Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 8

2002
‎Doktoretza ikastaro solteren bateuskaraz ematen da, baina ia ez da ezer gaztelaniaz ematen direnen aldean.Badaude zenbait arazo doktoretza ikastaroak euskaraz eskaintzeko. Horien artean, hirugarren zikloak berez duen ikasle kopuru baxua dugu; baina, halaber, hor daudeikasle erdaldunei sortzen zaizkien arazoak ere. Hain zuzen, Zientzia Fakultatekoikasle askok nahiko aukera gutxi dituzte ikastaroak hautatzeko, eta bakarren batzuk erdaraz ematetik euskaraz ematera pasatuz gero, ikasle erdaldunek zailtasunakizan zitzaketen beharrezko kredituak osatzeko.
‎Badirudi dena unibertsitatean, publikoan, hasi zela. Errektore berriak —erriberatar peto petoa—, eta bere taldeak, mehatxua ikusi zutela euskara gero eta gehiago eskatzen duen ikasle kopuru horietan, eta atzeraka hasi zirela, gotorlekua eratu nahian. UGTren ingurukoak hauetarik asko, PSNren babesa exijitu eta honek haize guztien kutxa ireki zuen, hizkuntza politika berrazte rtu behar zela bota zuenean.
2004
‎Beste batzuek, hala nola Finlandiak, Suediak eta Norvegiak, kontuan hartzen dituzte matrikulatutako ikasleen eta tituludunen gehienezko kopurua mugatzen duten arau nazionalak. Erresuma Batuan, unibertsitateek eta Goi Mailako Hezkuntzako ikastetxeek, beren autonomiaren arabera, beren onarpen arauak ezartzen dituzte, nahiz eta Administrazio zentralak planifikatzen duen ikasle kopuru osoa. Irlandan, eta, oro har, eredu, antzeko formula bat dago.
2009
‎Ikasle guztien ehuneko berrogeita hamar ia hutsetik edo maila apal batetik aurrera hasten da euskara ikasten. Euskara ikasteko motibazioari dagokionez, hainbatek bestela izatea espero zezakeen arren, nagusi da motibazio ez instrumentala duen ikasleen kopurua, hau da, nagusi dira lanerako edo behar zehatz baterako nahitaez behar izan gabe, motibazio afektiboz edo pertsonalez ikasten hasten direnak (seme alabekin, ezkontidearekin edo bikotekidearekin, familiarekin, lagunekin hitz egiteko, euskaraz (ere) bizi ahal izateko, gizartean erabat murgildu ahal izateko). Ikasleen artean izaten den funtzionario kopurua gero eta mugatuagoa da.
2010
‎1519 urte bitarteko populazioan %67, 5a da elebiduna. Hau dela eta, unibertsitatean irakaskuntza euskaraz jasotzea eskatzen duen ikasleen kopurua gora doa. Gaur egun UPV/EHUra datozen ikasleen %45a euskaraz ikastea eskatzen du.
2013
‎Abesbatzan izena ematen duen ikasle kopurua hazi egin da. Orain 50 bat biltzen gara eta hasieran 20 edo 30 ginen.
2018
‎Hori eragozteko, ezinbestekoak dira botere publikoen ardura eta gizartearen kontzientziazioa. Ikastetxe bakoitzak izango duen ikasle kopurua gurasoen ikastetxea aukeratzeko eskubidean oinarritzen bada, eta, hezkuntza administrazioek ezer egiten ez badute, segregazioa egongo da. Maila sozioekonomikoak zerikusia dauka horretan:
2023
‎1980ko hamarkadatik udalak hitzarmen bidez bideratzen du herriko ikastetxe bakoitzarekin duen harremana, eta bakoitzari diru partida bat esleitzen dio, duen ikasle kopuruaren arabera. Orain arte, Ondarretak eraikinaren mantentze lanei hitzarmeneko diru horretatik egin behar izan die aurre, baina herri eskolako kideak ez daude ados funtzionatzeko modu horrekin.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia