Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 9

2005
‎GKEak dioenez, “orain arte hartutako neurriak ez dira nahikoak kutsadura hori murrizteko, eta ezinbestekoa da haratago joatea”. Europako Batasunaren (EB) Inpaktuen Balorazioak erakusten du, erakunde horren arabera, 3 milioi europarrek gomendatutako mugak gainditzen dituzten merkurio mailak dituztela, eta batzuek hamar aldiz gainditzen dituztela muga horiek, eta horrek eragina duela haien garapen neurologikoan. GKEak uste du beharrezkoa dela Europako Parlamentuak Europar Batasuneko Estrategian proposatutako neurri globalak babesteko ebazpena hartzea, eta nazioarteko komunitateari “mezu argi eta garbi” bat bidaltzea, merkurioaren emisioak, eskaintza eta eskaria ahalik eta azkarren murriztu behar direla dioena.
2006
‎Eta neskek mutilek baino gehiago sufritzen dute. Pikor bat ateratzen zaienean, umore txarrez jartzen dira, errazago haserretzen dira, suminkor eta triste daude… Kasurik larrienetan, beren irudia baztertzen dute, eta segurtasunik eza ezkutatzen dute lotsa edo isolamendu jarreretan, eta horrek eragina du haien garapenean eta eskola errendimenduan. Horrek guztiak erakusten du arazo txiki hori patologia handiago bihur daitekeela garaiz egokitzen ez bada.
2011
‎Emakumeen berezitasunak Alda daitezkeen arrisku faktoreen jatorria bizimodu desegokia edo organismoaren egoera orokorraren gaineko kontrol falta da. Faktore horiek, sexuen artean antzekoak eta gizartearen gehiengoak ezagutzen dituenak, desberdintasunak dituzte haien garapenean, ondorioetan edo gorabeheretan. Lehenengo faktorea hipertentsio arteriala da.
‎Generoen arabera, juanikoteak maizago izaten dira adineko emakumeetan. Aurrekari familiarrak eta takoi altuak edo zapata estuegiak erabiltzeak lotura zuzena dute haien garapenarekin.
2013
‎Seme alabekin jarduteko moduak eta haiekiko jarrerak eragina dute haien garapenean eta autoestimuan.
‎Hainbat seme alabekiko komunikazioa hobetzeko gomendioak mezu zehatzak eta errazak ematea, haurrak entzuten duela eta bere begien parean jartzen dela ziurtatzea. Haur txikiekin hitz egiteak funtsezko eragina du haien garapen kognitiboan eta ikasteko gaitasunean. Baina seme alabei hitz egiteak askoz abantaila gehiago ditu.
2019
‎Maiz, teknologiaren puntu baikor gisara saltzen dute haurrek sormena garatuko dutela teknologiarekin, baina badakigu haurtzaro garaian joko librea garrantzitsua dela; aspertzea ere bai. Psikologo anitzek erraten dute haurrak behar dituela objektuak hunkitu, manipulatu, entseguak egin, eta hola sortzen duela bere irudimena, sormena, esperimentazioaren bidez. Pantailek denbora hori gero eta gehiago ebasten die haurrei, eta arazoak sortzen ahal ditu haien garapenean. Logika mailan zailtasunak dituzte, gauzen arrazoiak ulertzeko; ez dute errazki egiten kausa eta ondorio lotura.
2021
‎Eskolaz kanpoko ikasgaiak aukeratzeko, kontuan hartu behar da haurraren iritzia eta haren izaera. Baina gurasoek ere arreta jarri behar dute haien garapena eta prestakuntza bultzatzeko.
‎Aitzitik, maiz hiztunek euskaraz bizitzeko duten eskubidea eragoztera zuzendu dute haien politika eta horrek zuzen zuzenean eragiten die euskal komunikabideei. Euskal komunikabideek beharrezkoa dute haien garapena ziurtatzeko hiztun kopurua handitzea eta horrek bestelako hizkuntza politika bat eskatzen du.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia