Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 17

2006
‎01.26.53 Zuk uste duzu haur horiek, etorkizunean, eutsiko
‎Normalean, begirale horiek umezurztegiko irakasleak izaten dira, edo zuzendaria bera. Espainiako harrera familiek badute haur horiek adoptatzeko aukerarik. Ez.
2009
‎Garai garaikideenetik hasita, lau istorio nagusiak lotzen ditu hari batek: marka edo orban misteriotsu batzuk dituzte haur horiek jaiotzetik, eta istorioek aurrera egin ahala eta denboran atzera joan ahala, argitu egiten da misterioa. Liburuari amaiera ematen dion azken istorioarekin argituko da familiako birramona zenari haur zela jazo zitzaionak nola eragin duen ondorengo belaunaldietan.
2010
‎Erdal eskolak ez zuen, halakoetan, familia euskaldunen hazia erabat hondatzen. Bospasei urterekin eskolara hasi arte etxean, auzoan eta herri giro hurbilean jardun ohi zuten haur horiek elkarrekin, gurasoekin eta familiartekoekin. Etxean izaten zen ama, etxekoandrea, goizetik gauera.
‎Askotan, nahaste horiek dituzten eta diagnostikatu edo tratatu ez diren ikasleak eskola porrot beldurgarrira mugatuta egoten dira, derrigorrezko hezkuntzako ikasleen %30ek, Europako batez bestekoaren bikoitza. “Eragin handia dute haur horien bizitzan. TDAHetatik, %68k amaitu dituzte ikasketak, eta %21ek baino ez dituzte lortu goi mailako ikasketak”.
2014
‎Ni behatzen ari naizen taldea, tzotzil hitz egiten duten haur txikiak baino nagusiagoak dira. Uste izatekoa zen txikiek nagusien bidetik joko zutela, espainolera lerratuko zirela, baina frogaturik dut haur horiek, espainolez hitz egiteko gai izanagatik ere, tzotzil hitz egitea aukeratzen dutela, amamak tzotzil hitz egiten dielako, baita amak ere… eta, horrela, tzotzil irauten dute. Berdinen artean direnean, espainolera lerratzea esperoko genuen arren, tzotzil segitzen dute, hau da, neska mutiko nagusiek espainoletik tzotzilera aldatzen dute hizkuntza, txikiokin hitz egin behar dutenean.
‎Kinadak modu hierarkikoan antolatzeko gaitasuna eta arreta fokatzeko eta zuzentzeko modua da bereizten dituena. Ikuspegi kognitibotik begiratuta, arreta selektiboaren gabezia dute haur horiek.
‎Behaketa klinikoek diotenez, lo hartzeko arazoak dituzte haur horiek, eta gauez esnatu egiten dira maiz. Lotan daudela gehiegi mugitzen dira gainera.
2016
‎Horrek zer esan nahi du? Bi hiru egunez eskola galdu behar dutela haur horiek, hilero hilero. Ikasteko eskubidea ere kentzen zaie.
2017
‎10 eta 17 urte bitarte dituzte eta ekainaren 17tik irai­la­ren 1era gure artean egonen dira.Egoera larrian bizi diren familietatik eta harrera etxeetatik datozen neska mutikoak dira. Koldobike Gorostiza Uriguen aranz­­­­­ta­rrak ongi ezagu­tzen du haur horien egoera, aurten borzgarren aldiz har­tuko baitute Andrey etxean. Berak konta­tu digunez, ­ «ha­gitz baldintza ez­berdinetan» bizi dira:
‎Zergatik jadanik zailtasunetan diren haurrei ikasteko zailtasun gehiago ezarri? Zergatik euskaraz ikasten segitu nahi duten haur horiek frantses eskoletara joan daitezen derrigortu?
2018
‎Beren haurra, umezurtz etxe hortan egonen da 6 urte arte arras ongi zaindua eta oroz gainetik maitatua. Serora eta laiko, denek beren bihotz osoa emaiten dute haur horieri biziaren zoriona ahalaz pizteko. Maitasunezko lokarriak sortzen dituzte, eta haurrak zoriontsu bizi dira hor sei urte bete arte.
‎Hots, hiru elkarte muntatu dira deserriratze hori gogoz kontra jasan duten haur horien alde. Bazuen lau urte itsas haraindiko lurraldeen ministroak txosten bat manatua zuela haur horien kopurua eta bilakaera hobeki ezagutzeko. Soziologo batek, bi historialarik eta geografo batek txosten hori eman diote berriki Annick Girardin oraingo ministroari.
‎Familien jatorrian baino gehiago, maila sozioekonomikoan dago muina. Hezkuntzak ezin ditu klase sozialak edota patriarkatua bere horretan gainditu, baina hori dugun bitartean hezkuntza sistemaren lehentasun nagusietako bat izan behar du haur horiek ahalduntzea. Egia da, halaber, immigrazioren eta kulturartekotasunaren trataeran asmatu behar dela.
‎Noosferaren baitako fenomenoak dira horiek guztiak, eta eragina dute haur horiek jasotzen duten hezkuntzaren kalitatean.
2021
‎Bularrak ukitu eta estutu egiten ditu ukitzen dutenak bere eskuak eta ukitutakoak bere bularrak direla sentitu arte. Sartu den denbora atari horretatik itzultzeak leher eginda uzten du, daukan adinaren bikoitzarekin ateratzen da, hainbeste ezen eta egongelan telebistari begira goxokiak jaten ari diren eta bainua hartu behar duten haur horiek bere bilobak izan zitezkeen.
2023
‎Eta igorri zituzten errientek ez zekiten tutik euskaraz! Nola nahi duzu haur horiek frantsesa ongi ikastea, irakasleak ez baldin bazekien euskararik, beraiekin komunikatzeko?
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia