Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 13

2002
‎Kirolak lagungarri izan behar du haurraren garapen integralean.
2003
‎Extremadurako Juntako Osasun eta Kontsumo Sailak “Ikastetxeetarako Elikadura Gida” argitaratu du, ikastetxeetako jangeletako langileak elikadura eta nutrizio gaietan prestatzeko, dieta osasungarri eta orekatuak egiteko eta Extremadurako adingabeen elikadura egokia bermatzeko. Eskuliburu horrek adierazten du elikadura askotarikoa eta orekatua “epe luzeko bizi asegurua” dela, eta, haurren elikaduraren kasuan, baieztapen horren egiazkotasuna areagotu egiten dela, “izan ere, bizitzako lehen urteetako dietak ondorio zuzenak ditu haurraren garapen fisikoan eta intelektualean eta bizitzan zehar iraungo duten elikadura ohiturak hartzean”. Era berean, haurren elikaduraren gaur egungo arazoak Hirugarren Munduko herrialdeetako haurren desnutriziotik hasi, baliabide material eta ekonomikorik ez izateagatik, eta herrialde garatuetako haurren elikadura desorekara, nutrizio hezkuntza eskasaren ondorioz.
2006
‎Trebetasun handiak dituzten haurren garapen intelektual, pertsonal eta sozialeanaldagai familiarrek duten garrantzia aztertu duten ikerketen errebisioa aurkeztukodugu hurrengo lerroetan. Gardner ren (1995) eta Wallace eta Walberg en (1987) ikerketetan oinarrituta, Monks (1992) autoreak defendatzen du familiak, eskolarekin eta baldintza sozialekin batera?
‎Baliteke Morquio sindromearen forma larriena duten haurrek 30 urte baino gehiago ez irautea. MPS vi-a edo Maroteaux Lamyren sindromea duten haurrek garapen intelektual normala dute, baina, oro har, Hurler en sindromean aurkitutako sintoma fisiko asko dituzte. N azetilgalaktosamina sulfatasa entzimaren defizitak eragiten du sindrome hori, eta sintoma larrien espektro aldakorra du.
2012
‎Sakon ezagutu behar ditu haurren garapen ebolutiboa, gizarte egoera, eskubideak eta beharrak.
‎Piklerrek benetan sinesten zuen familia ez izatea ez zela oztopo bat haurraren garapen fisiko eta afektiboa bermatzeko. Uste zuen haurraren garapen orekatua ahalbidetu zitekeela baldintzak eskainiz gero. Era berean, argi zeukan bere proiektuan ez zela inondik inora haurrekin esperimentatuko, eta praktika hartan ez zela inprobisaziorik egongo.
‎Txikitatik bi hizkuntza ikasteak abantaila ugari ditu haurraren garapen kognitiborako
2015
‎Entzumena da garatzen den lehen zentzumena, eta zaratekin jolastea lehen urratsa izan daiteke, gero musikarekin estimulatzeko. 3 Abestiak eta ipuinak hodeietan Abestiek ere zeregin garrantzitsua dute haurraren garapenerako. Era askotara ager daitezke.
‎Alde batetik, komunikazioa askoz ere txikiagoa da. Komunikazio mota horrek, Radesky ren eta bere taldearen lanak adierazten duen bezala, garrantzi «erabakigarria» du haurraren garapen kognitibo, emozional eta mintzamenean. Aurrez aurre hitz egitean, adin txikikoek beren hiztegia zabaltzen dute, beren emozioak eta gurasoak hobeto ezagutzen dituzte, eta elkarrizketa izaten ikasten dute.
‎Oihane Etxegibel koordinatzaileak dioenez, proiektua osasun esparruan landu nahi dute,, irakurketa ohiturak onak izan daitezkeelako haurraren garapen integralerako; hortaz, ohitura horiek ia jaiotzarekin batera sustatzearen aldekoak gara?. Adituak dioenez,, irakurketa parteka­tzeak eragina du haurraren garapen fisikoan, psikikoan eta intelektualean; horregatik txertatu behar da ahalik eta azkarren ohitura hau, modu naturalean, haren bizimoduan?. –Komunikazio une lasaiak aberasteko baliabiderik egokienak eskaintzen dizkigu haur literaturak?
2016
‎Seme alaben urritasuna onartzeko gauza diren familiek denbora gehiago erabiliko dute eta ahalegin handiagoa egingo dute haurrari behar duen arreta emateko. Beraz, familiaren bizimoduak ere eragina du urritasuna edo ezgaitasuna duen haurraren garapen sozioafektiboan.
‎Betty Hard eta Todd Risley, Kansasko Unibertsitateko ikertzaileak (AEB)), hainbat geruza sozioekonomikoren 42 familia aztertu zituzten, eta, hala, beren haurrak zazpi hilabetetik hiru urtera bitartean garatzen jarraitu zuten. Ikerketaren ondorioek —urte bat iraun zuen— esan zuten egoera ekonomiko oneko profesionalen seme alabek 30 milioi hitz gehiago entzun zituztela baliabide gutxiagoko haurrek baino, eta horrek eragin nabarmena zuela haurren garapen intelektualean eta kognitiboan. Lan horretan oinarrituta, Dana Sukind zirujau pediatrikoak, Chicagoko Unibertsitateko adituak, «Thirty Million Words» (30 milioi hitz) ekimena abiarazi zuen, gurasoek gehiago eta hobeto hitz egin dezaten seme alabei.
2021
‎Egozentrikoa eta egoista, ama toxiko bat nartzisista eta gainbabeslea da seme alaben haurtzaroan eta helduaroan, eta horrek eragin oso negatiboa du haurraren garapen emozionalean.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia