Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 16

2000
‎Teoria estrukturala teoria sistemikotik eta komunikaziozko teorietatik elikatzenda, harremanak eta giza harremanetako egituren jatorrizko existentziaazpimarratuz. Baina orientazio sistemiko puruek ez bezala, orientazio mistokoekez dute gizabanakoa familia sistema baten partaide soiltzat hartzen,, azpisistema, modura baizik, bere egitura psikologiko propioarekin, beste azpisistemekin etakanpoko ingurunearekin harremanean, ikuspuntu ekologiko batez. Familiarenegituratzea hiru oinarrizko dimentsiotan finkatzen da:
2001
‎Izan ere, Allard eta Landry k (1986, 1994; Landry eta Allard, 1994) hizkuntza baten ezagutzaeta erabilera azaltzeko ez dute bizitasun etnolinguistikoa eta identitate etnolinguistikoa bakarrik kontuan hartzen, autore horientzat askoz garrantzitsuagoak dirapertsonarteko kontaktu linguistikoak. Bizitasun etnolinguistiko objektiboak eragina du gizabanakoek beren talde etnikoko jendearekin izango dituzten kontaktuetan. Bizitasun etnolinguistiko objektiboa altua denean hizkuntza batean, taldeetnikoko kideekin hitz egiteko aukera handiagoa egongo da.
2002
‎Jauzi mental horrekaldaketak dakarzkio eskema psikologikoari, bai botereguneekiko, bai ohiturekikoeta bai elkarbizitzeko pentsamoldeak aldatzeko premia bistaratuz. Aurrerantzean, beraz, korporazio berria bere osotasunean eta marken politika ere barneratubeharko ditu gizabanako kooperatibistak.
‎ULKak baliagarriak dira lehen mailako errenta banaketa aztertzeko ere. Soldatadunen ordainketen gorabeherek eragin handia dute gizabanakoen errenta erabilgarria finkatzeko orduan (eta kontsumo eta aurrezki erabakiak hartzeko orduan), eta soldatadunen ordainketen bilakaera horrek aurrera eraman den politika ekonomikoarekin loturik dago, konpetitibitate hazkundea gehienbat lan kostuen moderazioaren bidez bilatzearekin loturik, alegia.
2004
‎Politikariek Estatuko instituzioen defentsan jardutea, euren hauteskundeinteresen gainetik, ez da sartzen teoria neoliberalen markoan; ez eta funtzionarioenlehentasuna euren lanean zerbitzu publikoa eskaintzea izatea ere; askoz gutxiagodemokrazia ekonomikoa eta elkartasuna izatea goiburutzat kooperatibistek, edoaltruismoak gidatzea bolondresen lana. Kontzepzio eta jarduera horiek ez dutelekurik neoliberalismoak duen gizabanakoaren ikuspegi utilitarista monetaristan.
2007
‎8:00etan gizabanako nartzisista topatuko dugu, bere buruaren adierazpeneta gozamenak bizi duen gizabanakoa.
‎Horretan, pertsonak errealitate sozialarekin erlazionaturiko zenbait arazo (Adelson, 1971), elkarrizketa kliniko (Furth, 1980) edo dilema (Damon, 1977; Selman, 1976) ebatzi behar zituen. Zereginhoriek bakarka egin behar zituen gizabanakoak, gertakari horien esanahia berezinoren laguntzarik gabe aurkituko balu bezala (Echeita, 1988). Hala, ikerlan horienalde, soziala?
‎Adibidez, diruak erosteko balio dezake, baina bi hilabeteko haur batek ezin du hori egin. Testuinguru batean dagoen aukera multzoakzehazten du gizabanakoak testuinguru horretan egin ahal izango duena. Egondaitezkeen aukera guztien artean, bakar batzuk besterik ez dira gauzatzen, etahoriei benetakoak esaten zaie.
‎Ikuspegi horretatik, hainbat ikerketaegin ziren (Connell, 1971; Furth, 1980; Moore, Lare eta Wagner, 1985..). Ikerketahorietan, gehienetan elkarrizketa irekiak erabili zituzten, eta, horri esker, laginakosatzen zituzten gizabanakoen adin tartea zabaldu egin zen.
‎Prentsa librea herriaren izpirituaren [Volksgeist] begi edonon zabalia da, herri baten bere buruan usteona gorputz hartua, lokarri bat hizketaria, horrek baitu gizabanakoa Estatua rekin eta munduarekin lotzen, kultura inkorporatua, zeinek ere dituen gatazka materialak gatazka izpiritualetan itxuraldatzen eta haien ekaiezko eitea idealizatzen(?). Da ispilu bat izpirituala, non ere duen herriak bere burua ikusten, eta jakinduriaren aurreneko baldintza da norbere buruaren begiratzea.
2008
‎Nortasunaren garapenari eta garapen sozialari dagokienez ere, ekarpen garrantzitsuak egin zituen. Berak uste zuen gizabanakoa emaitza sozial bat dela. Hau da, hark dioenez, nortasuna esperientzia sozialaren emaitza da eta, besteek egiten dituzten iradokizunen ondorioz, etengabe aldatzen da (Cairns eta Ornstein, 1986).
2009
‎Ez ahaztu, herri informazioaren benetako protagonistakherritarrak eurak direla eta oso kontuan izan behar ditugula. Izan ere, bestemodu batean hedabideetara sarbiderik ez luketen gizabanako edo taldeei lekuaeginez, informazio orokorreko mezu bideetan agertzen ez den eta herritarreninteresekoa den informazioa herriko kazetariaren esku jartzen dute.
2011
‎Eskizofrenia pairatzen duten pertsonen taldea oso da heterogeneoa eta beren bizi zikloan zehar aurkezten dituzten sintomak aldakorrak dira. Dena dela, nahiz eta eskizofrenia duten gizabanako guztiek ezaugarri berak ez izan, eskizofreniaren sintoma tipikoak bi multzo handitan sailkatu izan dira: sintoma positiboak eta sintoma negatiboak.
2014
‎Nortasunaren garapenari eta garapen sozialari dagokienez ere, ekarpen garrantzitsuak egin zituen. Berak uste zuen gizabanakoa emaitza sozial bat dela. Hau da, hark dioenez, nortasuna esperientzia sozialaren emaitza da eta, besteek egiten dituzten iradokizunen ondorioz, etengabe aldatzen da (Cairns eta Ornstein, 1986).
‎Ikertzaileek ikertu nahi dute giza garapena zergatik gertatzen den modu horretan. Horrez gain, azaldu nahi dute gizabanako batzuk zergatik diren besteengandik desberdinak, eta, ondorioz, gizabanakoaren garapenean gertatzen diren aldaketa normatiboak azaltzen saiatzen dira (aldaketa horien sustraian dauden faktoreak, zerk sortzen eta zuzentzen dituen aldaketa horiek).
‎Eskizofrenia duten gizabanako guztiek ez dituzte ezaugarri berberak. Askotarikoak eta konplexuak dira eskizofreniaren sintomak, baina, konplexutasun hori gorabehera, eskizofreniaren sintoma tipikoak hiru multzo handitan sailkatu izan dira:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia