Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 72

2000
‎Ipuin bilduma honen berri Mari Jose Olaziregi Arantxa Urretabizkaiaren narraziogintzaren inguruan idatziriko lanean izan genuen. Arantxa Urretabizkaiaren Aspaldian espero zaitudalako ez nago inoiz bakarrik liburuari buruzko iruzkina egitean honela mintzatzen da:
2001
‎Hor presoen ikuskera pertsonalagoa gertatzen da. Ez ditu ez" terrorista" ez heroia deitzen:
‎Ohartu nahi nuke, hala ere, badirudiela unibertsalizazioa sinboloaren eginbehartzat hartzen badugu, funtzio hori ukatzen diodala errealismoari. Garbi utzi nahi nuke ez dudala horrenbeste esan nahi. Sarrionandiaren Hnuy... liburuan gertatzen diren joerak aztertzen ari gara, eta badirudi prozedura poetika horretan badagoela egoeretatik urrunago joateko gogoa.
2002
‎Lehenengoen artean, San Pedro bezperaren ondokoak (Euskal literatura 72, Lur, 1972) eta Maitasunaren magalean (Gipuzkoako Aurrezki Kutxa Probintziala, 1982) aipatuko genituzke. Narratiba lanen artean, berriz, Zergatik Panpox (Hordago, 1979); Aspaldian espero zaitudalako ez nago sekula bakarrik (Erein, 1983); Saturno (Erein, 1987); Aurten aldatuko da nire bizitza (Erein, 1992) eta Koaderno gorria (Erein, 1998). Urretabizkaiak egindakoak dira, halaber, Albaniaren konkista filmaren testua (Alfonso Ungría, 1983) eta Lauaxeta (1987) filmarena.
‎Par. Alta, arau huntaz, batak berberaz differente izan behar duela ez othe du iduri?
‎Behin batean, bai esan ere Aita Donosti zenduak zer bakan hori, eta Ravel-en erantzuna: " Ene aberri tipia maite ez dudalako ez da, noski, gertapen hori; ez. Ene asmo oiñarri zioz da, eiki.
‎Par. Eta bertzelatzerik ezpa du, noraezeko du ez higitzea.
‎Amar urtetik amar urtera mutil gazte bat galdetzen dut, eta onekin mintzaldi luze ta egonaldi gozo egin ondorean, aske ta iare ioaten utzi oi diot. Aske, taiuren batean; baiñan nire oroiak, ordea, egun eta eguzki iraunen dio, eta nahiz eta onera berriz eldu nire billa, leen ikusi nauanak ez nau ez, iñoiz berriro ikusiko".
2003
‎Igogailuaren ibilbideak ahaztuta zeuden, atea haren bizkarrean itxi orduko. Irakaslearen, edo maitalearen, zelan hartu behar zuen ez zekien eta, eskua lepondotik irrist egin zion, ile gorrien artetik galduaz batera. Erre egiten zuen, baina bai erredura goxoa eta atsegina...
‎Listo, horrek ez deutsu gehiago nekerik emongo Ainhizek begietara so egin zion, zer egin behar zuen ez zekiela.
2004
Zuena ez da zazpigarrenak.
2005
‎Bi mendez goiti badu ez dela horrelakorik gertatu: Frantziako Iraultza garaian, apez eta apezpiku guziak mugaz bestaldera botaiak izan zirelarik ere 11 urte egon zen apez berririk gabe Iparraldea, baina egoera politikoa aldatzearekin errotak egin zuen itzulia.
‎2003 urtean apez berri bihirik ez da izan Frantziako 44 diozesatan. Lehenago apezez aberats zen Aveyron departamenduan, 13 urtez 207 apez ehortzi dituzte eta bost ordenatu! 164 Hamar urtez goiti badu ez dutela apez berririk horietarik zenbaitetan.165 Urtean ehun bat apez berri baizik ez da Frantzian, eta horietarik hamar batek beste bide bat hartzen du zenbeit urteren buruan. 2003ko sartzean, apezgai bihirik ez zen bi diozesatan, bakar bat bederatzitan, bi seitan!
‎Zergatik behar luke gizonak bereber jokatu, matematikak baino askoz ere konplikatuagoa diren biziko legeekin? Doi bat zuhurtzia baduenak ez ote du lur honetan agertu denetik gizonak ikasi dituenetaz baliatu nahi, bere bizi laburra ahal bezain ongi iragaiteko. Bizi honetaz ahal bezain ongi baliatzeko!
‎Gauzak ez ote dira horoskopoak erran bezala gertatzen? Goizean urliak sagitario denaz geroz eguna omore txarrean pasatuko duela irakurtu badu ez du huts eginen, minbera izanen da, ezin hunkia, iguzkia itzali arte! Horoskopoak egia erraten duela sinesten duen pundutik, hura irakurtu eta, hark errana egiten du!
‎Aberats dira, pobreago ziren garaieri konparatuz. Erromak garbiki errana du ez duela Europak apez bila joan behar lehenagoko misionetara141.
‎Frantziako Eliza eta politika markatu dituzte beren garaian. Lehena ezagutzen ez duenik ez da edozein lizeotan abbé de St Cyran izenarekin, Racine, Pascal eta XVII. mendeko idazle famatuenak dizipuluak baitzituen.
‎Are gehiago barkamen elizkizuna. (Plazerrekin irakurtua dut ez hain aspaldi oraingo teologoek ez dirotela besterik!) 224 Elizkizun horiek gustatzen zitzaizkien jendeei, bi gogoeta serio egiteko parada ematen zietelakotz... bakarka joanez ez zekitelarik zer erran. Gaur egun ez da ez bederazkako kofesiorik, ez elgarrekilakorik, Elizaren erabaki baten gatik.
‎Bainan ez dute ez apezek, ez apezpikuek, ez Burulehenek egiten Eliza, izan ditezen saindu ala bekatoros, bainan beren zoriona Ebanjelioaren bideari jarraikiz bilatzen dutenek, hauek ere izan diten saindu ala bekatoros. Apezek badute, eta gero eta gehiago izanen dute jos ahala urratu.
‎" Esklabogoaren uztarripean dauden guziek beren nagusiak ohoragarritzat har ditzatela Jainkoaren izenaz eta gure irakaspenaz nehor gaizki mintza ez dadin. Nagusi fededunak dituztenek ez ditzatela gutiets, fedean anaiak dituztelakoan; aitzitik, hobeki zerbitza ditzatela, zerbitzu hori hartzen dutenak ere fededunak eta Jainkoak maitatuak baitira." (Tm 6,1)
‎Telebistetako pin up ederrak baino sinesgarriago gintezke. Sinesten ez dutenak ez ditugu kolorezko katixima liburuekin, den filma hoberenarekin, ez eta telebistako emankizun miresgarrienarekin bilduko. Ez zuten horrelakorik apostoluek.
2007
‎Aitak eta amak ein nindun azi. Lanian erakutsiaz ein ninduen ezi. Denbora aietan nuan gutxi irabazi.
‎Pobriak lana egin biar du ez da bereala etortzen.
‎Plaia polita du ez da errebusan, Zuk beintzat busti gorputza merezi dun beza[...] Gañerakuak kontuak dirala azkenian esan, Zuk eguna ondo pasa nai duenak nai duna esan.
2008
‎Hego Euskal Herrian, ordea, urruti samar gaude ikuspegi berri horretatik. Hemengo eskoletan XIX. eta XX. mendeetako ikuspegi historizista eta 1970eko hamarkadatik aurrerako ikuspegi komunikatiboa gainjarri egin dira, eta gainjarrita diraute gaur egun. Horrek esan gura du ez dagoela ikuspegi bien arteko uztarketarik, eta beregainak direla bakoitzaren lanketak. Ikuspegi historizista literaturaren historiari dagokion alor teorikoan islatzen da (idazle eta mugimenduei buruzko zertzelada historikoak irakasten dira, gehienetan modu isolatuan, eta jarduera praktikoekin lotura murritza eduki ohi dute).
2009
‎Larrosa eder baratzean, loratzen da mayetzean; amoriorik ez duanak ez do miñik biotzean.
‎Bestetik, eskatu zuena betetzen bazen, behartuta zegoen trukean eskainitako erromesaldia egitera. Osterantzean, heriotza ohikundetan ikusiko den legez, promesa egin eta betetzen ez zuenak ez zuen atsedenik hartzen, ez eta haren arimak hil eta ostean ere.
2011
‎Izenetik da ezagun, bularreko gatxagaz zerikusia eukala, haren kontrako sendagarritzat edo. Baina alkarrizketatu ditugunek ez daukie akorduan tratamentua zelan zan, baina badakie euren aurretikoek etxean eukiten ebela.
2013
‎Eliza egin zuen San Martinek, bainan bertako zerbitzarientzat ez zuen ez laborerik ezta sororik ere. Basajaunari laguntasuna eskatu zion, baina alperrik.
2015
‎Hori guztia garai hartako literatur eztabaida nagusienarekin lotzen zuen, Bilbo Hiria sariko zentsurarekin. Hezkuntza kontseilari Etxenikek esana zuen ez zirela diruz lagundu behar obra literario partidistak, herriaren gehiengoaren kontra zihoazenak. Hernandez Abaituak galdetzen zuen ea biraoak fikzioan erabiltzea partidista zen, eta hortik artikuluaren izenburua:
‎Alde batetik, ekoizpen soziala da, baina bestetik, eta batez ere, mundu administratuari kontrajartzeko ahalmenagatik da sozial; hots, bere negatibitatean, termino hegeliarretan esatearren. Horrek esan nahi du ez duela artearen edukiak egiten obra bat sozial, baizik eta mundu administratuari uko egiteko bere gaitasunak, eta gaitasun hori obraren kalitatearen mendeko da hain justu; zenbat eta negatibitate handiagoa, orduan eta obra gorenagoa.
‎Bere arimak ez zuen zuzendaririk, ez zuen ez emazte ez maiteño ezagunik. Ama ba zuen, halare, aski istimatua:
‎...abstemioa denak ezin baitu besterik, eta begira zer esaten diadan, apustu eginen nikek beren tesina inefableak hauspetik atera eta nola edo hala euskaratzen hasiak direla, baietz xarra, euskal kulturarena egin dik, horretarako hobe ziaketen intxaurrak berotzen jarraitu, berdinean jarraitzeko demokrazia antolatzen ditek zenbaitzuek, eta deskulturizatzen jarraitzeko euskal unibertsityaz apropiatzen dituk ez gutik, baietz xarra, baietz.
2017
‎Horrek ez du esan nahi injustizia horien aurrean besoak gurutzaturik egon behar dugunik. Horrek esan nahi du ez dugula sekula ere justizia erdietsi izana aldarrikatzerik izango, istant berean garaitu nahi izandako zapalkuntza eta totalitarismoa biderkatzen ariko baikinateke. Horra askatasun amets zintzoen ezina.
‎136 Derridak adierazi eta Derek Attridge k iruzkindu bezala, literatura ez da esentzia, literaturaren identitatea literaturtasuna deitu ohi duguna ez da esentziala, diskurtso literarioa ezin delarik zehatz mehatz ezberdindu beste ezein diskurtsotatik. Halere, literatura badago egon, baina" aztarna" modura, postmodernismoak edozein identitateri buruz esandako konplituz, alegia, ez duela koherentziarik lortzen ez bada ondoz ondoko autobereganatzeen kate baten bidez, hots, bere burua behin eta berriro erreberrituz edo erreplikatuz.
‎Izan ere, errealitateak eskain diezagukeena ez da, beharbada, hain ziztrina, hain etsigarria izango. Beharbada, Espainiako Gerra Zibileko euskal errefuxiatu Jose Uriostek Kolonbiako erbestean eraikitako" baserri itxurako etxandia"," palmondo altua alboan" duena ez da, haren seme Imanolek erabat etsita uste bezala, heterotopia hutsa izango, edo hala izanda ere, beharbada ez da euskaldun artifizialekin lotu beharreko tokia, Euskal Herrian bertan hazitako euskaldun naturalei kontrajarriz.217 Beharbada, Maribelek hausnartu bezala" [e] uskaldunak kulturalak gara denak", heterotopia eta homotopia hain erraz ezberdintzen ez direlarik.218 Aurreiritzia... horixe da, azken batean, Goiok barneratu beharreko ideia, desizozten lagunduko diona, alegia.
2018
‎Augustok ez zuenez larru kontuetan baizik besterik pentsatzen, beste ezer munduan ez balitz bezala, oheko asuntoa eskatzen zion ailegatuaz batera. Sinetsi ere ez zuen egiten, nola ez zegoen emaztea pozez beterik, bere hitzetan esateko, nola labea su goritan zuela ez zegoen, bera iristen zenerako. Etxeratzean, olgetarako deseatzen egon behar zuela emazteak, zuen buruan; ikusi eta batera gizona besoak zabalik hartzea izango zela normalena.
‎Eginak eginda ere, ez zuen Augustok urteetan deus lortzen; agian, bera ere uste osoa zuen ez zelako ari ahalegin biziz eta gogotsu. Egia esan, sekula ez zuen nahi izan senarraren fruiturik erne, hark ez zuelako inoiz beragan apartekorik piztu.
‎Hala ere, ez zuen ez, tankera baldarrik; ohiko egokera duinaren jabe zen momentu larri haietan ere. Gogora ekarri zuen, nola Katinkak beti esan ohi zuen, aita hark ez zekiela jolasten, zaharra zelako; beste aita gaztearen konparazioan,.
‎Hala ere, ez zuen horregatik bere burua mendekaritzat, baina poztu egiten zuen haren azkena irudimenean ikusteak; ordura arte honela izanik ere, une hartan motibo gehiagorekin. Uste zuen ez zela esker gaiztokoa zelako, harekin zorretan ez zegoelako baino. " Horixe bai ezetz!".
‎Behin kanpora irtenda, sargori zegoela konturatu zen. Etxe barruan ez zuen ez hotzik ez berorik; odol gabe zegoela esan zitekeen, arimak hondoa jotzen ziola.
‎Edan baizik ez zuen egiten. Kuku ordulariak hiru aldiz kantatu zuenean, orduak eman zituela eserlekuan buruari bueltak ematen konturatu zen, baina hain desegokia zen egoera hartan, orduko garaira eramaten zuten pentsamendu haiek asti emangarri zirelako berarentzat, zeri itxaroten zegoen, ez nora ailegatu behar zuen ez zekiela ere, berdin jarraitzeko erabakia hartu zuen. Trago eder batzuk eman ondoren champagneari, bere oroitzapenekin jarraitu zuen erdi etzanik, erdi lotan.
2019
‎Eta agertzen diren emakumeak ere beharbada nahiko eskematikoak dira. Uste dut ez dudala pertsonaien psikologia gehiegi egiten, batez ere miserien azterketa bat dela nirea. Baina horregatik ez dut uste gizakia gutxiago maitatzen dudanik.
‎Ikasketa mailari dagokionez, aldiz, zenbat eta ikasketa maila txikiagoa izan, tratu txar fisiko eta psikologikoak jasotzeko arriskua handiagoa da. Hala ere, beren gizonezkoek baino ikasketa maila handiagoa dutenek arrisku txikia dutenik ez da frogatu.
‎" Orduan nik galdetu nion ea jakinarazi zion ni nintzela historiarik inportanteena[...] eta berak baietz segurtatu zidan. Adolfo delakoa goibelduta geratu zela ere esan zidan, eta hark gureak ez zuela amaiera onik izango bota ziola, behin funtzionatu ez duenak ez duelako sekula funtzionatzen, eta ez zitzaion arrazoirik falta, baina orduan a ze putakumea pentsatu nuen, eta hala esan nion Florari, putakume galanta hori, baina ezin jarraitu izan nuen, ordu laurden berandu baitzebilen, eta etxean hitz egitekotan geratu ginen (180).
‎Ariketa hau egitean, ordea, gizonak Florari berarekin maitekorrago izateko eskaera egiten dion bitartean, honek gizona mespretxatu eta gutxiesteko erabiltzen du bikotearen egoera hobetzeko baino gehiago: " Me da asco cuando me tocas las tetas y me besas en el cuello" (122) eta" Nazka ematen didate zure hortzek... gogaitu egiten nauzu, zerorrek ere zer esan nahi duten ez dakizun alferrikako hitzak erabiliz luzatzen baitzara" (129). Komunikatzen ahalegindu diren guztietan, emazteak senarra iraindu eta mintzeko aprobetxatu du, Bihotz bi.
‎Azken batean, muturreko subjektibotasun bat izanen da, Saizarbitoriarena, eta bere esanak kontuan harturik, autoreak sakontasun psikologikoaren azterketan baino gehiago munduikuskera eta jokabidearen lekuko bihurtzen du mundu sentsiblea, eta hortaz, gizakia, bere jestuen bidez erakusteko joera du: " Uste dut ez dudala pertsonaien psikologia gehiegi egiten, batez ere miserien azterketa bat dela nirea" (Pilar Iparragirre 2001: 42). Baina miseria horien berri ematerakoan, behaketa da bere baliabiderik aipagarriena:
‎" Esan nahi dut ez zirela guk ere, elkar maite duten guztiek bezala, sentimenduekin batera konpartitu ohi genituen kantak, eta jeloskor sentitu nintzen nire bizitzan lehendabiziko aldiz, ate azpitik entzuten nituen hitz, saxo, eta piano aire haietaz jeloskor. Alferrik espero izan nuen gure kantak entzutea, su berritua darion sumendi zaharraz mintzo dena kasu, edo azkenean elkarrekin arrantzura joateko batzen ziren untzi etsaiena.
‎Ildo horretan, beraz, aipatu diren bikote harreman gatazkatsu eta pertsonaia neurotiko obsesiboen maitatu ezinaren dramaren harira, iradokizun interesgarriak aurkitu badira ere, uste dugu ez dela behar bezainbeste azpimarratu eta aztertu Saizarbitoriaren unibertso literarioan harreman horietan emakumeari esleituriko profilak, eta ez direla behar bezainbeste seinalatu pertsonaia femeninoengan protagonista maskulinoek duten eragina, eta nola agertzen duen emakumeen agentziak eta autonomiak soilik lagunduko duela gizarte patriarkalak hain sendo finkatutako bikote harreman erromantiko...
‎Beharbada ez da zuen bizitzako liburua izango, baina zin egiten dizuet ez zaretela aspertuko, baizik eta ondo pasa eta arin irakurriko duzuela, eta gauza berriak ikasi... Eta pentsatzen duzuenok bukaera jakinez gero liburuak ez duela ez gatzik eta ez piperrik, egin ezazue galdera hau: zergatik hilko du?
‎" Pentsatu ere pentsatzen dut joera horregatik dudala burua nahasia, gauza gehiegirekin betea, pertsonaia askorekin, bata bestearekin gurutzatzen diren gertakizunez, ez hasierarik ez amaierarik duten istorioz gainezka. Egia da, ongi begiratuta, istorio batek ez duela ez hasierarik ez amaierarik izan; amaitu ohi dena liburua da, baina ez historia ordea; istorioek liburu batetik bestera egiten dute salto" (Saizarbitoria 2003b: 48).
‎Gizonaren" edukazio sentimentala" eta zaurgarritasuna lantzea dela konponbidea, gizonari bere emozioak esaten erakutsiz blokeo emozionala hautsi eta harremanak berdintzera joko duela. Boninoren iritziz, ordea, horiek guztiek ez dute ziurtatzen indarkeria amaituko denik, gizonak bere emozioak ezagutzen eta esaten ikasi arren, bestearen beharrak eta emozioak aintzat hartzen ez baditu ez delako ezer konponduko. Garrantzitsuena" besteen erabileraren mugen etika" barneratzea da eta norbere indarra kontrolatzen ikastea.
‎• Zergatik uste duzu ez dagoela leialtasunik bikote honetan?
‎• Ba al du protagonistak izenik? Zergatik uste duzu ez diola izenik jarri?
‎" Esan nahi dut ez zegoela zuzenean, sutatik pasa gabe, jateko modukorik ezer, eta legatza frijitzen jarri nuela pentsatzeak frijitzeak zera esan nahi zuen, arraultza bat irabiatu, legatz zatiak irinetan pasatu, arrautzetan busti, eta gero bai, su txikian frijitu umore txarreko jartzen ninduen. Are gehiago pentsamendu harekin batera, behin, arraina frijitzeko modu egokiari buruz izandako errieta zitala gogora zetorkidan neurrian" (63).
‎Florak musikaren bitartez adierazi nahi du ez dagoela ongi, sufritzen ari dela eta harreman horrek min handia eragiten diola. Halaber, haserretzen direnean kanta tristeak entzuten ditu Florak (83).
‎Hala ere, aipatzen du txantxetan esaten ziola abenturaren bat izango zuela" muturbeltz bibotedunen batekin" (48). Orduan Florak erantzuten du bera beste gizonen batekin egongo balitz, Senarrari ez litzaiokeela asko axolako eta narratzaileak onartzen du benetan uste zuela ez litzaiokeela, larrua jotzea jardun fisikoa baita bizikletan ibiltzea bezala, eta" ezkondu bat bere ezkontidea ez den norbaitekin bizikletan ibiltzeak ez duela esan nahi, besterik gabe behintzat, kide hori maite ez duenik" (48). Horregatik, bere burua justifikatzen du beste emakume batzuekin berak ere huts egin diolako (48, 49).
‎Hiru horiek dituztenek (Triopeak) hiru motatako pertsonalitate psiko emozional definitzen dituzte (91). Haien ustez, hiru profil horiek garatuta dituztenek ez dute inolako enpatiarik sentitzeko gaitasunik. Makiavelikoak zinismo, azkartasuna eta manipulatzeko gaitasuna ditu bereizgarri.
2021
‎" Nik ikasleei beti esaten diet: irakurtzen ez duenak ez du gainditzen. [...] Nik uste dut nire ikasleak behintzat irakurrita ateratzen direla nire klaseetatik" (MIR1).
‎LI3: Nik uste dut ez garela hainbeste zentratu sortzearen gaian.
‎" Kontuan hartzen baldin badugu gaur egun curriculumean aipatzen dela multimedia testuinguru batean bizi garela eta ikasleak multimedia horretan trebatu behar direla, uste dugu ez dela bakarrik irudia, ez dela bakarrik literatura, eta hemen agertu behar direla adierazpide multimodalak ere. [...] Gauza bat da irudia interpretatzen ikastea eta beste bat da adierazpide multimodalak interpretatzen ikastea.
‎" Gaitasunei dagokienez, uste dut ez dauzkagula euskal literaturarako gaitu asko. Bai gaztelaniazko literaturan.
‎Transmisio hori lehenago eman behar da. Ikasleak badaude inolako interesik gabe ez dutenak ez komiki bat irakurtzeko, ez ipuin bat, ez eleberri bat, eta inork ez ditu hortik bideratu. Nerabe batek berarentzat erakargarriak diren testu horietara hurbildu luke.
‎" Uste dut ez dela gure problema bakarrik eta, beharbada, lotuta dago gaur egungo mundu digital eta bat bateko honekin, txinpartaz betetakoa, non guri ere geroz eta gehiago kostatzen zaigun testu bat osorik eta patxadaz ordubetez irakurtzea. Ez dugu topatzen denborarik eta estimulu pilo bat daude bidean.
‎Era berean, irakasleek curriculum, administrazioaren jardun edota ikastetxean egon daitekeen planifikazio eta kulturari erantzun behar diotela dio EIAE3 k eta horren arabera programatzen dutela, beraz, haien jarduna. Horrek horrela izan behar duenik ez du zalantzan jartzen, baina faktore horiek nahiz beste batzuek dakartzan inertziak gainditu ezean, hezkuntza eredua aldatzea zaila izango dela aitortzen du.
‎" Freskatze horiek uste dut ez direla ondo egiten, ez direla nahikoa baliabide horretarako. Orduan, iruditzen zait irakaslea datorrela itomen puntu batekin berehala eta sentitzen duela halako angustia bat, eta jotzen duela oinarrizkoa egitera.
‎Nik uste dut barietate... Munduko literatura daukagu eskura eta uste dut ez dugula nahikoa aprobetxatzen. Ze zientzia fikzio dagoen hor, ze bidaietako liburu dagoen, ze liburu ilustratu...
‎Ze zientzia fikzio dagoen hor, ze bidaietako liburu dagoen, ze liburu ilustratu... Uste dut ez diogula ateratzen behar den zukua". (NE1)
‎Arloak bizi duen egoeraren eta horren arrazoien diagnostikotik abiatuz, literaturaren didaktikak etorkizunari begira dituen erronken identifikazioa eta zehaztea ikerlan honen helburu nagusietakoa da, betiere, metodologiari jarraiki, ikerketan parte hartu dutenen adierazpenak oinarritzat hartuz. Aurreko ataletan gertatu legez, horrek esan nahi du ez direla, akaso, etorkizunera begira arloak dituen erronka guzti guztiak agertuko, edota azaltzen direnak ez direla ikuspegi guztietatik garatuta egongo gaia alde askotako eta oso konplexua den heinean, baina metodologia ere xede da lan honetan, ezinbestean.
‎Aldaketan jartzen du azpimarra, halaber, IEE1 ek: " Gurean pasatu gara Adarra igotzetik Everest igotzera, baina prozesua uste dut ez zela eman era egoki batean". Literatur sistema" potente" bat sortu dela irizten dio, eta" gure literatura beste literatura batzuen pareko izatera" heldu dela, baina dioenez," prozesua ez da modurik egokienean gertatu".
‎Bigarrena da, oraingoan irakaskuntza ezagutzen transmisio ekintza gisa hartuta, irakaskuntza arrakastatsua lortu ahal izateko, gehienbat irizpide didaktikoak eta organizatiboak nagusitzen direla, zeinetan, hemen berriro esateko, irizpide teknikoa lehenesten baita; ardura duena ez da hainbeste zer eta zein hizkuntzatan erakusten den, baizik nola irakasten den, zein den metodorik baliagarriena. Irakaskuntza, oro har, informazio teknologikoa ekoizten duen enpresa bat gehiago da".
‎" Ariketa izan zen bakoitzak aukeratzea idazle bat eta horri buruzko aurkezpen bat egitea. Baina nik uste dut ez duela zeratzen. Aurkezpenetan nire ustez...
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia