Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 15

2002
‎EHUk barneratu duen Estatuaren logikarekiko dependentzia, inperioaren logika, bestela esanda. Horrela, Unibertsitate ofizialak berrinda rtzen ditu gure gizartea menperatzen duten harreman sozial, politiko, kultural eta ideologikoak, interes propio eta pribilegiatuak dauzkan burokrazia erdi teknokratikoaren barnean egituratuz.
2003
‎Izan ere, landa esparruko biztanleak (baserritarrak) beren habitat etik bultzadaka baztertzen ari gara, eta, bestetik, naturarenkontserbazioak, ondare kulturala dela ahaztu gabe? erabaki eta estrategia tinkoak behar ditu gure gizartearen dinamika bortitzaren aurrean. Ekosistemak, biodibertsitatea eta naturaren prozesu naturalak neurri handi batean gure jardueraren eraginpean daude, onerako eta txarrerako.
2005
‎Hitz gutxitan esateko, publizitateak barrurako joera itzela bultzatzen du, norbere txokotxoan ezkutatzeko joera nartzisista eta ingurunekoekin solidaritate gabekoa. Inglehart (1991) bezalako autoreek postmaterialismorako jauzia egin dugula esaten badute ere, publizitateak balore materialista, hedonista eta indibidualistak indartzen ditu gure gizartean; duintasunezko bizitza izateko gauzak edukitzea nahitaezkoa dela sinestarazten digu, baita ere arlo materialean arrakastarik lortzen ez den heinean ez dagoela arrakastarik bizitzan.
2006
‎«Baina emigrazioaren bonba idatzi du Ramonetek ez da oraindik lehertu. Drama handi horrek estu hartuko ditu gure gizarte garatuak».
2012
‎Azken hamarkadetan aldaketa handiak izan ditu gure gizarteak, eta horrek mendeko populazioaren gorakada etengabea ekarri du. Aldaketa horien artean, ondoko hauek aipa ditzakegu:
2013
‎Noiz sortu ziren? Zertarako behar ditu gure gizarteak. Jarduera honek zalantza horiek argituko dizkizu.
‎Bada ekintzailetza deritzon gaitasun bat, erronkei aurre egiteko jokabidea garatzen duena. Pertsona ekintzaileak behar ditu gure gizarteak, etorkizuneko erronken aurrean irtenbideak eraikitzeko gai diren pertsonak.
2015
‎Interbentzio hori egunerokotasunetik planteatutako erresistentzia ekintza gisa ikus daiteke; bertan, komunitate bateko kideen arteko lotura sozialak indartzeko moduak agerian uzten ditu gure gizartearen disfuntzionaltasun batzuk; izan ere, itxuraz tolerante eta irekia izan arren, gure gizarteak ez ditu ontzat ematen harremanak izateko edo taldea egiteko beste forma batzuk.
2017
‎Woolfen baitan aurkitu nahi izan ditu gure gizarteko kontraesan guztiak: sexualitatea, famlia, eromena...
2020
‎Anima zaitez gizarte eta lankidetza jokoetan parte hartzera Nola izan solidarioagoa ikaskideekin eta lagunekin? Pandemiak murriztu egin ditu gure gizarte harremanak, baina, ahal den guztietan, eta gomendatutako distantzia fisikoari eutsiz eta nahitaezko maskararekin, gizarte jolasek bestearen lekuan jartzen ikasteko balioko diote, eta ulertuko dute denok, salbuespenik gabe, noizbait laguntza behar dugula eta guztion onerako utzi behar dugula. Tradizionalek, zapitxoak edo jolas kooperatiboek, esaterako, adiskidetasuna, parte hartzea, pertseberantzia, elkarrekiko errespetua, integrazioa… sustatzen dituzte, hain garrantzitsuak baitira eskolako jazarpenaren edo genero indarkeriaren aurka borrokatzeko.
‎Pandemia honek gerarazi egin du mundu osoa. Zer ondorio ekarriko ditu gure gizartean. Mugarri bat jarriko du gure arteko harremanetan?
‎COVID mundu mailan aldaketa sakonak, sistemikoak, gertatzen ari ziren unean gertatu baita. Aldaketa hauek historian inoiz ezagutu ez den abiaduran gertatzen ari baziren, honek oro har sortzen duen ziurgabetasun zentzuarekin, izurriteak are gehiago" areagotuko ditu gure gizartean sortu diren joerak eta dena aldakorragoa izatea eragingo dute" (Ander Caballero Barturen). Hans Kungek definitutako" paradigma aldaketen garaian" bizi gara eta COVID dena azkartu du.
2022
‎Galdera horiek urgentziazkoak zaizkigu gaur egun. Izan ere, esperientziari inongo zentzurik gehitzen ez dioten ezagutzak ugaritu egin dira eremu akademikoan eta mediatikoan, eta, azaldu dugunez, analfabetismo berri batek mehatxatzen ditu gure gizarteak: gainezka egiten duen informazioak eta segmentatutako ezagutzak mehatxatzen duten zibilizazioaren analfabetismoak.
2023
‎Has gaitezke esanez testuinguruak baldintzatzen duela pertsonaren garapena, hau da, pertsonak dituen gaitasunak testuinguruaren arabera garatzen direla, eta testuinguruak erantzun desegokiak dituenean eragin negatiboa duela pertsonaren garapenean. Zer ezaugarri ditu gure gizarteak. Indibidualtasunean oinarritzen den gizarte honetan norberarengan jartzen da ardura guztia.
‎Eta, nolanahi ere, hizkuntza dela-eta hitz egin daiteke etorkinez, edo euren artean dauden ezberdintasunez; izan ere, zaurgarritasun maila eta ezaugarri diferenteak dituzte, dauden egoeragatik erabat bazterturik bizi direnetatik, espainiar kultura hegemonikoaren parte diren edo sentitu daitezkeeneraino. Zelako existentzia miserablera bultzatzen ditu gure gizarteak. Zenbat bazterkeria pairatzen dute?
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia