2015
|
|
Politika hutsaz jardungo banu, esango nuke, besterik gabe, euskal errepublika behar dugula, alegia, askotariko jendeak jokatze eremu (publiko) batera eta hainbat praktikatan bildurik atontzen den agentzia kolektiboa behar dugula. Erronka, berriz, kolusioa desegin barik, haren gozamena galdu barik, askotarikoa euskal libidoa pizten
|
duten
praktiketara biltzea da. Jakina, gainera, tentsioaren alde batera jausi ohi direla eragintza grina, eraldaketarako gogoa," euskal praktika biltzaile berriak" eratzeko ahaleginak eta abar; zeinetara eta anomaliaren aldera, hain juxtu.
|
|
Ez, esan legez, berez hala delako, berezkotasunetik praktikatzen dugulako baizik. Alegia, artikulatu dugulako, artikulatzen dugulako, euskal Zeraren beregaitasuna anomaloa gauzatzen
|
duten
praktikekin. Euskaraz egitea, euskal Zeraren gainerako praktikak eta metapraktikak lagun, berezkoa eta bere buruz izaten da, Identitateaz bestelakoa delako eta Identitatea bezain beregaina praktikatzen dugulako.
|
|
jokatzen ikasten dugu. Sena ala jakintza, Wilhem Diltheyk erlebnis (bizipena) deitu zien esperientzia egituratzen
|
duten
praktikei, aldi berean bizi jakintza eta jakintza bizia. Bizi praktiketan izaten gara, izaten da norberaren gogamena.
|
|
Identitate estatusera heldu barik geratuko dira arauzko Identitatetik diferitzen
|
duten
praktika eta praktikanteak, jarduerak eta jarduleak. Jakina, betiere mendeko diferentzia erabilgarriaren betekizuna onartu ezean.
|
|
Egitura arauak ez die onartzen identitate osotasunik. Emakumeek ez dute identitaterik, gizon identitatea eratzen
|
duten
praktiken sisteman gizonaren diferentzia subordinatua baino ezin dira izan. Parte izan beharrean, osotasuna lortzen tematzen badira, mamutzar anomaloak bilakatzen dira.
|
|
Baina, hala izanda ere, gaur egun anomalia egituratze prozesuen emaitza bada ere, anomalia da Egitura agerian uzten duena. Anomalia biziberritzen eta iraunarazten
|
duten
praktika eta diskurtso praktikek jartzen dute arreta agerikoan, haiek erakusten dute zein konbentzionala den eguneroko bizitza, eta bestelako bizimoduak izan badirela. Etienne Balibarek honela kontatu zuen efektu hori:
|
|
Errepresentazioaren gehiegikeriak, hots, autentikotasuna hiperbolikoki irudikatu eta antzezten omen
|
duten
praktikak, informazio eta ikuskizun logikak hedatzearekin batera gertatu dira. Jendea logika horietan hala hola trebatu egin da, ikuskizunak zertan diren jakiteaz gain, badaki edozein harreman eta esparru sozial komunikazioaren logikaren mende dagoela gaur egun. Zabaldu egin da, hortaz, ikuskizun (den) zeinua sortzeko eta konposatzeko arau eta tekniken jakintza.
|
|
Baina hitzez hitz itzulita, kanpo jartze eta aurre jartze edukiko genituzke. Gadamerek, agidanez, darstellung umeen olgeta edo jolasarekin eta jardun irekiekin parekatzen zuen (Lashek jazza aipatzen du), hau da, konfigurazio ireki baten arabera jokatzen
|
duten
praktikak. Scott Lash, ibidem, 90 orrialdean.
|
2021
|
|
Heziketa formala, sistema ordenatu gisa, benetako eraginkortasun materiala duen ekintza edo gertaera soziala da. Ez hori bakarrik, heziketak gizarteari nolabaiteko fedea eskatzen
|
duten
praktika sinbolikoen bilduma ere ematen baitio. Heziketak errealitate sozialean eragiten du dimentsio sinbolikoaren bidez; heziketa, horrenbestez, akto jakin batzuen errepikapenaren bidez iragana eta oraina lotu nahi dituen jokaera kodifikatu edota ekintza formalizatuen bilduma da; heziketa, gauzak horrela, errepikapenaren bidezko betierekotasuna bilatzen duen erritua da.
|