2005
|
|
Laburrenetan hasierak ekintzak izaten dira, ez dute gehienetan joera deskriptiborik hartzen. Hasierotan jolas txikia eginez egoera aurkezten zaigu, baina egoerak iradokitzen
|
duena
ez da amaieran beteko. Horrela ustekabeari ateak zabaltzen zaizkio.
|
2017
|
|
Horixe da istorio honen gakoa, horixe da nobelaren hasieran Kepak burutu oroitze ekintzaren ondorioz onartzen ikasi duen egitatea. Hau da, Kepak onartu
|
duena
ez da bizitzan zehar egin duen edo gertatu zaion oro, errealitatearen izaera bera baizik, maitasun harremanen izaera barne. " Konpromiso vs. ezaxo180 Bere oroitzapenen artean, halako batean, Kepak Teresarekiko" garai bateko hurkotasun berogoxoa" aipatzen du.
|
|
Errealitatean egiaztatu paradoxa batetik abiatzen gara, beraz: betetasuna, desirak xedetzat hartu eta itxura batean hain posible, hain eskuragarri egiten
|
duena
ez dago inola ere erdiesterik. Paradoxak ez dauka askabiderik, gabeziak gabezia iraungo du, betetasuna betirako eragotziz.
|
|
Izan ere, errealitateak eskain diezagukeena ez da, beharbada, hain ziztrina, hain etsigarria izango. Beharbada, Espainiako Gerra Zibileko euskal errefuxiatu Jose Uriostek Kolonbiako erbestean eraikitako" baserri itxurako etxandia"," palmondo altua alboan"
|
duena
ez da, haren seme Imanolek erabat etsita uste bezala, heterotopia hutsa izango, edo hala izanda ere, beharbada ez da euskaldun artifizialekin lotu beharreko tokia, Euskal Herrian bertan hazitako euskaldun naturalei kontrajarriz.217 Beharbada, Maribelek hausnartu bezala" [e] uskaldunak kulturalak gara denak", heterotopia eta homotopia hain erraz ezberdintzen ez direlarik.218 Aurreiritzia... horixe da, azken batean, Goiok barneratu beharreko ideia, desizozten lagunduko diona, alegia.
|
2021
|
|
Bestetik eta curriculum ofizialei dagokienez, Ipar Euskal Herrirako Euskara eta Euskal Literaturarako curriculumik ez du zehaztuta Estatu frantseseko Hezkuntza Ministerioak, eta, Hego Euskal Herriaren kasuan, EAEkoa da BHn bietan arloan garapen egokiagoa duena. Hala ere, bi curriculum dekretuak alderatuta, Nafarroakoan (Nafarroako Gobernua, 2015) III. eranskinean eredurako zehazten
|
duena
ez dago EAEkotik urrun.
|
|
Ekimen ugari antolatzen direla berresten du, euskarari babes handia ematen zaiola, alegia, baina bere iritziz," euskarari bere praktikotasuna ateratzen ez dakigu; ez dugu asmatu". Dioenez," ikasle batek esaten duenean bere hizkuntza mailagatik zerbait ez duela irakurtzen, edo euskaraz irakurtzen
|
duena
ez duela ulertzen" baieztatzen duenean," horren atzean gauza asko" daude, eta" seguruenik gure belaunaldiari ezarri beharreko mea culpa asko" ere bai. Ez da horretan ere baikor agertzen:
|
|
Hausnarketa politiko bat behar da niretzat, eta ondoren erabakiak betearazi. Heziberrik proposatzen
|
duena
ez dugu betetzen, esate baterako. Ni neu Heziberritik hurbilago nago beste testuetatik baino.
|
|
Bigarrena da, oraingoan irakaskuntza ezagutzen transmisio ekintza gisa hartuta, irakaskuntza arrakastatsua lortu ahal izateko, gehienbat irizpide didaktikoak eta organizatiboak nagusitzen direla, zeinetan, hemen berriro esateko, irizpide teknikoa lehenesten baita; ardura
|
duena
ez da hainbeste zer eta zein hizkuntzatan erakusten den, baizik nola irakasten den, zein den metodorik baliagarriena. Irakaskuntza, oro har, informazio teknologikoa ekoizten duen enpresa bat gehiago da".
|