2009
|
|
Adibidez, eskuko telefonoei esker informazioa une oro trukatzen dugu, are gehiago, belaunaldi berriek ezin
|
dute
mundua ulertu eskuko telefonorik gabe. Informazioaren gizarteak erabiltzen dituen tresna berriek (ohiko komunikabideek ez bezala) pertsona orok informazioa jasotzea eta sortzea ahalbideratzen dute.
|
|
Autismo kasuen detekzio goiztiarra da sintomak gutxitzeko metodorik eraginkorrena. Beraz, hasiera hasieratik ezagutzea funtsezkoa da, inguruan
|
duten
mundua ulertzeko modua ulertzea bezala.
|
2012
|
|
Trebetasun logiko matematikoak eta irakurketa idazketa ikasten hasteko, eta mugimendua, keinuak eta erritmoa lantzen hasteko, inguruan
|
duen
mundua uler eta interpreta dezan.
|
|
Sozialki, haurrak isolatu nahi ditugu bere adinerako txartzat edo desegokitzat hartzen dugun guztiarengandik. Ahaztu egiten dugu haurra bere munduan bizi dela eta, heldu gisa, gure erantzukizuna ez dela haiei gezurrezko mundu bat sortzea; bizi
|
duten
mundua ulertzen, deskodetzen eta aldatzen erakustea baizik. Heriotzaren kasuan, agerian geratzen da haurrak eta nerabeak babesteko gaizki ulertutako jarrera hori:
|
|
Kultura indigenan eta honek
|
duen
mundua ulertzeko irudian oinarrituko dira. Gizabanako zein talde indigenen ekintzen gibelean dagoen pentsamendu eta jarrera filosofikoa dugu.
|
2013
|
|
Salbamendurako eta bizi ahal izateko zergatia erlijioan aurkitu zuten, euren identitatearen gakoa eta laguntza sozial eta psikikoa zen. Izan ere, eliza katolikoak, historiaren ikuspegi teleologikoa erakusten zienez, bizia, kultura eta inguruan
|
zuten
mundua ulertzeko erreferentzia markoa eskaintzen zien. Zapiraindarrek ezagutu zuten erlijioak indarra zuela (Ott 1993:
|
2014
|
|
Bonbardatu egin dituzte, herritar horiek kartzela fisiko batean egoteaz gain, kartzela mental batean daude". Ez daukate kanpoko emakumeekin harremanik, apenas
|
duten
mundua ulertzeko beste erarik ezagutzerik.
|
2015
|
|
Esparru sinbolikoa eta bere egitura zelakoak diren azalduta, hizkuntza bakoitzaren esparru sinbolikoaren osasuna funtsezkoa dela azaltzen du Txepetxek. Izan ere, hizkuntza baten esparru sinbolikoa ahul badago, hizkuntza horrek ez ditu bere funtzioak taxuz beteko, ez baitie bere hiztunei inguruan
|
duten
mundua ulertu eta interpretatzeko tresnarik emanen eta, hori dela-eta, hiztun horien hizkuntzarekiko atxikimendua jaitsi egingo baita, beste hizkuntza baten mesedetan izango den ordezkatze prozesua abian jarririk. Ezen Txepetxen ustez, elebitasuna ez baita egoera estatiko bat, ez da egoera egonkor bat, mementoko orekaren ondorioa baizik.
|
|
Ez
|
dut
mundua ulertu nahi; berak ni onartzearekin konformatzen naiz.
|
2017
|
|
Gizarteak errezeloz begiratzen dio zientziari, baina den horretan ulertu beharra dago: tresna bat da, aukera ematen diguna inguruan
|
dugun
mundua ulertzeko eta kezkatzen gaituzten arazoak konpontzeko, adierazi du.
|
2021
|
|
Geure zauriak sendatzeko feminismoa behar dugu. Feminismoa behar
|
dugu
mundua ulertzeko. Eta mundua idazteko.
|
2022
|
|
Orokortasunak behar
|
ditugu
mundua ulertzeko, iruditegi bat sortzeko buruan, eta norbera gizarteratzeko. Horietatik sortzen ditugu estereotipoak, onak edo txarrak izan daitezkeenak, baita oso arriskutsuak ere.
|
|
Hezkuntzak bilatzen du pertsonak bizi
|
duten
mundua ulertzeko eta eragiteko baliabideak ematea. Mundua ez da estatikoa eta aldatzen doa, beraz hezkuntzan dabiltzatenak munduaren aldaketak zelan jaso eta ikasleei zelan bideratu bilatzen dute, hezkuntzaren espazioa eta gizartearen espazioa ahalik eta gertuen egon daitezen.
|
|
Non geratzen da orduan hezkuntzaren helburua: pertsonak bizi
|
duten
mundua ulertzeko eta eragiteko baliabideak ematea?
|
2023
|
|
Zelan erabiliko dituzte txipetan dauden adimen artifizialek gure inguruan dauden gailuetan dauden sentsoreak, bizi
|
dugun
mundua ulertu eta eragiteko. Zein mundu ikuskera hedatuko da gure gizarteetan txipetan dauden adimen artifizialen bitartez?
|