2002
|
|
Junoren txoria
|
du
gizon batek goretsi; hegoak zabal zabal eginda harro da hegaztia, isilik. Ez al du neskatilak izango horrenbesteko edertasunik.
|
2006
|
|
Lanaldiaren murrizketak aitaren eta amaren arteko tratu berdintasuna bermatzen du; lan arauak argi esaten
|
du
gizon eta emakumeen eskubide indibiduala dela, biek berdin daukatena. Horrek esan nahi du bai amak bai aitak, besteren konturalan egiten badute, lanaldiaren murrizketa eska dezaketela eta aldi berean erabildezaketela.
|
|
Baina ez du ezer entzun, eta ez du ulertzen zergatik esaten diotenhori, urrutian garrasi lazgarri bat eta tiro hotsa entzun dituen arte. . Una hijoputamenos?, esan
|
du
gizonetako batek.
|
2009
|
|
Komunikaziorako duen gaitasun txikiagoa komunikazio mota menderatzaileaerabiliz mozorrotu
|
du
gizonak. Emakumeak baino irribarre gutxiago egiten du, aurpegi serioari aurpegi irribarretsuari baino autoritate gehiago egozten zaiolako.Emakumeak baino gehiago agertzen ditu afektu negatiboak, modu horretara besteakontrolatzeko.
|
|
goitik beherako begirada menderatzailea landu du, parez pareko edo alboz alboko begirada laguntzailea baino gehiago. Ukimenaren edo usaimenaren bidez hurbiletik komunikatzen baino gehiago saiatu da ikusmenaren bidez objektua urrunetik kontrolatzen.Ehiztariaren eta gerlariaren urruneko begirada landu
|
du
gizonak, alboan lankideduenarekiko ukimena edo usaimena baino gehiago.
|
2011
|
|
Munduko kultura ezberdinetako populazio klinikoetan maiztasun gehieneko nortasunaren nahastea da. Emakumeetan maiztasun handiagoa
|
du
gizonetan baino: hirutik bi emakumeak dira.
|
2012
|
|
Zalantza gabe hau dena erlijioaren fenomenologia saio arrazionaltzat har liteke (nola asmatu da hilezkortasuna?, nola sortu
|
du
gizon emakumeak Jainkoa?, zergatiksinesten ditu kontu guztiok?), nire buruaren existentzia kartesiarki auzitan jarlitekeen bezalaxe, hain zuzen arrazionaltasun erradikalago baten xerka. Unamunok, baina, izugarrizko angustia pertsonal gisa planteatzen dizu.
|
2014
|
|
Zartako horren aurrean estrategia aldatzea erabakitzen
|
du
gizonak, eta biidazleen arteko elkarrizketatik generoan oinarritutako elkarrizketara egiten du salto.Horrela lortzen du, azkenean, egoerari buelta ematea eta boterearen balantza berealde ipintzea:
|
|
Donna Harawayk (1995, 1999, 2004) bat egiten
|
du
gizon/ emakume, kultura/ natura, makina/ organismo, kontzientzia/ amets eta bizitza/ heriotza ren arteko mugakegunero eta etengabe mugitzen eta formulatzen ari diren gizarte batean bizi garelaadierazten duten ikerketekin. Haren ustez, gure berreraikuntzarako ditugun aukerenartean generorik gabeko mundu baten itxaropena dago; biologoak imajinatzen duezen generoan eta ezberdintasun eta mendekotasunean oinarritutako harremanak, emankorragoak diren konexio eta egitura oker eta ez dualistek ordezkatzeko aukeradagoela.
|
|
Hipokondriasiaren maiztasuna% 2 artekoa da (APA, 2000). Antzeko maiztasuna
|
du
gizonen eta emakumeen artean. Jende askok, diagnostikatu eta handik 4 urtera nahastea du oraindik.
|
2017
|
|
of sex testuan zehaztu eta zabaldu zuen diferentzia sexualaren eraikuntza sozialaren ideia. Rubinen ustez, gizarte orok sexu genero sistema bat
|
du
gizon eta emakumeak sortzen dituena haien arteko ezberdintasunak azpimarratuz, eta antzekotasunak ezabatuz (1986: 115). Mendebaldeko egungo gizarteetan bereizketa kulturaren sozializazioaren bidez ezartzen da:
|