Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 68

2003
‎–Zeure herria, ordea, ainegruen ogiaz janaritu zenuen;/ hark nekatu beharrik izan gabe,/ aurrez prestaturiko ogia eman zenion zerutik,/ zapore askotakoa, guztientzat atsegingarria. / Zure elikagai honek zeure seme alabenganako duzun gozotasuna azaltzen zuen,/ jaten zuenaren gurarira egokitzen baitzen,/ eta bakoitzak zer nahi, hura bihurtzen. / Elurraren edo izotzaren antzeko izan arren,/ urte gabe jasaten zuen sua[?]?;.
2004
‎Frantsesak etortzentzian tranbian ta bena eamatezuen dendati. Ta zu kontuatzen zea ba oso esklabua, oso diferenta dala[...]. baiño nee gizonak irabazten zun soldataik, hilero, ordun astero kobratzezan, gelditzentzan bakarrik aste bateko, bestea dana Caja de Ahorrosantzako. Ta aste hortakokin einbeharzenun argia ta...
‎Eta zentzu horretan euskal subjektu historikoa lehenik zehatzago definitzeko saioa eskertuko nion (nik I.1 atalean proposatu dudan erako zerbaiten bere bertsioa), eta behin hori egindakoan planteatuko nuke Europakoa gehitzea. Bestela euskal subjektuaren definizio inplizituekin jokatzen da, abiapuntu gisa hobeto zehaztea komeni direnak, nahiz gero praktikaren orduan ez izan ezinbestekoa haiek orpoz orpo segitzea (azken finean euskal historian, adibidez 1598an, zer gertatu zen kontatzeko ez da nahitanahiezkoa justu justu jakitea zeintzuk diren zure subjektuaren muga argiro zedarrituak, ziurrenik Euskal Herritik Parisko gertakarietara jauzi egin baituzu, eta handik Poloniara eta ondoren Nafarroa Beherera, etab. Baina horrek ez du kentzen abiapuntuan behintzat subjektua ondo definituta edukitzeko komenientzia).
2005
‎Moralaren fundamentua erabaki bat dela nik esaten dut bai, erabaki bat da hau: nik zu lehenengo pertsonatzat hartuko zaitut ala morroitzat hartuko zaitut. Nik pertsona bezala ondorio batzuk atera behar ditut:
‎errespetuarena? esklabotzat hartzen bazaitut ahal dudan guztia egingo dut zu esplotatzeko eta txerrikeriak egiteko. Bigarren, nik zu pertsonatzat bakarrik ez, hartu zaitzaket nire herritar edo herrikidetzat eta orduan proiektu bat egiteko asmoa izan genezake biok:
‎esklabotzat hartzen bazaitut ahal dudan guztia egingo dut zu esplotatzeko eta txerrikeriak egiteko. Bigarren, nik zu pertsonatzat bakarrik ez, hartu zaitzaket nire herritar edo herrikidetzat eta orduan proiektu bat egiteko asmoa izan genezake biok: zergatik ez dugu honela eta honela antolatzen gure komunitatea?
‎beraz ari gara ja moral bat egiten. Nik ordea pentsatzen bazaitut zu zarela pertsona bat bai baina nire lehiakidea, konpetentzia daukazu, nik daukat denda bat eta zuk beste bat eta niri kalte egiten didazu, beste moral bat egingo dugu.
‎beraz ari gara ja moral bat egiten. Nik ordea pentsatzen bazaitut zu zarela pertsona bat bai baina nire lehiakidea, konpetentzia daukazu, nik daukat denda bat eta zuk beste bat eta niri kalte egiten didazu, beste moral bat egingo dugu.
‎ikustea: , baina boterearen zerbitzuan daude?, hauek ez daude zapalduari laguntzeko edo, ez ez daude esateko zapalduari, bueno zuk pazientzia aguantatu eta, eta errebelatzen bada, hori gaizki dago?
‎–Goi burgesia baten onura ekonomiko baten menpeko demokrazia honen bitartez, noiz uste duzu gaindituko duela zuk liburuan aipaturiko demokraziaren barne dagoen fedeak, arrazoia?
‎–Espainiaren batasun nazionala lortu nahi dutenek uste al duzu zuk liburuan aipu bezala sistemaz baliatuz demokrazia konstituzionalaren fedea janarazi diela biztanlegoaren zati handi bati?
‎Bueno, ez dute lortu, ez dute lortu baina bai hori da. Oso kuriosoa da nola azkeneko urteetan zelan aldatu den diskurtsoa: . Por España y la unidad sagrada de España??, ze ni umea nintzanean, eta oraindik zure aita ere, guk entzun dugun bokabularioa falangista zen eta guzti hori. Klaro, orain oso kuriosoa da, diskurtso bera da eta hartzen duzu baina lau hitz kanbiatu dira praktikamente.
‎Intelektualki, nik bereizten dut arrazoi batengatik: zu eta ni momentu honetan intelektual batzuk gara, esan nahi dut, guk egiten dugu gogoeta Euskal Herriko arazoei buruz baina ez daukagu errespontsabilitate konkretu bat. Orduan, bereizi behar da oso ondo hau:
‎Orduan, bereizi behar da oso ondo hau: eman dezagun zuk daukazula fabrika txiki bat edo zu zarela herri bateko alkate, eta daukazu errespontsabilitate bat, erabakiak hartu behar dira, eta erabakiak egunero egunero. Guk ez, guk analizatu egiten dugu, oso libre gara beraz, hanka sartzen badugu ez da ezer pasatzen, baina hark hanka sartzen badu beharbada lana galtzen du.
‎Orduan, bereizi behar da oso ondo hau: eman dezagun zuk daukazula fabrika txiki bat edo zu zarela herri bateko alkate, eta daukazu errespontsabilitate bat, erabakiak hartu behar dira, eta erabakiak egunero egunero. Guk ez, guk analizatu egiten dugu, oso libre gara beraz, hanka sartzen badugu ez da ezer pasatzen, baina hark hanka sartzen badu beharbada lana galtzen du.
‎Beraz, berak dauka? praktikak dauzka, lege batzuk, obligatzen dutenak askoz ere flexibleagoak, zaluagoak izatera obligatzen dutenak, eta orduan beharbada abertzale erradikal bat zara baina zuk torniloak falangista bati saldu behar dizkiozu; gelditzen zara beti atrapatuta. Intelektual bezala ez, intelektual bezala eskuak garbi dauzkazu, oso garbi pentsatzen duzu eta guzti hori.
‎Orduan, intelektualaren aldetik deshonesto izan liteke jolas egitea, puru, jator bakarra ni naiz eta ni?? ez ez barkatu, zuk dauzkazu iturri pilo bat hori izateko besteak ez dauzkana. Beraz, hori ez ahaztu, ze ahazten duzun momentuan injustu bihurtzen zara.
‎Klaro, hor bi aldiz pentsatu behar dira ondorioak, oso diferente da. Horregatixe aurkitzen da praktikan oportunista asko baita ere, ze klaro zu hasten zara kontzesioak egiten eta bukatzen duzu kontzesioak aprobetxatzen. Eta hori asko ikusten da,, txaketeroa?, praktikan asko ikusten dena da, eta hasten da beharra dagoelako eta bukatzen du aprobetxatuz, negozio bihurtuz.
‎Baina zer gertatzen zen ba nola presio soziala eta Estatuaren presioa, falangista batek bezalaxe funtzionatzen zuen. Orduan, zuri berdin zaizu hori abertzalea baden, gero funtzionatu falangista batek bezala egiten badu. Baina hori asko eman da, eta orduan dago jende bat esaten duena, baina gu Francoren kontra geunden?
‎Bueno ni espantatuta gelditu nintzen. Testuak nahiko zirkunstantzialak dira, ez dute gogoeta finko bat biolentziari buruz adierazten, gainera igual ez daukat, orain ikusiko dugu zure galderekin.
‎Alegia, izan nahi ez duena, izan nahiko lukeena baina ez dena (gogorik ez daukalako? baina izan zintezke), baina zuk izan nahi ez duzunak edo izan nahiko zenukeen baina izango ez zarenak zu egiten zaitu baita, adibidez zu zara, ez du izan nahi kritika bat etsenplu bat bakarrik, zu zara zentroafrikara leprosoak zaintzen joan ez den bat, beste bat joan egin da. Orduan, zu zara bazarena, hori memoria da, eta zu zara ez zarena:
‎Alegia, izan nahi ez duena, izan nahiko lukeena baina ez dena (gogorik ez daukalako? baina izan zintezke), baina zuk izan nahi ez duzunak edo izan nahiko zenukeen baina izango ez zarenak zu egiten zaitu baita, adibidez zu zara, ez du izan nahi kritika bat etsenplu bat bakarrik, zu zara zentroafrikara leprosoak zaintzen joan ez den bat, beste bat joan egin da. Orduan, zu zara bazarena, hori memoria da, eta zu zara ez zarena:
‎Alegia, izan nahi ez duena, izan nahiko lukeena baina ez dena (gogorik ez daukalako? baina izan zintezke), baina zuk izan nahi ez duzunak edo izan nahiko zenukeen baina izango ez zarenak zu egiten zaitu baita, adibidez zu zara, ez du izan nahi kritika bat etsenplu bat bakarrik, zu zara zentroafrikara leprosoak zaintzen joan ez den bat, beste bat joan egin da. Orduan, zu zara bazarena, hori memoria da, eta zu zara ez zarena:
‎Alegia, izan nahi ez duena, izan nahiko lukeena baina ez dena (gogorik ez daukalako? baina izan zintezke), baina zuk izan nahi ez duzunak edo izan nahiko zenukeen baina izango ez zarenak zu egiten zaitu baita, adibidez zu zara, ez du izan nahi kritika bat etsenplu bat bakarrik, zu zara zentroafrikara leprosoak zaintzen joan ez den bat, beste bat joan egin da. Orduan, zu zara bazarena, hori memoria da, eta zu zara ez zarena:
‎baina izan zintezke), baina zuk izan nahi ez duzunak edo izan nahiko zenukeen baina izango ez zarenak zu egiten zaitu baita, adibidez zu zara, ez du izan nahi kritika bat etsenplu bat bakarrik, zu zara zentroafrikara leprosoak zaintzen joan ez den bat, beste bat joan egin da. Orduan, zu zara bazarena, hori memoria da, eta zu zara ez zarena: nahi ez duzulako, ezin duzulako edo oraindik proiektuan dagoelako.
‎baina izan zintezke), baina zuk izan nahi ez duzunak edo izan nahiko zenukeen baina izango ez zarenak zu egiten zaitu baita, adibidez zu zara, ez du izan nahi kritika bat etsenplu bat bakarrik, zu zara zentroafrikara leprosoak zaintzen joan ez den bat, beste bat joan egin da. Orduan, zu zara bazarena, hori memoria da, eta zu zara ez zarena: nahi ez duzulako, ezin duzulako edo oraindik proiektuan dagoelako.
‎nahi ez duzulako, ezin duzulako edo oraindik proiektuan dagoelako. Zuk nahi duzu idazle bat izan eta orain ari zara lan egiten, ikasten, formatzen eta guzti hori, nahi duzu idazle bat izan, edo filosofo bat izan edo ekonomista bat izan. Zu zara beraz, zu, eta zu ez zarena, baina sentidu hirukoitzean:
‎Zuk nahi duzu idazle bat izan eta orain ari zara lan egiten, ikasten, formatzen eta guzti hori, nahi duzu idazle bat izan, edo filosofo bat izan edo ekonomista bat izan. Zu zara beraz, zu, eta zu ez zarena, baina sentidu hirukoitzean: ezin duzulako, nahi ez duzulako eta proiektuan zaudelako.
‎Zuk nahi duzu idazle bat izan eta orain ari zara lan egiten, ikasten, formatzen eta guzti hori, nahi duzu idazle bat izan, edo filosofo bat izan edo ekonomista bat izan. Zu zara beraz, zu , eta zu ez zarena, baina sentidu hirukoitzean: ezin duzulako, nahi ez duzulako eta proiektuan zaudelako.
‎Zuk nahi duzu idazle bat izan eta orain ari zara lan egiten, ikasten, formatzen eta guzti hori, nahi duzu idazle bat izan, edo filosofo bat izan edo ekonomista bat izan. Zu zara beraz, zu, eta zu ez zarena, baina sentidu hirukoitzean: ezin duzulako, nahi ez duzulako eta proiektuan zaudelako.
‎Orduan, guk eduki behar dugu memoria, baina memoriaren kontra joateko ere bai. Honek esan nahi du, zuk eduki behar duzu zure aitaren memoria, baina aitaren kontra joateko ere bai ze joaten ez bazara aitaren kontra inoiz ez zara izango Josebaitor, izango zara Joseba, cópia numero dos?. Hau psikologia problema ere bada, eta herri baten historian berdin berdin.
‎Orduan, guk eduki behar dugu memoria, baina memoriaren kontra joateko ere bai. Honek esan nahi du, zuk eduki behar duzu zure aitaren memoria, baina aitaren kontra joateko ere bai ze joaten ez bazara aitaren kontra inoiz ez zara izango Josebaitor, izango zara Joseba, cópia numero dos?. Hau psikologia problema ere bada, eta herri baten historian berdin berdin.
‎Hau psikologia problema ere bada, eta herri baten historian berdin berdin. Ez du derrigor konfliktiboa izan behar, ez daukazu derrigor aitarekin haserretu beharrik, baina bai aitarengandik distantziatu, bestela zu ez zara inoiz zu izango. Bi elementu dago eta inportantea da, zu zara eta Euskal Herria da bere memoria eta bere proiektua.
‎Hau psikologia problema ere bada, eta herri baten historian berdin berdin. Ez du derrigor konfliktiboa izan behar, ez daukazu derrigor aitarekin haserretu beharrik, baina bai aitarengandik distantziatu, bestela zu ez zara inoiz zu izango. Bi elementu dago eta inportantea da, zu zara eta Euskal Herria da bere memoria eta bere proiektua.
‎Ez du derrigor konfliktiboa izan behar, ez daukazu derrigor aitarekin haserretu beharrik, baina bai aitarengandik distantziatu, bestela zu ez zara inoiz zu izango. Bi elementu dago eta inportantea da, zu zara eta Euskal Herria da bere memoria eta bere proiektua. Bere memoria ez menpean egoteko, baizik eta nolabait hortik abiatu eta transformatuz joateko proiektuan.
‎– Zuk liburuan esana da sistema bakoitzak biolentziaren legitimazio eta deslegitimazioaren barne araudiak dituela. Uste al duzu proposatu nahi den sistema euskaldunak bere barne araudian legitimotzat ikus dezakeen biolentziaren erabilera ondo ikusten duela espainiar sistemaren biolentziaren barne araudi desberdinarekin talka eginez?
‎Rey?. Honekin esan nahi dudana da, nik zuri ematen badizut, pa, muturreko bat, gaizki egin dut, baina eske nik errege edo erregearen semeari ematen badiot muturreko bat, sakrilegio bat egin dut.
‎muturreko bat, gaizki egin dut, baina eske nik errege edo erregearen semeari ematen badiot muturreko bat, sakrilegio bat egin dut. Egin dut Jainkoaren aurkako bekatu bat eta ez zure aurkako bekatu bat. Hor dago diferentzia radikala errege baten ustez.
‎Eta nik orduan esaten dut: aizu, esan ezazu ze kasutan izan litekeen zure kontra biolentzia legitimoa, esaten ez baduzu ez dagoela zure kontra biolentzia legitimorik, zeu bihurtzen zara biolentziaren monopolio, automatiko, eta hori dago bihurtuta. Sistema bakoitzak dauka bere sistema bere biolentzia legitimatzeko, eta bere kontrako biolentzia automatiko deslegitimatzeko.
‎Eta nik orduan esaten dut: aizu, esan ezazu ze kasutan izan litekeen zure kontra biolentzia legitimoa, esaten ez baduzu ez dagoela zure kontra biolentzia legitimorik, zeu bihurtzen zara biolentziaren monopolio, automatiko, eta hori dago bihurtuta. Sistema bakoitzak dauka bere sistema bere biolentzia legitimatzeko, eta bere kontrako biolentzia automatiko deslegitimatzeko.
‎Gero, kultura batzuetan iritzi diferenteak dauzkagu, adinetan ere bai: zure adinean, adiskidetasuna da gauzarik sakratuena, hori gero gutxitzen joaten da; zure adinean justiziarentzat izaten da sentsibilitatea, esan dezagun alderantziz, injustiziarentzat sentsibilitate ikaragarri bat izaten da (eta ez galdu). Gizartearen presioarekin azkenean etsi egiten da, resignatu egiten da, beraz gizarteak berak, kendu egiten dizkigu, gure ahalmen moralak neurri handi batean, urteekin.
‎Gero, kultura batzuetan iritzi diferenteak dauzkagu, adinetan ere bai: zure adinean, adiskidetasuna da gauzarik sakratuena, hori gero gutxitzen joaten da; zure adinean justiziarentzat izaten da sentsibilitatea, esan dezagun alderantziz, injustiziarentzat sentsibilitate ikaragarri bat izaten da (eta ez galdu). Gizartearen presioarekin azkenean etsi egiten da, resignatu egiten da, beraz gizarteak berak, kendu egiten dizkigu, gure ahalmen moralak neurri handi batean, urteekin.
‎Gizartearen presioarekin azkenean etsi egiten da, resignatu egiten da, beraz gizarteak berak, kendu egiten dizkigu, gure ahalmen moralak neurri handi batean, urteekin. Hori zeuk obserbatuko duzu zu baino zaharragoetan. Bakoitzak du bere morala, ze morala fundamentatzen duena azkenean da erabaki pertsonal bat.
‎Posibilitateak geure nortasuna gauzatzeko, laborategi batean ez dira ematen, baizik ematen dira harreman kontaktuetan. Orduan, zure morala zurea da, baina zure morala eraikita dago zure aitarekin, zure amarekin, borrokan, zure anaiarekin, zure lagunekin, beraz, harremanetan dago. Baina klaro, zuk kasualmente harremanak dauzkazu batzuekin eta ez dauzkazu Indiako batzuekin.
‎Posibilitateak geure nortasuna gauzatzeko, laborategi batean ez dira ematen, baizik ematen dira harreman kontaktuetan. Orduan, zure morala zurea da, baina zure morala eraikita dago zure aitarekin, zure amarekin, borrokan, zure anaiarekin, zure lagunekin, beraz, harremanetan dago. Baina klaro, zuk kasualmente harremanak dauzkazu batzuekin eta ez dauzkazu Indiako batzuekin.
‎Posibilitateak geure nortasuna gauzatzeko, laborategi batean ez dira ematen, baizik ematen dira harreman kontaktuetan. Orduan, zure morala zurea da, baina zure morala eraikita dago zure aitarekin, zure amarekin, borrokan, zure anaiarekin, zure lagunekin, beraz, harremanetan dago. Baina klaro, zuk kasualmente harremanak dauzkazu batzuekin eta ez dauzkazu Indiako batzuekin.
‎Posibilitateak geure nortasuna gauzatzeko, laborategi batean ez dira ematen, baizik ematen dira harreman kontaktuetan. Orduan, zure morala zurea da, baina zure morala eraikita dago zure aitarekin, zure amarekin, borrokan, zure anaiarekin, zure lagunekin, beraz, harremanetan dago. Baina klaro, zuk kasualmente harremanak dauzkazu batzuekin eta ez dauzkazu Indiako batzuekin.
‎Posibilitateak geure nortasuna gauzatzeko, laborategi batean ez dira ematen, baizik ematen dira harreman kontaktuetan. Orduan, zure morala zurea da, baina zure morala eraikita dago zure aitarekin, zure amarekin, borrokan, zure anaiarekin, zure lagunekin, beraz, harremanetan dago. Baina klaro, zuk kasualmente harremanak dauzkazu batzuekin eta ez dauzkazu Indiako batzuekin.
‎Posibilitateak geure nortasuna gauzatzeko, laborategi batean ez dira ematen, baizik ematen dira harreman kontaktuetan. Orduan, zure morala zurea da, baina zure morala eraikita dago zure aitarekin, zure amarekin, borrokan, zure anaiarekin, zure lagunekin, beraz, harremanetan dago. Baina klaro, zuk kasualmente harremanak dauzkazu batzuekin eta ez dauzkazu Indiako batzuekin.
‎Posibilitateak geure nortasuna gauzatzeko, laborategi batean ez dira ematen, baizik ematen dira harreman kontaktuetan. Orduan, zure morala zurea da, baina zure morala eraikita dago zure aitarekin, zure amarekin, borrokan, zure anaiarekin, zure lagunekin, beraz, harremanetan dago. Baina klaro, zuk kasualmente harremanak dauzkazu batzuekin eta ez dauzkazu Indiako batzuekin.
‎Orduan, zure morala zurea da, baina zure morala eraikita dago zure aitarekin, zure amarekin, borrokan, zure anaiarekin, zure lagunekin, beraz, harremanetan dago. Baina klaro, zuk kasualmente harremanak dauzkazu batzuekin eta ez dauzkazu Indiako batzuekin. Orduan morala indibiduala da, pertsonala da sentiduan, ez indibiduala, baina isolatua ez da inola ere, baizik beti ematen da komunitate batean.
2006
‎Baina zein herri libratzen da erritu basatitik? 28 Edo, zer kalte datorkio bati toki horietan, besteren gaiztakeriaren kariaz? Ordea, zuk aurpegiratzen dizkidazu Baskoien oihan zabalak eta Pirineotako aterpe elurtuak, Hispaniako lehen lur muturrean gelditu banintz bezala, ez landan ez hirian niretzat tokirik ez balego bezala, nondik, aberastasunez gainezka, mundu unibertsoari irekirik baitagoen, eguzkiak ozeanoan murgiltzen ikusten dituen Hispania. Baina demagun patuak ezarri zituela gauzak, gaizkileen mendietan bizi izan banintz bezala:
‎Harek, gizonari gertatutako zorigaitz guztiak entzun ostean, erantzun zion: ? Zure zoritxarrak ikusita, nire astoa utzi egingo dizut, oso ona baita umeak Compostela hiriraino eramateko, nongo bizilaguna naizen, bertan astoa itzultzearen truke?.
‎–Ni naiz ihardetsi zion, Kristoren Apostulua, Iruñeako lurretan nire astoa utzi egin nizun. Orain, berriz utziko dizut astoa zure etxera itzuli arte, eta zure ostalari iruindar maltzur hori, zurea zena kentzegatik, bere aulkitik erori eta zorte txarra izango du; horrela jakinarazten dizut, eta halaber jakinarazten dizut nire bidean dauden hostalarari bidegabe guztiak, erromesen, hil edo bizien, jabetzak bereganatzen dituztenak, betirako zigortzen ditudala, jabetza horiek elizentzat eta hildakoen sufragioa behar dutenentzat ... Erromesa hitz egiten ari zionaren oinak musukatzeko makurtu zen eta Apostulua desagartu zen.
‎–Ni naiz ihardetsi zion, Kristoren Apostulua, Iruñeako lurretan nire astoa utzi egin nizun. Orain, berriz utziko dizut astoa zure etxera itzuli arte, eta zure ostalari iruindar maltzur hori, zurea zena kentzegatik, bere aulkitik erori eta zorte txarra izango du; horrela jakinarazten dizut, eta halaber jakinarazten dizut nire bidean dauden hostalarari bidegabe guztiak, erromesen, hil edo bizien, jabetzak bereganatzen dituztenak, betirako zigortzen ditudala, jabetza horiek elizentzat eta hildakoen sufragioa behar dutenentzat izan behar baitira?. Erromesa hitz egiten ari zionaren oinak musukatzeko makurtu zen eta Apostulua desagartu zen.
‎–Ni naiz ihardetsi zion, Kristoren Apostulua, Iruñeako lurretan nire astoa utzi egin nizun. Orain, berriz utziko dizut astoa zure etxera itzuli arte, eta zure ostalari iruindar maltzur hori, zurea zena kentzegatik, bere aulkitik erori eta zorte txarra izango du; horrela jakinarazten dizut, eta halaber jakinarazten dizut nire bidean dauden hostalarari bidegabe guztiak, erromesen, hil edo bizien, jabetzak bereganatzen dituztenak, betirako zigortzen ditudala, jabetza horiek elizentzat eta hildakoen sufragioa behar dutenentzat izan behar baitira?. Erromesa hitz egiten ari zionaren oinak musukatzeko makurtu zen eta Apostulua desagartu zen.
‎Ondasun orotan urria da lur hau, ogirik, ardorik, haragirik, arrainik, urik eta iturririk gabea, herri gutxi dituena, laua, hareatsua, ugaria ordea ezti, artatxiki, artaxehe eta txerritan. Menturaz udan zeharkatzen baduzu lur hau, babestu zure aurpegia herriak guespe, erlabio, edo tauones, separa?
‎Lorca deitutako leku batetik, bere ekialdeko aldetik, Salado deitzen den ibaia pasatzen da. Hor ez edan ez zuk , ezta zure zaldiak ere, hilgarria baita. Gure Santiagorako bidaian, labanak zorrozten ari ziren bi nafar aurkitu genituen ibai horren ertzean eserita; ur hori edan eta hil egiten ziren erromesen zalditeriak larrutzen zituzten laban horiekin.
‎Lorca deitutako leku batetik, bere ekialdeko aldetik, Salado deitzen den ibaia pasatzen da. Hor ez edan ez zuk, ezta zure zaldiak ere, hilgarria baita. Gure Santiagorako bidaian, labanak zorrozten ari ziren bi nafar aurkitu genituen ibai horren ertzean eserita; ur hori edan eta hil egiten ziren erromesen zalditeriak larrutzen zituzten laban horiekin.
‎Brutusen konkista aurretik, larruzko txalupetaz baino ez ziren baliatzen itsas gorak uzten zituen lakuak eta zingirak zeharkatzeko; orain, ordea, apenas ikusten diren zuhaitz enbor batez egindako piraguak ere. Beren gatza kolore gorrikoa da, baina, ehotuz gero, zuri bihurtzen da. Halan bizi dira, esan bezala, menditar horiek, alegia.
2007
‎Paper gatzatua esaten dugunean, beraz, tiosulfatoz finkatu den belzte zuzeneko paper kopia batez ari gara (Printing Out Process, POP) non eta paperaren zuntzen artean zilar irudia murgildurik dagoen. Tiosulfatoak finkatzen duen irudiak tonu marroi gorrixka hartzen zuen eta irudi gabeko aldeak zuri uzten zituen. Prozesu honen erabilpena 1840 hamarkadan hasi eta erabilera hedatu zen.
2012
‎Joseph! Zu hemen, Josulagundiak ez al du Iruñea osoan ni hartuko nauen ostaturik.
‎Gau on Arnaud, zu beti bezain zirtolari. Ba al duzu, zure seme Jakesen berri?
‎Gau on Arnaud, zu beti bezain zirtolari. Ba al duzu, zure seme Jakesen berri?
2017
‎Canstatteko sarraskia (Blutgericht zu Canstatt)
2022
‎Pacok, gezurra esanez, ezetz esaten du eta, orduan, Evaristok erantzun adierazgarria ematen dio semeari honako hau esanez: " Nire aitak zure adina betetzean egin zidan opari berdina egingo dizut zuri, eme on bat ordainduko dizut" (De la Iglesia, 1983: 0:24:20).
‎Pacok, gezurra esanez, ezetz esaten du eta, orduan, Evaristok erantzun adierazgarria ematen dio semeari honako hau esanez: " Nire aitak zure adina betetzean egin zidan opari berdina egingo dizut zuri , eme on bat ordainduko dizut" (De la Iglesia, 1983: 0:24:20).
‎Galdeketa horrek eztabaida bat sortzen du eta Evaristok honakoa esaten dio bere semeari: " Hemendik aurrera zure aitarekin hitz egiteari utzi diozu, Guardia Zibileko komandante baten aurrean zaude!" (De la Iglesia, 1983: 0:45:50).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
zu 21 (0,14)
zure 19 (0,13)
zuk 12 (0,08)
zuri 5 (0,03)
Zu 2 (0,01)
Zuk 2 (0,01)
Zure 2 (0,01)
zure kontra 2 (0,01)
zurea 2 (0,01)
zure aurkako 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
zu aita 4 (0,03)
zu adin 3 (0,02)
zu eduki 3 (0,02)
zu liburu 3 (0,02)
zu biolentzia 2 (0,01)
zu ez 2 (0,01)
zu moral 2 (0,01)
zu ama 1 (0,01)
zu anaia 1 (0,01)
zu aurpegi 1 (0,01)
zu aurpegiratu 1 (0,01)
zu baino 1 (0,01)
zu bekatu 1 (0,01)
zu berdin 1 (0,01)
zu beste 1 (0,01)
zu beti 1 (0,01)
zu bihurtu 1 (0,01)
zu egin 1 (0,01)
zu elikagai 1 (0,01)
zu eman 1 (0,01)
zu esplotatu 1 (0,01)
zu etxe 1 (0,01)
zu galdera 1 (0,01)
zu hasi 1 (0,01)
zu hemen 1 (0,01)
zu lagun 1 (0,01)
zu lehenengo 1 (0,01)
zu nahi 1 (0,01)
zu ostalari 1 (0,01)
zu pazientzia 1 (0,01)
zu pertsona 1 (0,01)
zu seme 1 (0,01)
zu subjektu 1 (0,01)
zu utzi 1 (0,01)
zu zaldi 1 (0,01)
zu zoritxar 1 (0,01)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia