2013
|
|
Kultura indoeuropar handiak hedazaleak izan dira, hedapena izan dute amets, eta hedapena izan
|
dute
praktika. Hizkuntza, nolabait, pentsamolde eta praktika hedatzaile honen dimentsio bat gehiago izan da, jardun militar, politiko eta gainerakoen baitan.
|
2015
|
|
Ez dugu nor izanaren bereizgarritasuna bermatzeko besterik. Esentziak ere bihurtu ditugu praktiken emaitza, esentzialismo estrategikoaren moduko estrategietan, adibidez.100 Baina nondik eta nola lortzen
|
dute
praktikek bereizgarritasuna. Nola sortzen da izate sozial batzuen indarra eta besteen ahuldadea?
|
|
Bukatzeko, gogora dezagun zein diren ekimen horien baldintzak joko eremu hipermodernoan: anomaliek anizkun behar dute, batik bat Egituraz bestelako konfigurazioak elkarlotzeko gaitasuna behar dute, horrela zenbat eta gehiago bildu, orduan eta zentzu gehiago izango
|
dute
praktika anomaloek (Egiturako praktikek maiz izaten ez duten barne zentzu hurbila lortuko dute). Horrez gain, zentzuz bizi izandako praktika horiek erakutsi behar dira, ez dira barrurako edota fededun arizaleentzako soilik, haien bidez presente egiten baitira Egiturak itzali eta ostendu dituen bizitasun alternatiboak.
|
|
Praktikak egin edo behatzen dituztelarik beraiek dute lan hura egiten. Ez
|
dute
praktika gordinki, gertaera hutsa izango balitz bezala, bizitzen, zentzuz baizik. Praktikagileek lotuko dituzte, sailkatu eta taldekatu, batu eta bereizi, praktikak eta haiekin datozen gauza guztiak...
|
|
Baina hala al da? Galdu al
|
dute
praktikek zentzua mundu hiperteknologizatu honetan. Nik baietz eta ezetz esango nuke, pentsatzen dudalako berezko singulartasunaren jatortasuna eta masa moldeko aniztasun erreproduzitua gainditu ezinezko tentsioan bizi direla.
|
|
Gakoa, dena den, ez da auto erreferentzia itxia, ezta bere horretan den gertakuntza izatea ere. Bertan ari diren horiek, praktikagileek, zentzuz bizi
|
dute
praktika eta nahikoa zaie zentzu hori praktikari eusteko eta hari segida emateko. Ez, hain zuzen, erreferentziagatik, ez ikonoaren formagatik edo edukiagatik.
|
|
Errepresentazioaren eta presentazioaren logiken arteko muga argia zehaztea eta zedarritzea ez da lan sinplea, borroka kontua da. Aurkezpenaren logika huts batean arizaleek etengabe ahalegindu behar
|
dute
praktikan sortzen den ahotsetik harago ez jotzeko, eta mintzo den gu praktikan ari denaren gu hartara muga dadin. Praktika da biltzaile, eta hara bildu direnak eta bildu diren alderdi hartan dira gu.
|
2017
|
|
Horren luzea da zubi erritua non berdin dio sistemari hasieran bide zuzenetik bideratzen diren edo ez ikasleak, benetan interesatzen zaiona zera baita, bidearen amaierara behar bezala ailegatzea. Gauzak horrela, LH k irakasle eta metodologia tradizional eta berritzaileen arteko borroka bizi du, irakasle guztiek ez baitute berdin jokatzen aldaketen aurrean; irakasleen arteko etengabeko konparaketen garaia bizi dugu zeinetan, azkenean, nahasketa den nagusi; eta, nahaspila horretan, metodo tradizionalek jarraitzen
|
dute
praktiken nukleoa eratzen.
|