2002
|
|
Kirolak lagungarri izan behar
|
du
haurraren garapen integralean.
|
2008
|
|
Bigarren ideiari dagokionez, Rousseauk aldarrikatzen
|
du
haurra garapen plangintza batekin jaiotzen dela, eta, heldutasunari esker, hainbat garapen aro edo maila lortuko dituela. Aro horietariko bakoitzak ezaugarri psikologiko bereziak izango ditu eta heziketa behar bereziak sortuko ditu (Palacios, 1990).
|
|
Wallonek hainbat arotan banatzen
|
du
haurraren garapena, aro bakoitzari garapen egoera zehatza dagokio, garapena osatzen duten alde guztiak kontuan hartzen dituen egoera, hain zuzen ere. Batzuetan, egoera zehatz hori krisialdi gisa agertzen da.
|
2009
|
|
Banaketa alde batera utzita, aitaren eta amaren arteko harremanak eragin handia izango
|
du
haurren garapenean. Seme alabekin dugun harremana ezin da inola ere erabili, dio Azcarayk, bikotearen arteko gatazka haurraren espaziotik at mantendu behar da beti.
|
|
Aldaketak elikagai patroian Ikerketaren egileen arabera, amaren karbohidrato irenstearen eredua aldatzeak lagundu egin lezake erditzearen ama trauma eta fetala murrizten, eta, gainera, murriztu egin lezake ondorengoen etorkizuneko bizitzan obesitatearekin zerikusia duten gaixotasunetakoren bat izateko aukera. Etorkizuneko amak ezartzen du, bere gorputz osaerarekin eta nutrizio egoerarekin, zein ingurunetan garatuko den fetua, eta, gainera, elikaduraren zuzeneko administratzailea izango da, eta horrek markatuko
|
du
haurraren garapena. Eta giro hori garrantzitsua da; izan ere, gizabanakoak, hura sortzean “ukitu” duen zuzkidura genetikoarekin batera, neurri handi batean markatuko du nola jokatuko duen gizakiak etorkizunean, ikuspuntu metabolikotik.
|
2012
|
|
Ikasgai guztien funtzioa trebeziak esnaraztea da. Orduan, irakasleak, edukiak irakasteko orduan, kontuan hartzen
|
du
haurraren garapen ebolutiboa.
|
2014
|
|
Ildo horretan, garapenak «izadiaren plan» bati jarraitzen dio eta jaiotzetiko «plangintza naturala» litzateke giza garapenaren bultzatzaile nagusia. Bigarren ideiari dagokionez, Rousseauk aldarrikatzen
|
du
haurra garapen plangintza batekin jaiotzen dela, eta heldutasunari esker, hainbat garapen aro edo maila lortuko dituela. Aro horietariko bakoitzak ezaugarri psikologiko bereziak izango ditu eta heziketa behar bereziak sortuko ditu (Palacios, 1990).
|
|
Ikerketek erakusten dutenez, haurdunaldian erretzeak areagotu egiten
|
du
haurren garapen neurologikorako arriskua
|
2015
|
|
Hala ere, bereziki zailak egin zaizkie erpinak manipulatuz egin beharreko eraikuntzak, inork gutxik amaitu baitzituen. Horrek zerikusia
|
du
haurraren garapen fisikoarekin. 18 irudian ikus daitezke, alde batetik, haurren produkzioak, eta, bestetik, haurrak lanean.
|
|
Jokoak berebiziko garrantzia
|
du
haurraren garapen fisiko, mental eta sozialean. Bere ustez, ikaskuntza suspertzeko eta inguruan duena ezagutzeko modu bat da.
|
|
Alde batetik, komunikazioa askoz ere txikiagoa da. Komunikazio mota horrek, Radesky ren eta bere taldearen lanak adierazten duen bezala, garrantzi «erabakigarria»
|
du
haurraren garapen kognitibo, emozional eta mintzamenean. Aurrez aurre hitz egitean, adin txikikoek beren hiztegia zabaltzen dute, beren emozioak eta gurasoak hobeto ezagutzen dituzte, eta elkarrizketa izaten ikasten dute.
|
|
Oihane Etxegibel koordinatzaileak dioenez, proiektua osasun esparruan landu nahi dute,, irakurketa ohiturak onak izan daitezkeelako haurraren garapen integralerako; hortaz, ohitura horiek ia jaiotzarekin batera sustatzearen aldekoak gara?. Adituak dioenez,, irakurketa partekatzeak eragina
|
du
haurraren garapen fisikoan, psikikoan eta intelektualean; horregatik txertatu behar da ahalik eta azkarren ohitura hau, modu naturalean, haren bizimoduan?. –Komunikazio une lasaiak aberasteko baliabiderik egokienak eskaintzen dizkigu haur literaturak?
|
2016
|
|
Galera gertatzen den uneak eragin handia izaten
|
du
haurraren garapenean. Haurrak zenbat eta urte gehiago izan, hizkuntzarekiko esperientzia handiagoa duenez, are hobea izango da haren hizkuntza eboluzioa.
|
2021
|
|
Egozentrikoa eta egoista, ama toxiko bat nartzisista eta gainbabeslea da seme alaben haurtzaroan eta helduaroan, eta horrek eragin oso negatiboa
|
du
haurraren garapen emozionalean.
|