2014
|
|
Laurent Apeztegiren testura eramaten gaitu. Herra ageri zaio hedailo agerrarazi konflikto horrendako eta herra beraz antzerki izena merezi
|
duen
praktikarentzat. Hemen kontuz ibili euskaltasunaren gibelean gordetzen diren helburu ezberdinekin.
|
|
Sexualitatearen ingurukoak produzituak baldin badira, egungo gizaki hipermoderno malguak nahi duen identitate sexuala hautatu dezake eta nahi
|
dituen
praktika sexualak izan ditzake. Sexualitatea bera ere, mundu demokratiko kapitalista honetan, hartu eta bota daitekeen nolabaiteko kontsumo gaia bihurtzera heldu da nahitaez.
|
2015
|
|
Lehengo adibidearen haritik, begetarianoari egotzi zaizkion praktikek begetarianoa egiten dute, kategoria gisa funtzionatuko duen ikonografia praktiko bat sortzen da eta horrela ere, begetariano taldea sortu. Jarraitzaile sektak biziberritu behar
|
ditu
praktikak, begetariano izaten mezu bat bidaltzen diote, publiko zabalari bezala, bere buruari: " gu gara, hau da begetarianoa izatea".
|
|
Horregatik ere, ez
|
dut
praktika horien inbentario bat egingo, ezta praktiken sinbolo, ikur edo gauzena ere, ez naiz diskurtso publiko eta euskaltasuna aurkezteko eta antzezteko korritzen diren baliabide erretorikoak zerrendatzen ibiliko, ez dut euskal Zerari buruzko sinesmen edo aztura mentalen katalogo kritikoa egingo... Horietako batzuk ekarriko ditut orrietara, baina soilik erakusle eta makulu gisa, nire helburua horien guztien ontologiak eta semiotikak aztertzea baita:
|
|
Boterea antolatzeko tresna diskurtsibo moderno haren (nazioaren) gauzatze praktikak, zehatzago, objektibatze praktika subjektiboak (edo bestela esan, subjektuek egindako gauzatze jardunak). Nazio identitateak nazioak bereizten (eta hala sortzen)
|
dituzten
praktikak dira, esan nahi baita, nazio etiketa bati atxiki diren praktikak: " hau ez da gure nazioarena"/" hau ez da gurea da" kategorizazioaren arabera.
|
|
Berriro esango dut: praktikarekin batera, bere baitan bertan behar
|
dugu
praktika definitu eta zentzuz eta balioz betetzen duen metapraktika. Beste kontu bat da, zein zentzu eta balio duen asmatutako sorkari hark, artikulatutako figurazio hark.
|
|
44. Munduko gauzak eta gertaerak praktika sozialen gaiak izaten dira, praktiketan gauzatzen eta eratzen dira, eta praktika direla esan genezake. Praktikak ez dira soil soilik jardunak, praktiketan kontuan hartu behar
|
dugu
praktiken inguru osoa: eszenatokia edo praktika gunea, gauzak, sinboloak, marko instituzionalak, egiturak, pertsonak, tresnak... Kasu guztietan praktika barik ez dugu ezer:
|
|
Identitatea, nonbait, ustez berdinak
|
ditugun
praktikak (identikoak edo berberak direla sentitzen ditugunak) izendatzeko modu bat baino ez da. Zehatzago esatearren, berberatasun horiek zeinekin eta zelan ditugun zehaztu genuke, hainbat bereiz ditzakegu eta:
|
|
Praktikak egin edo behatzen dituztelarik beraiek dute lan hura egiten. Ez
|
dute
praktika gordinki, gertaera hutsa izango balitz bezala, bizitzen, zentzuz baizik. Praktikagileek lotuko dituzte, sailkatu eta taldekatu, batu eta bereizi, praktikak eta haiekin datozen gauza guztiak...
|
|
Identitate estatusera heldu barik geratuko dira arauzko Identitatetik diferitzen
|
duten
praktika eta praktikanteak, jarduerak eta jarduleak. Jakina, betiere mendeko diferentzia erabilgarriaren betekizuna onartu ezean.
|
|
Edozein praktika (edozein adierazle esango dut aurrerago) zentzuz beterik ikasten dugu, areago, gure ingurukoek zentzu bakan batzuk dituela erakutsiko digute, eta hala bizi behar dugula iradokiko digute. Etorri berriak, ikasi berriak, ezin
|
du
praktika definitu, alderantziz, praktikak onartu behar ditu diren direnean: kodifikaturik eta artikulaturik datozkio.
|
|
Baina, hala ere, gutxitan da norberaren esku, gehienetan, berriz, konfigurazio sozial handi zabalen zein ideologia partzialen mende ari gara, haietan atonduak datozkigu bai praktikak baita horiek sinesteko ontologia nagusiak ere. Atondura horiei identitate erregimenak deituko diet. Erregimen horietan abiarazi behar
|
ditugu
praktikak, euren kodifikazioak eta artikulazioak, eta haietan sortzen diren identitateak. Identitate erregimenek, beraz, harreman eta egitate sozialak egituratzeko eta haietan sinesteko modu ontologiko nagusia zein den arautzen dute.
|
|
Kontuan hartu behar
|
dugu
praktika" mitiko" askoren indar soziala ez dela ahultzen azaleratzen eta agerrarazten delako praktika hark ez zuela zuztarrik, ez funtsik," egiazko tradizio" batean. Batez ere, praktika horiek beste hainbatekin artikulatuak izan direnean eta horrela beste signifikatze eragile horien intersekzio nodoak bilakatu direnean.
|
|
Agian horregatik, egokiagoa da agerpenak direla esatea. Hala edo horrela, berezkoa dute nolabait auto erreferentziadunak izatea, hots, erreferentziarik
|
badute
praktikan bertan agertuko dena baino ez da izango: praktika horietan sortu eta adierazten dena eta adierazteko era batera doaz, praktika bere buruz ari da (eta aurrerago zehaztuko dudan bezala, praktika horietan arizaleak beraiek ere artikulatu eta batu egiten dira).
|
|
Gakoa, dena den, ez da auto erreferentzia itxia, ezta bere horretan den gertakuntza izatea ere. Bertan ari diren horiek, praktikagileek, zentzuz bizi
|
dute
praktika eta nahikoa zaie zentzu hori praktikari eusteko eta hari segida emateko. Ez, hain zuzen, erreferentziagatik, ez ikonoaren formagatik edo edukiagatik.
|
|
Beste inork ikusten badu, aditzen badu, jendaurrean nabarmen egiten delako da, ez haiei igortzeko asmoz egin delako. Pornoak hutsal eta arruntegi bihurtzen ditu, erakutsiaren erakutsiaz, kolusio identitarioen pizgarriak; postpornoak berriro nahi
|
ditu
praktikak sugartu. Oro har, kontua ez da jardute sotila, jardun larregietan jardutea baizik, eta pornoan bizitzaren simulazio aldrebesa eta demasekoa egiten bada, berotu eta narritatu asmoz, postpornoan jardute haren simulazioa egingo da atzera bizi praktikak iziotu eta bizi ahal izateko.
|
|
Ez dira, alta, auto erreferentzia itxiak. Kontrara, bere burua mezu
|
duen
praktika batentzat onartezina da konfigurazio ikoniko itxi baten edota adierazle jabe baten mendera makurtzea.
|
|
Esan bezala, pornoak Identitatearen mendeko morroi subalternoa izatera kondenatzen du anomalo zaion guztia, baina horrela aukera bat ematen dio zuzen zuzenean talka egin barik normaltasun amiñi bat erdiesteko. Kontuan hartu behar
|
dugu
praktika anomaloetako arizaleek nekez eramango dituztela soinean anomaliak dakartzan harreman deserosoak, gatazka sozialak, tira-bira kognitiboak eta abar. Hitz batez, oso eramangaitza da korronte kontra joatea.
|
|
Errepresentazioaren eta presentazioaren logiken arteko muga argia zehaztea eta zedarritzea ez da lan sinplea, borroka kontua da. Aurkezpenaren logika huts batean arizaleek etengabe ahalegindu behar
|
dute
praktikan sortzen den ahotsetik harago ez jotzeko, eta mintzo den gu praktikan ari denaren gu hartara muga dadin. Praktika da biltzaile, eta hara bildu direnak eta bildu diren alderdi hartan dira gu.
|
|
Azpititulu anodinoak laster izendatuko zuen publikazioa bera. Jose Esteban Uranga zuzendari gisa agertzen bazen ere, Pedro Diez Ultzurrunek
|
zuen
praktikan zuzentzen, eta Migel Jabier Urmenetaren bermea zeukan," diputatu ordezkari", azalaren mantxetak dioenez. Lehen alea 1966ko otsailekoa da, eta hasierako lau orriak ugaritzenago joan ziren urteen indarrez, hamarreko bilakatzeraino.
|
2017
|
|
Emozioarekin dator, beraz, jakin mina; eta, jakin minarekin prestakuntza integrala. Integrala esaterakoan, noski, ez
|
dugu
praktika eta teoria batzen dituen heziketa eredu tradizionala aldarrikatzen (ez bakarrik), ezta heziketa akademikoa eta lan mundua batzen dituen hori (ez bakarrik), Schudolskiren hitzak baizik; hots, ume eta gazteak modu polibalentean trebatzea. Lehenik, prestakuntza akademikoa eskaini behar zaie, behar beste eduki; alabaina, teorizazio hutsean erori barik, edukiek esperimentazioa eta praktikarekin batera joan behar baitute.
|
2018
|
|
Ehun urte geroago, berriz, 1887an, etxekotalde bakoitzean 0,34 zerbitzari topatzen ditugu, eta zerbitzariak biztanleen %8, 31 dira.122 Bestalde, 1786an etxekotaldeen %44, 7k bazuen etxean zerbitzaririk, eta 1887an, berriz, %22, 4k baino ez. Honekin batera, hau da, zerbitzarien beherakadarekin batera, kontuan hartu behar
|
dugu
praktika hau feminizatu egiten dela XVIII. mendetik aurrera.
|
|
Finlandiarrei, aldiz, eztabaida horrek zeharka eragin zien, eta nazio bat osatzen zutela nazioarteak argi bazuen ere, arazoak zeuden arraza eta hizkuntza terminoetan nazio hori definitzeko. Hungariarren eta finlandiarren hizkuntzek iraganean lotura bat eduki izanak ere ez
|
zuen
praktikan ezer argitzen, bi komunitate horiek ez zutelako elkarrekiko inolako interes komunik ezta lotura afektibo berezirik.
|
2019
|
|
Brankak defendatzen duen sozialismo humanistari dagokionez, esan genezake, langile klasea bizitza sozialean
|
duen
praktikaren bitartez komunitate kontzientzia sozialista bereganatuz joango den prozesu gisa ulertzen duela. Baina, Brankaren ustez, prozesu hori ez da alderdi baten iraultzaren ondorioz etorriko, herri langilearen gehiengoaren atxikimenduaren ondorioz baizik.
|
2020
|
|
—Irakurri —esan zidan— Hemen daukazu SIADECOren txos*" Euskarazko kultura praktikak" atalean, SIADECOren inkestak jasotzen zuen biztanleria euskal hiztunaren artean musika zela intzidentziarik handiena
|
zuen
praktika(% 83,5). Atzetik, alde handira, antzerki ikuskizunetara joatea(% 17,8) eta irakurketa(% 11,8) zeuden.
|