2000
|
|
gizabanako baten kultur identitateari eustearen eta gizarte zabalagoarekiko (hau da, estatuarekiko) ukipen nahiaren arteko erlazioek identitate erlazioen laueredu sortzen dituzte. Eredu honek identitate sailkapen laukoitza sortzen du, gizarte anitzetan taldeek norbere
|
taldearekiko
identifikazioaren eta gizarte zabalagoarekiko ukipen nahiaren arteko interakzioaren arabera jardun dezaketelako. Lau identitate eredu horien ezaugarri bereizgarriak honako hauek dira:
|
|
batzuk estatuarekinindentifikatzen dira eta beste batzuk estatutik bereizten dira, honela, taldeen kokapen horiek beren talde identitatearen autoestimarako funtsezko funtzioak betetzendituztelarik. Bigarrenean, aldiz, Berry-ren identifikazio estrategiak ikusten saiatukogara, horren ondorioz azalduz ezen berezko hizkuntza duten gutxiengo egoerandauden taldeek identitate estrategiatarako funtsezko tokia beteko dutela gatazka egoeretan, hain zuzen ere, norbere eta beste
|
taldearekiko
identifikazio eta estereotipoetan.
|
2007
|
|
Ikerketa horiek aztertu dute, gehienbat, Nlren sei alderdiren garapena: norberaren aberriari eta beste herrialdeei buruzko ezagutza; herrialdeekiko sentimenduak eta norberaren aberriarekiko atxikimendua; ikur nazionalen eta haienesanahiaren ezagutza; talde nazionalen inguruko ezagutza, usteak eta estereotipoak; barne talde nazionaleko eta kanpo talde nazionaletako kideekiko sentimenduak, eta autokategorizazioa eta barne
|
taldearekiko
identifikazio subjektiboa.
|
|
13.3.6 Autokategorizazioa eta barne
|
taldearekiko
identifikazio subjektiboa
|
|
Aldaketa horren ondorioz, haurrekbarneratzen dituzte beren gizarte taldearen baitan kanpo taldeen aldera daudenjarrera negatiboak. Badira barneratze horretan eragina izan dezaketen hiru aldagai: batetik, barne
|
taldearekiko
identifikazio maila; bestetik, barne taldeko kideenartean zenbateraino zabalduta dauden jarrera negatibo horiek; azkenik, barnetaldeko kideek sentitzen ote duten beren estatusa zein ongizatea arriskuan daudela.
|
|
Identitate sozialaren garapenaren teoriak ez dufenomeno hori azaltzeko gaitasunik, teoria horren arabera adin horretako haurrek, batik bat, barne talde nazionalari erreparatzen baitiote, eta ez kanpo taldeei.Bestetik, 5 urtetik 11 urtera artean apaldu egiten da barne taldearekiko sentimendueneta horri egozten dizkioten ezaugarrien positibotasuna (Barrett eta Short, 1992; Barrett et al., 2003; Buchanan Barrow, 1999, 2001; Lambert eta Klineberg, 1967; Tajfel et al., 1970). Bestalde, zenbaitetan ez da jarrera nazionaletan aldaketarikizaten, adinaren arabera (Lambert eta Klineberg, 1967; Reizabal et al., 2002, 2004). Bestetik, barne
|
taldearekiko
identifikazio mailak barne taldearekiko afektuan dueragina soilik, eta ez barne taldeari egotzitako ezaugarrietan, kanpo taldeekikoafektuan edo kanpo taldeei egotzitako ezaugarrietan (Barrett et al., 2004).
|