Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2001
‎Ikerketa hori klasiko bat da, ikertzeko metodologia berria (matched guise technique) plazaratu zuelako. Matched guise techniquehorretan, elebiduna den gizabanako batek testu bat irakurtzen du ukipen egoerandauden bi hizkuntzatan, eta ikerketa horretan parte hartzen duten gizabanakoek irakurlearen nortasuna diferentzial semantiko batekin ebaluatu behar dute. Gizabanakoek pentsatzen dute testua irakurtzen duena bi pertsona ezberdin direla, eta, egindako ebaluaketa erabiliz, hizkuntzekiko jarrerak inferi daitezke.
2002
‎Lan eskaintza osatzen duten gizabanakoak, lan egiteko prest egonik beren lan indarra saltzeko prest daudenak dira. Lan eskaintzaren kopuru eta ezaugarriak, maila handi batean?
‎Bestetik, sekretua ohi dago eskandaluaren oinarrien artean. Araua urratzen duten gizabanakoek isilpean gorde nahi izaten dute egindakoa. Transgresioa eskandalu bilakatzeko, derrigorrezkoa da sekretua haustea.
2007
‎Role Playing delakoa, istorioak, jolasak eta eszenak ere gizarte ezagutzarengarapena ikertzeko erabili diren teknikak dira. Role Playing delakoan, ikertzaileaklagina osatzen duten gizabanakoei egoera bat planteatu, eta, horretan, rol batbereganatzeko eskatzen die. Teknika hori erabili izan da, besteak beste, ikuskeraekonomikoen garapena ikertzeko (Jahoda, 1979; Berti, Bombi eta De Beni, 1986; ikus XI. kapitulua).
2010
‎Batetik, biodibertsitatearen gainekolehentasunak «lexikografikoak» izan daitezke «erabilgarriak» baino. Lehentasunlexikografikoak ez dira bateragarriak Kaldor. Hick konpentsazio irizpidearekin, beraz, horrela den kasuetarako KOA ez da ebaluazio tresna aproposa izango.Bestetik, inkesta jasotzen duten gizabanakoek biodibertsitateari buruz duteninformazio maila oinarrizko aldagaia izango da. Zenbat eta informazio maila baxuagoa izan, are eta zailagoa izango da, adibidez, balorazio kontingentearen metodoa aplikatzea.
‎Lehen erantzun batek pobreziak bere horretan irauteko arrazoia hurrengoa deladio: gure gizarteek (ulertuaz gizartea berau osatzen duten gizabanako indibidualeiaplikatzen zaiela) pobreziaren ezabapena ez dutela lehentasun moraltzat hartzen.Izatez, pobrezia arazo bat da, baina ez da konkretuki haien arazoa, baizik eta besteei egokituriko zorigaizto bat bezala ulertzen da. Elkarrekiko mendekotasunarenerreferentzia hartuz, ezinbestekoa da giza duintasunaren unibertsaltasuna aurkeztea, honen arabera onartu egin behar da justizia sozialak herrialdeen artean daudendesberdintasunak ezin dituela albo batera utzi, zeren desberdintasun horiek pertsonek ongizatea erdiesteko dauzkaten aukerei eragiten baitiete.
2011
‎Agorafobia dutenek jendaurrean izu atake bat jasateko edo beren buruaren kontrola galtzeko beldur dira; fobia soziala dutenek, aldiz, besteengandik ebaluazio negatiboa jasotzeari diote beldurra. Hortaz, zera esan daiteke, agorafobia dutenek jendetzari diotela beldurra, eta fobia soziala dutenek, aldiz, jendetza hori osatzen duten gizabanakoei. Beste desberdintasun nagusi bat da fobia soziala dutenek ezaugarri fisiologikoak (izerditzea, dardarak, zorabioak?) egoera sozialetan edo horiei aurre egin baino lehen aurkezten dituztela, eta agorafobia dutenek edozein egoeratan (adibidez, etxean bakarrik daudenean ere izan ditzakete sintoma horiek).
‎Eskizofrenia pairatzen duten pertsonen taldea oso da heterogeneoa eta beren bizi zikloan zehar aurkezten dituzten sintomak aldakorrak dira. Dena dela, nahiz eta eskizofrenia duten gizabanako guztiek ezaugarri berak ez izan, eskizofreniaren sintoma tipikoak bi multzo handitan sailkatu izan dira: sintoma positiboak eta sintoma negatiboak.
2012
‎Ikaslearen identitatea, espazioan eta denboran zehar nork bere buruazduen ezaguera iraunkorra denez, nahiz eta une eta toki bakoitzean esperientziadesberdinak jaso, ingurunean (ikasleari eragiten dioten kanpoko nahiz barnekoestimulu ez heredatu guztien multzoa) eta komunitatean (elkarrengandik gertubizirik, pentsaeran eta interesetan antzekotasun zerbait duten gizabanakoen multzoa) eraikitzen da. Identitatea, beraz, osatzen da nitasuna eta gizartetasuna interakzioanjartzen direnean.
‎Ikaslearen identitatea, espazioan eta denboran zehar nork bere buruazduen ezaguera iraunkorra denez, nahiz eta une eta toki bakoitzean esperientziadesberdinak jaso, ingurunean (ikasleari eragiten dioten kanpoko nahiz barnekoestimulu ez heredatu guztien multzoa) eta komunitatean (elkarrengandik gertubizirik, pentsaeran eta interesetan antzekotasun zerbait duten gizabanakoen multzoa) eraikitzen da. Identitatea, beraz, osatzen da nitasuna eta gizartetasuna interakzioanjartzen direnean.
2014
‎Eskizofrenia duten gizabanako guztiek ez dituzte ezaugarri berberak. Askotarikoak eta konplexuak dira eskizofreniaren sintomak, baina, konplexutasun hori gorabehera, eskizofreniaren sintoma tipikoak hiru multzo handitan sailkatu izan dira:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia