2000
|
|
gizabanako baten kultur identitateari eustearen eta gizarte zabalagoarekiko (hau da, estatuarekiko) ukipen nahiaren arteko erlazioek identitate erlazioen laueredu sortzen dituzte. Eredu honek identitate sailkapen laukoitza sortzen du, gizarte anitzetan taldeek norbere
|
taldearekiko
identifikazioaren eta gizarte zabalagoarekiko ukipen nahiaren arteko interakzioaren arabera jardun dezaketelako. Lau identitate eredu horien ezaugarri bereizgarriak honako hauek dira:
|
|
batzuk estatuarekinindentifikatzen dira eta beste batzuk estatutik bereizten dira, honela, taldeen kokapen horiek beren talde identitatearen autoestimarako funtsezko funtzioak betetzendituztelarik. Bigarrenean, aldiz, Berry-ren identifikazio estrategiak ikusten saiatukogara, horren ondorioz azalduz ezen berezko hizkuntza duten gutxiengo egoerandauden taldeek identitate estrategiatarako funtsezko tokia beteko dutela gatazka egoeretan, hain zuzen ere, norbere eta beste
|
taldearekiko
identifikazio eta estereotipoetan.
|
|
Gainera, hirutestuinguru kulturalen kategokiak, dimentsio horretan toki desberdinetan kokatzendira: Katalunia eta Euskal Herria eskuinean, hau da, oso
|
talde
identifikazio handiaren eta estatu identifikazio txikiaren ondoan?, eta Andaluzia ezkerraldean, oso talde identifikazio txikiaren eta estatu identifikazio handiaren ondoan?.
|
|
Gainera, hirutestuinguru kulturalen kategokiak, dimentsio horretan toki desberdinetan kokatzendira: Katalunia eta Euskal Herria eskuinean, hau da, oso talde identifikazio handiaren eta estatu identifikazio txikiaren ondoan?, eta Andaluzia ezkerraldean, oso
|
talde
identifikazio txikiaren eta estatu identifikazio handiaren ondoan?.
|
|
Ikus dezakegunez, gutxiengo egoeran dauden
|
taldeekiko
identifikazioak etaestatuarekiko identifikazioak koerlazio positiboa dute elkarren artean Andaluzian, eta negatiboa Katalunian eta Euskal Herrian. Lehenengo kasuan identitate harmoniatsuak dira eta, nolabait esateko,, erkaketa identitatea?
|
2007
|
|
estatusen diferentzien ondorioak, diferentzia horien egonkortasuna eta legitimitatea, taldea uzteko erabakimena. Oro har, esan dezakegu estatusaltuko
|
taldeek
identifikazio handiagoa eragiten dutela, beheko estatuseko taldeauzteko aukera dagoenean identifikazioa oso eskasa da, hau da, gora mugitzerikdagoenean subjektuak alde batera uzten du estatus gutxiko taldea, kasu batean izanezik, taldeari egotzitako estatus eskas hori bidegabe edo ez zilegi jotzen denean.Kasu horretan identifikazio handia gertatzen da. Bestalde, estatus altuko taldeekgainerako taldeekiko bereizgarritasun handiagoa erakusten dute.
|
|
, (2003): ?
|
Talde
identifikazioa, barne taldearekiko faboritismoa eta hautemandako homogeneotasun maila testuinguru soziopolitiko desberdinetangaratzen ari diren haur eta nerabeengan?, Uztaro, 43, 105
|
|
Ikerketa horiek aztertu dute, gehienbat, Nlren sei alderdiren garapena: norberaren aberriari eta beste herrialdeei buruzko ezagutza; herrialdeekiko sentimenduak eta norberaren aberriarekiko atxikimendua; ikur nazionalen eta haienesanahiaren ezagutza; talde nazionalen inguruko ezagutza, usteak eta estereotipoak; barne talde nazionaleko eta kanpo talde nazionaletako kideekiko sentimenduak, eta autokategorizazioa eta barne
|
taldearekiko
identifikazio subjektiboa.
|
|
13.3.6 Autokategorizazioa eta barne
|
taldearekiko
identifikazio subjektiboa
|
|
Beste hainbeste gertatzen da Tbilisin, non georgieraz ikasten duten haur georgiarrak gehiago identifikatzen baitira georgiar taldearekin errusieraz ikasten duten haurren aldean (Kipiani, 2001). Euskal Herrian, berriz, espainiar eta euskal
|
taldeekiko
identifikazio mailak etxean erabiltzen denhizkuntzaren araberakoak dira. Hala, etxean euskaraz soilik hitz egiten duten haurrakgehiago identifikatzen dira euskal identitatearekin, eta gaztelaniaz hitz egitendutenak, berriz, gehiago espainiar identitatearekin (Reizabal et al., 2002, 2004). Beste hainbeste egiaztatu da Katalunian (Barrett et al., 1999; Vila et al., 1998).
|
|
Aldaketa horren ondorioz, haurrekbarneratzen dituzte beren gizarte taldearen baitan kanpo taldeen aldera daudenjarrera negatiboak. Badira barneratze horretan eragina izan dezaketen hiru aldagai: batetik, barne
|
taldearekiko
identifikazio maila; bestetik, barne taldeko kideenartean zenbateraino zabalduta dauden jarrera negatibo horiek; azkenik, barnetaldeko kideek sentitzen ote duten beren estatusa zein ongizatea arriskuan daudela.
|
|
Identitate sozialaren garapenaren teoriak ez dufenomeno hori azaltzeko gaitasunik, teoria horren arabera adin horretako haurrek, batik bat, barne talde nazionalari erreparatzen baitiote, eta ez kanpo taldeei.Bestetik, 5 urtetik 11 urtera artean apaldu egiten da barne taldearekiko sentimendueneta horri egozten dizkioten ezaugarrien positibotasuna (Barrett eta Short, 1992; Barrett et al., 2003; Buchanan Barrow, 1999, 2001; Lambert eta Klineberg, 1967; Tajfel et al., 1970). Bestalde, zenbaitetan ez da jarrera nazionaletan aldaketarikizaten, adinaren arabera (Lambert eta Klineberg, 1967; Reizabal et al., 2002, 2004). Bestetik, barne
|
taldearekiko
identifikazio mailak barne taldearekiko afektuan dueragina soilik, eta ez barne taldeari egotzitako ezaugarrietan, kanpo taldeekikoafektuan edo kanpo taldeei egotzitako ezaugarrietan (Barrett et al., 2004).
|
2008
|
|
– Windowseko
|
taldeen
identifikazioa eta Windows sarerako esportatuko den izena. Sekzio baten hasieran jar daiteke eta ondorengo parametroak talde bakoitzerako zehatz daitezke.
|
2011
|
|
Kataluniakotalde publikoak bestelako bidea hartu zuen, marka bakarreko estrategia barik, ataribakoitzari izaera desberdina eskainiz (telebistaren ataria, irratiarena, gazteena, etab.). Bideratutako ikerketen emaitzak aztertu ostean, beraz, euskal komunikazio taldeakmonomarka edo marka bakarreko modeloa jarraitzea erabaki zuen, hots, EITBmarkaren aldeko apustua egitea. Horrela, une horretatik aurrera Eitb.com izangoda
|
taldearen
identifikazio zeinu nagusia Interneten. Behin erabiltzaileak Eitb.comatarian sarturik, beste eduki guztiak kontsultatzeko aukera izan dute:
|