Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 6

2007
‎Himmelweit ek, Oppenheim ek eta Vince k (1958) egiaztatu zuten telebistakizugarrizko eragina izan dezakeela haurrek herrialdeei buruz duten ezagutzan.Ikertzaile horiek ohartu ziren beste talde nazionalei buruzko telesaioak urtebetezikusi zituzten haurrek atzerritarrei buruzko ikusmolde objektiboagoak zituztelabeste haurren aldean. Horrez gain, ikusi zuten haur horiek atzerritarrei buruzzituzten usteak bat zetozela saio horietan agertutakoekin. Roberts, Herold, Hornby, King, Sterne, Whitely eta Silverman (1974 in Barrett, 2005) ikertzaileek aztertuzuten AEBn. The Big Blue Marble?
‎Jahoda k (1963b) ikertu zuen ereserkien, banderen, jantzien, pertsonaia historikoen, etxeen eta antzeko ikur nazionalen ezagutza, 6urtetik 11 urtera bitarteko haur eskoziarrek osatutako lagin bat hartuta. Barrett eketa kolaboratzaileek (1997; de Rosa eta Bombi, 1999), berriz, Britainia Handiko, Kataluniako, Andaluziako eta Italiako 6 urtetik 15 urtera bitarteko haurrezosatutako lagin batean aztertu zuten haur horien gaitasuna Britainia Handiko, Frantziako estatuko, Alemaniako, Kataluniako, Andaluziako eta Italiako banderak, txanponak, monumentuak, paisaiak, janariak, edariak eta zeremoniak identifikatzeko. Bi ikerketa horien arabera, ikur nazionalen ezagutza adinarekin handitzenda.
2010
‎Erdal eskolak ez zuen, halakoetan, familia euskaldunen hazia erabat hondatzen. Bospasei urterekin eskolara hasi arte etxean, auzoan eta herri giro hurbilean jardun ohi zuten haur horiek elkarrekin, gurasoekin eta familiartekoekin. Etxean izaten zen ama, etxekoandrea, goizetik gauera.
2014
‎Hitzik gabeko ikuskizuna izango da, mimoa eta clown a oinarri dituena. Telebistan magoak eta ikusi eta halako bat izatea amesten zuten haur horietako bat izan zien. Egia esan, ez.
2019
‎Erantzun zidaten eskolan barre egiten zietela, pobreak direla erraten zietela, eta sorterrira itzuli behar zutela oihukatzen zietela; lur jota gelditu nintzen. Etxean entzundakoa errepikatzen zuten haur horiek".
2023
‎Gainera, Lehen Hezkuntzako gatazkak hitzez lantzen genituen, eta haurrek gertatutakoa ulertu arren, barruko korapiloarekin gelditzen zirela ikusi nuen. Aldiz, espazio irekietan gorputz dinamika desberdinak egitean (amorrua ateratzean edota enpatia sentitzean), klik bat egiten zuten haur horiek. Gakoa gorputza dela ohartu nintzen.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia