Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 15

2006
‎Lan horren egileek zehaztu dutenez, faktore sozioekonomikoen eragina kenduta, “ordenagailuaren erabilera erregularraren eragin positiboa nabarmena da”, Alemania, Australia, Belgika, Hego Korea, AEB bezalako herrialdeetan frogatu den bezala. eta Suitza. Kontrakoa dirudien arren, ELGEk adierazi du etxean ordenagailua duten ikasle askok ez dutela jolasteko bakarrik erabiltzen, baizik eta etxeko lanekin laguntzen dutela eta Internetera jotzen dutela bilaketa tresna gisa. Ikerketak, gainera, ziurtatzen du ikastetxeetan teknologia berriak erabiltzeak ez duela inolako zerikusirik ordenagailuen informatizazio mailarekin eta etxeko erabilerarekin.
2007
‎Espainiako 84 ikastetxetako 15.000 ikaslek baino gehiagok hartu dute parte ikasturtean MUS E programan. Yehudi Menuhin biolin jole ospetsuak sortutako hezkuntza programa da, eta gizartean bazterturik geratzeko arriskua duten ikasle asko dauden ikastetxeetan arteak irakasten laguntzea du helburu. Izan ere, arte praktikek aukera paregabea eskaintzen dute maila oso bat gela berean pasa dezaketen ikasleek, beren artean harreman sozialik izan gabe, ohiko klase baten garapenean lortu ezin diren lotura batzuk sor ditzaten.
2009
‎Lanbide heziketako zikloetarik %15 baino ez dira irakasten ereduan. Horrek esan nahi du, derrigorrezko hezkuntza aldian euskara osorik edo parte batean irakas hizkuntza izan duten ikasle askok lanbide heziketara igarotzean, ez daukatela aukerarik ikasketak euskaraz egiten jarraitzeko. Kolpetik gaztelania bihurtzen zaie lan munduko hizkuntza, lan mundurako sarbidea ekarriko dien heziketa profesionalean gaztelania baitute baliozko, eta gaztetxo izan diren bitartean eskolan erabili duten hizkuntza, euskara, lan mundurako balio gutxi duen hizkuntza da nonbait.
2010
‎Jarduera osagarriak egitea, ikasgelako edukiak eguneratuta izatea, ikasgelara edo tutoretzetara erregulartasunez joatea eta irakasleei zalantzak azaltzea dira hezkuntza sisteman jarraituko dutela aurreikus dezaketen ikasleen jardueretako batzuk. Titulazioa aukeratzea Unibertsitatetik alde egiten duten ikasle askok ez zuten behar adina orientazio eta informazio izan ikasketak hasi aurretik, eta, ondorioz, beren etorkizuneko ikuspegiekin bat ez zetorren titulazio bat aukeratu zuten. Goi mailako ikasketetan irauteko adierazle garrantzitsu bat da ikaslearen erabaki akademikoa bere profilarekin bat etortzea:
2012
‎Hala ere, bigarren hezkuntzako matrikulazioa txikia da oraindik, bereziki Afrikan eta Asian. Bigarren Hezkuntzako ikasketak egiteko adina duten ikasle asko Lehen Hezkuntzan daude. Saharaz hegoaldeko Afrikan daude eskualde guztietako bigarren hezkuntzako adierazle okerrenak.
2013
‎Espainian, Antsietatea eta Estresa Aztertzeko Espainiako Elkartearen (SEAS) datuen arabera, lehen eta bigarren hezkuntzako ikasleen% 15 antsietate maila handia dute eskola proben aurrean. Arazoa hain da handia eskola porrota duten ikasle askok ez dutela beren gaitasunei edo ikaskuntzari lotutako zailtasunik, baizik eta azterketen aurrean duten estres maila handiarekin lotuta dagoela. Ikasketa batzuen arabera, ikasitakoaren memoria handiagoa da ikasi eta berehala lo egiten denean Antsietatea emozio erreakzio normala da gizaki guztiengan, emaitza negatiboa izan daitekeela aurreikusten den egoeretan.
2015
‎— Ingurune soziolinguistikoa. Gure herrietan/ hirietan euskaraz eskolatutako umeekin batera euskararekin ia batere harremanik ez duten ikasle asko dugu, eta horren ondorioz, ikastetxean euskara bereganatzen duten ikasleek ikastetxetik at gehienetan ez dute ia batere aukerarik euskaraz aritzeko. Egoera baldintzatzen duten ezaugarri ezberdin anitz izanda ere, oso modu laburrean horixe da gertatzen ari dena, eta euskararen erabilera urria dela-eta, irakasleok, hezkuntza komunitateko partaideok eta gurasoak oso kezkatuta gaude aspalditik.
2016
‎Beste arazo bat ere aipatu du: «Sartzeko nota altua duten karrerak direnez, euskaraz ikasi nahi duten ikasle asko kanpoan ditugu ikasketak gaztelaniaz egiten». Espainiako unibertsitate barruti bakarraren ondorioz, beste erkidegoetatik joaten dira ikasleak EHUra, eta, jakina, gaztelaniako adarretara jotzen dute.
2018
‎Zumardian gelditu zinen, banku batean. Konturatu zinenerako, beranduegi zen eskolarako eta futbolinetara joan zinen, eskolan kale egiten duten ikasle askok eta askok bezala. Nik zer dakit.
2020
‎Une hauetan jende falta eduki dugu. Horrez gain, osasun arloko ikasketak egiteko plaza gutxi daude eta gainera, nota oso altua da sartzeko, ondorioz, bokazioa duten ikasle asko kanpoan gelditzen dira. Espero dut, erronka hau gainditzean ikerketa, osasun ikasketetan, osasun sistema eta osasun materialen hornikuntzan aldaketak egotea.
2021
‎Adituek diotenez, zentroetan jarduera fisikoan emandako ordu kopurua handitzeaz gain, jolas aktibo gehiago jarri behar dira. Ekimen horrek patioa birdiseinatzea eskatzen du, baina baita irakasleak edo talde bat monitorizatzea ere, aktibo mantentzeko eta jolasteko edo jarduera fisikorako aukerarik ez duten ikasle askoren artean sortzen den isolamendua saihesteko. Haurrek fisika egiteko arrazoiak Ikasleen arteko gatazka asko aisialdian sortzen dira, eta horren erru nagusia da tradizioz espazio horietan ez dela izan guztientzako jarduerarik eta aisiarako aukerarik.
‎Ikasleen hitzetan, unibertsitatea sortu zenetik gaur egun arte eraman den hizkuntza politika «negargarriaren» ondorioz, NUPen euskara hirugarren mailan dago. Hala, euskaraz ikasi nahi duten ikasle askok beste unibertsitate batzuetara joan behar izaten dute ikasketak euskaraz egiteko, haien arabera. Dena den, erran dute azken urteetan NUPeko ikasle euskaldunen kopuruak gora egin duela.
‎Hots, geroz eta berdinagoak izateko joera horri aurre egiteko identitate kulturalen aldarriak ugarituz doaz geroz eta hibridoagoak diren hirietan. Eta horrek guztiak arazo larria suposatzen du praktikan, eskolek nazio identitate bat inprimatu behar dutelako, ikasgela barruan kultura edo identitate nagusia partekatzen ez duten ikasle asko egon ohi denean, eskolan aniztasuna gero eta handiagoa denean; beste alde batetik, mendebaldean episteme hipermoderno paradoxikoa zabaldu da, zeinen arabera dena omen dagoen hilik, baina zer edo zer berria asmatzeko behar handia dagoen; hots, desertuko bakardadeak, zaurgarritasunak eta noraezak eragindako katastrofismoaren eta desertuari aurre egiteko eraikitako ilusiozko oasietatik h... Eskolak ere, horren eraginez, zoriontsu izateko burbuila immunologiko mingarriak dira.
2023
‎Izan daiteke, profil zaurgarriagoa duten ikasle asko jasotzen dituzuen ikastetxeetan, sentsibilitate handiagoa duzuela irakasleek?
‎DBHko ikasleen %60k gutxienez urtebeteko eskola atzerapena du, eta hezkuntza gabezia ugari eta ikaskuntza defizit handia dituzte. Baldintza pertsonal, egoera sozioekonomiko zaurgarri, eskola ibilbide edo bestelako faktore askorengatik, Hezkuntza Laguntza Espezifikoa behar duten ikasle asko daude zentroan.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia