2000
|
|
Eta benetako abertzaleek hobe dute lehenik beraiek zuzen bete besteei eskatzen dietena. Izan ere, abertzalearen lehen eginkizuna izan behar
|
luke
euskara ikastea. Horregatik, gure politikari abertzeleei gogoraraz diezaiegun fedea ekintzaz bete behar dela.
|
|
Politikariek kontutan hartuko ote dute? Hala behar lukete1 Beren buruak abertzaletzat dituzten askok ere hobe
|
dute
euskara ikastea eta erabiltzea. Eta federalistatzat azaltzen diren sozialistek ere, azalpen horren arabera, hobe dute bi hizkuntzak ofizial diren Autonomia Elkargoan, hezkuntzari dagokion ekintza sailean, euskararen eredua onartu.
|
2009
|
|
Gabino sutan zegoen, haren begiak misiolari sutsu batenak ziren inondik ere, ogi gogorrari hortzak zorrotz erakusteko prest?, eta buruan gauza gehiegi zituen, beharbada: . Hemen kanpotarrek
|
dute
euskara ikasteko obligazioa, erantzun ziezaiokeen amari, Feliperen osabak esanaren bidetik; edo erantzun ziezaiokeen, halaber:
|
|
Gabino sutan zegoen –haren begiak misiolari sutsu batenak ziren inondik ere, ogi gogorrari hortzak zorrotz erakusteko prest–, eta buruan gauza gehiegi zituen, beharbada: " Hemen kanpotarrek
|
dute
euskara ikasteko obligazioa" erantzun ziezaiokeen amari, Feliperen osabak esanaren bidetik; edo erantzun ziezaiokeen, halaber: " Ni euskalduna naiz, eta ez naiz neure euskalduntasunaren lotsa"; edo erantzun ziezaiokeen:
|
2015
|
|
Lanaren ondoren, gaueko eskoletara joan izan da. Idiazabalen behar du eta nahi
|
du
euskaraz ikasi.
|
|
Bai estreina aipatu ditugun tipo bien kasuan, bai azken honetan, ondorioa beretsua da: batzuek ez
|
dute
euskararik ikasiko, besteak ez dira euskaraz alfabetatuko, euskararen esparru sinbolikoaren trinkotzeari ateak itxita. Zer esanik ez euskarazko komunikazio esparru autozentratu baten faltak arestian ikusi ditugun motibazioeta erabilera defizitetan zerikusi zuzena daukala, eta baita prentsa elebidun diglosikoak berak ere, euskararentzat kale itsua den sasi alternatiba baterantz bideratzen dituelako indarrak.
|
2016
|
|
Eztabaida literarioan, zer esanik ez, obraren hizkuntza ezaugarriez hitz egin litzateke, baina horiei lehentasuna eman gabe; saihestu lirateke, beraz, euskararen kalitatearen edo dotoreziaren inguruko eztabaida luzeegiak, nahiz eta halakoek nolabaiteko tradizioa izan gure kritikagintzaren historia ez bereziki eredugarrian?. Irakurle taldeek ez
|
lukete
euskara ikasteko edo praktikatzeko topalekuak izan behar, eta maila subsidiario eta menturazko batean izan lukete, izatekotan, euskalgintzaren agente.
|
2019
|
|
Korrikaren kasuan ere, aipatu izan da jende askok korri egin bai, baina gero ez
|
duela
euskara ikasten edo hitz egiten; edo Ikastolen festetan gazteen arteko erdararen presentzia masiboa kritikatu izan da. Masibotasunak dakartzan albo kalteak dira horiek, baina planteamenduak ez du izan behar pertsona horiek uxatzea, erabilera praktikora edo ikasketa prozesura nola erakar genitzakeen pentsatzea baizik.
|
|
Eta orduan galdetuko dute: . Denek jakinda erabiltzen ez badute, zertarako jarraitu behar
|
dugu
euskaraz ikasten??. Bilakaera horrek, Irlandako gaelikoaren bidean jarriko luke euskara.
|
2021
|
|
Neure ezintasuna da, zer esanik ez dago, baina oztopo hori euskaldun zaharron gehiengoarena bada, kontuan hartu luke irakurlezaletasuna sustatu eta irakurleon errepublika zabaldu nahi duen edonork. Bestalde, ezin
|
dut
euskaraz ikasten ari den jendeak honi buruz pentsatuko lukeena jakin, eta aitaguretasunez jokatuko nuke inoren izenean hitz egingo banu, baina imajinatzen dut euskaraz irakurtzen ikasten urteak eman dituen edonorentzat frustrantea izan daitekeela ulermena oztopatzen duen zailtasun berri bat literaturan topatzea. Ahal dela, erraztasunak jartzea tokatzen zaigula uste dut, zor itzela dugulako euskaldun berrien nazio librearekin.
|