Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 49

2000
‎Mundua aldatu nahi lukeen filosofoa izanen genuke Txillardegi, eta horretarakoarriskuak hartzeko prest legokeena. Intelektual berezia dugu gizon hau. Euskarabatuak zenbat zor dion, hirurogeiko hamarkadan eman ziren eztabaiden berri dakienakneurtu ahal izanen du.
‎Ez zegoela arazorikesan zidan. Luzeegi ez jarduteko badaezpada, buruz eta oraindik argi ibili arren adinhandia baitzuen gizonak, baina nahi nuenean azaltzeko, hantxe izango nuela zain, okerrik ezean.
2002
‎(1998: 87);, zaintzarako eskaintzen den denboraren arabera, eginbeharretan hierarkizazio bat ematen da, ardura horiek dituzten gizonek adineko jendea zainduz eta, emakumeek, berriz, haurrak? (1998:
‎Junoren txoria du gizon batek goretsi; hegoak zabal zabal eginda harro da hegaztia, isilik. Ez al du neskatilak izango horrenbesteko edertasunik.
‎Umetan eder ikusi zenuena, itxuragabetuta ikusten duzu zahartzaroan. Hirugarren belaunaldiak ez du lehenengoak ikusi zuen gizona ikusten. Horregatik ahanzturak gure asabei kendurikoa du ihesean jazarri eta harrapaturik atzera ekarri Muzio eta Brutoren ardurak.
2004
‎Beste gabe Jainkoaren transzendentzia aitortzendute, inolako euskarrircn bila ibili gabc, inoiako erlijio sistemarik gabe. Kierkegaard beragai honetan oso erradikala da eta, bide batez, errespetu handia merezi duen gizon fededuna.Hori ere gogoan eduki behar da, filosofiak bchar baititu horrelako pertsonak, nahiz eta ezingaitezkeen mistikaz bahatu filosofia egiteko.Baina gure ingurua normaltasuna da, nolabait csan, egunerokotasunean bizi dugunesperientzia erlijiosoa. Milioika pertsonak bizi duen esperientzia horri jarraituz, J. MartmVelasco k dioena hartuko dugu definiziotzat erlijioan pentsatzean:(...) errealitate gorcna onartzen duen gizakia sortzcn da, giza gcrtakizuna da, eta errcalitate horrek moldatzen du cxistcntzia horren az.ken zentzua, errealitate osoarena, historiaren bilakacrarcn azken zentzua{ J.
2005
‎Eta gehitzen du: «Horrexegatikbehar dute gizonek bakarrik osatu irailaren 8ko Alardea, Irungoan bezala»42.
‎Lehenago esan dugun bezala, 80ko hamarkadaren hasieran Alardearen jenerala. Patxo? Rodriguez zen, prestigiohandikoa eta irundar gehienek maite zuten gizona. Hala ere, 1982 urtean, gaisotasun larri baten ondorioz, jeneraltza utzi behar izan zuen.
2007
‎Zer jarrerahartu behar dute nazioarteko erakundeek? Zeintzuk dira herri gisa heldutasunerairitsi nahi duten gizon emakumeek erabil ditzaketen legezko bideak. Zeintzuk diragalzorian dagoen nortasuna berreskuratu nahian ari diren gizon emakumeek erabilditzaketen legezko bideak? 17
‎Laugarren puntu batean, historikotasuna?, Montesquieu Vico rekin batera aipatuko dugu labur labur. Klasizismoaren aurka, horrek irakasten baitu arte eta literatura «onaren» arauak beti berak direla antzina edo gaur; razionalismoaren aurka, zeinek ere moraltasuna bat eta bakarra nahi baitu gizon emakumeentzat, berdin da antzinako Egipto ala Txinan edo Europa modernoan; iusnatualismoaren aurka, kausa delarik horren zentzu historikoaren eskasa, zuzenbidearen oinarritzeko giza natura metafisiko bat suposatzen duenean denboragaindiko, abstraktua, jatorrizko itun sozial ametsetako batekin1037, honezkero guztiaren historikotasuna
‎zipitzik ez dakien aurreiritziaren hutsa eta aburuaren motza baino ez bide da. Horien aurka, «munduan bere burua errebelatzen ari den izpiritua, ezin baita esaustiboki ezagutu ahal emandako ikuskeren ezein kopuruaz, baizik eta berri bakoitzak beti zerbait berria deskubritzen baitu, ona litzateke aitzitik hizkuntza ezberdinak hainbat ugaritzea, lurraren gaina biztantzen duten gizon emakumeen kopuruak permititu adina», baiesteraino doakigu bera488 Hizkuntza ezberdin
‎Soldatapeko hiltzaile batek arazo ekonomikoak dituen gizon arrunt bati lagunduko
‎Soldatapeko hiltzaile batek arazo ekonomikoak dituen gizon arrunt bati lagunduko dio, patuaren ondorioz.
‎Behin batez baziren bi jaun. Karrosan [bazituzten] bi zaku dirurekin eta oihanpe batean bazihoalarik errekontratzen dute gizon bat badoala idi larru bat burutik emana eta bi adarrak goiti. (61 or.)
‎Behin batez bazen emazte bat ezkondua, alargundua eta berriz ezkondua. Egun batez bere senarra lanean duelarik gizon bat [heldu zaio] eta erraten dio nondik heldu den. (95 or.)
‎Anton zurrut askok maite zuen gizon bat [ZEN], batez ere ardo saltzaileak; bada zen edale polit bat, eta gainerakoek ere egiten zuten barre asko haren lepotik.
‎Irria begian zuen gizon ttipia
‎Irria begian zuen gizon ttipia
2008
‎Alderdikerien ondorioz, karlistaldien interpretazioa baldintza bakar batera mugatu nahi izan dutenak ugari izan dira, baina gaur egun nahiko zaila gertatzen zaigu ulertzea euskal lurraldeetako jendetza borrokara joan izana, erabat ezezagun zuten gizon baten espainiar trono eskubideak defendatzeko soil soilik. Arrazoi nagusia erlijioa bazen, nola ez zen horren aipamenik egin Bergarako Itunean, edota 1839ko urriaren 25eko legean? 709 Beste batzuen ustez, txiroen eta aberatsen artekomora atxiki.
‎hitza erabiliko dut, auzokide hautagaiengandik bereiziz?, vecinos concejantes??. Bi kasuetan, eskubide politikoak dituzten gizonak dira, baina bigarren kasuan, foru erregimenean, eskubide horiek kaparetasun eta milarrak zituztenei mugatzen zitzaizkien.
‎Agirian agertzen den testuinguruan badirudi, vecinos? hitza 25 urtetik gora zituzten gizonentzat erabiltzen dela, baina gizonik ez dagoen etxeetan alargunen izenak agertzen dira. Ibarzabalen txostena Eibarko demografia aztertzeko, eta beharbada toponimia ere?
2009
‎Gizon bat, bere ideologia defendatu zuena, eta ez ideologia bakarrik, balio sozialbatzuk defendatu zituena diktadura baten aurrean. Horrela gogoraraztea nahiko nuke.Bizitzeko era bat eta pentsaera bat zuen gizon bat bezala, eta haiek mantentzeko borrokaegin zuen gizon bat bezala.
‎Gizon bat, bere ideologia defendatu zuena, eta ez ideologia bakarrik, balio sozialbatzuk defendatu zituena diktadura baten aurrean. Horrela gogoraraztea nahiko nuke.Bizitzeko era bat eta pentsaera bat zuen gizon bat bezala, eta haiek mantentzeko borrokaegin zuen gizon bat bezala.
‎Ezkontidearengandik hautemandako laguntza emozionala aitatasun/ amatasunerako trantsizioan bikote asetasunean eraginik handiena duen aldagaietako bat da (Belsky eta Rovine, 1990; Cowan eta Cowan, 1992; Levy Shiff, 1994; Shapiro, Gottman eta Carrere, 2000). Ezkontidearengandik laguntza emozional gehiagohautematen duten gizon eta emakumeek, bai amatasun/ aitatasunari dagokionez, baita beste kontu batzuetan ere, euren bikote erlazioetan narriadura gutxiagopairatzen dute, eta, ondorioz, aita edo amaren rol berriaren exijentziak hobekiengainditzen dituztenak dira (Belsky eta Rovine, 1990; Cowan eta Cowan, 1992; Levy Shiff, 1994). Bikotekidearengandik hautemandako laguntza emozionala ezda edozein laguntza, zeren historiako beste protagonistarengandik jasotakoa baita.Hain zuzen ere, horregatik da horren garrantzitsua (Hidalgo, 1994).
‎Gizon boteretsuek mendekoek baino irribarre gutxiago egitendute. Testosterona asko duten gizonek edo pertsona menderatzaileek irribarre gutxiago (Dabbs, 1992) egiten dute, baina egiten dutena aho inguruko zigomatikoaketa begi inguruetako orbikularrak mugituz egiten dute.
‎Irribarre egiten duten gizon eta emakumeak zoriontsutzat hartzen ditugu. Irribarrerik egiten ez duten gizonak, berriz, menderatzailetzat hartzen ditugu. Emakume batek irribarrerik egiten ez duenean, zoritxarrekoa, latza, zorrotza, zakarradela pentsatzen da.
‎Ikusmenari dagokionez, gizonak emakumeak baino menderatzaileago agertzen dira: hitz egitean begiratzearen eta entzuteanbegiratzearen arteko ratio handiagoa dute gizonek (Dovidio eta Ellyson, 1985).
‎orokorrago, ikuspegi orokorrago batetik. Nik uste dut gizona zerago dela, pum!»
‎Sare horiek gizonentzako pentsatuak dira eta beraientzat egokiak diren hautaketa mekanismoak sortzen dituzte. Zuzendaritzara jotzeko aspirazioa duten gizonenganako sostengu informala bultzatzen dute sareek, eta aldiz, emakumeak desanimatzen dituzte (era informalean, jakina), edota horrek ekar ditzakeen arriskuak eta zailtasunak gogorarazten dizkiete (Diez, Terron eta Anguita, 2006).
2010
‎Orain arte pentsatu izan da Alzheimer gaixotasunak portzentaje bereaneragiten duela gizonengan zein emakumeengan. Herrialde batzuetan, gizonezkoenaldean emakume gehiagok pairatzen dute Alzheimer gaixotasuna.
2011
‎Ondoko errepidetik autoz doazen bi gizonezko gidariek istripu bana izaten dute emakumeari begira geratzeagatik. Harro doala, beraren ondotik pasatzen ari den Corolla autoari begira geratu, zutoin baten kontra estropezu egin eta lurrera erortzen da emakumea; erortzean galdu duen takoidun zapatak Corolla autoaren haizetakoaren gaineko sabaia kolpatzen du eta aita onkote itxura duen gizon gidariaren irribarre eta satisfazio keinua ikusten da. Amaieran, autoa errepidetik urruntzen da, leloa eta enpresaren logotipoa agertzen diren bitartean (Look out for the new Corollakontuz Corolla berriarekin??, Toyota).
‎Munduko kultura ezberdinetako populazio klinikoetan maiztasun gehieneko nortasunaren nahastea da. Emakumeetan maiztasun handiagoa du gizonetan baino: hirutik bi emakumeak dira.
‎Bere grinen eta emozioen arabera jokatzen du. Maite duen gizona bere lehengusuaren senargaia da, baina hala ere haren maitasuna lortzen saiatzen da. Fisikoki ederra ez bada ere, erakargarri gertatzen da.
2012
‎Alabaina, desira betiere ezinezkoa denez, eta gure izaera eta gizartearen genero/ sexuzko eskakizun hegemonikoak betiere desberdinak direnez, «normala» edota«heteronormatiboa» izateko desirak berak sortzen ditu desbiazioak, desbideratzeak, okerreko gozamenak (emakume bezala jantzi nahi duen gizona, gizon afeminatuakgustatzen zaizkion emakumea, gizonak eta emakumeak batera gozatu nahi dituena, kontrako generoko gorputzean harrapatuta dagoela sentitzen duen gizakia...). Eta hain zuzen, genero/ sexuaren performantziaren desira desbideratuak eragitendu desira queer a eta, beraz, «nortasun» queer a, zeinak ez duen desiratzennormaltasuna, heteronormatibitatea, genero/ sexu normaleko sub...
2014
‎Agnesek pixamaren mahukarekin sikatu zituen malkoak, eta ilunpetan zegoen etxetikgidatu zuen gizona, atzeko terrazaraino. Katuen parera iritsi zirenean, Ivesek erratzarekin bultzatu zuen Aitatxi eta Lili malguki baten antzera irten zen.
‎Bigarrena Uxue Apaolazaren Umeekgezurra esaten dutenetik (2005) ipuin bildumako «Bueltak» ipuineko pasarte batzukdira. Bertan emakume gazte bat komunetik barran zain duen gizonarenganako bideanbere gorputz atalak galtzen doa eta aldi berean bere maskulinitateari eta feminitateariburuzko gogoeta egiten du gorputza eta generoa deseraikiz.
‎Gaur egun, postulatu horiek ez duteinongo baliorik eta kiroletako profesionalak gero eta gehiago arduratzen dira. Baina, tamalez, askotan irakaskuntzak eta eskoletan egiten den kultur eskaerak indartuegiten dute gizonen eta emakumeen arteko portaera, eta ez dute uzten neska mutilekelkarrekin egindako gorputz hezkuntzak esperientzia ez hain sexista bultza dezan, eta horregatik neska askok utzi egiten dute.
‎Besteak ziren, desberdinak, araua baieztatzen zutensalbuespenak. Eta eurek intelektotik bakarrik lehiatu nahi zuten gizonekin. Ondorioz, gorputza traba zitzaien.
‎Zertan zetzan teoria hori? Ugalketari buruzko teoria hipokratikoekdefendatzen zuten gizonek, baina baita emakumeek ere, hazien isurketa egiten zutela.Horrela, sortzen zen umearen sexua bi gurasoen hazi isurpenen arteko interakzioarenondorio zen.
‎Emakumeekeurenburuakulertzeko moduautonomoak etajakintzaeta paradigmamaskulinoak zalantzan jartzeko posizioak garatuko badituzte, ezinbestean artikulatubehar dute zer den gorputz eta subjektibotasun emearen izaera eta osaera zehatza (eta, agian, horren gabezia) eta zer alde dituen gizonen gorputz eta identitateekiko.Gorputzen espezifikotasuna ulertu behar da bere konkretutasun historikoan, eta ezbere konkretutasun biologikoan. Are, ez dago gorputzik bere horretan:
‎Hipokondriasiaren maiztasuna% 2 artekoa da (APA, 2000). Antzeko maiztasuna du gizonen eta emakumeen artean. Jende askok, diagnostikatu eta handik 4 urtera nahastea du oraindik.
‎Depresioa duten haur askok portaera arazoak edo arreta gabezia eta hiperaktibitatearen nahastea ere agertzen dituzte (Lewinsohn, Hops, Roberts, Seeley eta Andrews, 1993). Emakumeen artean, depresio pasarteek maiztasun gehiago dute, eta mania pasarteek maiztasun txikiagoa dute gizonen artean baino (Leibenluft, 1996). Nahaste bipolarra nahiko larria da, eta ospitaletik etxeratutakoen% 52k oraindik jatorrizko diagnostikoa du (Keck et al., 1998).
‎Batzuetan parafiliak egosintonikoak izaten badira ere, eta pertsonari ondoez subjektiborik eragiten ez badiote ere, kaltegarriak izan daitezke. Adibidez, haur txikiekin harreman sexualak dituzten gizon asko ez dira gaizki sentitzen horregatik, baina horrek ez du esan nahi kaltegarriak ez direnik portaera horiek. Horregatik, ondoezaren irizpide subjektiboen ordez, portaera objektiboei dagozkien irizpideak jarri behar dira.
‎Genero identitatearen nahastea duten gizonak emakumeen jardueretan edo emakume jantzita egoten dira eroso, eta ez dituzte atsegin jarduera fisiko bortitzak. Nahaste hori duten emakumeek ez dituzte emakumeen jantziak eraman nahi izaten; neskatilen jostailuekin jostatzeko gogo gutxi dute.
‎Tratamenduan, berrizendatze kirurgia erabiltzen da sarritan. Emakume bihurtu nahi duten gizonei hormona femeninoak ematen zaizkie, bularrak hazteko (ginekomastia), azala leuntzeko, giharrak txikitzeko: elektrolisia baliatuz bizarra kentzen zaie, eta, gizonezkoaren genitalak kendu ondoren, bagina artifiziala eraikitzen da.
‎Emakumeek ez dute gizonek bezain ondo metabolizatzen alkohola; beraz, azkarrago intoxikatzen dira (Gordis, 1995). Nolanahi den, kontuan hartzen dena ez da edan den alkohola, odolean dagoena baizik.
2017
‎of sex testuan zehaztu eta zabaldu zuen diferentzia sexualaren eraikuntza sozialaren ideia. Rubinen ustez, gizarte orok sexu genero sistema bat du gizon eta emakumeak sortzen dituena haien arteko ezberdintasunak azpimarratuz, eta antzekotasunak ezabatuz (1986: 115). Mendebaldeko egungo gizarteetan bereizketa kulturaren sozializazioaren bidez ezartzen da:
2019
‎Literatura unibertsala gizonek egiten baldin badute, zeren itsura dutepertsonai femeninoek? Gemma Lasarte Leoneten7 lanek erakusten dute emazte idazleei tokia uztenzaielarik emazte protagonistak sortzeko, ez dituztela gizonen klixeak segitzen eta pertsonaia motaberri bati bizia ematen diotela, betiko rolak segitzen ez dituenak. Emazteak ez du pertsonaiafemeninoa maitasun, gurasotasun kontuetan, mugatzen.
‎–Nik uste dut gizonek duten parte hartze berdina, erdia eta erdia. Eta ez bakarrik bilerrotan agertzea emakumeena eta beste guztia gizonena izatea?
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia