Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 12

2012
‎Gainerako Europan, Errusiako mugaraino, bostekoa ematea da ohikoena, eremu sozialean eta lan eremuan; eta musu ematen dute, musu bakarra, familia eremuan eta giro intimoan. Era berean, urrunen dugun munduko tokian, Australian alegia, Europan bezala agurtzen dute. Ekialdeko herrialdeei gagozkiola, Japonia nabarmen dezakegu, oraindik ere indarrean dituzten balio eta zeremonia tradizionalak aintzat hartuta.
‎Trebetasun logiko matematikoak eta irakurketa idazketa ikasten hasteko, eta mugimendua, keinuak eta erritmoa lantzen hasteko, inguruan duen mundua uler eta interpreta dezan.
‎adin horretan, haurrek modu globalean adierazten dituztela gauzak, izaten dituztela harremanak eta ikasten dutela. Beren adierazkortasunean, egoteko moduan eta inguruan duten munduarekin interakzioan jardutean erakusten dute haurrek beren izaeraren osotasuna eta, era berean, garatu ere egiten dute. Eta izaeraren alderdi afektibo emozionala, zentzu mugimenezkoa, harremanetarakoa eta soziala, eta kognitibo hizkuntzazkoa sakon loturik daude eta ezin dira bereizi.
‎Arlo motorra menderatzeak beste garapen-aldi baterako bidea irekitzen du; haurrek eskuragarriago dute mundua, eta, horrekin batera, ikasteko beste modu batzuk.
‎Sozialki, haurrak isolatu nahi ditugu bere adinerako txartzat edo desegokitzat hartzen dugun guztiarengandik. Ahaztu egiten dugu haurra bere munduan bizi dela eta, heldu gisa, gure erantzukizuna ez dela haiei gezurrezko mundu bat sortzea; bizi duten mundua ulertzen, deskodetzen eta aldatzen erakustea baizik. Heriotzaren kasuan, agerian geratzen da haurrak eta nerabeak babesteko gaizki ulertutako jarrera hori:
2013
‎Lerro hauek idazteko garaian, 151 herrialdetako 911 tokik dute Munduko Ondare izendapena; haietatik 704 kulturalak dira, 180 naturalak eta 27 mistoak.
‎6 Komunikazio azpiegiturak: telefono kabinak, faxak bidaltzeko zerbitzuak, Interneterako konexioak, posta bulegoak eta postontziak, etab. Gizakiak gero eta behar handiagoa du inguruan duen munduarekin harremanetan egoteko, eta, horrenbestez, ezinbestekoa da zerbitzu batzuk ematea telefono mugikorra erabil dezan, posta elektronikoa begira dezan edo gaur egun asko erabiltzen ez den baina ohitura polita izaten jarraitzen duen zerbait egin dezan, senitartekoei edo lagunei postal bat bidaltzea, alegia.
zuten mundura, eta, bestetik, azpiegituren hobekuntza ekarri zuten,
2016
‎Turismo Valencia Convention Bureau k, Valentzia hiriko turismoa kudeatzen duen organoak, kudeaketa turistiko onenagatiko «Ulises» medaila jaso zuen, Europako beste ezein hirik ez duen mundu mailako aintzatespena.
‎Adibidez, adierazpen hartan honako hauek aipatu zituzten: ingurumen hezkuntza ez dagokio bakarrik esparru formalari, baizik eta esparru ez formalari eta informalari ere bai (hedabideak, herri agenteak, kudeaketa...); pertsonak prestatu egin behar ditugu munduko arazo nagusiak uler ditzaten, ezagutza tekniko eta jarrera egokia izan dezaten (funtzio produktiboa garatzeko, bizimodua hobetzeko eta ingurumena babesteko) balore etikoei zor zaien arretarekin. Harrezkero, ingurumen hezkuntza ez da ikasleen portaeran zentratzen, eta haien konpetentziak sustatzen saiatzen da, ekintzak planifikatzeko eta ekiteko ere gauza izan daitezen, gaur egungo eta bihar etziko ingurumen arazoak konpontze aldera.
2017
‎Huelvako mendilerroan hazten dira txerri iberikoak. Horiek ematen dituzte sor marka duten munduko urdaiazpikorik onenak: Jamón de Huelva eta Los Pedroches.
2018
‎Telebistaren mundu irrealak, non indarkeria afektua baino gehiago erakusten den, mundu errealari buruz dugun pentsamenduan eragin dezake. Pelikula bortitzak ikusten dituzten telebista ikusleek uste dute mundua arriskutsuagoa dela. Indarkeria asko ikusteak indarkeriarekiko sorgor bihurtzen du telebista ikuslea:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia