaraz ikasteko esparru nagusia dela hiztun berrientzat, batez ere ikasleen sozializazio goiztiarrean.
|
Baina
eskolaz gain, eta Salcesek idaNaiara Berasategi, Jone Goirigolzarri, Ibon Manterola, Gorka Salces eta Xabier Landabidea – Euskararen hiztun eta erabiltzaile berriak: normalizaziorako gakoak tzitakoaren ildotik, tokiko hedabideak ere halako inguru erdaldunetan euskararen arnasgune izan daitezke, euskaraz aritzeko aukera eman dezakete-eta.
|
|
Garbi dago eskola euskararentzako arnasgunea bakarrik ez, baizik eta euskaraz ikasteko esparru nagusia dela hiztun berrientzat, batez ere ikasleen sozializazio goiztiarrean.
|
Baina
eskolaz gain, tokiko hedabideak ere halako inguru erdaldunetan euskararen arnasgune izan daitezke, euskaraz aritzeko aukera eman dezakete-eta.
|
2021
|
|
Hori ere euskarako irakasleen gain uzten da. denbora formal eta informalak sortzen ditu.
|
Baina
eskolatik kanpo beste denbora informalik ez bada euskaraz zer. Zinez norbaitek zintzoki pentsatzen ahal du txinatar eskola bat pausatzen bagenu Baiona erdian, denak txinatarrez mintzatuko zirela bai aire hartzeetan bai eskolatik kanpo haien artean?
|
|
Oro har, eskola izan da hizkuntzari buruzko ideiak, irudiak eta baloreak jasotzeko gune nagusia.
|
Baina
eskola, eremu formal hori, ez da aski. Gazteek bestelako hizkuntza eragileak ere behar dituzte, adibidez, aisialdian edo adinkideen artean, hau da, gertuko eta garrantzitsu zaizkien eremuetan.
|