2001
|
|
Ikerketa hori klasiko bat da, ikertzeko metodologia berria (matched guise technique) plazaratu zuelako. Matched guise techniquehorretan, elebiduna den gizabanako batek testu bat irakurtzen du ukipen egoerandauden bi hizkuntzatan, eta ikerketa horretan parte hartzen
|
duten
gizabanakoek irakurlearen nortasuna diferentzial semantiko batekin ebaluatu behar dute. Gizabanakoek pentsatzen dute testua irakurtzen duena bi pertsona ezberdin direla, eta, egindako ebaluaketa erabiliz, hizkuntzekiko jarrerak inferi daitezke.
|
2002
|
|
Lan eskaintza osatzen
|
duten
gizabanakoak, lan egiteko prest egonik beren lan indarra saltzeko prest daudenak dira. Lan eskaintzaren kopuru eta ezaugarriak, maila handi batean?
|
|
Bestetik, sekretua ohi dago eskandaluaren oinarrien artean. Araua urratzen
|
duten
gizabanakoek isilpean gorde nahi izaten dute egindakoa. Transgresioa eskandalu bilakatzeko, derrigorrezkoa da sekretua haustea.
|
2007
|
|
Role Playing delakoa, istorioak, jolasak eta eszenak ere gizarte ezagutzarengarapena ikertzeko erabili diren teknikak dira. Role Playing delakoan, ikertzaileaklagina osatzen
|
duten
gizabanakoei egoera bat planteatu, eta, horretan, rol batbereganatzeko eskatzen die. Teknika hori erabili izan da, besteak beste, ikuskeraekonomikoen garapena ikertzeko (Jahoda, 1979; Berti, Bombi eta De Beni, 1986; ikus XI. kapitulua).
|
2010
|
|
Batetik, biodibertsitatearen gainekolehentasunak «lexikografikoak» izan daitezke «erabilgarriak» baino. Lehentasunlexikografikoak ez dira bateragarriak Kaldor. Hick konpentsazio irizpidearekin, beraz, horrela den kasuetarako KOA ez da ebaluazio tresna aproposa izango.Bestetik, inkesta jasotzen
|
duten
gizabanakoek biodibertsitateari buruz duteninformazio maila oinarrizko aldagaia izango da. Zenbat eta informazio maila baxuagoa izan, are eta zailagoa izango da, adibidez, balorazio kontingentearen metodoa aplikatzea.
|
|
Lehen erantzun batek pobreziak bere horretan irauteko arrazoia hurrengoa deladio: gure gizarteek (ulertuaz gizartea berau osatzen
|
duten
gizabanako indibidualeiaplikatzen zaiela) pobreziaren ezabapena ez dutela lehentasun moraltzat hartzen.Izatez, pobrezia arazo bat da, baina ez da konkretuki haien arazoa, baizik eta besteei egokituriko zorigaizto bat bezala ulertzen da. Elkarrekiko mendekotasunarenerreferentzia hartuz, ezinbestekoa da giza duintasunaren unibertsaltasuna aurkeztea, honen arabera onartu egin behar da justizia sozialak herrialdeen artean daudendesberdintasunak ezin dituela albo batera utzi, zeren desberdintasun horiek pertsonek ongizatea erdiesteko dauzkaten aukerei eragiten baitiete.
|
2011
|
|
Agorafobia dutenek jendaurrean izu atake bat jasateko edo beren buruaren kontrola galtzeko beldur dira; fobia soziala dutenek, aldiz, besteengandik ebaluazio negatiboa jasotzeari diote beldurra. Hortaz, zera esan daiteke, agorafobia dutenek jendetzari diotela beldurra, eta fobia soziala dutenek, aldiz, jendetza hori osatzen
|
duten
gizabanakoei. Beste desberdintasun nagusi bat da fobia soziala dutenek ezaugarri fisiologikoak (izerditzea, dardarak, zorabioak?) egoera sozialetan edo horiei aurre egin baino lehen aurkezten dituztela, eta agorafobia dutenek edozein egoeratan (adibidez, etxean bakarrik daudenean ere izan ditzakete sintoma horiek).
|
|
Eskizofrenia pairatzen duten pertsonen taldea oso da heterogeneoa eta beren bizi zikloan zehar aurkezten dituzten sintomak aldakorrak dira. Dena dela, nahiz eta eskizofrenia
|
duten
gizabanako guztiek ezaugarri berak ez izan, eskizofreniaren sintoma tipikoak bi multzo handitan sailkatu izan dira: sintoma positiboak eta sintoma negatiboak.
|
2012
|
|
Ikaslearen identitatea, espazioan eta denboran zehar nork bere buruazduen ezaguera iraunkorra denez, nahiz eta une eta toki bakoitzean esperientziadesberdinak jaso, ingurunean (ikasleari eragiten dioten kanpoko nahiz barnekoestimulu ez heredatu guztien multzoa) eta komunitatean (elkarrengandik gertubizirik, pentsaeran eta interesetan antzekotasun zerbait
|
duten
gizabanakoen multzoa) eraikitzen da. Identitatea, beraz, osatzen da nitasuna eta gizartetasuna interakzioanjartzen direnean.
|
|
Ikaslearen identitatea, espazioan eta denboran zehar nork bere buruazduen ezaguera iraunkorra denez, nahiz eta une eta toki bakoitzean esperientziadesberdinak jaso, ingurunean (ikasleari eragiten dioten kanpoko nahiz barnekoestimulu ez heredatu guztien multzoa) eta komunitatean (elkarrengandik gertubizirik, pentsaeran eta interesetan antzekotasun zerbait
|
duten
gizabanakoen multzoa) eraikitzen da. Identitatea, beraz, osatzen da nitasuna eta gizartetasuna interakzioanjartzen direnean.
|
2014
|
|
Eskizofrenia
|
duten
gizabanako guztiek ez dituzte ezaugarri berberak. Askotarikoak eta konplexuak dira eskizofreniaren sintomak, baina, konplexutasun hori gorabehera, eskizofreniaren sintoma tipikoak hiru multzo handitan sailkatu izan dira:
|