2008
|
|
16 Ekimen hauen nondik norakoa ikusita, hemen defendatutako ondorioa oinarritzeko egitate nabarmenena
|
dugu
Talde Parlamentario Popularrak aurrera eramandako ekimen sorta, non Uruguaiko herritarren aldeko jarrera argi bat ikus daitekeen baina jarrera horren islarik ezin izan zen modu berean aurkitu Talde Popularreko kideak Gobernuan izandako aurreko legealdietan.
|
|
Horien artean, emakume migratuen elkarteen barruan, edota hainbat erakundetatik emakume etorkinentzako antolartzen diren programetan, harremanak partekatzeko espazio propioak bilatzen dituzten emakume taldeak aurkitzen dira. Elkarri laguntzeko talde horiek dituzten onurak ahaztu gabe, kontuan izan behar
|
dugu
talde ahultzat eta sozialki baztertutzat hartzeko dagoen arriskua, irudi arazotsua eraikiz. Irudi horrek ez du bat egiten gure azterlanean aurkitutakoarekin, emakumeek egiten duten balantzea positiboa delako, jarrera bitalista aurkezten dutelarik.
|
2011
|
|
Baina, erasokortasunaren maila ezberdinak erakuts ditzake. Nortasun antisozialaren nahastea duten pertsona guztiak ez dira kriminalak, nahaste hori
|
dutenen artetik
talde txiki bat bakarrik joaten baita legearen aurka. Gizartean gertatzen diren krimen gehienak gaizkileen portzentaje txiki batek eginak dira.
|
2012
|
|
Horretaz gain, pentsatzen dugu azalpena lotua egon daitekeela gazteak duen identifikazio beharrarekin. Gazteak taldearekiko identifikazio beharra du eta uste
|
dugu
talde nortasuna Goizuetako hizkeran bertan topatzen dutela. Etxabek bere lanean (2010:
|
|
edukiak «oso fidagarriak dira» (Itxaro Zubillaga). Horren harira, bildutakoek uste
|
dute
taldeak lantzen duen informazioa izatea, besteak beste, gertu gertukoa eta, ondorioz, egiaztagarria, lagundu egiten duela emaitzen zuzentasunean.
|
2014
|
|
Errealitate estetikoaren sorrera gaitasunak erakusten digu subjektu estetikoaren erabakimena printzipio unibertsalaren gidalerroan ekoitzi behar duela. Bere hitza ekoizteko erabakimena
|
duen
talde kulturalari atxikitzen dion ardura da. Gaur, subjektu estetikoaren balioa subjektu eraberrituaren erabakimen gaitasunean dago.
|
|
Aurrekoaren arrazoia hauxe da: gutxietsita (estigmatizaturik) daudelako sentimendua
|
dute
taldeok, eta ez dira gizarteak baloratutako domeinuetan engaiatzen; izan ere, porrotaren beldur dira, bai eta haiei buruzko estereotipazioa egiaztatzearen beldur ere (Mamontoff, 2010, 2011).
|
|
Euskal arrazaren ideia, hortaz, espainiarrekiko desberdintzeko eta euskal nazioko kideen isolamendu nahia adierazteko erabili zen estrategia politikoa izan zen. Horrela, ordura arte bere buruaz begiramen eskasa
|
zuen
talde baten aldarrikapena egin zuen (Conversi, 1997: 61).
|
2015
|
|
Hala ere, nahiz eta eraginkortasuna urria izan, biktimak eta ezkertiarrak dira oro har, horien premia handiena
|
duten
taldeak, eta bestelako neurrien eraginkortasunean ere paper garrantzitsua dutela aurkitu zuen ikerketak. Iragana jorratzeak eta hortik ikasteak emozio negatiboak azaleratu ditzake (Brounéus, 2008; Kaminer, Stein, Mbanga eta Zungú Dirwayi, 2001; Hamber, 2007; Rimé, Kanyangara, Yzrtbyt eta Páez, 2011).
|
|
Ikusten duzu, azkenean elkartzen gara eta da aitzakia, niretzat inportantea da hor jarraitzea. Nik uste
|
dut
talde bat garela, lortu dugu taldea izatea, kopuru polita daukagu, gainera, zortzi bat eta, bai, talde bat daukagu. (Eli)
|
|
Aurretiaz aipatu bezala, Konstituzioak ez ditu zehazki definitzen ez gizarte laguntza ezta zerbitzu sozialak ere. Dena den, nahiz eta ez aipatu zehazki bi kontzeptu horiek, babes zuzena behar
|
duten
taldeak aipatzen ditu, adibidez, umeak, gazteak, emakumeak, ezgaituak, langabetuak. Estatuaren eta autonomia erkidegoen arteko eskumenak mugatzerakoan zalantzak sortzen dira.
|
2017
|
|
liburuaren ume hartzaileak, eta finkatutako irizpide horiek haiekin guztiekin funtzionatu behar dutela; narrazioa irakurle guztien ikuspegitik izango da egokia, eta ez
|
du
talde minoritario bateko ume baten autoirudia kaltetuko (ezta irudi soziala ere, ipuina modu kolektiboan irakurtzen bada; gelan, adibidez). Izan ere, aipatutako bi liburuen hartzaileen artean, erraz irudika ditzakegu jatorri txinatarra edo errusiarra duten umeak, baita ijitoak ere.
|
|
Liburuen ume hartzaileak gizartearen talde maioritariokoak eta minoritarioetakoak izan daitezke, eta haiekin guztiekin funtzionatu dute finkatutako irizpide horiek; narrazioa irakurle guztien ikuspegitik izango da egokia, eta ez
|
du
talde minoritario bateko ume baten autoirudia kaltetuko, ezta irudi soziala ere, narrazio hori modu kolektiboan irakurtzen bada; gelan, adibidez.
|
|
IKER UMR5478 taldea euskara eta euskal testuak aztergai dituen ikerketa zentroa da, Frantziako CNRS, Bordele Montaigne eta UPPA ikerketa erakundeetako ikertzaileak biltzen dituena. Dialektologiaren eta euskal hizkeren azterketan eskarmentu handia
|
duen
taldea da, bereziki Ipar Euskal Herriko hizkerei eta testuei dagokienez. IXA taldea, berriz, 1988an sortu zen hizkuntzaren azterketa eta prozesamenduaren alorrean ikertu eta euskararako hain beharrezkoak diren sistema (erdi) automatikoak sortzeko helburuarekin.
|
|
Prozesu horretan zenbait aldaketa gertatzen dira (Organista, Organista eta Kurasaki, 2002), hala nola etena jatorrizko herrialdearekin (Achotegui, 2004), gizarte hartzailearen kultura eta kodigoekin kontaktua eta horien ikaskuntza (Ward eta Kennedy, 1999), oinarrizko beharrak asetzeko errekurtsoak bilatzeko premia eta talde arteko erlazioen ulermen berria (Prilleltensky, 2008). Aldaketa eta egoera berri horietan sor daitezkeen arazoek estres maila altua edota ongizate eta osasun mentaleko arazoak sor ditzakete, pertsonak ez
|
badu
taldeko eta banakako errekurtso nahikorik arazoari aurre egiteko (Ward, Bochner eta Furnham, 2001).
|
|
Latinoamerikako populazioa aztertzean ikusten da gizonen eta emakumeen baldintzak parekoak eta positiboagoak direla. Gehienek oinarrizko beharrak asetuak dituzte, babesa jasotzen dute eta kontaktua
|
dute
talde desberdinekin, ez dute diskriminaziorik hautematen eta bertako gizartearekin identifikatzen dira, batez ere emakumeak.
|
2021
|
|
Ikerketa honetan planteatzen diren hipotesiak hauek dira: aurreazalpen taldeek kontrol taldeak baino higuin gutxiago adieraziko dutela (hau, da ezkutuko inhibizioaren efektua aurkitzea espero dugu), eta talde esperimentalen artean, aurre esperientzia fasean SB konposatua izan duen taldeak (EIA taldeak) SB bakarra
|
duen
taldeak (EI taldeak) baino higuin gutxiago adieraziko duela (hau da, ezkutuko inhibizioaren efektuaren areagotzea espero dugu).
|
|
Izan ere, almendra soluzioaren (A estimuluaren) aurreazalpen hutsak higuin baldintzatuaren garapenean eragin zuen, almendraren eta LiCl injekzioak sortutako ondoez gastrikoaren arteko erlazioaren ikaskuntza asoziatiboa motelduz. Baldintzapen fasean, taldeen arteko ezberdintasunik ikusi ez dugun arren (helduekin egiten diren esperimentuetan ikusi ohi direnak), baldintzapenaren ondoren egindako froga saioan A estimuluaren bakarkako aurreazalpena jaso zuen taldeak (EI taldeak) aurreazalpenik jaso ez
|
zuen
taldeak (kontrol taldeak) baino A soluzioaren kontsumo handiagoa erakutsi zuen. Emaitza horrek adierazten du higuin baldintzatuaren maila txikiagoa izan zela EI taldean kontrol taldean baino.
|
|
Izan ere, aipatu berri ditugun harreman sareek gazteek beren arazoak, ezinegonak eta kezkak konpartitu eta hitz egitea ahalbidetzen dute, emaitzetan aipatu duten gisara. Halaber, nortasunaren eraikuntzan bertan eragina
|
duen
talde bat izan daiteke bertso eskola: nerabeek berentzat talde garrantzitsutzat jotzen dute eta taldean berreraikitzen du nerabeak bere nortasuna kolektiboki (Orcasita eta Uribe, 2010; Palacios eta Oliva, 2004).
|
|
Ikasle batek fakultatetik kanpoko gertakari baten berri eman du euskararen mendekotasuna adierazteko. Euskaraz egiteko ohitura
|
duen
talde batean erdaldun bat gehitzen denean, taldeko hizkuntza erabilera aldatzeko eskatzen du, euskaraz egitea errespetu falta dela salatuz.
|
2022
|
|
Horrela, berrikuntzataldeak izango lirateke ETE etan berrikuntzari buruzko balioak eta sinesmenak transmititzeko giltza. Gure emaitzek erakusten dute berrikuntza taldeetako koordinatzaileek eginkizun kritikoa
|
dutela
talde horietan jokabide berritzaileak sustatzeko. Zehazki, eta aurretiko aurkikuntzen ildotik, (EisenbeiB et al., 2008; Koh et al., 2019; Sosik et al., 1998), talde lana hasteko fasean lidergo eraldatzailea duten berrikuntza taldeen koordinatzaileek taldeko gainerako kideen jokabide berritzailea sustatzen dutela ikusten da; ez, ordea, itxiera fasean.
|
|
Familia. Hauek ere ez
|
dute
talde homogeneorik osatzen, askotariko taldeetan antolatuta agertzen direlako, baina giro ideologiko orokorra baldintzatzeko adina dinamismo erakusten dute. Gainera, azken 15 urteetan, herrigintza estatugileeuskaldunak utzitako hutsunea bete dute," herrigintza" eurekin identifikatzeraino ia esklusiboki.
|