Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 16

2003
‎gogoetari jarraituz, Hugok, iraganaldian dominatu duten bi Inperio handiak, Turkia eta Espainia, biak lurjota ikusten ditu. Inperio espainola, konkretuki, desintegraturik dago, eta behialako erraldoiaren hondarrak hor dabiltza gerra zibil, kolpe eta" pronunciamiento" artean, ahal duten moduan leku bilamode rnitatean. Eskema hauek Victor Hugok hona etorriaurrekoak zituen.
2006
‎Derrigorrezko eskolaldirako bi proposamen egiten dira: a) Euskal Curriculum osoaren proposamen irekia egiten da, hala nahi duten eskolek eta beste hezkuntza erakundeek (administrazioek...) proposamen horretaz nahi duten moduan baliatzeko; b) Euskal Curriculum oinarrizkoaren eta komunaren proposamena, hala nahi duten eskolek konpromisoa hartzeko oinarrizkoa eta komuna dena indarrean jartzeko eta ebaluatzeko. Lan horien bidez galdera hauek erantzuten saiatzen gara:
2007
‎Onartzen du Artetak bihar Estatu espainiarra desagertzen bada, horrekin batera nazio espainiarra ere desagertuko dela? Ziurrenik ez, nazio espainiarrak jarraitu egingo duela ulertuko du, estatua galdu duten beste hainbat naziok existitzen jarraitu duten modu berean, historia liburuek erakusten dutenez. Espainia horren historia egitea, baina, bere hitzen arabera, ‘fede’ kontua izango da aurrerantzean, zoro batzuen asmamen gaiztoa.
2009
‎Bizkaieraren beraren aberastasunek batura joan behar dute, beste euskalkienek ere joan behar duten moduan
‎Ez da bakarrik batua ezartzea goitik behera. Bizkaieraren beraren aberastasunek batura joan behar dute, beste euskalkienek ere joan behar duten moduan. Oraindino euskararen aberastasun guztia bildu barik dago, eta are gehiago, literaturan txertatu barik.
2012
‎Ez horren loratua, batez ere, krisi orokorrak eragin handia izan duelako salmentetan: inoiz baino aberatsago diren bildumatzaile dirudun gutxi batzuk ezik, IFEMAko pabilioien aurrean beti bezala limusina metaforiko batean agertu direnak, beste guztiak ahal duten moduan iritsi direlako, arrastaka askotan, egindako inbertsioa berreskuratzeko itxaropenez beteak eta betebeharrezko irribarreaz horniturik.
2014
‎Baina ez gaitezen gu ere zifrosiaren tranpan erori: Gardentasun Legea askoz ere interesgarriagoa litzateke, irabazten duten soldata baino, kargu publikoek euren denbora zertan baliatzen duten modu pedagogiko gardenean azalduko balu.
2015
‎Beste esparru asko erdararen mende izango badira ere, hurbileneko esparru multzo hori bere eskuan izan behar du hiztun elkarte orok, era naturalean (munduko hizkuntza gehien gehienek egin ohi duten moduan) hurrengo belaunaldira proiektatzeko aukera minimoak izan nahi baditu.77
2018
‎Baina gaur egungo esperientziak bestelakorik erakusten digu: euskara ikasi duten modua dela medio, badira irakurritakoa mintzatua baino errazago
‎Izan ere, garrantzitsua zen haien konfiantza ere: oso ohituta daude ahal duten moduan pasatzera, engainatuak izatera, esplotatuak izatera... Jakina, muga gurekin pasa zezaten, haien konfiantza lortu behar genuen.
2020
‎Hori dena erakundeentzat. Artistentzat diru laguntzak daude, lehiaketak, sariak, eta hor dabiltza artistak, ahal duten moduan bizirauten.
‎Lehia horren edukiak bi elementu garrantzitsuren mende daude: batetik, herritarrek ekintza politikoa kontsumitzen duten modua (ikus entzunezko ekoizpen eta kontsumo agertokiak); eta, bestetik, herritarrek politikarekin duten egiturazko erlazioa (distantzia handia, azaleko erlazioa...). Eragile politikoen arteko eztabaida eta harreman politikoa kontsumi daitezkeen titularren eztabaidan oinarritzen da.
‎Zergatik daude hain haserre, irabazi badute? Bada, absolutuen joko maltzur horretan, irabazteko duten modu bakarra bestearen erabateko porrota delako. Eta hori ez da gertatu.
2021
‎Eta herritarren errealitatean ere ez dira sartzen, ez dute herritarraren alde egiten. [...] Oro har, politikak ez nau erakartzen, ez baitut ulertzen hitz egiteko duten modua; hiztegi zaharrarekin hitz egiten dute. (Elkarrizketa.
2022
‎Zahartzaroaren dimentsio bizia dei genezakeena da aztergaia," barneko ikuspuntua". Adinduek beren egoera, beren situazioa bizitzeko duten modua (k). Beren inguruarekiko, gorputzarekiko, denborarekiko, besteekiko duten harremanaren barne bizipena (k).
‎Argiaren ezpata dantza eredutik abiatuta, nork bere ezpata dantza apailatzeko prozesuan besteen lankidetza eta emaria barneratuz, ezpata dantzan elkarrekin eginez, sormenaren lilura eta dantzaren plazera kolektiboki gozatzeko bidea eskaini du ezpata dantzarien partzuergoak. Errealitate sozial, kultural eta linguistiko oso desberdinetan diharduten dantzariak euskal dantza ulertzeko duten moduak lotu ditu, eta euskal gorputz hizkuntzan eta euskal berbazko hizkuntzan ere, euskaraz, bizi eta erreproduzitzen den komunitatea eraiki dute, beren ingurune geografikoa ere zipriztinduz.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia