Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 57

2013
‎Galderak egitean, askotan erabiltzen ditugu NOR, NORI, NON, ZENBAT& eta horien gisako hitzak; horiei galdetzaile deitzen diegu. Galdetzailea galderan zer informazio eskatzen den zehazteko erabiltzen den elementua da. Hori dela-eta, erantzunean, galdetzailea zegoen lekuan ipini ohi da eskatutako informazioa.
‎Honako adjektibo hauen artetik, zein lotuko zenioke bertsolari gazteari? Idatz ezazu testuko zer informaziok eraman zaituen hori ondorioztatzera. ikusi adibidea:
‎Dantzari arin taldeko kide berri batek honela galdetu du: zer informazio jasoko dugu artxibategi horretan. Esaiozue labur labur.
‎2 Zeri buruzko informazioa ematen da hautatu dituzun testu zatietako bakoitzean?
‎c) Gako hitza: galdetzailea izaten da, galderan zer informazio eskatzen den zehazteko erabiltzen den hitza.
‎Horrela ez bada, aztertu irakasleak eskainiko dizkizun helbideetan zer informazio ematen den; beharbada, interesatzen zaizun informazioa topatuko duzu. Ondoren, irakurketa estrategiak erabiliz, identifikatu informazioa.
‎idatzi nahi den. Zertarako horrek lagunduko digu zer informazio behar dugun erabakitzen. Informazio behar horiek bihurtzea komeni izaten da.
‎Sendabelarren inguruko bi testu entzungo dituzu. Testuei buruzko galderei erantzunez, zer informazio ematen den eta hura nola antolatu den aztertuko duzue. Testuak entzun aurretik, irakurri testu bakoitzari lotutako galderak, horrela, entzuketan zeri jarri behar diozun arreta jakingo duzu.
‎1 Zeri buruzko informazioa agertzen da eguraldi mapa batean. Aukeratu erantzun egokia.
‎a) Zer informazio iturri mota dira testu horiek, jatorria eta forma kontuan izanda?
‎a) Zer informazio iturri mota dira topatutako ostrakak, jatorria eta forma kontuan izanda?
‎d) Erlazionatu itzazue honako taula honetan, objektuen arrastoei esker zer informazio jaso dezakegun.
‎Garaiko zer informazio ematen du?
‎Gehienetan, irakasleak zehaztuko digu gai horri buruz zer ezaugarri edo atal bilatu behar dituzuen. Hala ez balitz, gaiari buruz irakurri duzue, zer informazio topa dezakegun erabakitzeko. Unitate honetan, irakasleak zehaztuko digu.
‎Aztertu zuen aroko fitxa, zer informazio bilatu behar duzuen identifikatzeko.
‎Adierazi zein garairi buruz arituko zareten eta, oro har, zer informazio emango duzuen.
‎d) Suntsiketaren ondorioz, zer informazio galdu ote zen betiko?
‎e) Garai haietako euskaldunei buruzko zer informazio agertzen da testuan?
‎a) Zer informazio ematen digu grafikoak?
‎b) Zientzia lanetan ezin da burutazioekin aritu, oinarri zientifikoa duen informazioa bilatu behar da lan egiteko, eta, hala behar bada, hainbat iturritara jo. Azpiko zer informazio atal erabiliko zenituzke aurreko ariketako galderei buruzko informazioa bilatzeko. Non egon daiteke informazio hori?
Zer informazio iturri baliatu dituzu?
2014
‎2 Zer informazio ematen da testu bakoitzean. Eta nola ematen da?
‎Baduzue informazioa 45 jardueran hasitako kontrol zerrenda osatzeko: batetik, datu bibliografikoak adierazteko zer datu eta nola eman behar diren (kontuan hartu behar da letra larrien eta puntuazio marken erabilera); bestetik, edukia azaltzeko zer informazio eman behar den, zer ez, eta, ematekotan, nola eman behar den.
‎Antzerki fitxa osatzeko zer informazio behar den zehaztu.
‎a) Zer informazio mota da, lehen mailakoa ala bigarren mailakoa. Zergatik?
‎Horretarako, margolanari, gertaerari eta pertsonaiari buruzko informazioa topatu behar da. Planifika ezazue taldeko kide bakoitzak zeri buruzko informazioa jasoko duen.
Zer informazio bilatu behar duzuen jakiteko, azter ezazue, eredu gisa, Malintxeren narrazio digitalaren egileek osatu duten taula.
‎c) Ikusleek bere iritzia eraiki dezaten, bi ikuspegiei buruzko behar besteko informazioa atxiki duzue narrazio digitalean. Informazio hori bilatzen hasi aurretik, zeri buruzko informazioa eskaini diezuen zehaztu behar duzue. Hona hemen Malintxeren narrazioaren eredua.
‎Hemen Aro Modernoko biztanleen errolda bat duzu. Azter dezagun zer informazio jaso dezakegun hortik.
‎2 Deskriba ezazu honako grafikoa hau( zer informazio agertzen den, etorkizuneko aurreikuspenak&).
‎Zer nolako grafikoak dira? Zer informazio ematen dute higidurari buruz?
‎3 Autoaren kasuan bi lerro mota daude, lerro jarraia eta etena. Zer informazio ematen du lerro mota bakoitzak?
2016
‎2.2 Informazio iturri bakoitzarekin zer informazio zehatz lortu nahi dugun adierazi:
‎Informazioa ematen du; baina txosten batean eman beharreko modu berean? Irakurri arretaz testua, eta erabaki, batetik, zer informazio kendu, eta, bestetik, hautatutako informazioa nola adierazi zenukeen.
‎1 Zer eskema egingo zenuke adierazitako komunikazio asmoak dituzten testuak sortzeko, eta unitatean landutako zer testuren zer informazio baliatuko zenuke horretarako?
‎2 Noiz edo noiz erabiliko zenuen tresna duzu irudian, baina ohartu zara zer informazio agertzen den bertan?
Zer informazio dugu hemen?
Zer informazio falta da?
‎objektu bat 700 metroko altuerara eraman eta erortzean zer portaera izango duen aztertu nahi duzue. Proiektuaren berri gizarteari emateko, besteak beste, zer informazio eman aztertzen ari zarete, baita informazio hori nola hedatu ere.
Zer informazio ematen digu?
2017
‎Zer eduki azalduko duzu, hau da, zer informazio emango duzu?
zer informazio ematen dute?
‎Baina nola sortzen dira fosilak? Eta zer informazio mota ematen digute?
Zer informazio eman diozuen. Denok identifikatu al dituzue Garrues andreak egindako galdera berak?
‎1 Erreparatu honako zenbaki eta datu hauei. Zutabeko zer informaziori dagokio bakoitza?
‎zer komunikazio asmo dute? Zer informazio emango duzu atal bakoitzean. Nola antolatuko duzu informazioa?
‎Baladei buruz gelakideei azaldu nahi diezuen informazioaren gidoia. Zer informazio eta zer testu sekuentziatan antolatuta.
‎Poesia sozialari buruz gelakideei azaldu nahi diezuen informazioaren gidoia. Zer informazio eta zer testu sekuentziatan antolatuta.
‎Baladei buruz gelakideei azaldu nahi diezuen informazioaren gidoia. Zer informazio eta zer testu sekuentziatan antolatuta.
‎Koplei buruz gelakideei azaldu nahi diezuen informazioaren gidoia. Zer informazio eta zer testu sekuentziatan antolatuta.
‎Beraz, elkarrizketako zer galderari erantzunez osatuko zenukete zuek emanaldiaren sarrera? Bestela esateko, zer informazio emango zenukete emanaldiaren sarreran. Identifikatu elkarrizketan ekitaldiaren sarreran erantzun zenituzketen galderak.
‎1 Entzun arretaz irratsaioaren zatia (4:48: 03 minutuen bitartean, batez ere), eta erabaki zer informazio eta ideia erabiliko zenituzketen" Apur dezagun katea" poemaren aurkezpena edo sarrera egiteko. Lehenengo, ordea, poemaren sarrera nolako emanaldi baterako den erabaki duzue:
‎Identifikatuta sentitu al zara testuan aipatzen den informazioren batekin? Adierazi zer informaziorekin sentitu zaren identifikatuta.
‎d) Informazioa testu guztietan ematen omen da. Zeri buruzko informazioa ematen da testu bakoitzean?
‎b Elkartu beste taldearekin eta erabaki zer informazio jarriko duzuen partekatutako denbora lerro digitalean eta galdera nagusiaren erantzunean.
‎Horretarako, aukeratu erantzunak bilatzeko erabilgarriak diren iturriak. Gogoratu zer informazio behar duzuen zuen zeregina betetzeko.
‎b) Zer informazio agertuko da fotokopiagailuaren pantailan DIN A3 bat DIN A4 batera eraman nahi denean?
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia