Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 12

2006
‎Diagnostikoa ez da egiten bizitzako bigarren hamarkada arte. Adimenak ez du huts egiten, eta eskeleto arazoak ez dira hain larriak izaten, baina tunel karpianoaren sindromeak eta artikulazioen zurruntasunak nabarmen murrizten dute haur horien mugimendua eta altuera normala baino txikiagoa da. Beste sintoma batzuk entzumena galtzea, ikusmen periferiko pobrea, beherakoa eta loaren apnea dira.
‎Gizarte laguntzaileek txosten bat idatzi dute, eta bertan argi adierazi dute familia batek behar diren baldintzak betetzen dituen ala ez, haur batek denboraldi bat igaro dezan Espainiako familia horretan. Zenbat familiak eskatu dute haur horiek aldi baterako hartzea gure herrialdean. Zonen mende asko dago, baina, gaur egun, 800 adingabe inguru ditugu.
2007
‎Onartzen dute gosaltzen ez duten haurrek, batez ere goserik ez dutelako, eskolan nekatuago daudela, eta lo sentsazio handiagoa eta eskola orduetan arreta mantentzeko zailtasun handiagoa dutela. Bestalde, nutrizionistek azpimarratzen dute haur horietako asko egunero goizeko zazpietan jaikitzen direla eta, hamabietatik ordu batera jaten duten arte, ordu gehiegi igarotzen direla, eta ordu horietan energia asko gastatzen dela eta mantenugaiak aldatu gabe. Ana Requejo Madrilgo Unibertsitate Konplutentseko nutrizio katedradunak azaldu duenez, 24 orduko epean, oro har, haurrek ez dute energia eta mantenugai gehigarririk, eta hurrengo goizeko afariaren eta gosariaren artean egoten da.
2010
‎1.Alegatzen denean haurrek zigor legeak hautsi dituztela edo haur horiek akusatzen direnean edo errudunak direla adierazten denean, lege horiek hausteagatik, orduan, estatu alderdiek aitortzen dute haur horien eskubidea, tratatu daitezen eurengan duintasunaren eta balioaren zentzua suspertzeko moduan; horrekin lortu nahi da haur horien errespetua gehitzea, enparauen oinarrizko eskubideei eta oinarrizko askatasunei begira, eta kontuan hartzea haurren adina, eta zein garrantzitsua den haurren gizarteratzea sustatzea eta haurrek gizartean eginkizun eraikitzailea bereganatzea....
‎Askotan, nahaste horiek dituzten eta diagnostikatu edo tratatu ez diren ikasleak eskola porrot beldurgarrira mugatuta egoten dira, derrigorrezko hezkuntzako ikasleen %30ek, Europako batez bestekoaren bikoitza. “Eragin handia dute haur horien bizitzan. TDAHetatik, %68k amaitu dituzte ikasketak, eta %21ek baino ez dituzte lortu goi mailako ikasketak”.
2011
‎Haurtzaroko gehiegizko asebetetzeei edo frustrazioei erantzunez, jarrera oral pasibo bat garatu dute, eta hori karakterearen ahultasunean edo alkoholismorako joeran islatu da. Gainera, sarritan gaixotasun kroniko bat jasan izan dute haur horiek haurtzaroan edo nerabezaroan.
‎Haientzat ez da erraza oinarrizko eskubideak betetzea, hala nola elikadura, hezkuntza edo osasuna. Hala baieztatu dute haur horiekin lan egiten duten eta beren errealitatea ezagutzen duten ehun profesional baino gehiagok. Arrisku eremuak zortzi dira guztira, baina, batez ere, kezkagarria da haurrak ez sartzea, horrek eskubide kopuru handia betetzea galarazten baitu.
2014
‎Kinadak modu hierarkikoan antolatzeko gaitasuna eta arreta fokatzeko eta zuzentzeko modua da bereizten dituena. Ikuspegi kognitibotik begiratuta, arreta selektiboaren gabezia dute haur horiek.
2017
‎Haurren segurtasuna arriskuan jartzen duen fenomeno bat denez, ezinbestekotzat jotzen da osasunprofesionalek gai honen inguruko ezagutza edukitzea. Azken finean, astintzearen biktima izan ostean, osasun arloko profesionalekin harremana izango dute haur horiek. Hori dela eta, osasun profesionaleidagokienez, astindua izan den haur batek izan ditzakeen manifestazioak antzematen jakitealagungarria izango da osasun arazo honi aurre egin ahal izateko (Hinds et al., 2015).
2018
‎Beren haurra, umezurtz etxe hortan egonen da 6 urte arte arras ongi zaindua eta oroz gainetik maitatua. Serora eta laiko, denek beren bihotz osoa emaiten dute haur horieri biziaren zoriona ahalaz pizteko. Maitasunezko lokarriak sortzen dituzte, eta haurrak zoriontsu bizi dira hor sei urte bete arte.
‎Apez horien egintzak, abusuak, ezin onartuak dira: " beren boterea baliatzen dute haur horien inozentzia hiltzeko beren gozamen eta gero beren apez ministerioa segitzen dute, alegia eta ez deusik".
‎Noosferaren baitako fenomenoak dira horiek guztiak, eta eragina dute haur horiek jasotzen duten hezkuntzaren kalitatean.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia