Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 12

2010
‎Azken taldea pentsioak jasotzen dituzten pertsonena da, bertan 65 urte baino gehiago dituztenengan jarri delarik arreta nagusia. Bereziki alargunen egoera aztertuko dugu, gizarte zaurgarritasuna pairatzen duen talde esanguratsua baita. Kasu honetan, alargun bati egin zaio elkarrizketa (7 E), umezurtz pentsioa jasotzen duen bati (8 E) eta ez kontributiboa den pentsioaz gain oinarrizko errenta ere jasotzen duen bati (6 E).
2011
‎Lan honetan, euskarazko bertsioa (Barreña et al., 2008) egin duen taldeak Komunikazio Garapena Neurtzeko Zerrenda (KGNZ) tresnaren bertsio laburraren egokitzapenaren berri eman nahi du: ikerketaren prozedura, emaitza nagusiak, puntuazio normatiboak eta ezaugarri psikometrikoak.
2014
‎Errealitate estetikoaren sorrera gaitasunak erakusten digu subjektu estetikoaren erabakimena printzipio unibertsalaren gidalerroan ekoitzi behar duela. Bere hitza ekoizteko erabakimena duen talde kulturalari atxikitzen dion ardura da. Gaur, subjektu estetikoaren balioa subjektu eraberrituaren erabakimen gaitasunean dago.
‎Talde horiek nazio lurraldearen barruan edo gertu egon ohi dira, normalean; eta nazioa zer ez den adierazten dute. Beste Esanguratsu gisa funtzionatzen duen taldea aldarrikatzen den nazioaren antzekoa izaten da maiz; eta, taldeen arteko desberdintzea zaila denean, mehatxu gisa ikusi ohi da (Triandafyllidou, 2001: 33 eta hur.).
2015
‎Ikerketa hau burutu duen taldearentzat ondorengo galderak garrantzi berezia zuen: «Esperientzia zabaleko profesional gisa, egun, kalitatea, azkartasuna eta egiazkotasuna bateragarriak direla iruditzen zaizu?».
2017
‎IKER UMR5478 taldea euskara eta euskal testuak aztergai dituen ikerketa zentroa da, Frantziako CNRS, Bordele Montaigne eta UPPA ikerketa erakundeetako ikertzaileak biltzen dituena. Dialektologiaren eta euskal hizkeren azterketan eskarmentu handia duen taldea da, bereziki Ipar Euskal Herriko hizkerei eta testuei dagokienez. IXA taldea, berriz, 1988an sortu zen hizkuntzaren azterketa eta prozesamenduaren alorrean ikertu eta euskararako hain beharrezkoak diren sistema (erdi) automatikoak sortzeko helburuarekin.
‎Bestetik, Magrebeko emakumeek gehiagotan emigratu dute familiarekin elkartzeko edo arrazoi desberdinengatik (ekonomikoak, politikoak eta formakuntza izan ezik), beste lan batzuetan ikusi den bezala (Gregorio eta Ramirez, 2000). Baieztatzen da diskriminazio gehien hautematen duen taldea dela (Solé, 2000), baina bertako gizartearekin gehien idenfikatzen direnak dira, seguruenik orekatzeko konparazio baten emaitza kaltegarria (Tajfel eta Turner, 1979; Montero, 1996). Latinoamerikako populazioa aztertzean ikusten da gizonen eta emakumeen baldintzak parekoak eta positiboagoak direla.
2019
‎Delituari beldurra eraikitzeko prozesu honetan, mehatxua irudikatzen duen taldearen identifikazioa elementu garrantzitsu bat da. Fokua aurkari nabarmenaren gainean jartzen denean, beldurraren areagotzea jasangarriagoa bihurtzen da (Bauman, 2017).
2021
‎Ikerketa honetan planteatzen diren hipotesiak hauek dira: aurreazalpen taldeek kontrol taldeak baino higuin gutxiago adieraziko dutela (hau, da ezkutuko inhibizioaren efektua aurkitzea espero dugu), eta talde esperimentalen artean, aurre esperientzia fasean SB konposatua izan duen taldeak (EIA taldeak) SB bakarra duen taldeak (EI taldeak) baino higuin gutxiago adieraziko duela (hau da, ezkutuko inhibizioaren efektuaren areagotzea espero dugu).
‎Ikerketa honetan planteatzen diren hipotesiak hauek dira: aurreazalpen taldeek kontrol taldeak baino higuin gutxiago adieraziko dutela (hau, da ezkutuko inhibizioaren efektua aurkitzea espero dugu), eta talde esperimentalen artean, aurre esperientzia fasean SB konposatua izan duen taldeak (EIA taldeak) SB bakarra duen taldeak (EI taldeak) baino higuin gutxiago adieraziko duela (hau da, ezkutuko inhibizioaren efektuaren areagotzea espero dugu).
‎Izan ere, aipatu berri ditugun harreman sareek gazteek beren arazoak, ezinegonak eta kezkak konpartitu eta hitz egitea ahalbidetzen dute, emaitzetan aipatu duten gisara. Halaber, nortasunaren eraikuntzan bertan eragina duen talde bat izan daiteke bertso eskola: nerabeek berentzat talde garrantzitsutzat jotzen dute eta taldean berreraikitzen du nerabeak bere nortasuna kolektiboki (Orcasita eta Uribe, 2010; Palacios eta Oliva, 2004).
‎Ikasle batek fakultatetik kanpoko gertakari baten berri eman du euskararen mendekotasuna adierazteko. Euskaraz egiteko ohitura duen talde batean erdaldun bat gehitzen denean, taldeko hizkuntza erabilera aldatzeko eskatzen du, euskaraz egitea errespetu falta dela salatuz.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia