2013
|
|
Galderak egitean, askotan erabiltzen ditugu NOR, NORI, NON, ZENBAT& eta horien gisako hitzak; horiei galdetzaile deitzen diegu. Galdetzailea galderan
|
zer
informazio eskatzen den zehazteko erabiltzen den elementua da. Hori dela-eta, erantzunean, galdetzailea zegoen lekuan ipini ohi da eskatutako informazioa.
|
|
Honako adjektibo hauen artetik, zein lotuko zenioke bertsolari gazteari? Idatz ezazu testuko
|
zer
informaziok eraman zaituen hori ondorioztatzera. ikusi adibidea:
|
|
Dantzari arin taldeko kide berri batek honela galdetu du:
|
zer
informazio jasoko dugu artxibategi horretan. Esaiozue labur labur.
|
|
2
|
Zeri buruzko
informazioa ematen da hautatu dituzun testu zatietako bakoitzean?
|
|
c) Gako hitza: galdetzailea izaten da, galderan
|
zer
informazio eskatzen den zehazteko erabiltzen den hitza.
|
|
Horrela ez bada, aztertu irakasleak eskainiko dizkizun helbideetan
|
zer
informazio ematen den; beharbada, interesatzen zaizun informazioa topatuko duzu. Ondoren, irakurketa estrategiak erabiliz, identifikatu informazioa.
|
|
idatzi nahi den. Zertarako horrek lagunduko digu
|
zer
informazio behar dugun erabakitzen. Informazio behar horiek bihurtzea komeni izaten da.
|
|
Sendabelarren inguruko bi testu entzungo dituzu. Testuei buruzko galderei erantzunez,
|
zer
informazio ematen den eta hura nola antolatu den aztertuko duzue. Testuak entzun aurretik, irakurri testu bakoitzari lotutako galderak, horrela, entzuketan zeri jarri behar diozun arreta jakingo duzu.
|
|
1
|
Zeri buruzko
informazioa agertzen da eguraldi mapa batean. Aukeratu erantzun egokia.
|
|
a)
|
Zer
informazio iturri mota dira testu horiek, jatorria eta forma kontuan izanda?
|
|
a)
|
Zer
informazio iturri mota dira topatutako ostrakak, jatorria eta forma kontuan izanda?
|
|
d) Erlazionatu itzazue honako taula honetan, objektuen arrastoei esker
|
zer
informazio jaso dezakegun.
|
|
Garaiko
|
zer
informazio ematen du?
|
|
Gehienetan, irakasleak zehaztuko digu gai horri buruz zer ezaugarri edo atal bilatu behar dituzuen. Hala ez balitz, gaiari buruz irakurri duzue,
|
zer
informazio topa dezakegun erabakitzeko. Unitate honetan, irakasleak zehaztuko digu.
|
|
Aztertu zuen aroko fitxa,
|
zer
informazio bilatu behar duzuen identifikatzeko.
|
|
Adierazi zein garairi buruz arituko zareten eta, oro har,
|
zer
informazio emango duzuen.
|
|
d) Suntsiketaren ondorioz,
|
zer
informazio galdu ote zen betiko?
|
|
e) Garai haietako euskaldunei buruzko
|
zer
informazio agertzen da testuan?
|
|
a)
|
Zer
informazio ematen digu grafikoak?
|
|
b) Zientzia lanetan ezin da burutazioekin aritu, oinarri zientifikoa duen informazioa bilatu behar da lan egiteko, eta, hala behar bada, hainbat iturritara jo. Azpiko
|
zer
informazio atal erabiliko zenituzke aurreko ariketako galderei buruzko informazioa bilatzeko. Non egon daiteke informazio hori?
|
|
|
Zer
informazio iturri baliatu dituzu?
|
2014
|
|
2
|
Zer
informazio ematen da testu bakoitzean. Eta nola ematen da?
|
|
Baduzue informazioa 45 jardueran hasitako kontrol zerrenda osatzeko: batetik, datu bibliografikoak adierazteko zer datu eta nola eman behar diren (kontuan hartu behar da letra larrien eta puntuazio marken erabilera); bestetik, edukia azaltzeko
|
zer
informazio eman behar den, zer ez, eta, ematekotan, nola eman behar den.
|
|
Antzerki fitxa osatzeko
|
zer
informazio behar den zehaztu.
|
|
a)
|
Zer
informazio mota da, lehen mailakoa ala bigarren mailakoa. Zergatik?
|
|
Horretarako, margolanari, gertaerari eta pertsonaiari buruzko informazioa topatu behar da. Planifika ezazue taldeko kide bakoitzak
|
zeri buruzko
informazioa jasoko duen.
|
|
|
Zer
informazio bilatu behar duzuen jakiteko, azter ezazue, eredu gisa, Malintxeren narrazio digitalaren egileek osatu duten taula.
|
|
c) Ikusleek bere iritzia eraiki dezaten, bi ikuspegiei buruzko behar besteko informazioa atxiki duzue narrazio digitalean. Informazio hori bilatzen hasi aurretik,
|
zeri buruzko
informazioa eskaini diezuen zehaztu behar duzue. Hona hemen Malintxeren narrazioaren eredua.
|
|
Hemen Aro Modernoko biztanleen errolda bat duzu. Azter dezagun
|
zer
informazio jaso dezakegun hortik.
|
|
2 Deskriba ezazu honako grafikoa hau(
|
zer
informazio agertzen den, etorkizuneko aurreikuspenak&).
|
|
Zer nolako grafikoak dira?
|
Zer
informazio ematen dute higidurari buruz?
|
|
3 Autoaren kasuan bi lerro mota daude, lerro jarraia eta etena.
|
Zer
informazio ematen du lerro mota bakoitzak?
|
2016
|
|
2.2 Informazio iturri bakoitzarekin
|
zer
informazio zehatz lortu nahi dugun adierazi:
|
|
Informazioa ematen du; baina txosten batean eman beharreko modu berean? Irakurri arretaz testua, eta erabaki, batetik,
|
zer
informazio kendu, eta, bestetik, hautatutako informazioa nola adierazi zenukeen.
|
|
1 Zer eskema egingo zenuke adierazitako komunikazio asmoak dituzten testuak sortzeko, eta unitatean landutako zer testuren
|
zer
informazio baliatuko zenuke horretarako?
|
|
2 Noiz edo noiz erabiliko zenuen tresna duzu irudian, baina ohartu zara
|
zer
informazio agertzen den bertan?
|
|
|
Zer
informazio dugu hemen?
|
|
|
Zer
informazio falta da?
|
|
objektu bat 700 metroko altuerara eraman eta erortzean zer portaera izango duen aztertu nahi duzue. Proiektuaren berri gizarteari emateko, besteak beste,
|
zer
informazio eman aztertzen ari zarete, baita informazio hori nola hedatu ere.
|
|
|
Zer
informazio ematen digu?
|
2017
|
|
Zer eduki azalduko duzu, hau da,
|
zer
informazio emango duzu?
|
|
|
zer
informazio ematen dute?
|
|
Baina nola sortzen dira fosilak? Eta
|
zer
informazio mota ematen digute?
|
|
|
Zer
informazio eman diozuen. Denok identifikatu al dituzue Garrues andreak egindako galdera berak?
|
|
1 Erreparatu honako zenbaki eta datu hauei. Zutabeko
|
zer
informaziori dagokio bakoitza?
|
|
zer komunikazio asmo dute?
|
Zer
informazio emango duzu atal bakoitzean. Nola antolatuko duzu informazioa?
|
|
Baladei buruz gelakideei azaldu nahi diezuen informazioaren gidoia.
|
Zer
informazio eta zer testu sekuentziatan antolatuta.
|
|
Poesia sozialari buruz gelakideei azaldu nahi diezuen informazioaren gidoia.
|
Zer
informazio eta zer testu sekuentziatan antolatuta.
|
|
Baladei buruz gelakideei azaldu nahi diezuen informazioaren gidoia.
|
Zer
informazio eta zer testu sekuentziatan antolatuta.
|
|
Koplei buruz gelakideei azaldu nahi diezuen informazioaren gidoia.
|
Zer
informazio eta zer testu sekuentziatan antolatuta.
|
|
Beraz, elkarrizketako zer galderari erantzunez osatuko zenukete zuek emanaldiaren sarrera? Bestela esateko,
|
zer
informazio emango zenukete emanaldiaren sarreran. Identifikatu elkarrizketan ekitaldiaren sarreran erantzun zenituzketen galderak.
|
|
1 Entzun arretaz irratsaioaren zatia (4:48: 03 minutuen bitartean, batez ere), eta erabaki
|
zer
informazio eta ideia erabiliko zenituzketen" Apur dezagun katea" poemaren aurkezpena edo sarrera egiteko. Lehenengo, ordea, poemaren sarrera nolako emanaldi baterako den erabaki duzue:
|
|
Identifikatuta sentitu al zara testuan aipatzen den informazioren batekin? Adierazi
|
zer
informaziorekin sentitu zaren identifikatuta.
|
|
d) Informazioa testu guztietan ematen omen da.
|
Zeri buruzko
informazioa ematen da testu bakoitzean?
|
|
b Elkartu beste taldearekin eta erabaki
|
zer
informazio jarriko duzuen partekatutako denbora lerro digitalean eta galdera nagusiaren erantzunean.
|
|
Horretarako, aukeratu erantzunak bilatzeko erabilgarriak diren iturriak. Gogoratu
|
zer
informazio behar duzuen zuen zeregina betetzeko.
|
|
b)
|
Zer
informazio agertuko da fotokopiagailuaren pantailan DIN A3 bat DIN A4 batera eraman nahi denean?
|